دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

آشنایی با زیبایی های چشمه گردو در نوشهر 

پنجشنبه، 24 فروردین 1402
چشمه گردوک یا چشمه گردو یکی از چشمه های زیبا و دیدنی شهرستان نوشهر می باشد که در جنوب شهرستان نوشهر و در روستای سنگ تجن واقع شده است. 

چشمه گردوک که با نام چشمه گردو نیز شناخته می‌شود، در فاصله چهار کیلومتری جنوب نوشهر، در روستایی به نام سنگ تجن قرار دارد و از دیدنی های نوشهر به حساب می‌آید. با برخورداری از آبی زلال و پاک، آب شرب نوشهر، چالوس و اکثر روستاهای اطراف از این چشمه‌ و چشمه اسپی‌یو تامین می‌شود. همچنین از گردوک به‌عنوان پرآب‌ترین چشمه در منطقه‌ غربی استان مازندران یاد می‌شود. نام چشمه به وجود باغ‌‌های فراوان گردو در این منطقه در گذشته اشاره دارد که امروزه دیگری اثری از آن‌ها نیست.

روستای سنگ تجن یکی از قدیمی ترین روستاهای شهرستان نوشهر می باشد که از نظر جاذبه های گردشگری بسیار غنی بوده و هر ساله جمعیت زیادی از دوست داران طبیعت را به این منطقه می کشاند.

چشمه گردوک در فاصله پنج کیلومتری از جنوب شهرستان نوشهر قرار گرفته است. این چشمه که یکی از چشمه های پرآب و زلال شهرستان نوشهر می باشد دارای مناظر دیدنی و زیبایی است و به سه شاخه تقسیم می گردد و هریک از این شاخه ها به یکی از روستاهای اطراف سنگ تجن سرازیر گشته و جهت آبیاری زمین های زراعتی، مورد استفاده اهالی قرار می گیرد.علاوه بر مصارف کشاوری و تامین آب زراعتی روستای سنگ تجن و روستاهای اطراف، چشمه گردوک آب شرب شهرستان های نوشهر و چالوس و نیز اکثر روستاهای اطراف این مناطق را نیز تامین می کند.

علت اینکه این چشمه به چشمه گردوک با چشمه گردو شناخته می شود این است که ساها قبل در این منطقه باغ هایی زیبا با درختان گردو وجود داشته است که با گذشت زمان این باغ ها از بین رفته است ولی این نام همچنان بر روی این چشمه باقی مانده است. در گذشته بازدید از این چشمه و ورود به این منطقه برای عموم مردم و بازدیدکنندگان آزاد بوده است ولی از آنجاییکه آب شرب مناطق اطراف از طریق این چشمه تامین می گردد، ورود مردم به این منطقه باعث آلودگی آن می گردد لذا شرکت آب و فاضلاب نیروهایی را در آنجا مستقر نموده است تا از ورود به این چشمه جلوگیری نمایند.

چشمه گردوک یکی از چشمه های زیبا واقع در غرب استان مازندران در شهرستان نوشهر می باشد. اطراف این چشمه پوشیده از انواع پوشش های گیاهی، درختان سر به فلک کشیده و طبیعت زیبا و دیدنی است و منظره ی اعجاب انگیزی را به وجود آورده است که باعث می شود هر ساله بازدید کنندگان زیادی را راهی روستای سنگ تجن نماید تا لحظات خوشی را در طبیعت زیبای این روستا سپری کنند.

چشمه گردو نوشهر کجاست؟!

چشمه گردو نوشهر طبیعتی که حتماً باید آن را از نزدیک دید!چشمه گردوک و یا چشمه گردو که در روستای سنگ تجن واقع شده یکی از زیباترین مکان‌هایی است که بازدید از آن در سفر به نوشهر از اوجب واجبات است. این چشمه که در فاصله 5 کیلومتری از نوشهر قرار گرفته است که یکی از زلال‌ترین و شفاف‌ترین چشمه‌های این منطقه به حساب می‌آید. چشمه گردو در ادامه به سه شاخه تبدیل می‌شود که هر یک از این شاخه‌ها به روستاهای اطراف رفته و برای آبیاری مزارع استفاده می‌شود.

علت نام‌گذاری این چشمه وجود درختان و باغات گردو فراوانی بود که در اطراف این چشمه وجود داشتند که متأسفانه در حال حاضر دیگر اثری از درختان گردو نیست اما هنوز هم به این چشمه به چشمه گردو معروف می‌باشد.

این چشمه منبع تأمین کننده آب شهرستان‌های چالوس و نوشهر و بسیاری از روستاهای اطراف خود می‌باشد و تنها برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

سفری به دل طبیعت آرامش بخش

در گوشه و کنار نوشهر پر است از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی که سفری جذاب و خاطره‌انگیز را برایتان رقم خواهد زد اما اگر به دنبال مکانی خلوت هستید تا به دور از شلوغی و هیاهو برای ساعاتی غرق در آرامش باشید مکانی کمتر شناخته شده مانند چشمه گردو نوشهر بهترین مکان برای شماست تا برای ساعاتی هر چند کوتاه هم که شده در مکانی دنج و در دل طبیعت سرسبز لحظات خود را سپری کنید.چشمه آب زلالی که اطراف آن پوشیده از درختان سرسبز است منظره فوق العاده ای را به وجود آورده است و بهترین مکان برای نوشیدن چای عصرگاهی و گذراندن یک بعداز ظهر فوق العاده است.

خلاصه

چشمه گردو عنوان چشمه‌ای در فاصله 4 کیلومتری جنوب شهرستان نوشهر واقع در روستای سنگ تجن (قدیمی‌ترین نام شهرستان نوشهر) می‌باشد. این چشمه یکی از مناظر زیبا و دیدنی شمال ایران می‌باشد که دارای آبی پاک و زلال و فراوان می‌باشد که به سه شعبه تقسیم می‌گردد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیویی پربازدید از زورگویی بچه گربه به داداشش موقع شیر خوردن/ خیلی ماهرانه داره بهش میگه برو پیِ کارِت😂
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
ویدیو/ سوال چینی "حامد آهنگی" از مترجم‌ زبان چینی/ اومد اداشونو دربیاره ولی محتواش جالب‌تر شد
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نگاهی به ماشین رِنج روور هوش پران سردار آزمون که همه آرزوشو دارن/ستاره فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍