دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / اصول آشپزی /

با این دستور خوش‌عطرترین رب گوجه رو متفاوت تر از همیشه درست کن!/ رب گوجه ارگانیک غلیظ و خوش‌رنگ با طعمی بی‌نظیر به سبک مامانبزرگ‌های ایرانی👌 شما رب رو چطوری درست میکنین؟ 

جمعه، 23 شهریور 1403
ساعدنیوز: هرکس شیوه بخصوص خود را در درست کردن رب گوجه داردو در ادامه شیوه سنتی را برایتان شرح خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، ما در متن زیر فوت و فن طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی را به شما توضیح داده ایم. رب گوجه فرنگی، افزودنی مفید در اکثر غذاهای ایرانی و خورش‌ها است برای تهیه رب گوجه خانگی که کپک نزند حتما هنگام خرید در انتخاب گوجه‌ها دقت کنید. باید گوجه‌هایی که انتخاب می‌کنید کاملا رسیده باشند.

طرز تهیه رب گوجه خانگی

در تابستان امسال گوجه فرنگی را در حالی که ارزان هستند بخرید و در تمام زمستان از رب گوجه ای که تهیه کرده اید لذت ببرید. در سوپ و خورش از این رب گوجه فرنگی خانگی استفاده کنید. آماده سازی رب گوجه 1 ساعت زمان می برد. در این دستور غذا فقط به چهار ماده نیاز دارید.

نکاتی برای درست کردن رب گوجه فرنگی

برای جدا کردن تفاله گوجه فرنگی از دانه ها و پوست از آسیاب غذا یا الک استفاده کنید. با پختن تفاله گوجه فرنگی، رب آن بیش از نصف کاهش می یابد. خمیر آماده شده را در قالب های یخ بریزید، فریز کنید.

از کجا بفهمیم رب گوجه فرنگی ما آماده است ؟

پس از اینکه صاف کردن گوجه فرنگی ها به پایان رسید قابلمه حاوی گوجه فرنگی صاف شده را روی حرارت ملایم قرار دهید تا غلیظ شود ، پس از اینکه رب گوجه فرنگی کمی غلظت پیدا کرد نمک را اضافه کنید و با رب مخلوط کنید.برای اینکه متوجه شوید رب گوجه فرنگی شما به غلظت کافی رسیده است با یک قاشق روی رب یک خط ایجاد کنید اگر خط ایجاد شده خیلی سریع پر شد رب شما به غلظت کافی نرسیده است و باید مدت بیشتری روی حرارت بماند تا غلیظ تر شود.

اگر زمانی زیادی طول کشید تا خط ایجاد شده با قاشق پر شود یعنی رب شما غلیظ شده و آماده است. رب گوجه فرنگی زمانی که کمی غلیظ شد باید متداوم هم زده شود زیرا احتمال ته گرفتن آن زیاد می شود و مراقبت بیشتری نیاز دارد.

انتخاب گوجه فرنگی مناسب برای رب گوجه فرنگی

یک نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: شما از هر گوجه فرنگی می توانید برای تهیه رب استفاده کنید ، نوع گوجه فرنگی که انتخاب می کنید در محصول نهایی شما تفاوت ایجاد می کند. زمانی که آن را با گوجه‌فرنگی‌های مختلف درست کنید ، محصول نهایی فقط سه شیشه کوچک را پر می کند. زمانی که از گوجه فرنگی گوشتی استفاده کنید ، تقریبا دو برابر رب را دریافت خواهید کرد.

نگهداری رب گوجه فرنگی خانگی

دستور العمل هایی که در بالا گفته شد برای کنسرو کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی ارائه داده شد، اما اگر می‌خواهید راه آسان را انتخاب کنید، رب پخته شده را در قالب‌های یخ بریزید، فریز کنید. هر زمان که فقط به مقدار کمی رب گوجه فرنگی نیاز داشتید، یک مکعب را بیرون بیاورید. این مکعب ها را می توان تا نه ماه منجمد کرد. ساده ترین راه برای نگهداری گوجه فرنگی: آنها را فریز کنید!

طرز تهیه سس گوجه فرنگی اصلی با گوجه فرنگی تازه

مواد تشکیل دهنده

10 پوندگوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون 2 قاشق چایخوری نمک دریا 1/2 قاشق چایخوری اسید سیتریک یا 2 قاشق غذاخوری آب لیموی بطری شده

دستورالعمل ها

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. گوجه فرنگی را به چهار قسمت خرد کنید. گوجه فرنگی ها را با روغن زیتون بجوشانید. روغن زیتون را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا قرار دهید تا براق شود. گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود و پوست آن شروع به جدا شدن از گوشت گوجه فرنگی کند.

گوجه فرنگی ها را از آسیاب غذا رد کنید تا تفاله گوجه‌فرنگی از دانه‌ها و پوست جدا شود. نمک دریا و اسید سیتریک یا آب لیمو را در خمیر مخلوط کنید. دانه ها و پوست ها را دور بریزید.

خمیر را روی 2 ورقه پخت قرار دهید. تفاله گوجه فرنگی را بین 2 ورقه پخت بزرگ تقسیم کنید. می توانید از یک ماهیتابه بزرگ هم استفاده کنید، اما پختن آن به این ترتیب زمان بیشتری می برد. تفاله گوجه فرنگی را بپزید تا به صورت خمیر درآید. ورقه های پخت را در فر قرار دهید. هر نیم ساعت یکبار گوجه فرنگی ها را چک کنید، رب را هم بزنید و موقعیت ورقه های پخت را عوض کنید در این مرحله، محتویات دو ورقه پخت را با هم ترکیب کرده و به پخت ادامه دهید.

رب را به شیشه ها منتقل کنید.

روی هر شیشه یک لایه روغن زیتون بپوشانید و در یخچال یا فریزر قرار دهید. تا زمانی که آن را به خوبی با روغن زیتون بپوشانید و اطمینان حاصل کنید که فقط از یک قاشق بسیار تمیز برای خارج کردن آن از شیشه استفاده می کنید، به مدت 3 تا 4 هفته در یخچال نگهداری می شود. در حالت یخ زده تا 9 ماه نگهداری می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 23 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
(ویدئو) همکاری ویژه جناب خان با عادل فردوسی‌پور در دانشگاه شریف/ تدریس واحد لبولوژی توسط جناب خان
مروری بر سلیقه متفاوت و جذاب بازیگران و ورزشکاران در طراحی دکوراسیون اتاق کودکانشان؛ از علی دایی و رضا صادقی تا بهرام رادان و شاهرخ استخری + عکس
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محمدرضا گلزار: تا میتونین دعا کنین تا میتونین نماز بخونید؛ آدم بی‌اعتقاد هیچ چیز در زندگیش نداره+ویدیو
ترجمه تخصصی کتاب
مراحل سابمیت مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
شهاب حسینی: کسی در جشنواره کن درکی از امام زمان ندارد که من راجع بهش حرف بزنم+ ویدیو
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC