با داماد خود چگونه رفتار کنیم؟

  سه شنبه، 31 خرداد 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
با داماد خود چگونه رفتار کنیم؟
اگر دوست دارید که روابط خوب و سازنده ای با داماد خانواده خود داشته باشید باید در روابط و نحوه رفتار با داماد خود دقت داشته باشید. باید توجه داشته باشید که در هر رابطه ای احترام سازنده ترین عنصر است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص بحث کنیم.

فرد باهوش

بسیاری از مشکلاتی که در زندگانی همسران جوان ظهور می کند، اغلب ریشه در مسائلی دارد که در روزهای نخستین دیدارها در رفتار والدین و خواهرها و برادرهای بزرگ تر و دیگر بستگان مطرح می شود مثلاً می گویند که فلانی چنین گفت و به همانی چنین نظر دارد و مانند اینها.خانواده عروس باید با انجام رفتارهای مناسب و مطلوب سابقه ذهنی خوبی را برای داماد خود ایجاد کنند تا جایی برای بهانه جویی های او باقی نگذارند، اگر چه همه دامادها بهانه گیر نیستند ولی چه بهتر که ما نیز به گونه ای رفتار کنیم که بهانه گیران نیز نتوانند مجالی برای ابراز بهانه ها پیدا کنند.

رفتار با داماد چگونه باشد؟

برقراری ارتباط با افراد کاری دشوارر نیست فقط بایید شناخت درستی از یک فرد و ویژگی های افراد داشته باشید که این امر نیازمند زمان بیشتر است. یک اصل مهم که برای شکل گیری روابط خود در میان نزدیکان باید به آن توجه کنید این است که قبل از به دست آوردن شناخت نباید صمیمیت های زیاد به وجود آید تا موجب کم رنگ شدن احترام شود.خانواده زمانی که داماد وارد خانواده آن ها می شود دوست دارند تا در اولین برخورد اعتماد او را جلب کنند. شاید ارتباط گرم و صمیمی در برخورد اول برای بسیاری از افراد مشکل باشد بنابراین هنگام برخورد با داماد نیز باید به این موضوع توجه کنید.برای اینکه در آینده با داماد خود دچار مشکل نشوید و رابطه ای خوب داشته باشید باید در اولین برخوردهای خود توجه و دقت بیشتری به خرج دهید. احترام، محبت و ارزش دادن به این افراد می تواند در مراحل اول تصور و برداشت خوبی را از شما به آنها بدهد.

  • حمایت نکردن بی مورد از دختر:بهترین راه برای جلب اعتماد همسرتان این است که بیشتر از دختران از داماد خود حمایت کنید این کار می تواند احساس امنیت و صمیمیت خوبی را در او ایجاد کند. همچنین موجب می شود تا در صورت نیاز سخنان شما را بر دیگران ارجعیت دهد.
  • با داماد خود حرف بزنید:دعوا و بحث میان زن و شوهر در بیشتر رابطه ها وجود دارد زمانی که دختر و داماد شما نیاز به مشورت دارند می توانید به تنهایی با او حرف بزنید. با شکل گیری این رابطه شما می توانید علت و مشکل اصلی زندگی آنها را متوجه شوید و بهتر به آنها کمک کنید.
  • دخالت نکردن:شما به عنوان والدین زمانی می توانید وارد مسائل شخصی زندگی دختر خود شوید که داماد و دختر شما از شما تقاضای کمک داشته باشند در غیر این صورت برخورد شما نوعی دخالت محسوب می شود که در برخورد با داماد می تواند اعتماد را از بین ببرد.
  • دلسوز باشید:اطرافیان شما به ویژه داماد یا عروستان تفاوت بین دخالت و دلسوزی شما را متوجه خواهد شد پس سعی کنید دلسوز باشید تا بیشتر به حرف های شما توجه شود.
  • ابراز علاقه:می توانید برای پر رنگ تر کردن رابطه خود با دامادتان آنها را به مهمانی خانوادگی دعوت کنید و از او در حضور دیگران تعریف کنید. با بالا بردن اعتماد به نفس صمیمیت بیشتری را ایجاد می کنید که بر پایه صداقت و اعتماد است.
  • قضاوت نکردن:بدون شناخت کافی روی انسان ها قضاوت نکنید. قضاوت کردن می تواند احترام و ارزش افراد را از بین ببرد. زمانی که شما در برخورد با داماد او را مورد سرزنش و قضاوت قرار می دهید نوعی کینه را در او ایجاد می کنید که نه تنها بری رابطه شما بلکه برای رابطه عاطفی دختر شما نیز مضر خواهد بود.
  • اعتماد کردن:با حفظ احترام و ارزش بیشتر به داماد خود اعتماد کنید و به او بگویید که من توانایی خوشبخت کردن دخترم را در شما می بینیم. بیان اینگونه از جملات موجب می شود تا او تمام تلاش خود را برای حفظ و نگه داشتن زندگی خود داشته باشد.
  • حمایت کردن:جوان ها زمانی که از سوی والدین خود مورد حمایت قرار می گیرند می توانند بهترین ارتباط را با آنها داشته باشند. شما به عنوان پدر زن و مادر زن برای حمایت از دختر و داماد خود باید تلاش کنید. این موضوع می تواند در برخورد با داماد روابط شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
    خانواده

قرارداد صلح با داماد خانواده

  • احترام ، احترام می آورد و طرفین ( داماد و مادر زن ) این راباید کاملا درک کنند.
  • مادر زن به جهت اینکه دامادش به دخترش محبت می کند، و علاقه و عشق او به دخترش را میبیند، او را نیز می تواند دوست بدارد. پس دامادها این علاقه به همسر خود را نشان دهند تا از طرف مادرزن مورد محبت بیشتری قرار بگیرند. هر چقدر هدیه و گل بیشتریبرای همسر خود بخرید در نظر مادرزن یک داماد تمام عیارتر به حساب می آیید. البته نباید از این غافل شد که خرید یک تیکه طلا برای خانم خود بسیار اثرگذاری بیشتری از خرید هر روزه گل خواهد داشت.
  • اعتماد و محبت داماد به مادر زن ، در سعادت و خوشبختی زندگی مشترک بسیار مفید است و در مقابل مادر زن هم اظهار محبت و علاقه نسبت به داماد می کند ، و در امورات زندگی به عنوان فردی دلسوز و خیر خواه ، او را راهنمایی می کند.مادر زن اگر دخالتی در زندگی دخترش می نماید یقینا قصد سوئی ندارد و به مقتضای محبتی که نسبت به دخترش دارد سعادت و خوشبختی دخترش را در دست دامادش می داند . لذا دامادش را هم خیلی دوست دارد . بنابراین داماد نباید از نظر بدبینی و بد خواهی به او بنگرد.
  • محبت مادر زن نسبت به دخترش یک ارتباط فطری و طبیعی است و داماد نباید انتظار داشته باشد که مادر زن که دخترش را سال ها بزرگ کرده و به او محبت نموده است به محض ازدواج او دست از خانواده و مادرش بکشد.
  • دامادها باید بین مشورت و دخالت کردن تفاوت هایی قائل شوند، اگر مادر زن در حد مشورت به آنها تجربیات زندگی شان را یاد می دهد، از او سپاسگذار باشید که درس های زندگی خودشان را دراختیار شما قرار می دهد. اما اگر میزان نظرات او به دخالت رسید از همسرتان بخواهید با مادرش صحبت کند و به صورت مسالمت آمیز و نه نبرد آن را حل کنید.
  • به هیچ وجه قطع رابطه و منع از معاشرت و رفت و آمد با خانواده عروس به نفع طرفین نیست . چون می توانند از راهنمایی های به جا و منطقی و حتی حمایت های مادی و معنوی آنها استفاده کنند . بنابراین داماد نباید از این حربه استفاده کند.داماد در صورت قطع رابطه با خانواده ی همسر ، دو راه نسبت به خانواده ی خویش دارد. یا باید با پدر و مادر خودش هم قطع رابطه نماید . چون همسرش هم مقابله به مثل می نماید . و این کار درست و منطقی نیست. یا باید با پدر و مادرش ارتباط منطقی داشته باشد که کاملا درست است .پس نباید مانع ارتباط دختر نیز با خانواده اش شود.
  • در رابطه با مادرهمسرتان به یاد داشته باشید لازم نیست همه صحبت ها و رفتارها را جدی بگیرید و درصدد پاسخ به آنها بر بیایید. بعضی از رفتارها و صحبت ها و کنایه ها را از سر شوخی برداشت کنید و آنها را نشنیده بگیرید. باور کنید با این کار روح و روان شاداب و سالم تری خواهید داشت.

داماد، مادرزن و دختر سه ضلع یک مثلث هستند که دختر می تواند در رأس این هرم قرار گیرد و نقش همسر را در تنظیم رابطه مثبت بین دو ضلع دیگر نمی توان نادیده گرفت. دخترها با مادر خود بسیاردرد ودل می کنند و وقتی پای حرف بنشینند یادشان میرود که نباید برخی از حرف ها را نزنند. به خصوص اگر مشکلی یا بگومگویی با همسرخود داشته اند را نباید به گونه ای تعریف کنند که فقط همسر آنها مقصر در نظر گرفته شود. این امر راه را برای دخالت های مادر خود در زندگی زناشویی شان هموار می کند. دختر، نقش بسیار مهمی در کاهش یا افزایش تنش بین داماد و مادرزن دارد. اگر زن جوانی که به تازگی ازدواج کرده صرفا به آنچه مادرش گوشزد می کند بسنده کند رابطه خود و همسرش را به پرتگاه نزدیک کرده است،بنابراین اگر زن جوانی با دخالت های بی مورد مادرش روبه رو شد و احساس کرد این دخالت ها به رابطه او با همسرش لطمه می زند باید محترمانه از مادرش بخواهد در حاشیه زندگی او (نه در متن) قرار گیرد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (56 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (41 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (41 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (38 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (35 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (35 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (32 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (33 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (28 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (26 نظر) اولین غذای "جان" پسر بهرام رادان که مامان مینا براش درست کرده+عکس/ نوش جونش (25 نظر) نگاهی به پذیرایی دلباز و شاهانه عمارت لاکچری علی دایی +عکس/ از فرش های ابریشمی تبریزبافت تا پیانوی کنسرتو مارک پتروف (24 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!