جمهوری اسلامی میراث استقلال خواهی ملت ایران

  چهارشنبه، 11 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
عزیز اکبریان : جمهوری اسلامی میراث استقلال خواهی ملت ایران
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میراث مجاهدت های خالصانه ملت ایران به رهبری خمینی کبیر است. خون هزاران شهید جان بر کف و آزادیخواهان مسلمان درخت تناور این نظام را آبیاری کرده است و این واقعیت، بر سنگینی مسئولیت کارگزاران نظام می افزاید. در دهه پنجم حیات این درخت تناور همه باید زیر چتر ولایت پاسدار این میراث گرانقدر امام و شهدا باشیم.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) طلیعه بیداری ملت های عالم در برابر ظلم و استکبار بود. مستضعفین خسته از ظلم و بیداد طاغوت به ندای "هل من ناصر ینصرنی" نایب برحق امام غایب بر کره ارض لبیک گفتند و خاندان منحوس پهلوی از ایران عزیز ریشه کن شدند. ملت تصمیم خود را گرفته بود. جهاد و خون و ایثار نمی توانست ثمری ارزشمندتر از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در پی داشته باشد. ایرانیان راست قامتان تاریخ باقی ماندند و ملت های ستم دیده را به مقاومت و توکل به آیه شریفه "جاء الحق و زهق الباطل" دعوت کردند. از پی پیروزی انقلاب اسلامی، مردم که از بیدادهای مستبدی خونخوار در وطن که زیر چتر حمایت های شیطان بزرگ فضای اختناق و بیداد و ستم را حکفرما کرده بود، خسته شده بودند، تصمیمی تاریخی گرفتند. تصمیم مشق مردم سالاری به سبک ولایتمدارانه! مردم سالاری ای که با عشق به قطب عالم امکان مهدی صاحب زمان و نایب برحق اش آمیخته بود. شعار استقلال ایرانیان از جنس دیگری بود. استقلال از همه کون و مکان و تکیه بر کلمه طیبه "الله". شعارشان این بود: ما می خواهیم حکومتی تحت پرچم "الله" به زعامت نایب قطب زمین و زمان در ایران تشکیل دهیم و از شرق و غرب برهیم و به نور بپیوندیم. این بود داستان مقاومت و انقلاب ملت ایران. رستن از ستم و رسیدن به نور. در 12 فروردین 13587 همه پرسی ای تاریخی در ایران برگزار شد که چشم جهانیان به نتیجه آن دوخته شده بود. 98.2 درصد ملت ایران به حکومت "جمهوری اسلامی ایران" رأی دادند. امام خمینی روز 12 فروردین را عیدی برای کل مستضعفین جهان خواند. "من در این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می کنم؛ به دنیا اعلام می کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق ها هجوم آورده و رأی مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله دان تاریخ دفن کنند.مبارک باد بر شما روزی که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنج های طاقت فرسا، دشمن غول صفت و فرعون زمان را از پای درآوردید، و با رأی قاطع به جمهوری اسلامی، حکومت عدل الهی را اعلام نمودید. مبارک باد بر شما روزی که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود می رسند، فرقی بین زن و مرد و اقلیت های مذهبی و دیگران در اجرای عدالت نیست. صبحگاه ۱۲ فروردین - که روز نخستین حکومت الله است - از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست." به مناسبت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی به سراغ یکی از خدمتگذاران و قانونگذاران صدیق نظام اسلامی رفته ایم. جناب آقای عزیز اکبریان نماینده مردم شریف کرج و اشتهارد و فردیس در هشتمین، نهمین و دهمین مجلس شورای اسلامی است. ایشان در مجلس دهم ریاست کمیسیون صنایع و معادن را برعهده داشتند. در سوابق اجرایی ایشان می توان به فرماندهی سپاه شهریار و شهر قدس (۱۳۷۱–۱۳۷۶)، فرماندهی سپاه سیدالشهدا اسلامشهر و منطقه ۱۸ تهران (۱۳۷۶–۱۳۷۸)، فرماندهی سپاه ناحیه شرق تهران (۱۳۷۸–۱۳۸۰) و فرماندهی سپاه ناحیه کرج (۱۳۸۰–۱۳۸۵) اشاره کرد. ایشان مدرس دانشگاه امام حسین هستند. نظر مخاطبان ساعد نیوز را به مطالعه این مصاحبه جلب می کنیم:

تصویر

ساعد نیوز: بر پایه چه آرمان هایی، مردم در روز 12 فروردین 1358 با اکثریت 98.2 درصدی به برپایی حکومت جمهوری اسلامی در ایران رأی دادند؟

عزیز اکبریان: قبل از نظام جمهوری اسلامی در ایران، یک حکومت استبدادی و وابسته به غرب حاکم بود. شعار اصلی انقلاب اسلامی هم "نه شرقی و نه غربی جهوری اسلامی" بود. یعنی هیچ نوع وابستگی به نظام سلطه چه از نوع شرقی و چه از نوع غربی اش مطلوب نیست و ذیل کلمه طیبه الله و آموزه های اسلامی یک نظام مردم سالاری تشکیل شود. طبیعتاً این نظام هم دموکراسی است و هم تحت تعالیم دینی، اسلامیت اش برقرار است.

ساعد نیوز: تا چه اندازه در این چهار دهه نظام در تحقق این آرمان ها موفق بوده است؟

عزیز اکبریان: شاید ما در تحقق، آرمان ها از جهاتی موفق بودیم و از جهاتی نه. ولی اهتمام به این امر همواره وجود داشته است. شما باید به این موضوع دقت کنید که ما دشمنان قسم خورده داریم. این دشمنان، جنگ را به ما تحمیل کردند؛ برای ما در کشور بحران ایجاد کردند؛ در کردستان، در آذربایجان غربی و در خوزستان گروهک ها را بسیج کردند و کلی انرژی را از نظام اتلاف کردند. در مراحل بعدی رویه بحران آفرینی فرق کرد و با طرح های نرم در پی براندازی برآمدند. طبیعتاً در این مسیر دشوار، بخش هایی از این آرمان ها به دلایلی که عرض کردم مغفول می ماند و این کاملاً امری طبیعی است. ولی باید تلاش کنیم تا انشالا در مسیر تحقق کامل این آرمانها حرکت کنیم.

ساعد نیوز: دولتی که در سال جدید بر سر کار می آید، چه اولویت هایی را باید در برنامه خود بگنجاند تا حرکت در مسیر تحقق کامل این آرمان ها تسهیل شود؟

عزیز اکبریان: اولاً دولت آینده انشالا یک دولت پویا، بانشاط، فعال، از خود گذشته و عقل گرا باشد. با عقلانیت می توان مشکلات را حل کرد. با احساسات نمی شود کشور را اداره کرد. آرمان ها باید حفظ شود و این اصل بی چون و چرا است. ولی آنجا که آرمان های ما زیر سؤال نمی رود، ما می توانیم با دنیا تعامل داشته باشیم. وقتی شما یک ساختمانی می سازید در ساخت این ساختمان هم به عناصر ایرانی توجه دارید هم به عناصر اسلامی یعنی همه عناصر را در نظر می گیرید و نه این که روی یک عنصر خاص تعصب داشتسه باشید. امروز سیستم اقتصادی دنیا به گونه ای طرح ریزی شده است که تعامل در آن، حرف اول را می زند. ما نمی توانیم تافته جدا بافته باشیم. بنابراین، با عقلانیت و در عین حفظ آرمان ها می توانیم به سمت تحقق کامل آرمان ها حرکت کنیم. مردم پای انقلابی که کرده اند ایستاده اند. خدمتگذاران نظام هم باید با حل مشکلات آنها دین خودشان را ادا کنند. یک قسمتی از مشکلاتی که امروز جامعه ما با آن ها دست به گریبان است ریشه در ضعف مدیریتی شدید دارد. مدیریت یک تجربه است. زمانبر است. در تغییر مدیران این را حتماً باید مد نظر بگیرید. جوانی نه به معنای سن و سال است بلکه رویکرد و ذهنیت باید جوان باشد. حضرت آقا درباره شهید سلیمانی گفتند که ایشان را من یک مدیر جوان می دانم. معنای این سخن دقیقاً همین بحث رویکرد است. انشالا در دولت آینده این موضوعات مد نظر قرار بگیرد تا منویات رهبری در خصوص تحول تولید و رفع موانع و پشتیبانی به صورت عملی تحقق پیدا کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (640 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان