ساعدنیوز
ساعدنیوز

آزمون GRE General چیست؟

  یکشنبه، 05 مرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
آزمون GRE General چیست؟
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

آزمون GRE General چیست؟

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی را داشته باشید، به احتمال زیاد اسم آزمون GRE به گوشتان خورده است. شرکت در این آزمون و ارسال نمره ی آن برای اکثر دانشگاه­های آمریکا اجباری است.

البته پروگرم­های به خصوصی مثل اقتصاد و ... در آمریکا و کشور­های دیگر که نمره­ی آزمون GMAT را از شما می­خواهند، معمولا نمره آزمون GRE را هم قبول می­کنند. علاوه بر این، داشتن نمره این آزمون برای برخی از دانشگاه­ها در بقیه کشور­ها مثل ترکیه، سوئیس، ایتالیا، کانادا و ... اجباری بوده و یا امتیاز مثبت محسوب می­شود.

برخی معتقدند که این آزمون هوش شما را می­سنجد و برخی فکر می­کنند هدف این آزمون سنجش سطح زبان شماست. در واقعیت هیچ کدام از این­ها توصیف دقیقی از این آزمون ارائه نمی­دهند. این آزمون در واقع مهارت تحلیلی و استدلالی(Reasoning) شما را در سه زمینه ی زبانی (Verbal)، کمی (Quantitative) و نگارش (Analytical Writing) می­سنجد.

به همین دلیل بر خلاف نمره آزمون های زبان که اعتبار آن ها 2 سال است، اعتبار آزمون GRE 5 سال است. خبر خوب این هست که بر خلاف بهره هوشی (IQ) که به سختی قابل تغییر است، تمامی این مهارت­ها با تمرین و آموزش تا حد زیادی قابل بهبود هستند. قابل ذکر است که هدف این آزمون سنجش دانش زبان شما هم نیست، اما برای موفقیت در فهم متون در بخش استدلال زبانی و برای نگارش یک متن تحلیلی قوی، به ناچار شما نیازمند سطح قابل قبولی از زبان انگلیسی خواهید بود و به همین خاطر شرکت کنندگان در این آزمون باید علاوه بر بهبود مهارت های استدلالی­شان، دانش زبان­شان را هم بهبود ببخشند.

بر خلاف تافل و ایلتس که به شما نمره­ی مطلق می دهند، آزمون GRE به شما نمره ی نسبی می­دهد، به این معنا که موقعیت نسبی شما را نسبت به تمامی شرکت کنندگان به صورت صدک (percentile) اعلام می­کند و از این جهت شبیه آزمون ورودی دانشگاه ها در ایران است.

صدک نباید با درصد اشتباه گرفته شود. مثلا اگر شما در صدک 70 قرار گرفته باشید به این معناست که عملکرد شما از 70% شرکت کننده­ها بهتر بوده است در حالی که ممکن است درصد شما هر عددی باشد (مثلا 84% که نشان می­دهد شما به 84% سوالات پاسخ درست داده­اید).

تصویر
  1. بخش تحلیل زبانی (Verbal Reasoning)

در این بخش، با دو و یا سه سری سوال 20 تایی مواجه هستید که برای هر بخش 30 دقیقه فرصت پاسخگویی دارید و هدف آن سنجش توانایی استدلال زبانی شماست و برای موفقیت در این قسمت، شما نیاز به دایره ی لغوی بسیار وسیع و توانایی درک مطلب و استدلالی قوی دارید. به طور کلی سه نوع سوال در این بخش وجود دارد:

  1. بخش تکمیل متن (Text Completion): در هر سوال یک متن شامل 1 تا 5 جمله به شما داده می شود و شما باید 1 تا 3 جای خالی را با انتخاب گزینه های درست پر کنید. این بخش همانند بخش­های دیگر آزمون GRE نمره منفی ندارد و تنها در صورتی نمره این بخش را می­گیرید که پاسخ تمامی جاهای خالی را درست داده باشید.
  2. بخش تطابق لغات (Sentence Equivalence): هر سوال شامل یک جمله با یک جای خالی است و شما باید از بین گزینه ها دو مورد را انتخاب کنید که به هم شبیه­تر هستند و در جمله معنی مشابه می­دهند. این بخش همانند بخش های دیگر آزمون GRE نمره منفی ندارد و تنها در صورتی نمره این بخش را میگیرید که هر دو کلمه را درست انتخاب کرده باشید.
  3. بخش درک مطلب (Reading Comprehension): در این بخش به شما یک متن داده می شود که طول آن می تواند از یک پاراگراف تا چند پاراگراف متغیر باشد و از این متن یک یا چند سوال از شما پرسیده می­شود.

نمره این بخش بین ۱۳۰-۱۷۰ می باشد. نکته قابل توجه این است که این بخش همانند بخش تحلیل کمی، adaptive است. یعنی سختی سری دوم سوال با توجه به عملکردتان در سری اول سوال­ها تعیین می­شود. مثلا اگر عملکردتان در بخش اول ضعیف باشد، سطح سری دوم سوال ها آسان­تر می شود و اگر عملکردتان قوی تر باشد، سطح سری دوم سوال ها سخت تر خواهد بود. طبیعتا برای گرفتن نمره بالا، نیاز دارید که عملکرد خوبی در سری اول سوالات داشته باشید تا بتوانید در سری دوم با سوالات سخت مواجه بشوید.

  1. بخش تحلیل کمی (Quantitative Reasoning)

در این بخش، با دو یا سه سری سوال 20 تایی مواجه هستید که برای هر بخش 35 دقیقه فرصت پاسخگویی دارید و هدف آن سنجش توانایی تحلیل کمی و محاسبات ریاضی شماست. با توجه به سطح نسبتا خوب دبیرستان­های ایران، اکثر دانشجویانی که در رشته ریاضی یا تجربی درس خوانده­اند قادرند تا به راحتی نمره ی خوبی در این بخش بگیرند. شاید چالش برانگیزترین مطالب در این بخش سوالات احتمال و آمار و در کل فهم درست مسائل باشد. اما با داشتن پیش زمینه مناسب ریاضی، در زمان نسبتا کمی می­توان برای این بخش آماده شد. قابل ذکر است که برای پاسخگویی به سوالات این بخش شما به یک ماشین حساب با چهار عمل اصلی دسترسی خواهید داشت. به طور کلی سه نوع سوال در این بخش وجود دارد:

  1. سوالات مقایسه کمی (Quantitative Comparison): در هر سوال دو کمیت به شما داده می شود که پس از محاسبه ی آنها، باید مقدار این دو را با هم مقایسه کنید.
  2. سوالات چند گزینه ای (Multiple-choice): سوالات چند گزینه ای دو نوع هستند: سوالاتی که یک پاسخ صحیح دارند و شامل پنج گزینه هستند و سوالاتی که شامل بیش از یک گزینه درست هستند و دارای سه تا ده گزینه هستند. این بخش همانند بخش های دیگر آزمون GRE نمره منفی ندارد و تنها در صورتی نمره این بخش را کسب می­کنید که همه­ی گزینه های درست را انتخاب کرده باشید.
  3. سوالات با ورودی عددی (Numeric Entry): در این بخش، به شما یک جای خالی داده می­شود که شما باید پس از حل مسئله، جواب را در فضای تعبیه شده وارد کنید.

مطالب این بخش شامل حساب، جبر، مسئله، هندسه، تحلیل داده و احتمال می باشد. نمره این بخش بین ۱۳۰-۱۷۰ می باشد. این بخش همانند بخش تحلیل زبانی، adaptive است. یعنی سختی سری دوم سوال با توجه به عملکردتان در سری اول سوال ها تعیین می شود. مثلا اگر عملکردتان در بخش اول ضعیف باشد، سطح سری دوم سوال­ها آسان­تر می­شود و اگر عملکردتان قوی­تر باشد، سطح سری دوم سوال ها سخت­تر خواهد بود. طبیعتا برای گرفتن نمره بالا، نیاز دارید که عملکرد خوبی در سری اول سوالات داشته باشید تا بتوانید در سری دوم با سوالات سخت مواجه بشوید.\

  1. بخش نگارش تحلیلی (Analytical Writing Assessment)

در این قسمت که بخش اول آزمون GRE شماست، شما باید دو انشا بنویسید و برای هر کدام ۳۰ دقیقه زمان در اختیارتان قرار گرفته است. در بخش اول (Issue) به شما یک موضوع داده می شود که شما باید در خصوص آن بنویسید. بر خلاف آزمون های زبان مثل آیلتس و تافل که برای گرفتن نمره خوب صرفا کافیست که ساختار و گرامر درست داشته باشید، در آزمون GRE علاوه بر این ها؛ تحلیل و واکاوی دقیق موضوع، گرامر نسبتا پیچیده، سبک نوشتاری قوی، استدلال و دلایل مستحکم و .. بر روی نمره شما تاثیر بسزایی خواهند داشت. دیدگاه مناسب برای نگارش در این بخش این است که شما قرار است مصحح را به صورت واقعی قانع کنید که موضع شما درست است. بنابراین باید دلایل خوبی در دفاع از موضع خود بنویسید. نمره ی این بخش از ۶ محاسبه می شود که نمره ۴ خوب و نمره 5 عالی محسوب می شود.

در بخش دوم (Argument) ، متنی شامل چند استدلال و نتیجه گیری به شما داده می شود که در ظاهر درست به نظر می رسد اما در واقعیت دارای ابهامات یا اشکالات منطقی می باشد و شما باید مشکلات یا ابهامات متن را اسخراج کنید و در مورد آن ها بنویسید. نمره ی این بخش از ۶ محاسبه می شود که نمره ۴ خوب و نمره 5 عالی محسوب می شود.

نمره ی کلی بخش نگارش تحلیلی میانگین نمرات دو بخش خواهد بود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.
برچسب ها: GRE آزمون GRE

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (445 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (126 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (95 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (28 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (16 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) اوستون اورونوف، بازیکن محبوب پرسپولیسی ها در حال بچه داری / مهاجم گلزن پرسپولیس چه خونه ای برای خانومش درست کرده ... (عکس) میز شام عاشقانه اوستون اورونوف برای همسرش با گل های رز قرمز / چقدر عشقولانه نگاه خانومش می‌کنه 🥰 (عکس) تصویر دیده نشده از عروسی جلال الدین ماشاریپوف، ستاره استقلال در یک تالار شیک و جذاب / فقط کلی پول این گل آرایی ها شده ... (عکس) تبریک تولد اینستاگرامی گلزن امشب استقلال برای رونالدو / ماشاریپوف نشون داد واقعا هم بازی رونالدو بوده .... فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر ماجرای خنده دار بچه دار شدن پدر حاج آقا قرائتی بعد از یک اتفاق عجیب/ بعد از 45 سال بلاخره...+فیلم مبلمان خاص و بوهم خونه عروس شیرازی محمود پاک نیت به سبک نچرالیسم/ ای جانم چه دختر خوشگلی 😍+عکس خاطره خنده دار حامد آهنگی از اولین تجربه جریمه شدنش در خیابان یک طرفه/ فقط مدل خندیدنش که خداست😂+ویدئو نگاه عاشقانه شهاب حسینی به هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق/ عاشقانه های هانده ارچل و شهاب حسینی ارزش صد بار دیدن رو داره شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!+ ویدئو جشن تولد ساده و بدون تجملات پسر پرویز پرستویی در خانه زیبایش و با دکوری های نوستالژی‌اش با رونمایی از نوه بانمک آقای بازیگر+عکس / مبارک باشه
تیتر امروز   
همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2)
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...