دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

آیا می توان ضد یخ را خالص و بدون آب استفاده کرد؟ 

دوشنبه، 18 دی 1402
استفاده از ضد یخ و خنک کننده‌ها بسیار ضروری است و حتما باید از آن در خودروی خود استفاده کنید. اما آیا میتوان به ضد یخ آب اضافه نکرد؟ در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با ما همراه باشید.

نگه داشتن ماشین در نظم مناسب نیاز به درک نحوه کار و اجزای مختلف مورد نیاز برای درست کار کردن آن دارد.یکی از اجزای مهم، سیستم خنک کننده است که به ضد یخ نیاز دارد.این مایعات برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد وسیله نقلیه ضروری است.

آیا می‌توان از ضد یخ خالص 100٪ استفاده کرد؟


خیلی‌ها می‌پرسند آیا می‌توان از ضد یخ 100٪ (خالص و بدون آب) استفاده کرد یا نه؟ در واقع باید گفت نه. آب مانند کاتالیزگری عمل می‌کند که باعث می‌شود ضد یخ به‌درستی کار کند. ضد یخِ 100٪، نقطه انجماد بسیار بالاتری در حدود 20- سانتی‌گراد یا 5- درجه فارنهایت دارد که بالاتر از مخلوط 50/50 ضد یخ و آب است.

میزان ترکیب ضد یخ و آب تاثیر به سزایی در عملکرد آنها دارد، زیرا اگر این ترکیب از مقدار معینی کمتر و یا بیشتر شود، ضدیخ نمی‌تواند به وظیفه خود که کاهش نقطه انجماد (در زمستان) و افزایش دمای جوش آب (در تابستان) است، عمل کند.

مناسب‌ترین میزان ترکیب ضدیخ و آب (آب باید دی یونیزه یا سبک باشد.) ترکیب 50 به 50 است، که برای تمام ماشین‌های سبک مناسب است. این میزان ترکیب توسط ضد یخ اتیلن گلیکول دمای انجماد را تا 37- درجه سانتی‌گراد و با ضدیخ پروپیلن گلیکول (کاهش خواص سمی) 34- درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهد. برای ترکیب ضد یخ خالص با آب دی یونیزه در فصول مختلفی از سال به جدول زیر باید دقت شود.

سخن پایانی


همان‌طور که گفتیم بهترین کار این است که آب و ضد یخ را به نسبت مساوی یعنی 50/50 با هم مخلوط کنید. البته گاهی ضد یخ به‌صورت مخلوط‌شده و آماده موجود است که به آن مایع خنک‌کننده می‌گویند. همیشه حواستان باشد که آیا دارید مایع خنک‌کننده می‌خرید یا ضد یخ. وسوسه نشوید که درصد بالاتری از ضد یخ یا همان ضد یخ 100٪ را در موتور بریزید؛ این کار به موتور ماشین آسیب می‌رساند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی متن
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
ترجمه تخصصی کتاب
روسری اصیل و ایرانی بر سر فریبا نادری عروس حشمت فردوس+عکس/ سلیقه بینظیر خانوم بازیگر در انتخاب طرح روسری😍
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(فیلم) تمرینات سخت و طاقت فرسای هادی چوپان برای پسرش محمد حافظ / تا پسرشو قهرمان مستر المپیا نکنه بیخیال نمیشه!