دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

 با فردی که قبلا خیانت کرده، ازدواج کنم؟ 

سه شنبه، 01 آذر 1401
اگر با فردی آشنا شویم که قبلا به شریک عاطفی خودش خیانت کرده است می‌توانیم به او اعتماد کنیم یا خیر؟ این موضوع بسیار مهم است و از ابعاد مختلف آن را برایتان شرح داده‌ایم تا بتوانید در چنین شرایطی یک تصمیم معقولانه بگیرید.

آیا با خیانت شوهر میتوان بار دیگر رابطه را تجدید کرد؟ آیا کسی که در گذشته خیانت کرده در آینده هم خیانت می کند؟ بعد از اینکه متوجه شدید که شخصی که دوستش دارید به شما خیانت می کند، احتمالاً احساسات شدیدی خواهید داشت، ذهن شما پر از میلیون ها سوال می شود و از همان ابتدا همه چیز را در مورد آنچه در رابطه تان گذشته زیر سوال خواهید برد.این دردناک است که بدانی کسی که به او اعتماد کردی و دوستش داری به تو وفادار نیست. ممکن است رابطه شما برای شش ماه یا شش سال ادامه داشته باشد، اما هنوز هم ممکن است بتوانید رابطه شادی داشته باشید.

آیا کسی که در گذشته خیانت کرده در آینده هم خیانت می کند؟

کشف خیانت به هر شکلی (پیام های تلفنی مخفی، تماس های تلفنی، ارتباطات آنلاین، حتی روابط فیزیکی، حتی روابط طولانی مدت خارج از ازدواج) می تواند یک تجربه ویرانگر برای طرف خیانت شده باشد. طبیعی است که خیانت و دروغگویی برای پنهان کردن آن منجر به بی اعتمادی و سوء ظن مداوم در یک رابطه شود. فردی که به او خیانت شده می پرسد: آیا کسی که در گذشته خیانت کرده در آینده هم خیانت می کند؟با این حال، امکان «بازسازی» اعتماد توسط همسران وجود دارد. سرعت و درجه بهبودی از بی اعتمادی به خیانت به شدت تحت تأثیر اقدامات طرف خیانتکار است. بسیاری از زوج های خیانتکار احساسات طرف مقابل را درک نمی کنند و نمی دانند چه کاری می توانند برای بازسازی اعتماد انجام دهند. اما برخی در بازسازی اعتماد و بهبود رابطه شکسته جدی هستند و از رفتار خود پشیمانند.

خیانت چیست؟

پیمان شکنی یعنی تماس جسمانی یا رابطه عاطفی با فرد دیگری که در آن از انتظارات و معیارهای رابطه زناشویی تخطی می شود. پنهانکاری و دروغ جز اجتناب ناپذیر رفتار خیانت آمیز محسوب می گردد. فرقی نمی کند که چه کلمه ای برای آن به کار ببرید عشق بازی، بی وفایی، خیانت، رابطه فرازناشویی ، ملاقات یک شبه یا هر کلمه دیگر که با توجه به مدت و شدت رابطه عاطفی و جنسی پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.

خیانت یا پیمان شکنی از جمله ضربه های شدید و به جرات می توان گفت شدیدترین ضربه ای است که زوج ها در مسیر زندگی خود تجربه می کنند. در ابتدای ازدواج هر دو طرف قسم یاد می کنند در تمام لحظه های زندگی، در شادی و غم، در آسایش و سختی، در کنار هم باشند تا زمانی که مرگ آنها را از هم جدا کند. هیچ کس حتی با توهم پیمان شکنی خود و یا همسرش وارد زندگی مشترک نمی شود. آنچه می تواند کام شیرین باهم بودن را به شدت تلخ کند نامتوازن شدن رابطه به عنوان زمینه ساز خیانت است. رابطه ای که هر دو میکوشند به اندازه خود و دست در دست یکدیگر به سازندگی این صحنه مشترک زندگی خویش بکوشند.

حضور شخص سوم در حریم زوجی و سرقت احساسات انحصاری، فقط بخشی از ضربه روحی ناشی از آگاهی از پیمان شکنی زناشویی است. خیانت را به سادگی می توان به نامتوازن شدن رابطه زناشویی تعبیر کرد. انگار متوجه می شوید شریک تجاری شما، بدون اطلاع شما با فرد دیگری سهام مشترک شما را به اشتراک گذاشته است. در این حالت، دو صورت وجود دارد: یا شریک واقعی شما فرد دیگری است، یا شریک ابتدایی شما بدون اطلاع، فرد دیگری را وارد کرده و از حضور او سود می برد، اما سود شما بر اساس همان داشته اولیه است نه سود واقعی حاصل از ورود نفر سوم.

با فردی که قبلا خیانت کرده ،ازدواج کنم؟

آیا کسی که در گذشته خیانت کرده در آینده هم خیانت می کند؟ این یک سؤال شخصی است و کاملاً به موقعیت و شخص بستگی دارد. یک پاسخ برای همه مناسب نیست. به عنوان مثال، اعتماد به کسی که فقط یک بار خیانت کرده و هر روز ناراحت است و سعی می کند دوباره اعتماد نشان دهد، راحت تر از کسی است که مکرراً خیانت می کند و تلاشی برای بهبود وضعیت نمی کند.اینکه دوباره با خیانت شوهر کنار بیایید یا نه کاملاً به شما بستگی دارد. اگر احساس می کنید که می توانید مشکلات موجود در رابطه را با هم حل کنید و می خواهید این کار را انجام دهید، می توانید دوباره تلاش کنید.کارشناسان می گویند: «کسی که به خاطر اینکه خیانت کرده رنج می برد و کسی که ضررهای زیادی متحمل شده است، ممکن است دیگر خیانت نکند.»

از انتخابتان مطمئن شوید

فارغ از گذشته شریک عاطفی تان و تلاشی که برای جبران خطاهایش کرده است باید مطمئن شوید انتخابتان اصولی و صحیح است. شاید شما نتوانید از تمام گذشته فرد سر در بیاورید یا حتی در جریانش قرار بگیرید، اما وقتی اصولی و درست انتخلب کنید احتمال خطا و پشیمانی بعد از انتخابتان خیلی کم می شود!

فرصت دهید و صبور باشید

برای بله گفتن و بله گرفتن در چنین شرایطی عجله نداشته باشید. مطمئن شوید تمام نکاتی که برایتان آورده ایم در نظر گرفته اید. اگر لازم است به شریک عاطفی تان کمک کنید تا با این نکات آشنا شود و در جهت ریشه یابی و رفع علل خیانتش قدم بردارد. این موضوع را جدی بگیرید، تعهد به رابطه یکی از اصول بسیار مهم رابطه امن و سالم است، آن را سرسری نگیرید و اجازه دهید سر صبر این مشکل حل شود.

قاطع باشید و هیجانی تصمیم نگیرید

بر سر این موضوع قاطع باشید! نگذارید هیجانات و احساسات روشن کردن این موضوع را برایتان کمرنگ کند. جملاتی مثل:” عزیزم بهم اعتماد داشته باش”، “تو با بقیه فرق داری”، “عزیز دلم بهم شک نداشته باش”، “مطمئن باش خوشبختت می کنم” و … زیبا هستند اما صورت مساله را برای شما و شریک عاطفی تان حل نمی کنند. پس در زمینهحل موضوع خیانت قاطع باشید تا بتوانید یک رابطه امن و سالم را برای خودتان و شریک عاطفی تان تضمین کنید.

مطمئن شوید پرونده رابطه قبلی بسته شده است

فارغ از تمام مواردی که ذکر کردیم، وقتی با فردی وارد رابطه می شوید که قبل از شما درگیر رابطه عاطفی دیگری بوده است لازم است مطمئن شوید پرونده آن رابطه برایش تمام و کمال حل فصل شده است. فرقی ندارد خیانتی در آن صورت گرفته شده است یا نه، رابطه عاطفی منجر به شکست آسیب هایی برای هر دو طرف رابطه به همراه دارد که باید بررسی و رفع شوند و تبدیل به هیجانات سرکوب شده ای نشوند که گاه و بی گاه به طرق مختلف خود را نشان می دهند! به شریک عاطفی تان کمک کنید این موضوع را از جوانب مختلف بررسی و رفع کند تا اثرات رابطه قبلی روی رابطه شما اثر نگذارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
سابمیت مقاله چیست؟
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه