آیا واقعا ضروری است آپدیت‌های اختیاری درایورهای ویندوز 10 را نصب کنیم؟

  دوشنبه، 22 خرداد 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
آیا واقعا ضروری است آپدیت‌های اختیاری درایورهای ویندوز 10 را نصب کنیم؟
آیا باید آپدیت‌های اختیاری درایورهای ویندوز 10 را نصب کنید؟ این سوالی است که اکثر کاربران ویندوز 10 با آن مواجه میشوند. در ویندوز 10 بسیاری از آپدیت‌های مربوط به سخت‌افزارها دیگر اجباری نیستند و کاربران با صلاحدید خود می‌توانند برای نصب کردن یا نکردن این آپدیت‌ها دست به انتخاب بزنند. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم. همراه ساعدنیوز باشید.

به زبان ساده، بین این آپدیت‌های اختیاری مربوط به درایورها تنها مواردی را نصب کنید که دلیل خوبی برای این کار دارید. به عبارت دیگر، اگر سیستم و تمام قطعات سخت‌افزاری کار خود را به خوبی انجام می‌دهند، نباید هیچکدام از این آپدیت‌ها را نصب کنید.

آپدیت اختیاری درایور چیست؟

ویندوز 10 بسیاری از آپدیت‌های مربوط به درایورها را به طور خودکار نصب می‌کند. اما از اوایل 2020 دو نوع آپدیت درایو ارائه می‌شود؛ آپدیت‌های خودکار و اختیاری. تصمیم درباره‌ی خودکار بودن یا اختیاری بودن این آپدیت‌ها به عهده‌ی سازندگان قطعات است که حین آپلود آپدیت این موضوع را مشخص می‌کنند. در اکثر شرایط، آپدیت‌هایی که به طور خودکار توسط ویندوز نصب می‌شوند، به‌خوبی کار می‌کنند و دیگر نیازی به نصب آپدیت‌های جداگانه برای درایور خود ندارید. البته اگر گیمر هستید، توصیه می‌شود که همواره به طور دستی جدیدترین آپدیت‌های مربوط به کارت گرافیک را نصب کنید. با این حال، در برخی شرایط ممکن است یک قطعه‌ی سخت‌افزاری مشکلاتی را ایجاد کند. اگر مثلا وای‌فای مرتبا قطع و وصل می‌شود یا پرینتر به مشکل برخورده، نصب آپدیت‌های اختیاری مربوط به درایور این قطعات شاید مشکلات فوق را برطرف کند.

نصب کردن فقط در صورت داشتن دلیل خوب آن‌ها

به زبان ساده، بین این آپدیت‌های اختیاری مربوط به درایورها تنها چیزهایی را نصب کنید که دلیل خوبی برای این کار دارید. به عبارت دیگر، اگر سیستم و تمام قطعات سخت‌افزاری کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهند، نباید هیچ‌کدام از این آپدیت‌ها را نصب کنید. اگر مشکلی در سخت‌افزار سیستم شما وجود دارد، بهتر است آپدیت‌های موجود برای آن‌ها را بررسی و در صورت وجود آن‌ها را نصب کنید. به‌عنوان مثال اگر پرینتر کار خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد یا کارت صدا دچار مشکل شده، بهتر است ببینید آیا برای درایورهای شما آپدیتی منتشر شده یا نه.

چگونه آپدیت اختیاری درایورها را نصب کنیم؟

برای بررسی این موضوع، باید به بخش Settings و سپس Update & Security و در نهایت Windows Update سر بزنید. برای باز کردن پنجره‌ی Settings می‌توانید کلیدهای Windows و i را بفشارید.

نصب آپدیت اختیاری درایورها

در این بخش باید بر روی لینک View Optional Updates کلیک کنید. اگر این گزینه را نمی‌بینید، پس فعلا هیچ آپدیت اختیاری برای شما ارائه نشده است. همچنین برای بررسی دوباره‌ی آپدیت‌های موجود، می‌توانید بر روی دکمه‌ی Check for Updates کلیک کنید. بعد از کلیک بر لینک، برای بررسی آپدیت‌های مربوط به درایورها باید بر روی Driver Updates کلیک کنید تا این بخش باز شود. اگر این نام را نمی‌بینید، پس آپدیت اختیاری برای درایورهای سیستم شما ارائه نشده و این آپدیت‌ها مربوط به ویژگی‌های نرم‌افزاری هستند.

نصب آپدیت اختیاری درایورها

در این قسمت می‌توانید نام شرکت سازنده، نوع سخت‌افزار، تاریخ و نسخه‌ی آپدیت درایور را مشاهده کنید. برخی از این درایورها تاریخ غلط نشان می‌دهند و برخی دیگر هم اصلا تاریخ ندارند. برای نصب هرکدام از این آپدیت‌های درایورها، کافی است تیک آن را بزنید و سپس در بخش پایین بر دکمه‌ی Download and Install کلیک کنید.

نصب آپدیت اختیاری درایورها

برای حذف هر کدام از این آپدیت‌ها، باید در بخش Device Manager ویندوز به قسمت مربوط به سخت‌افزار موردنظر مراجعه کنید. در هر صورت بار دیگر باید تکرار کنیم که اگر هرکدام از سخت‌افزارهای ویندوز 10 با مشکل مواجه شده، بهتر است به این قسمت مراجعه کنید و شاید با نصب آپدیت اختیاری، مشکل برطرف شود.

سخن پایانی

بنابراین در مطالب فوق به سوال پرتکرار کاربران ویندوز 10 پاسخ داده شد. امیدوارم مطالب برایتان مفید واقع شده باشد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (535 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (464 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (126 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (20 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (12 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (11 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...