با فوت و فن‌های آزمون GRE آشنا شوید

  پنجشنبه، 09 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
با فوت و فن‌های آزمون GRE آشنا شوید
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

آزمون بین المللی GRE مخفف Graduate Records Examination میباشد که توسط موسسه ETS برگزار می شود. این آزمون معمولا برای ادامه تحصیل در کشورهای آمریکا و کانادا مورد نیاز است. هدف از این آزمون سنجش مهارت درک و استنتاج متون علمی دشوار است. نمره بالا در این آزمون برگ برنده ای برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی است. این آزمون به مدت 5 سال اعتبار دارد.

فوت و فن های آزمون GRE در کمترین زمان ممکن می تواند برایتان موثر باشد. پس خوب به آنها توجه کنید.

هیچ کاری نکنید! درست است. ممکن است به نظر عجیب بیاید و ممکن است شبیه آخرین کاری باشد که باید انجام دهید اما باید برای روز بزرگ استراحت کنید. مرور اجمالی در روز امتحان یک ذره هم به شما کمک نخواهد کرد.

  • در تمام روز هیچ اقدامی برای آماده سازی به منظور امتحان نداشته باشید! جدّاً این نکته را به خاطر بسپارید!
  • شامی سبک و سالم تهیه کرده و با آرامش آن را بخورید- از مصرف الکل خودداری کنید.
  • به تمام چیزی که برای روز امتحان نیاز دارید فکر کنید.
  • زودتر از حالت عادی به تختخواب بروید.
تصویر

روز امتحان GRE

  • مطلقاً از هرگونه آماده سازی دقیقه نودی خودداری کنید.
  • صبحانه ای مفصل، سرشار از پروتئین بخورید.
  • برای گذران زمان تا امتحان به فعالیت های آرامشبخش و سرگرم کننده بپردازید.
  • تمرین سبک راهی عالی برای دور کردن اضطراب و آماده سازی ذهن برای امتحان است.

نکاتی برای روز امتحان GRE: چه چیزهایی همراه داشته باشید

  • یک کارت شناسایی معتبر که شامل نام کامل، عکس و امضای شما باشد.
  • یک لیتر آب.
  • خوراکی های مختصر بسته بندی شده (آجیل، شکلات، غیره.)
  • در خلال فواصل استراحت مطمئن شوید که از جایتان بلند شده و حرکت می کنید. تکان دادن و کشیدن عضلات بزرگ بدن (پاها، نیم تنه و پشت کمر) باعث جریان یافتن اکسیژن می شود که به بیدار ماندن و درست فکر کردن شما کمک می کند.
تصویر

یکسری نکته ی نهایی درباره ی فوت و فن های آزمون GRE

قدرت تفکر مثبت ژرف است. هر شخصی در هر لحظه ای آزادانه تصمیم به رفتار خود می گیرد. صرفنظر از هرآنچه که رخ می دهد یا رخ خواهد داد، همه ی ما انتخاب می کنیم که چگونه در برابر تقلا، چالش ها و مصیبت ها عکس العمل نشان دهیم. حالا با چالشی اساسی روبرو هستید یعنی آزمون GRE. پس انتخاب کنید که با کمی غرور وارد آن مرکز آزمون شوید. بلند بایستید و مثبت نگر باشید. تصمیم بگیرید که کاملاً از عهده ی آزمون GRE بر خواهید آمد.

به توانایی های خود اعتماد داشته باشید و به خود اطمینان کنید. در آن زمان دیگر چاره ای نخواهید داشت. اول باید ایمان داشته باشید که می توانید بر آزمون GRE تسلط یابید و به امتیاز مورد نظر خود دست یابید. بعد از آن هر چیزی ممکن است.

برای قبولی در آزمون GRE چه کار کنیم؟

برای قبولی در آزمون GRE مانند هر آزمون دیگری باید هدفمند و آگاهانه تلاش کنید. تلاش هدفمند به این معناست که برای کاری که قصد دارید انجام دهید، برنامه مشخصی داشته باشید. فردی که با برنامه کاری را انجام دهد، برای رسیدن به موفقیت، تلاش مداوم و منظمی را در دستور کار قرار می دهد. نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی می کند و بر اساس آزمونی که در پیش دارد، روی کم کردن نقاط ضعف تلاش می کند.

استفاده از تجارب افرادی که در آزمون شرکت کرده اند و هم چنین استفاده از مشاوران تخصصی آزمون GRE در شهرهای مختلف کشورمان، می تواند بخشی از راه حل باشد. بعضا مشاهده شده است که افراد بعد از ۲ یا ۳ بار آزمون دادن، توانسته اند به نمره مورد علاقه خود دست پیدا کنند. بنابراین هیچ گاه برای نمره ایده آل، مایوس نشوید و همچنان تلاش کنید.

نکته مهم دیگری که باید اضافه کنیم آن است که آزمون GRE نمره قبولی یا ردی ندارد. هر کس به اندازه دانش خود می تواند نمره ای در آزمون GRE کسب کند. دانشگاه های مختلف دنیا نیز بر اساس معیار های خود در پذیرش دانشجوی ارشد و دکترا، نمراتی تعیین می کنند که با هم، متفاوت است.

مثلا ممکن است دانشگاهی OVERALL 310 به بالا را از داوطلبان درخواست می کند در حالی که برخی از دانشگاه ها، کسب نمره حداقل VERBAL 160 را به عنوان شرط پذیرش مدارک دانشجو عنوان کرده اند. یا بعضی برای اعطای بورس تحصیلی (RESEARCH ASSISTANT) از دانشجویان می خواهند که نمره ANALYTICAL WRITING حداقل ۴ ارائه کنند. به هر حال دانشگاه ها بر خلاف آیلتس و تافل، معمولا حد نصابی در نمره GRE تعیین نمی کنند و رزومه دانشجویان را به صورت Holistic view بررسی می کنند. در این حالت هر اندازه نمره شما بالاتر باشد، شانس پذیرش شما بیش تر خواهد بود.

اما درباره آیلتس و تافل، در بسیاری از موارد، در صورتی که حداقل نمره لازم را کسب نکرده باشید، پرونده شما مردود خواهد شد. دانشگاههای مختلف حد نصاب نمره GRE متفاوتی را جهت ارزیابی سطح علمی متقاضیان و اعطای پذیرش تحصیلی تعیین می کنند. متقاضی می بایست قبل از آزمون با دانشگاههای مورد نظر خود که قصد پذیرش تحصیلی از آنها را دارد تماس گرفته و از حد نصاب قابل قبول نمره GRE توسط آن دانشگاه آگاهی داشته باشد.

عموما در بخش ریاضی و زبان (verbal) کسب حداقل ۵۰ درصد نمره می تواند شانس شما را برای کسب پذیرش تحصیلی با بورس در مقاطع ارشد و دکترا در دانشگاه های امریکایی ارتقا دهد. در بخش نوشتاری (writing) کسب حداقل نمره ۳.۵ از ۵ توصیه می شود. توانایی نوشتن مقالات انتقادی و تحلیلی، نیازمند آموزش است. تلاش کنید این مهارت را در دراز مدت و با آرامی یاد بگیرید تا در روز آزمون با توانایی مطلوبی از پس سوالات ارائه شده برآیید. همانند آزمون تافل، باید قابلیت کار خوب با رایانه را داشته باشید. اینجا همه چیز کامپیوتری است و البته برای بخش ریاضیات نیز ماشین حساب الکترونیکی در اختیار شما می باشد. در بخش واژگان می بایست کتاب های مختلفی را مطالعه کنید تا برای آزمون آماده شوید. دانش واژگان قوی برای کسب نمره خوب در آزمون نیاز خواهد بود.

برچسب ها: GRE آزمون GRE

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (681 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جشن تولد عاشقانه ی یاسمن فرمانی و همسرش علی قلی زاده دو لژیونر فوتبالی در کنار هم / وایب تم نارنجی با بادکنک ها هلیومی برا تولد فوق العاده ست
ویدیو/ روایت شنیدنی استاد فرشچیان از اتفاقاتی که منجر به خلق اثر بی‌نظیر تابلوی عصر عاشورا شد
(ویدئو) این هنرمند با ترفندهای نقاشی غافلگیرکننده‌اش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد / سومی همه را بهت‌زده کرد!
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدیو/ ضریب هوشی حیرت‌انگیز "بامشاد" در سریال نقطه چین/ فقط سوالات خیلی خیلی سختِ مهران مدیری...
(عکس) «ماگان» کشتی بادبانی باستانی خلیج فارس؛ میراثی 4000 ساله که باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرد!
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان