دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آزمون ها / کارشناسی ارشد /

آزمون کارشناسی ارشد باید در فضای باز برگزار شود 

پنجشنبه، 24 تیر 1400
کد خبر: 158835
ساعد نیوز: فرهادی گفت: داشتن ماسک و مواد ضد عفونی اضافی در حوزه‌های امتحانی ضروری است و آزمون کارشناسی ارشد هم باید در محیط های باز برگزار شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت با اشاره به تدوین دستورالعمل بهداشتی ویژه برگزاری آزمون های پنج شنبه و روز جمعه اظهار کرد: به طور معمول بسیاری از آزمون های مهم کشوری مانند کنکور سراسری و ارشد در فصل تابستان برگزار می شود و با توجه به اینکه امسال دومین سال از شیوع بیماری کرونا می گذرد برای پیش بینی از بروز و انتقال احتمالی بیماری در حین برگزاری آزمون ها ستاد ملی کرونا با بررسی تقویم آموزشی با انجام برخی از آزمون های در سطح ملی مانند ارشد و حتی ارشد پزشکی به شرط رعایت شیوه نامه های بهداشتی موافقت کرده است.

او ادامه داد: برای برگزاری آزمون های پنج شنبه و جمعه و حتی ارشد وزارت بهداشت با همکاری سازمان سنجش پزشکی و سایر سازمان های مربوطه دستورالعمل های بهداشتی ویژه برگزاری آزمون را تدوین و تصویب کرده است.

فرهادی بیان کرد: محل برگزاری آزمون تا حد امکان باید در فضای باز برگزار شود یا محل آزمون دارای تهویه مناسب بوده و هوا به طور مرتب در حال جریان باشد. داوطلبان باید از ماسک و لوازم شخصی استفاده کنند و فاصله هر داوطلب بین ۱/۵ تا ۱/۸ بوده و امکانات بهداشتی اضافی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده در هر محل برگزاری آزمون وجود داشته باشد.

او تاکید کرد: خوشبختانه در آزمون های ارشد همراهان کمتری با داوطلبان به محل برگزاری آزمون ها می آیند، اما به طور کلی خانواده های داوطلبان نباید در محل حوزه برگزاری آزمون تجمع کرده و تا پایان زمان امتحان در خودرو های خود با در فضای باز و با فاصله با یکدیگر باشند. داوطلبان نباید در قسمت ورودی درب حوزه امتحانی تجمع کرده و بافاصله بعد از مشخص شدن صندلی خود در مکان مربوطه قرار بگیرند و از تردد های اضافی در زمان قبل و بعد از آزمون بپرهیزند.

فرهادی گفت: افراد مشکوک به کرونا در محلی دیگر و با رعایت نکات بهداشتی آزمون می دهند؛ البته اگر داوطلبی وضعیت جسمانی اش مساعد نباشد و در بیمارستان است با همکاری وزارت بهداشت با رعایت تمام نکات بهداشتی از این افراد آزمون گرفته می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن