ساعدنیوز
ساعدنیوز

با چه متدهایی به فرزندانتان زبان فرانسوی یاد بدهید

  سه شنبه، 04 شهریور 1399   زمان مطالعه 21 دقیقه
با چه متدهایی به فرزندانتان زبان فرانسوی یاد بدهید
در دنیای امروز صحبت کردن به یک زبان خارجی کافی نیست. افرادی که به چندین زبان صحبت می‌کنند شانس پیدا کردن شغل را چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور افزایش خواهند داد. یادگیری یک زبان ذهن را تقویت می‌کند.

50 تکنیک :

در این پست بیش از ۵۰ نکته کاربردی برای آموزش بهتر و سریعتر زبان فرانسه به کودکان ۲ تا ۸ ساله را به شما متذکر می شویم. این پست از وب سایت معتبر دولینگو برگردان شده است.

۱- از کتابخانه های محلی تان،افسانه های خیالی(داستان های جن و پری) و کتاب داستان به زبان فرانسوی بگیرید.

کودکان عاشق این هستند که زمان مطالعه ی خود را باکسی به اشتراک بگذارند و بدون در نظر گرفتن زبان،آن ها همیشه زمانی را که با شما برای خواندن کتاب گذراندند را به خاطر دارند.تلاش کنید کتاب هایی با تصویرسازی خوب پیدا کنید. با فرزندتان تصاویر را تماشا کنید و به چیزهایی که از قبل به زبان فرانسه می شناختند اشاره کنید.برای شخصیت های مختلف از صداهای مختلف استفاده کنید.اگر فرزندتان داستان مورد علاقه ای به زبان فرانسه دارد،او را تشویق کنید که نقش شخصیت های مختلف را بازی کند.به او کمک کنید تا با استفاده از تخیل خودش،داستان یا پایان آن را تغییر دهد.

۲- از عروسک ها استفاده کنید یا اسباب بازی های مورد علاقه کودک خود را به عروسکی تبدیل کنید که به فرانسه صحبت می کند.

کودکان عاشق عروسک ها هستند و بازی های عروسکی برای مهارت های حرکتی عالی هستند.شما می توانید با استفاده از بازی با عروسک یا کل بدن یا ایجاد یک تئاتر عروسکی با استفاده از جعبه و عروسک های دستی(عروسک هایی که با استفاده از دست یا انگشت حرکت می کنند) اجرا کنید.عروسک های دستی هنگام آواز خواندن نیز بسیار سرگرم کننده اند.

۳- به باغ وحش بروید و نام حیوانات را به زبان فرانسه صدا بزنید.

اگر کتاب حیوانات دارید،باهم آن را نگاه کنید،سپس روزی به باغ وحش بروید. نام حیواناتی را که کودکتان یاد گرفته است،از او بپرسید و به حیوانات جدید اشاره کنید.باغ وحش یک مکان عالی برای افزودن صفات و رنگ هاست.وقتی به خانه آمدید،او را به کشیدن تصاویر حیواناتی که دیده تشویق کنید و باهم دیگر درباره ی آن ها به زبان فرانسه صحبت کنید.

۴- قایم باشک بازی کنید و به فرانسوی بشمارید.

قایم باشک یک بازی عالی برای تمرین اعداد است.شما می توانید از ۱تا۱۰ شروع کنید و به تدریج افزایشش دهید.وقتی کودکتان اعداد را به خوبی یاد گرفت،به عقب برگردید(اعداد را برعکس بشمارید).وقتی دنبال کودک خود می گردید،یک فرصت خوب برای تکرار کلمات است بدون آنکه تکراری باشد.

۵- بازی های تخته و صفحه ای را به فرانسه بازی کنید.

برای مثال:مارپله،تخته و بازی های دسته جمعی(خانوادگی)

بازی با تاس همیشه برای شمارش و همچنین افزایش ساده مناسب است.بازی های تخته ای(صفحه ای)با تمام خانواده می تواند یک زمان(موقعیت) آرام برای یادگیری باشد.بازی های صفحه ای ساده مثل مارپله،به یک کودک خیلی بیشتر از صرفاً زبان می آموزد.آن ها همچنین قوانین بازی،درک اهداف را یاد می گیرند و البته بازی های خانوادگی کاملاً توأم با سرگرمی اند.

تصویر

۶- با فلش کارت ها بازی کنید.مثل بازی های حافظه یا بازی Go fish

فلش کارت ها یکی از ارزشمندترین منابع شما در آموزش زبان به کودکانتان است.با چندتایی از کارت های مشابه شما می توانید بازی های شناخته شده ای مثل Go fish یا بازی حافظه انجام دهید.بچه های خیلی کوچک ممکن است برای داشتن کارت های بیشتر با یکدیگر درگیر شوند،پس بازی هایی را انجام دهید که از کودکان می خواهد کارت ها را با دیگران جفت کند.یک صدا را با یک تصویر،یا دو کارت که یک صدا دارند یا دو عکس که مطابقت دارند،به هر نحوی که انتخاب می کنید مطابقت دهید.کارت ها را روی زمین یا میز قرار دهید و از کودک بخواهید همان طور که شما کلمه ای را میگویید،کارتش را لمس کند.و کودک را تشویق کنید که او نام ببرد و شما کارت را لمس کنید.بازی را جالب و سرگرم کننده نگه دارید.

۷- یک نمودار پیشرفت داشته باشید که کلمات و عباراتی که کودکتان بر آن تسلط دارد را دنبال کند.

یک نمودار پیشرفت ساده کودک شما را به اهداف مشخصی آگاه می کند و کودکان عاشق برچسب ها هستند.اجازه دهید فرزندتان بداند که به یک هدف نزدیک شده است،و از گرفتن برچسب ها هیجان زده شود.اورا به خاطر موفقیت خود با یک کار بزرگ مثل آغوش یا “بزن قدش” ،ستایش(تمجید) کنید.

۸- به ترانه های فرانسوی کودکان گوش دهید و یا در ازای حفظ یک قطعه کوتاه،به آن ها پاداش دهید.

به آواز کودکان به زبان دوم،هر جا و هر وقت که می توانید گوش دهید.CDهایی را در ماشینتان داشته باشید و یا در زمانی که در حال انجام کاری هستید،یک CD را به عنوان آهنگ پس زمینه به طور ملایم پخش کنید. به آوازها(ترانه ها)اعمال و حرکاتی اضافه کنید،این به کودکان کمک می کند تا کلمات را به یاد داشته باشند.اگر متناسب شخصیت کودکتان است،آن ها را به اجرای آهنگ تشویق کنید.شما می توانید یک شباهنگ خاص داشته باشید.اینجا یک لیست پخش از ترانه های بچگانه به زبان فرانسه وجود دارد.

۹- به ترانه های پاپ فرانسوی باهم دیگر گوش کنید یا به فرزندتان برای حفظ یک ترانه ی کوتاه پاداش بدهید.

به کودکتان برخی از ترانه های جذاب پاپ که هر دوی تان دوست دارید را،یاد بدهید.ترانه ای که شعر و(نغمه سرایی)همخوانی مناسب دارد،برای حفظ کردن آسان تر است.آن ها را حین انجام امور دیگر در منزل بخوانید و وقتی کودکتان سعی می کند به شما ملحق شود،به زبان الگو(شکل،مدل) بدهید و آن ها را تشویق کنید که با شما بخوانند.

۱۰- کارتون مایی به زبان دوم در آپارات یا آمازون پیدا کنید.

کارتون ها یک روش عالی برای درگیر کردن کودکان در زبان دوم است.بچه ها می توانند داستان ها را به شکل بصری بدون نگرانی درباره ی درک نکردن هر کلمه،بفهمند.خرید DVD از آمازون ساده است یا بجای آن،آن ها را در یوتیوب جستجو کنید.به کودکتان اجازه دهید شما را راهنمایی کند که چه کارتونی را بیشتر دوست دارند .باهم دیگر آن ها را تماشا کنید و این گونه خواهید فهمید که کدام زبان را تقویت کنید.

۱۱- یک چک لیست اهداف سالانه/ماهانه داشته باشید.

یک چک لیست از اهداف و ایده مایی که می خواهید از آموزش زبان در طول یک سال داشته باشید،ایجاد کنید. آن را به اهداف ماهانه کوچک تجزیه کنید.این کار به شما کمک می کند روی نقطه(موقعیت) ای که قصد دارید برسید، متمرکز شوید و همچنین یک روش عالی است برای نگاه انداختن به عقب و دیدن اینکه شما و فرزندتان چه راهی را طی کرده اید.

۱۲- یک (لیست پخش)در یوتیوب ایجاد کنید یا یک پلی لیست مناسب در سطح فرزندتان پیدا کنید.

یوتیوب یک منبع فوق العاده است.شما می توانید یک پلی لیست از ویدئوهای آموزشی فرانسوی ایجاد کنید،که این روزها مردم از سرتاسر دنیا پست می کنند. آن ها ممکن است آموزش های کوتاه یا ایده های خلاقانه باشند که شما می توانید در یادگیری زبانتان بیامیزید(ترکیب کنید)،یا آوازهای بچگانه که می توانید باهم بخوانید.لیستهای پخش شده که قبلاً توسط دیگران باهمان هدف قرار داده شده است را،جستجو کنید.

۱۳- به گروه های پشتیبانی آنلاین(انجمن ها،صفحات فیس بوک،لیستهای توییتر،گروه وبلاگ های چند فرهنگی و …) بپیوندید.

برای تبادل ایده ها و اطلاعات، به برخی گروه های آنلاین بپیوندید. پشتیبانی نیز بسیار ارزشمند است.آموزش فرانسه ممکن است موانع یا چالش هایی داشته باشد.بسیار مهم است که بتوانید با افرادی با مشکلات مشابه یا کسانیکه این موانع را پشت سر گذاشته اند،ارتباط برقرار کنید.فیس بوک و توییتر برای ارتباطات فوری عالی هستند.گروه ها یا انجمنهای چت آنلاین می توانند به شما حس اجتماع و اهداف مشترک بدهند.

۱۴- وب سایت وزارت فرهنگ فرانسه را ببینید.

نگاهی به وب سایت بیندازید و اطلاعات جالب در مورد فرانسه پیدا کنید.در مورد غذا،رقص و لباس های سنتی بخوانید.به آمار مانند آمار جمعیت نگاه کنید.برخی اطلاعات جالب در مورد آب وهوا،تعطیلات و آداب و رسوم را پیدا کنید.در مورد آن ها با فرزندتان صحبت کنید و اینکه به کدام بخش علاقه مند است را در نظر بگیرید.

۱۵- به کتابخانه های عمومی بروید و همه ی منابعی که به زبان فرانسه اند را چک کنید.

کتابخانه ها منابع خیلی خوبی هستند.اگر منبعی به زبان فرانسه نداشتند،از متصدی کتابخانه بخواهید که در صورت امکان سفارش دهد.همچنین تابلوی اطلاعات را چک کنید و ببینید آیا گروهی از کودکان گروه زبان فرانسه در آنجا وجود دارد و همچنین می توانید دوستان جدید پیدا کنید.

۱۶- از DVDهای آموزش زبان کودکان استفاده کنید.

DVDهای زبان مفید هستند،مخصوصاً برای والدین شاغل(پر مشغله).DVD هارا در حالی که کلمات و عبارات مفید را به روشی جالب تکرار می کنند،بررسی کنید.و دنبال DVD باشید که مخصوص کودکان است و بازی و آهنگ دارد و خیلی خوب طراحی شده است.

۱۷- وقتی در حال رانندگی برای بردن فرزندتان به مدرسه هستید،CD پخش کنید.

همیشه زمانی که در اتومبیلتان هستید،CD مایی به زبان فرانسه پخش کنید.این می تواند ترانه یا CD آموزشی کودکان و یا هر چیزی که کودکتان دوست دارد،باشد.این کار را به طور مداوم انجام دهید بطوریکه کودکتان همیشه در ماشین انتظار زبان دوم را داشته باشد.

تصویر

۱۸- در منزل به عنوان آهنگ پس زمینه رادیو استریمینگ پخش کنید.

یا از اسپاتیفای،لست اف ام(وبگاه های رادیویی اینترنتی)و … استفاده کنید. امروزه منابع زیادی وجود دارد که به شما در پخش رادیو از طریق دستگاه های الکترونیکی شخصی و لپتاپ ها و… کمک می کند.همه ی آنچه که شما نیاز دارید، تنظیم یکی از ایستگاه های رادیویی محلی و داشتن رادیو یا پلی لیست در پس زمینه،در کل روز است.حتی اگر فرزندتان متوجه چیزیکه گفته میشود یا شعر ترانه نمیشود،او به صداهای جدید و الگوهای تلفظ عادت می کند.

۱۹- برای مبتدیان از برگه های آموزشی استفاده کنید.

وبسایتهای زیادی وجود دارد که صفحات آموزشی برای مبتدیان ارائه میدهند. بسیاری از آن ها رایگان هستند و برای برخی می توانید هزینه را ماهانه یا سالانه پرداخت کنید.بچه ها عاشق کاربرگها هستند.برخی ازآنها ممکن است برگه های رنگ آمیزی ساده باشند(کودکان عاشق رنگ آمیزی اند)،یا برگه مایی که از طریق کاربرد مداد،مهارت های حرکتی را تقویت می کنند.تعدادی برچسب بخرید و روی هر برگه ای که کودکتان کامل می کند،بزنید.

۲۰- از فلش کارت ها استفاده کنید.

شما می توانید کارت های بازی خود را ایجاد کنید،از فرزندتان بخواهید آن را لمس/انتخاب کنند.کارت هارا اطراف اتاق پنهان کنید و از فرزندتان بخواهید آن ها را بیابد و بگوید که آن ها چه هستند و غیره.

شما همچنین می توانید مرتبا فلش کارت ها را در اطراف اتاق قرار دهید. آن ها را هر هفته در دسته های (حیوانات / گل ها / میوه ها و غیره) تغییر دهید. به آن ها نگاه کنید و اغلب آن ها را با فرزندتان بگوئید.از آن ها بپرسید این چیست و آن چیست؟ آنهارا با مگنت(آهنربا) روی یخچال بزنید یا اجازه بدهید فرزندتان این کار را بکند. شما کلمات را بگویید و از او بخواهید آن را بچسباند. آن ها را در یخچال خود با آهنرباهای خود قرار دهید و یا اجازه دهید فرزند شما این کار را انجام دهد. شما کلمات را فراخوانی می کنید و آن ها را به آن ها می دهید.

۲۱- یک دیکشنری تصویری برای شروع تهیه کنید.

فرهنگ لغت تصویری کودکان یک منبع فوق العاده است. کنجکاوی کودک خود را با آن دنبال کنید. اجازه بدهید او انتخاب کند هر آنچه را که می خواهد در هر روز مشخص بداند.از وی اطلاعات بیشتری در مورد کلمات که آن ها می دانند بپرسید. “رنگ آن چیست؟” “آیا آن بزرگ یا کوچک است؟ “” کجا زندگی می کند؟ “” چه کار می کند؟

۲۲- یک کتاب الفبا برای کودک تان بخرید.

کودک خود را به اشکال حروف با یک کتاب الفبای ساده معرفی کنید. این به ویژه مفید است اگر الفبای فرانسوی متفاوت از زبان اول است. برای دانش آموزان جوان، کتاب بسیار ساده، “استارتر” را دریافت کنید، همچنین برای مهارت های حرکتی خوب و کنترل مداد عالی است.

۲۳- در مورد یادگیری زبان شناسی (یادگیری با انجام) فکر کنید.

کتاب های رنگی، اسکچ بوک ها یا دی وی دی مایی که کودکان تماشا و با آن ها میرقصند عالی هستند!

هر چیزی که باعث شود بچه ها بدن و یا دستانشان را تکان بدهند،به آن ها کمک می کند تا یاد بگیرند.باهم دی وی دی تماشاکنید،رقص طراحی کنید ورقصها را به نمایش بگذارید،حتی “لباس” مخصوص بپوشید. هنرمند درونی فرزند خود را با یک اسکچبوک تشویق کنید. رنگ کنید،نقاشی کنید و بکشید،رسم کنید،در مورد رنگها و تصاویر کودک خود به زبان دوم صحبت کنید.

رنگ آمیزی در تصاویر یک فعالیت بسیار آرامش بخش است (شمانیز باید آن را انجام دهید!) کودکان هنگام رنگ آمیزی آرامش زیادی دارند، زمان خوبی برای انجام برخی مکالمه های کوتاه به زبان فرانسه است. رنگ ها را مخلوط کنید و در مورد نحوه رنگ سازی فرانسوی صحبت کنید.

۲۴- تهیه ی یک قلم خوانا را در نظر داشته باشید.

آخرین ابزار ترجمه. “قلم خوانا” اسکن(بررسی) و ترجمه می کند. متن ترجمه شده بر روی صفحه نمایش کوچک روی قلم ظاهر می شود و همچنین می تواند تلفظ صوتی کلمات یا جملات کامل را ارائه دهد.

۲۵- تعدادی اسباب بازی های گویا یا آواز خوان پیدا کنید.

امروزه بسیاری از اسباب بازی های گویا در بازار وجود دارد. یکی از آنهایی که به زبان فرانسه(یا چندین زبان)سلام احوالپرسی می کند را امتحان کنید. یا یکی که آهنگ های سنتی/ قافیه های مهدکودکی را به فرانسه میخواند.

۲۶- از کتاب های فرهنگی مخصوص بچه های کوچک استفاده کنید.

“کتاب های فرهنگ” آماده برای یادگیری در مورد کشورهای مختلف عالی هستند. آن ها را باهم بخوانید، سوال بپرسید و فرزندتان را تشویق کنید تا آن ها نیز سوالات زیادی بپرسند. پس از خواندن یکی، می توانید با استفاده از تصاویر مجلات یک نمونه ساده را بسازید یا فرزندتان را تشویق کنید تا تصاویری بکشد. در کتابخانه یا از طریق اینترنت باهم دیگر اطلاعات جمع آوری کنید.

۲۷- اتاق فرزند خود را با پوسترهای یادگیری (رنگ ها، اعداد) یا تصاویر از فرانسه (پرچم، شهرها و غیره) تزئین کنید.

برخی از پوسترهای بزرگ رنگی را برای تزئین اتاق فرزند یا فضای یادگیری خود استفاده کنید.به همه چیز اشاره کنید و سوال بپرسید، نقش ها جابجا کنید واز فرزندتان نیز بخواهید سوال کند، همچنین به مدلسازی تلفظ کمک می کند. بپرسید کدام پوستر مورد علاقه کودکتان است و چرا؟سرمشقی که آن ها را علاقه مند می کند را دنبال کنید.

۲۸- یک برنامه ساده که برای کودکان آماده شده است را دنبال کنید.

از برنامه ساده ای که در سیستم یادگیری زبان شما تهیه شده است استفاده کنید یا خودتان یکی را بسازید. اجازه دهید فرزند شما بداند که این چه چیزی است تا او بتواند ببیند چه کاری انجام خواهد داد. کودکان تمایل به انجام بهترکارها دارند زمانی که می دانند که چه چیزی می آید و چه چیزی از آن ها انتظار می رود.

۲۹- از برچسب ها به عنوان پاداش استفاده کنید (برچسب مایی که به زبان دوم می گویند:تبریک، شگفت انگیزه و غیره)

بچه ها عاشق برچسب هایند! از آن ها آزادانه استفاده کنید. کودک خود را به عنوان فرصتی برای استفاده از زبان دوم،تحسین کنید. اگر شما می توانید برچسب مایی را با کلمات ستایشی در زبان دوم پیدا کنید،از آن ها استفاده کنید وکلمات را بسیار تکرار کنید. ابتدا از دو کلمه استفاده کنید و همچنان که فرزندتان میشناسد،به تعداد کلمات اضافه کنید.

۳۰- برخی اقلام چاپ شده مربوط به زبان دوم را دریافت کنید: تی شرت، لیوان، نقره آلات کودکان و غیره.

اگر شما فرصتی برای بازدید از کشورهای زبان دوم دارید،اقلامی را به زبان دوم بخرید. تی شرت، لیوان و قلم ها مفید و همچنین آموزشی هستند.کارت پستال، پوستر و یا برچسب سپر با عبارات محبوب را جستجو کنید. اینها را در اطراف خانه خود قرار دهید.

۳۱- با دیگر والدین که میخواهند به فرزندانشان فرانسه آموزش بدهند،تاریخ بازی یا گروه های بازی تنظیم کنید.

سعی کنید والدین دیگری که فرزندان خود را به یادگیری زبان فرانسوی تشویق می کنند،پیدا کنید. ترتیب بازی با یکدیگررا بدهید،به پیکنیک و پارک بروید یا به باغ وحش یا آکواریوم سفر کنید، مکان های عالی برای تمرین زبان. همچنین پیداکردن دوستان جدید برای شما بسیار مفید است!.

۳۲- با دوستان و بستگان که فرزندی دارند که فرانسوی صحبت می کند,ویدئوچت(چت ویدئویی)کنید.

به گپ ویدیویی با کودکان دیگر که میدانید به زبان فرانسه صحبت می کنند،تشویق کنید. استفاده ازskype یا Google Hangouts یا چیزی شبیه آن آسان است. در این نزدیکی باشید به مکالمه کمک کنید.مشوق باشید و در برابر وسوسه ی تصحیح اشتباهات فرزندتان مقاومت کنید.

۳۳- مادربزرگ و پدربزرگ (که می توانند فرانسوی صحبت کنند) را دعوت کنید تا بمانند.

صرف وقت با پدربزرگ و مادربزرگ ها به هر حال برای همه گروه ها با ارزش است، اما صرف وقت با پدربزرگ و مادربزرگی که فرانسوی صحبت می کنند برای تقویت ارتباط و شنیدن زبان طبیعی،عالی است.فرزند شما با احساسات عشق و امنیت به زبان فرانسوی ارتباط برقرار می کند.

تصویر

۳۴- یک پرستار کوتاه مدت یاتمام وقت پرستار یا نگهبان(مراقب) که فرانسوی صحبت می کند.

اگر ممکن است،یک پرستار بچه / مراقب که به زبان فرانسه صحبت می کند،استخدام کنید. حتی چند ساعت در هفته وضعیت را تغییر میدهد (و به شما کمی وقت آزاد می دهد!).

۳۵- با فرزندتان دستورپختهای فرانسوری بخورید.

بچه ها همیشه می خواهند یک آشپز کوچولو باشند. برخی از غذاهای ساده ی فرانسوی را باهم بپزید.برای دستورالعملها،و کلمات شستن،خورد کردن،پاک کردن،مخلوط کردن…از زبان دوم استفاده کنید.همان طور که آشپزی می کنید موادلازم را باحالتی طبیعی بنامید.در اینجا برخی از دستور العمل های فرانسوی آمده است.

۳۶- به همراه فرزندتان،به مراکز اجتماعی،مراکز فرهنگی و معابد بروید.

مکان های محلی مورد علاقه، کودک شما را تحریک می کند و مراکز فرهنگی اغلب نمایشگاه ها یا نمایش های موسیقی/ رقص دارند.به هر چیزی که به فرانسه است،توجه کنید.مراکز اجتماعی مکان مهمی برای دیدار با مردم هستند،به تابلوهای اطلاع رسانی(برای هر چیزی)از افراد علاقه مند یا به نوعی مرتبط با فرانسویها، نگاه کنید.شما حتی می توانید پیشنهود دهید که خودتان کاری انجام دهید،در مورد کشور یا یک رقص سنتی صحبت کنید.

۳۷- از سوپرمارکتهای فرانسوی و رستورانهای فرانسوی با فرزندتان بازدید کنید.

به اطراف سوپرمارکت فرانسوی بروید و به غذاهای فرانسوی اشاره کنید. اگر فرزند شما با آن ها آشنا نیست، سؤال بپرسید.”شما فکر می کنید که طعم و مزه اش چطوره؟” “آیا شما فکر می کنید این سخت/نرم/ترد/ شیرین/ و غیره؟ است” اگر ممکن است در رستوران های غذا بخورید. در مورد غذا صحبت کنید،اینکه چطور آماده می میشود،و اینکه مال کجاست.

۳۸- یک لغت از فعالیت روزانه داشته باشید.

یک “لغت روز” را انتخاب کنید،خودتان یا فرزندتان می توانید آن را انتخاب کنید،یا از فرزندتان بخواهید به طور تصادفی از بین دسته کارت های لغت، انتخاب کند.اگر آن کلمه اسم است،آن را در خانه یا وقتی بیرون میروید، جستجو کنید.در مورد جایی که ممکن است آن اسم موجود باشد،صحبت کنید.اگر فعل است،راه مایی برای انجام این عمل یا بطورواقعی یا اجرای بیصدا، پیدا کنید.ببینید آیا می توانید کسی را در حال انجام آن کار ببینید؟یا از قیدها استفاده کنید و زمانی را صرف انجام کارها با حالات قید بکنید: به آرامی / سریع / خوشبختانه / و غیره.

۳۹- بازی های آنلاین زبان فرانسه (حافظه، کلیک کنید و بگویید، و غیره) را با فرزند خود بازی کنید

بسیاری از بازی های آنلاین زبان تعاملی رایگان برای کودکان وجود دارد. یکی را انتخاب کنید که فرزندتان را جذب کند و آن ها را تشویق کنید که هر روز کمی بازی کند.

۴۰- درس های اسکایپ را برای کودکان امتحان کنید (ممکن است برای نوزادان و کودکان نوپا توصیه نشود)

بسیاری از معلمان از طریق اسکایپ به ارائه درس های زبان می پردازند. بپرسید و ببینید آیا کسی می تواند یک معلم را به شما توصیه کند. در این تدریس نیز حضور داشته باشید تا بتوانید بدانید چه زبانی بین درسها تقویت می شود.

۴۱- داستان های وقت خواب را به زبان فرانسه برای فرزندتان بخوانید.

کتاب ها، کتاب ها، کتاب ها. کودکان و نوجوانان کتاب و داستان را دوست دارند.داستان قبل از خواب را به زبان فرانسه بخوانید.اغلب زمانی که بچه ها داستان های دلخواه خود را چند بار شنیده اند، آن ها کلمات را می دانند. کودک خود را تشویق کنید تا کمک کند داستان را بگویید.

۴۲- بازی های بچگانه فرانسوی را انجام دهید.

بسیاری از بازی های کودکان در سراسر جهان یکسان هستند. فرزندتان به زبان اول آن را میشناسند،امابازی را به زبان دوم با او انجام دهید.سنگ،کاغذ،قیچی تنوع زیادی دارد؛ آن را به زبان دوم اجرا کنید.بازی لی لی،بازی های پرشی، بازی های کف زدنی و غیره را می توان به هر زبانی بازی کرد.

تصویر

۴۳- کتابهای خنده دار و مجلات کودکان به زبان فرانسه را بگیرید.

بپرسید آیا یک دوست یا خویشاوند در خارج از کشور می تواند برای شما کمدی یا مجلات کودکان به زبان فرانسه را ارسال کند. مجلات کودکان اغلب در حقیقت بسیاری از حقایق جالبی دارند که شما می توانید در مورد آن ها صحبت و تحقیقات بیشتر کنید. آن ها همچنین دارای کوئیزها(امتحان ها) و پازل مایی هستند که بسیار سرگرم کننده هستند.

۴۴- به رژه ملی فرهنگ هدف بروید.

شما می توانید سعی کنید جایی که در آن جامعه بزرگ مردم از فرهنگ هدف وجود دارد را،پیدا کنید. آن ها بدون شک رویدادهای ویژه ای را برای جشن تعطیلات کشور مبدا خود خواهند داشت. کودکتان را به نمایشگاه ها و جشنواره های آن ها ببرید.

۴۵- یک نوت بوک شخصی برای یادگیری زبان دوم استفاده کنید.

(فراموش نکنید که از آن استفاده کنید تا فرزندتان هر آنچه را که در زبان دوم می گویید،بکشد.اجازه دهید فرزند شما نوت بوک را در مغازه انتخاب کند و هرطور ویژه ای که می خواهد آن را تزئین کند. کلمات را به زبان فرانسوی بنویسید و بخواهید آن ها را نقاشی کند، یا حتی کلمه یا حرف اول را بسته به اینکه کدام سطح هست، بنویسید. هر چند روز یکبار عکس ها را باز کنید و در موردشان صحبت کنید و مهارت های طراحی فرزندتان را ستایش کنید.

۴۶- صنایع دستی محلی درست کنید.

اگر زبان مادری شما فرانسه است، در مورد صنایع دستی که شما دوران کودکی ساختید فکر کنید و آن ها را با فرزندتان انجام دهید (همچنین فکر کنید که چقدر خوشحال بودید ازینکه این فعالیت را با مادر/ پدر یا دوستانتان انجام می دادید). نگران نباشید اگر فراموش کرده اید چگونه، در اینترنت برای بازخوانی حافظه خود نگاه کنید. شاید شما بتوانید چیزی را که فرزندتان میسازد، به پدربزرگ و مادربزرگ یا بستگان خود در خارج از کشور ارسال کنید.

۴۷- از برنامه ها(اپلیکیشنها)ی چت (WhatsApp، Line، و غیره) برای صحبت با دوستان و فامیلتان که فرزندان هم سن کودکتان دارند، استفاده کنید.

برنامه های گپ(چت)قابل حمل و آسان برای استفاده هستند. با دوستان خود که کودکان هم سن دارن،به زبان دوم چت کنید.فرزندتان را تشویق کنید که با آن ها و نیز بچه هایشان گپ بزند(چت کن).از فرزندانشان درباره ی خودشان،روزشان و… بپرسید و فرزند خود را تشویق کنید که در مورد خودشان صحبت کند

۴۸- برای خواباندن نوزادتان به زبان دوم لالایی بخوانید.

لالایی ها برای کودک و والدین بسیار آرامش بخشند.برخی از لالاییهای فرانسوی را بخوانید تا به نوزادتان کمک کنید تا بخوابد.شما می توانید موسیقی کابین بافی را از یک فروشگاه کودک خریداری کنید.موسیقی را پخش کنید و به فرانسه آواز بخوانید. ایجاد یک روال معمول است و لذت ببرید از زمانی که کودکتان را در بغل دارید و او را آرام می کنید.

۴۹ – آموزش در خانه را با گرفتن یک برنامه درسی آنلاین،مد نظر داشته باشید.

امروزه بیشتر مردم به آموزش در منزل روی می آورند و منابع زیادی در اینترنت وجود دارد.تحقیق کنید و چیزی را که مناسب شما و فرزندتان است را پیدا کنید. بسته به ساعات مدرسه،در محل زندگیتان، ممکن است فرزندتان به مدرسه محلی مراجعه کند و همچنین یه برنامه درسی آموزش در خانه را دنبال کند.

۵۰- کودک خود را به یک اردوی تابستانی بفرستید تا بتواند در مدت کوتاهی به فرانسه درس بخواند.

اردوگاه تابستانی یک تجربه ی عالی برای کودکان است.اغلب اولین باری است که کودک به طور طولانی دور از خانه می ماند و یک شانس برای ایجاد دوستی های زیادی است و برای اولین بار فعالیت های مختلفی را امتحان می کنند.اردوهای “زبان” برای بچه ها،معمولاً مطالعه را با تعداد زیادی بازی، کاردستی و فعالیت های مربوط به زبان دوم،می آمیزد(ترکیب می کند).

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (77 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (34 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (18 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...