دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

آیا می توان فیلتر هوای خودرو را شست؟! 

سه شنبه، 28 آذر 1402
در این مطلب از ساعد نیوز درباره شستن و تمیز کردن فیلتر هوا بحث خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

فیلتر هوا علاوه بر تصفیه هوا، میزان هوای ورودی به داخل موتور خودرو را کنترل می‌کند. برای احتراق بنزین در داخل موتور نیاز به نسبت معینی از سوخت و اکسیژن است؛ هر چه میزان هوای ورودی به داخل موتور تمیزتر بوده و مقدار آن کنترل شده باشد؛ سوخت و ساز موتور خودرو بهتر شده و در نهایت کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان موتور را به دنبال خواهد داشت.

آیا می‌توان فیلتر هوا را تمیز کرد؟

گاهی می‌توان به وسیله باد مقداری از گرد و غباری که بر روی فیلتر نشسته را زدود و تا حدودی باعث افزایش عمر فیلتر هوا شد ولی باید دقت داشت که با تمیز کردن فیلتر، گرد و غبار و آلاینده‌هایی که با فیلتر هوا ترکیب شده‌اند تمیز نمی‌شوند و تنها گرد و غباری که بر روی فیلتر نشسته پاک خواهد شد و مواد باقیمانده کماکان اثرات مخرب خود را حفظ می‌نمایند.

در هیچ زمانی شستن فیلتر هوا توصیه نمی‌شود. هر چند در برخی مدل‌ها می‌توان فیلتر را شست ولی در مدل‌های کاغذی فیلتر هوا کلا از بین خواهد رفت در نتیجه، شستن آن بی‌ثمر است. این نکته قابل ذکر است که وجود آلودگی‌های متعدد بر روی فیلتر باعث ایجاد و تشدید آسم و آلرژی و بیماری‌های تنفسی و پوستی خواهد شد، پس بهتر است به جای شستن و تمیز کردن فیلتر هوا نسبت به تعویض آن اقدام کنید. لذا با توجه به ارزان بودن و راحتی تعویض فیلتر، تعویض آن به صرفه‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

سخن پایانی

با تعویض به موقع فیلتر هوا می‌توانید تا 30 درصد مصرف سوخت خود را کاهش داده و راندمان موتور خودرو را بالاتر ببرید و از آسیب موتور خودرو جلوگیری کنید. فیلتر هوای خودرو هرچند قطعه بسیار ساده‌ایی است اما کار بسیار مهمی را انجام داده و بی‌اعتنایی به آن می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری را همراه داشته باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس
خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "کراتین کار" ها حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍
حضور حامد آهنگی در افتتاحیه کلینیک زیبایی خواهرش در تهران+عکس/ رابطه صمیمی خواهر و برادری رو میشه تو این تصویر دید😍
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی
تهدید آقای بازیگر برای مهران غفوریان: عکس داخل استخرت رو منتشر می‌کنم +ویدئو
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
حال و هوای فروشگاه لباس ورزشی علی دایی در روز افتتاحیه +عکس/ از حضور افتخاری رضا گلزار و امیر جعفری تا سید جواد هاشمی و ......
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(ویدئو) پشت صحنه ساخت آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده / آقای خواننده چه غش میکنه از صدای خودش