اسرائیل بعد از 18 سال به صورت زمینی به لبنان حمله کرد

  سه شنبه، 10 مهر 1403 ID  کد خبر 410988
اسرائیل بعد از 18 سال به صورت زمینی به لبنان حمله کرد
ساعدنیوز: در بیانیه‌ای که در این باره منتشر شده است آمده است: بر اساس تصمیم رده سیاسی، ارتش اسرائیل از ساعاتی پیش عملیات زمینی هدفمند و محدود را در جنوب لبنان علیه اهداف و زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان در تعدادی از روستا‌های نزدیک مرز لبنان آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، ارتش اسرائیل بامداد امروز سه‌شنبه اعلام کرد که عملیات نظامی متمرکز زمینی را در جنوب لبنان آغاز کرده است.

بنا بر روایت ایسنا، آنگونه که ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرده این عملیات زمینی علیه اهداف حزب‌الله و با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای همراه است و محدود خواهد بود.

در بیانیه‌ای که در این باره منتشر شده است آمده است: بر اساس تصمیم رده سیاسی، ارتش اسرائیل از ساعاتی پیش عملیات زمینی هدفمند و محدود را در جنوب لبنان علیه اهداف و زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان در تعدادی از روستا‌های نزدیک مرز لبنان آغاز کرده است.

ادعای رژیم اسرائیلل مبنی بر هدف قرار دادن زیرساخت‌های مقاومت لبنان درحالی است که این رژیم در ساعات گذشته، مناطق مسکونی و غیرنظامی را هدف قرار داده که به شهادت صد‌ها غیرنظامی لبنانی انجامیده است.

بر اساس آنچه در رسانه‌ها آمده این نخستین حمله زمینی اسرائیل به لبنان بعد از گذشت 18 سال است. آخرین بار، در جنگ سال 2006 (جنگ 33 روزه) بود که ارتش اسرائیل وارد خاک لبنان شد.

اسرائیل و لبنان داری مرز زمینی به طول حدودی 100 کیلومتر هستند. لبنان از جنوب با شمال اسرائیل هم مرز است.

از طرفی، همزمان با آغاز تهاجم زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان، مقاومت لبنان با حملات موشکی و توپخانه‌ای خود محل تجمع سربازان صهیونیست و پایگاه‌های این رژیم در فلسطین اشغالی را از بین برده است.

حزب‌الله در اولین بیانیه خود، تجمعات نظامیان اسرائیل در مقابل مناطق العدیسه و کفرکلا را با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد نظامیان اسرائیل را در مقابل شهرک «شتولا» هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده است.

حزب‌الله اعلام کرد که در این حملات، تلفات قطعی به نظامیان اسرائیل وارد کرده است.

فعال شدن صدای آژیر در «مسکاف عام» در شمال فلسطین اشغالی

طبق گزارش منابع عبری، صدای آژیر در منطقه مسکاف عام در إصبع الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی فعال شد.

از طرفی خبرنگار شبکه المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که حزب الله لبنان مرکز «مسکاف عام» در شمال فلسطین اشغالی را زیر آتش حملات خود گرفته است.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که حدود 10 موشک از لبنان شلیک شده و در شهرک مسکاف عام شمال فلسطین اشغالی اصابت کرد.

اندکی پس از این خبر، گزارش شد که صدای آژیر در الجلیل علیا و سهل الحوله در شمال فلسطین اشغالی نیز به صدا در آمد.

منابع لبنانی نیز گزارش دادند که یک هدف نظامی در اطراف پادگاه زرعیت واقع در شمال فلسطین اشغالی هدف آتش مستقیم از خاک لبنان قرار گرفت است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که حزب الله لبنان چند موشک به سمت نوار مرزی محل تجمع نظامیان صهیونیست شلیک کرده است.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد که 5 موشک از خاک لبنان شلیک شده که در مناطق باز در زرعیت واقع در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرده است.

منابع صهیونیستی همچنین دقایقی پیش گزارش دادند که طی 40 دقیقه بعد از نیمه شب امشب، 35 موشک از خاک لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

خبرنگار الجزیره از دور جدید حملات موشکی به سمت الجلیل علی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

عملیات شدت یافته مقاومت لبنان علیه موضاع صهیونیست‌ها درحالی است که حزب‌الله اعلام کرده برای هر سناریویی آماده است.

وزیر خارجه انگلیس: با ایران برای کمک به کاهش تنش‌ها در تماس هستیم

وزیر خارجه انگلیس با ابراز نگرانی نسبت به شتاب تحولات در خاورمیانه و احتمال تشدید بیشتر تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی گفت که با ایران برای کمک به کاهش تنش‌ها در تماس است.

پنتاگون: به‌دنبال درگیری با ایران نیستیم

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته واشنگتن به دنبال درگیری با ایران نیست.

یک سخنگوی پنتاگون از تماس تلفنی «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل خبر داد و مدعی شد آستین در این تماس «خواستار محافظت اسرائیل از غیرنظامیان در طول عملیات خود در لبنان شد.»

منظور از عملیات رژیم صهیونیستی، طرح این رژیم برای تجاوز نظامی زمینی به جنوب لبنان است.

سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگوی خود با اسکای نیوز عربی که بامداد سه‌شنبه منتشر شده، گفت: «تلاش‌های ما برای حضور طرفین بر سر میز مذاکرات ادامه دارد.»

او افزود: «ما خواهان جنگ با ایران یا نیروهای وابسته به آن (اعضای محور مقاومت و دیگر جنبش‌های آزادی بخش که همگی مستقل هستند) نیستیم. اما به هر حمله‌ای که نیروهای ما در منطقه را هدف قرار دهد پاسخ خواهیم داد.»

این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پایان مدعی شد: «آمریکا در عملیات اسرائیل در لبنان مشارکتی ندارد.»

حمله به یک ساختمان مسکونی در دمشق؛ شهادت مجری سرشناس سوری

منابع رسانه‌ای از شنیده شدن صدای چند انفجار در دمشق خبر دادند که گفته می‌شود ناشی از حملات رژیم اسرائیل به مناطقی در پایتخت سوریه است.

بنابر اعلام منابع محلی، یک ساختمان مسکونی در محله «مزه» دمشق، هدف حمله موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

خبرگزاری دولتی سوریه ـ سانا ـ نیز از درگیری پدافند هوایی ارتش این کشور با پرتابه‌های مهاجم در آسمان دمشق خبر داده است.

بنابر تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده،‌ دستکم یک ساختمان در دمشق، پایتخت سوریه مورد اصابت قرار گرفته و ویدئوهایی نیز از درگیری پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق منتشر شده است.

خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد: حدود ساعت 02:05 دقیقه، رژیم صهیونیستی از آسمان جولان اشغالی، دمشق را هدف قرار داد که منجر به شهادت 3 تن و زخمی شدن 9 تن دیگر شد.

تلویزیون دولتی سوریه هم اعلام کرد که یکی از کشته شدگان این حمله به نام صفا احمد از مجری‌های این رسانه است.

صفا احمد ساعاتی قبل از حمله در توییتی برای در امان ماندن لبنان و سوریه از شر حملات رژیم اسرائیل دعا کرده بود.

بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب لبنان

ارتش رژیم اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در صیدا در جنوب لبنان حمله کرد.

منابع فلسطینی اشاره کردند که این حمله خانه «منیر المقدح»، یکی از مقامات جنبش فتح را هدف قرار داد، اما وی در آنجا نبود.

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند: در این بمباران چندین تن از جمله پسر منیر المقدح شهید شدند.

شلیک موشک مافوق صوت از یمن به سمت تل‌آویو ‌

رسانه‌های رژیم اسرائیا از شلیک موشک مافوق صوت از یمن به سمت «گوش دان» (شامل تل‌آویو، مرکز و بخش کوچکی از منطقه جنوبی) خبر دادند و اشاره کردند که صدای انفجار قوی در «تل‌آویو» شنیده شد.

در نتیجه این هدف قرار دادن، بیش از یک و نیم میلیون شهرک نشین اسرائیلی در گوش دان به پناهگاه‌ها گریختند.

رسانه‌های نزدیک به انصارالله نیز گزارش دادند که ارتش یمن یک موشک بالستیک به سمت تل‌آویو پرتاب کرده است.

این در حالی است که نیروهای مسلح یمن چند روز پیش با استفاده از موشک بالستیک مافوق صوت «فلسطین 2» «تل‌آویو» را هدف قرار دادند که با موفقیت به اهداف خود دست یافتند.

حزب‌الله لبنان: آماده عملیات زمینی اسرائیل هستیم


یک منبع پارلمانی در حزب‌الله لبنان در واکنش به آغاز عملیات زمینی اسرائیل به العربی الجدید گفت: ما هرگونه تهاجم زمینی اسرائیل را زیر نظر داریم و آماده هستیم.

این منبع پارلمانی وابسته به حزب‌الله تاکید کرد: آماده هستیم آنچه سید حسن نصرالله، دبیرکل سازمان ملل آغاز کرد، بر اساس همان سازوکار تکمیل کنیم و آن را به سرانجام خواهیم رساند.

وی افزود: ما قبلاً در مورد این سناریو صحبت کرده بودیم.

به گفته این منبع، حرف همیشه برای میدان باقی خواهد ماند و مقاومت همچنان همه توانمندی‌ها به ویژه توان نظامی را دارد.

همچنین شبکه المیادین به نقل از «محمود قماطی» عضو شورای سیاسی حزب‌الله گزارش داد: اگر نیروهای اشغالگر تصمیم به تهاجم زمینی بگیرند ما آنها را شکست خواهیم داد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به حال و هوای اتاق محل بستری رهبر معظم انقلاب هنگام عیادت چهره های سیاسی از ایشان؛ از عرض ارادت دختر و نوه‌های امام خمینی تا بوسیدن پیشانی رهبری توسط روحانی+عکس (415 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (347 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (302 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (260 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (228 نظر) نگاهی به جشن تولد نوه پسری مسعود پزشکیان با کیک خانگی/ چیدمان زیبا و ساده خانه با قندان گل سرخی، ترمه روی میز و روکش پارچه‌ای مبل+عکس (228 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (203 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (196 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (123 نظر) نگاهی به خانه خواهر شاه پهلوی در کرج/ زلم زیمبو خاندان نحس پهلوی از سهم ایتام+عکس (113 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (96 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: هنوز با اعلیحضرت عقد زناشویی نبسته بودم اما صبح که از خواب بیدار شدم دوران کودکی و دوشیزه‌گی را از دست دادم! (96 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا قناد برای تزیین کیک سه بعدی سوسن پرور با تم پسرونه+عکس (82 نظر) توهین کمدین مشهور به حامد آهنگی: مرسی از حامد که با 15 هزارتومن شما رو میخندونه/ صدای شکستن حامد آهنگی تا اینجا اومد!+فیلم (73 نظر) مستندی از خانه و محله‌ی مادری دکتر مسعود پزشکیان در محله دوقوز پله ارومیه/حیاطی با صفا و پر از درخت انگور و ماشین معمولی در حیاط (70 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شراره رخام: تزریق ژل لب باعث بیکاریم شد؛ با کمک یه پزشک خوب این ژل رو تخلیه کردم
رسوم عجیب جهان پارت 2 ؛ رسم افتادن دندان در در کشورها
تصویر متفاوت ایران از زبان گردشگران خارجی‌ در «سندباد»
نماینده رهبر انقلاب به ملاقات داغدیدگان حادثه معدن طبس رفت
عارف عازم ایروان شد/ پیشنهاد عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا
اسرائیل بعد از 18 سال به صورت زمینی به لبنان حمله کرد
چالش روزانه‌ی باهوش شو!/ فقط افرادی با IQ بالای 100 میتوانند زیر 9 ثانیه این بازی فکری رو حل کنند/ کدوم گزینه نمای کناری چتر است؟
سفر زمان/ تصویری از کتاب فارسی چهارم دبستان 60 سال قبل!/ بنظرتون این کتابارو از کجا تهیه میکردن؟
(ویدیو) برای اولین بار در برنامه شب آهنگی/ حامد آهنگی نتونست کبری خانوم رو کنترل کنه شب آهنگی رفت رو هوا/ فقط اونجایی که آهنگی میگه وای نکن🤣
علت‌ و درمان گودی زیر چشم بدون جراحی و تزریق ژل
(ویدیو) میز عزای تزیین شده با شمع و غذاهای شاهانه نسرین مقانلو برای سالگرد ارشیا+ متن جگرسوز و تلخ
فواید معجزه آسای ماسک خاک رس برای صورت + معرفی بهترین ماسک خاک رس
بازسازی خیره‌کننده چهره آمنهوتپ اول 3500 سال بعد از مرگش! + تصاویر
راهنمای انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای انواع پوست و مو
روستایی دورافتاده و حیرت انگیز در ایران با معماری روس ها! در گره‌بان از ریختن زباله بپرهیزید+ تصاویر
منتخب روز   
به مناسبت تولد 52 سالگی لیلا حاتمی یادی کنیم از اولین روز به دنیا آمدن خانم بازیگر در بیمارستان +عکس /خوشحالی زری خوشکام و علی حاتمی در آن روزها 9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور