دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

آیا می دانید با خوردن این میوه جات می توانید پوستی شفاف و زیبا داشته باشید ؟ 

چهارشنبه، 22 مرداد 1399
متخصصان پوست ادعا می‌كنند: رژیم غذایی گیاه‌خواری سبب روشن شدن و درخشندگی پوست می‌شود.متخصصان دانشگاه بریستول برای اولین بار به رابطه بین یك الگوی زندگی سالم به ویژه‌ به لحاظ تغذیه‌ای و افزایش جذابیت چهره به ویژه‌ از دید اطرافیان فرد پی برده‌اند.

متخصصان پوست ادعا می كنند: رژیم غذایی گیاه خواری سبب روشن شدن و درخشندگی پوست می شود.متخصصان دانشگاه بریستول برای اولین بار به رابطه بین یك الگوی زندگی سالم به ویژه به لحاظ تغذیه ای و افزایش جذابیت چهره به ویژه از دید اطرافیان فرد پی برده اند.به گزارش روزنامه دیلی استار، این متخصصان می گویند: در عوض برنزه كردن پوست كه سبب تیرگی آن می شود به تدریج از جذابیت صورت می كاهد.به گفته كارشناسان سلامت پوست، تاثیر مصرف میوه ها و سبزیجات، غلات سبوس دار و سالادها كه گزینه های سالم تغذیه ای به شمار می روند، برای پوست شگفت انگیز و فوق العاده است.بر اساس این گزارش، یان استفن از متخصصان دانشگاه بریستول در این باره خاطرنشان كرد: ما متوجه شدیم مردم پوست درخشان حاصل از رژیم غذایی گیاه خواری را به پوست تیره برنزه شده در نور خورشید ترجیح می دهند. بنابراین مقدار مناسبی از نور خورشید به همراه رژیم غذایی سرشار از سبزی ها و میوه ها كلید زیبایی پوست است.

فواید شگفت انگیز خوردن پوست سیب:

پوست سیب حاوی حدود نیمی از محتوای کلی فیبر غذایی سیب است. یک سیب متوسط حاوی 9 میلی گرم ویتامین C و 100 واحد ویتامین A و 200 گرم پتاسیم است.با کندن پوست، حدود یک سوم از این مواد مغذی را از دست می دهید. پوست نیز دارای چهار برابر ویتامین K نسبت به گوشت آن است، و حدود 5 درصد از ارزش روزانه شما را فراهم می کند.ویتامین K که همچنین در گوشت و در اسفناج و دیگر سبزیجات وجود دارد - به شما کمک می کند تا لخته خون ایجاد کنید و پروتئین هایی که برای رشد سلول و حفظ سلامتی استخوان مهم هستند را فعال می کند.

پوست سیب دارای مزایای بالقوه و فراتر از محتوای ویتامین آن است. یک آنتی اکسیدان به نام کورستین که بیشتر در پوست سیب یافت می شود، می تواند به عملکرد ریه کمک کند، مشکلات تنفسی را کاهش می دهد و ریه های شما را از تحریک شدن محافظت می کند. کورستین همچنین با آسیب بافت مغز مبارزه می کند و از حافظه شما محافظت می کند.

خواص پوست سیب زمینی

پوست سیب زمینی حاوی مواد مغذی، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ویتامین B6 و ویتامین C بیشتری نسبت به گوشت سیب زمینی است. به عنوان مثال، 100 گرم پوست سیب زمینی هفت برابر کلسیم و 17 برابر آهن بیشتری به نسبت مقدار مشابه گوشت سیب زمینی است. با کندن پوستش شما 90 درصد از محتوای آهن و فیبر آن را از دست می دهید و هچنین پوست یک سیب زمینی شیرین را فراموش نکنید زیرا مقدار قابل توجهی بتا کاروتن دارد که در طول هضم تبدیل به ویتامین A می شود. ویتامین A برای تنظیم سلامت سلول و سیستم ایمنی بدن ضروری است و در حفظ عملکرد ارگانی بسیار مفید می باشد.

خوردن مرکبات (پرتقال، لیمو، گریپ فروت، لیمو) با پوست چه فوایدی دارد

پوست پرتقال حاوی دو برابر ویتامین C نسبت به داخلش است و همچنین حاوی غلظت بالایی از ریبوفلاوین، ویتامین B6، کلسیم، منیزیم و پتاسیم می باشد. فلاونوئیدهای پوستش دارای خواص ضد سرطان و ضد التهابی هستند. (مرکبات همچنین جذب آهن را افزایش می دهد.)

ماده مغذی به عنوان پوست مرکبات، بعید است که بتوان پوست پرتقال را خورد ؛ کل پوستش برای هضم، تلخ و سفت است در عوض، پوست را با استفاده از یک پوست گیر یا ابزار دیگری رنده کنید و آن را روی سالاد و یا غذاها بریزید. پوست مرکبات همچنین با بستنی و شکلات هم خوب می شود.

آناناس :

میزان ویتامین C این میوه بسیار بالاست و همین امر باعث می شود تا خاصیت از بین برندگی لکه های پوستی داشته باشد. لکه های قهوه ای و یا لکه های ناشی از پیری پوست با مصرف این میوه، کاهش پیدا می کند.

توت فرنگی :

این میوه علاوه بر داشتن ویتامین C ، آنتی اکسیدان نیز دارد. آنتی اکسیدان ها خاصیت شفاف کنندگی دارند. مصرف توت فرنگی باعث می شود پوستی شفاف و زیبا داشته باشید. توت فرنگی را می توان به صورت ماسک هم استفاده کرد.

آووکادو :

درخت آووکادو در مناطق استوایی و گرم رشد می کند. طبع این گیاه سرد می باشد و برای پوست بسیار مفید است. آووکادو نوعی از آنتی اکسیدان (کارتنوییدها) را دارد که باعث از بین بردن رادیکال آزاد پوست میشوند و همین امر از پیری پوست جلوگیری می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه