دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

آیا رابطه جنسی برای بیماران قلبی خطرناک است ؟ 

چهارشنبه، 31 خرداد 1402
بیماران قلبی بی میلی جنسی ندارند و وقت زیادی را صرف فکر کردن در مورد رابطه می کنند ولی شاید نگران باشند که فعالیت جنسی می تواند آن ها را بکشد.ما در این مطلب از ساعد نیوز درباره برقراری رابطه جنسی در بیماران قلبی بحث می کنیم. با ما همراه باشید.

داشتن بیماری قلبی نیازی به دور نگه داشتن شما از اتاق خواب ندارد. کارشناسان توصیه می کنند تا زمانی که بتوانید فعالیت های روزمره را که تأثیر یکسانی بر قلب شما دارد بدون انجام درد قفسه سینه مانند انجام پیاده روی انجام دهید، معمولاً رابطه جنسی را نیز می توانید برقرار کنید.

آیا رابطه زناشویی برای بیماران قلبی خطرناک است ؟

برخی از افراد در حین فعالیت جنسی دچار سکته قلبی شده اند. افراد همچنین هنگام رانندگی، رفتن به فروشگاه مواد غذایی، تماشای اخبار یا بازی با نوه هایشان دچار حمله قلبی شده اند. حمله قلبی در هر زمانی ممکن است رخ دهد و بیشتر حملات قلبی بدون هیچ گونه فشار جسمی اتفاق می افتد.

خوشبختانه وقتی فعالیت جنسی برقرار می شود، خطر بسیار کم است. رابطه جنسی ممکن است پمپاژ قلب را افزایش دهد اما بیشتر از یک قدم زدن سریع در اطراف بلوک یا بالا رفتن از چند پله نیست. طبق بد بینانه ترین تخمین ها، مقاربت علت کمتر از 1 درصد از سکته های قلبی است.

با این حال، برای تعداد کمی از بیماران رابطه جنسی می تواند یک تهدید واقعی باشد. طبق گزارشی در ژورنال آمریکایی قلب و عروق، در صورت داشتن هر یک از شرایط زیر ممکن است لازم باشد از فعالیت جنسی حداقل به طور موقت خودداری کنید:

  • آنژین ناپایدار یا درد قفسه سینه که شدید است و در حین استراحت اتفاق می افتد.

  • شروع آنژین (درد قفسه سینه ناشی از مشکلات قلبی)

  • فشار خون کنترل نشده (فشار خون بالا)

  • نارسایی قلبی پیشرفته (با تنگی نفس در حالت استراحت)

  • حمله قلبی طی دو هفته گذشته

  • آریتمی (ضربان قلب غیرطبیعی)

  • کاردیومیوپاتی (ماهیچه ضعیف قلب)

همه این شرایط می تواند خطر حمله قلبی یا مرگ در طول رابطه جنسی را افزایش دهد اما این ها لزوماً به معنای پایان عمر جنسی شما نیستند.

سخن پایانی

با مشورت پزشک می توان یک زندگی جنسی کامل را از سر گرفت. با این حال باید احتیاط کرد، از جمله: استفاده از موقعیت های کم فشار و یا مصرف دارو های قلبی درست قبل از مقاربت. تعداد بسیار کمی از افراد مجبور هستند کاملاً از رابطه جنسی خودداری کنند و همه می توانند از بغل کردن، بوسه و نوازش لذت ببرند. هم چنین شما می توانید در این مطلب نکاتی درباره رابطه جنسی بعد از سکته قلبی را بخوانید.


11 پسندیدم 7 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
هزینه چاپ یک کتاب
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا