دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / خواص خوراکی ها /

با فواید و مضرات اکالیپتوس بیشتر آشنا شوید 

دوشنبه، 12 آذر 1397
اکالیپتوس درختی است که به واسطه بوی قوی و بافت صاف و هموار خود شناخته می‌شود. این گیاه به واسطه ویژگی‌های ضدالتهابی، ضد میکروبی، و خلط آور خود در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مردم از برگ‌های اکالیپتوس برای مقابله با مشکلات تنفسی، مانند آسم و آنفلوانزا استفاده می‌کنند.

اکالیپتوس درختی است که به واسطه بوی قوی و بافت صاف و هموار خود شناخته می‌شود. این گیاه به واسطه ویژگی‌های ضدالتهابی، ضد میکروبی، و خلط آور خود در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مردم از برگ‌های اکالیپتوس برای مقابله با مشکلات تنفسی، مانند آسم و آنفلوانزا استفاده می‌کنند.
اکالیپتوس به صورت چای و روغن نیز در دسترس است. همچنین، شما می‌توانید گل‌های آن را مورد استفاده قرار دهید. این توصیه‌شده‌ترین گزینه است زیرا به طور کامل طبیعی بوده و حاوی هیچ ماده مصنوعی نیست.
باید به این نکته اشاره داشت که در مصرف روغن اکالیپتوس باید دقت کافی لحاظ شود زیرا استفاده نادرست می‌تواند اثر منفی به همراه داشته باشد. با توجه به مقدار، روغن اکالیپتوس ممکن است سمی شود.

 
 

فواید اکالیپتوس

گیاه اکالیپتوس فواید مختلفی را ارائه می‌کند. بر همین اساس است که از آن برای مقابله با بیماری‌های تنفسی و بسیاری موارد دیگر مانند نمونه‌های زیر استفاده می‌شود:
آرتریت روماتوئید: استفاده از محلول اکالیپتوس در آب وان حمام رایج‌ترین روش تسکین درد ناشی از روماتیسم است. شما باید حداقل 20 دقیقه در وان باقی بمانید تا شاهد نتایج باشید.
دیابت: دم‌کرده برگ اکالیپتوس سطوح قند خون را کاهش می‌دهد.

استفاده از محلول اکالیپتوس در آب وان حمام رایج‌ترین روش تسکین درد ناشی از روماتیسم است. شما باید حداقل 20 دقیقه در وان باقی بمانید تا شاهد نتایج باشید

عفونت‌ها و مشکلات تنفسی: ترکیبات موجود در اکالیپتوس باکتری‌ها را جذب می‌کنند. برای مقابله با باکتری‌ها باید برای یک هفته چای اکالیپتوس مصرف کنید. اگر با یک عفونت حاد مواجه هستید، مراجعه به یک متخصص برای بررسی عوامل خطرآفرین پیش از مصرف اکالیپتوس توصیه می‌شود.
همچنین از اکالیپتوس برای درمان بیماری‌هایی مانند برونشیت، آنفلوانزا، سرماخوردگی، گرفتگی بینی، ... استفاده می‌شود.
خشکی مو: برای استفاده از اکالیپتوس به عنوان درمانی برای خشکی مو، محلول اکالیپتوس را در شامپو یا نرم کننده ترکیب کرده و به طور منظم استفاده کنید. این اقدام به مرطوب کردن مو و نرم شدن آن کمک می‌کند.

مضرات اکالیپتوس 

علیرغم فراوان بودن خواص اکالیپتوس، باید توجه داشت از این گیاه نبایستی برای مصارف داخلی استفاده کرد. همچنین استفاده از این گیاه و فراورده‌های آن مانند روغن و عرق اکالیپتوس، در دوران بارداری یا شیردهی ممنوع بوده و در صورت ضرورت بایستی با نظر پزشک مصرف شود. روغن این گیاه اگر استعمال موضعی داشته باشد، سمی نیست و در مورد استفاده از خواص برگ اکالیپتوس، افرادی که مبتلا به التهاب معده‌، روده، التهاب مجرای صفراوی و ناراحتی‌های کبد هستند، باید از مصرف عصاره برگ اکالیپتوس اجتناب کنند. لازم به ذکر است، مصرف بی‌رویه عصاره مزبور در بعضی افراد منجر به ایجاد انواع شکم درد یا آسیب کبدی و کلیوی خواهد شد و همچنین هرگونه روغن و اسانس این گیاه را برای کودکان زیر دوسال نبایستی استفاده نمود.

منبع: سایت تبیان 


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک