ساعدنیوز
ساعدنیوز

با همسر فضول و خبرچین خود چه کنیم؟

  چهارشنبه، 30 آذر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
با همسر فضول و خبرچین خود چه کنیم؟
خبرچینی همسر یکی از مشکلاتی است که نه تنها باعث افزایش جدال در ازدواج می‌شود بلکه راه را برای دخالت دیگران در زندگی باز می‌کند، در اغلب موارد خبرچینی همسر به دلیل عدم بلوغ فکری کافی و داشتن شخصیت وابسته یا عدم وجود صمیمیت کافی و نداشتن مهارت گفتگو بین زوجین است. نحوه رفتار با همسر خبرچین را در ادامه بخوانید.

در سالهای اولیه زندگی به دلیل بی تجربگی همسران بسیار پیش می آید که زوجین مسائل خصوصی زندگی شان را برای مادر و اعضای دیگر خانواده شان بازگو میکنند . شاید در ابتدای امر همسران فقط از روی بی تجربگی به بازگو کردن مسائل بپردازند اما کم کم این روال به عادت آنها تبدیل میشود و مشکلات جدی را در زندگی به وجود می آورد.زن و شوهری که در یک خانه با یکدیگر زندگی می کنند، به طور طبیعی ممکن است دچار اختلاف و عدم تفاهم در موضوع یا موضوعاتی گردند. تا اینجا مشکلی نیست و با کمی تدبیر و از خود گذشتگی طرفین موضوع قابل حل است. اما گاهی زوجین برای درد دل، اختلافات خود را برای دیگران بازگو می کنند. این امر اگر بی جهت و بدون هدف و فقط به دلیل درد دل باشد نه گرفتن راهکار از یک مشاور، می تواند خطرناک و سبب افشای اسرار و مشکلات خانواده گردد.

آسیب های خبرچینی همسر به زندگی مشترک

وقتی دو نفر با هم ازدواج میکنند باید بدانند که یک سری موارد و مشکلات در زندگی مشترک، خصوصی است و کسی نباید از آن ها باخبر شود.متاسفانه خبرچینی و دهن لقی زوجین هم در زنان و هم در مردان رواج دارد و حتی گاهی خصوصی ترین رفتار و حرف ها یا مسائل جنسی را به مادر یا دوستانشان منتقل می کنند، این رفتار به مرور زمان باعث از بین رفتن حس عشق و علاقه بین زوجین شده، امنیت و صمیمیت را در زندگی مشترک از بین میبرد.

دعوا با همسر

علت خبرچینی همسر

تا زمانی که یک زوج نتواند مسیر زندگی اش را از زندگی خانوادگی قبلی جدا کند نمی تواند وارد مسیر رشد زندگی مستقل شود. حریم زندگی مشترک از اهمیت زیادی برخوردار است و زمانی که این حریم رعایت نشود باعث می شود دیگران به خودشان اجازه دخالت در زندگی شما را بدهند بنابراین شما هستید که با رفتار خودتان و حمایت از یکدیگر به دیگران حد و حدود دخالت کردن یا احترام گذاشتن به استقلال خودتان را یادآور می شوید.در اولین مرحله باید علت خبرچینی همسرتان را پیدا کنید، با توجه به علت خبرچینی همسرتان میتوانید بهترین راهکار را پیدا کنید یا حتی برای درمان به مشاوره زوج درمانی مراجعه نمایید.

عدم برقراری ارتباط عاطفی مناسب

یکی از مواردی که باعث می شود همسر شما حرفش را نزد خانواده اش ببرد معمولا برای راهنمایی خواستن است. زمانی که شما نتوانید ارتباط عاطفی درستی با همسرتان برقرار کنید و مهارت گفتگوی سازنده را نیاموخته باشید و نتوانید با حرف زدن مشکلاتتان را حل کنید و به نتیجه خوبی برسید احتمال این که همسرتان به ناچار مجبور شود برای حل مشکلاتش از خانواده یا دوستانش کمک بگیرد زیاد است.مطرح کردن مشکلات با خانواده یا دوستان معمولا پای آن ها را برای دخالت های بیجا به زندگی شما باز می کند و از سویی دیگر اگر خیرخواه شما باشند، ولی ممکن است به دلیل نداشتن تخصص کافی راهنمایی های اشتباهی به شما بدهند و اگر حسود زندگی شما باشند ممکن است عمدا شما را به سمت و سوی جدایی عاطفی یا قانونی سوق بدهند.

وابستگی و نداشتن اعتماد به نفس

وابستگی و عدم استقلال شخصیتی باعث می شود فردی که ازدواج کرده دچار ترس از طرد شدن و مورد بی توجهی قرار گرفتن در روابط قبل از ازدواجشان شوند. برخی از افراد بعد از ازدواج میترسند که توجه و محبت خانواده و به خصوص مادرشان زا از دست بدهند و به همین دلیل برای جلب توجهشان همه چیز را به آن ها می گویند و به آن ها اجازه دخالت در زندگیشان را می دهند و حتی گاهی پا را فراتر گذاشته و هر کاری که خانواده شان بگوید انجام می دهند تا از حمایت و توجه خانواده مطمئن باشند.

این افراد معمولا شخصیتی وابسته با اعتماد به نفس پایین دارند و تصور میکنند اگر خانواده شان را راضی نگه ندارند نمی توانند به تنهایی زندگیشان را مدیریت کنند.احساس بی کفایتی و وابستگی باعث می شود که فرد بخواهد مسئولیت زندگی اش را به دیگری بسپارد.ترس از طرد شدن از سوی خاناده معمولا از کودکی در شخصیت فرد نهادینه شده و بنابراین در بزرگسالی هم سعی میکند همسو با معیار های خانواده حرکت کند تا از سوی آن ها سرزنش نشود.

تحول نیافتن شخصیتی

والدینی که در کودکی سعی میکنند فرزندشان را درست مطابق میل خودشان تربیت کنند به گونه ای که مثل خودشان رفتار کند، صحبت کند و علایق خودشان را داشته باشد باعث می شوند که فرزندشان از نظر شخصیتی تحول پیدا نکند. چنین فردی احساس می کند که باید مطابق خانواده اش رفتار کند و هویت مستقلی از خانواده ندارد و علایق شخصی خودش را نمی شناسد.چنین فردی اگر خانواده اش را از اتفاقات زندگی اش مطلع نکند و از ریز و درشت زندگی هم خبر نداشته باشند احساس بدی پیدا میکند. در این خانواده ها، والدین و فرزندان حق زیادی دردخالت کردن در کار و زندگی یکدیگر به خودشان می دهند.

نحوه برخورد با همسر فضول و خبرچین

رفتار مقابله به مثل با همسر خبرچین و لجبازی با او شیوه برخوردی درستی نیست. گزارش اتفاقات بین همسران به خانواده اولیه متأسفانه شکل شایعی است که ناشی از عدم آگاهی و آموزش نادرست مهارت های ارتباطی با همسر است. در این زمینه بهتر است که با همسر خود گفتگو کنید و نارضایتی خود را از این موضوع ابراز کنید ولی همین کافی نیست. احتمالا همسر شما راه چاره ای برای حل مشکلاتش با شما پیدا نمی کند و به ناچار با خانواده خود در میان می گذارد که از آنها کمک بگیرد و یا حداقل تسلی بخش وی باشند و اگر شما بتوانید در این زمینه با استفاده از رویکرد حل مسئله مشکلات زناشوئی با همسرتان گفتگو کنید احتمالا می توانید در این زمینه تأثیرگذار باشید

ولی اگر بغیر از مشکلات هر مسئله ای را با خانواده اش مطرح می کند و حریم خصوصی در زندگی شما وجود ندارد بهتر است یکبار دیگر به ترسیم این حریم با توافق دو جانبه شما و همسرتان بپردازید در غیر این صورت لجبازی متقابل ممکن است شما را وارد سیکل معیوبی از رفتارهای تلافی جویانه بی فایده کند که ممکن است سال ها نیز به طول انجامد. بسته به اینکه موضوعات کوچک از دید شما چه تعریفی داشته باشد واکنش های شما نیز در مقابل این رفتار همسرتان باید متفاوت باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (370 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (296 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (242 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (235 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (182 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (149 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (146 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (140 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (134 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (128 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (125 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (120 نظر) استوری معنادار شاهین صمدپور برای یکتا ناصر و منوچهر هادی (103 نظر) خنده های رهبر معظم انقلاب به اشعار شاعر طنزپرداز با موضوع آقازاده+ویدئو/ ای صورت و سیرت تو مطلوب، به‌به به‌به به این ژن خوب (100 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی سانیا سالاری، ارغوانِ سریال دلدادگان با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (98 نظر)
دیگران می‌خوانند   
علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس نان محلی پختن حرفه‌ای و جالب آزیتا حاجیان با تنور روستایی/ خانم بازیگر رو با این تیپ محاله بشناسید!+عکس (ویدئو) دکتر فیروز نادری اطلاعات مرموز ناسا را فاش کرد خلاقیت خنده دار و اقتصادی پدر ایرانی با هدف صرفه جویی در استفاده از چای کیسه ای حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس! صحبت های شنیدنی هادی چوپان قهرمان جهان در حضور آرنولد/ من یک جنگجو هستم +فیلم روایت خنده دار گاوی که از روی ملیکا شریفی نیا رد شد و عمرش را داد به مهران مدیری/ بیژ بیژ را بیشتر بشناسید+فیلم میز ناهار رنگارنگ مصطفی زمانی و مهتاب کرامتی در یک رستوران شیک چینی+عکس (عکس) کشف شگفت انگیز حلقه طلایی و زیبای کوروش هخامنشی در روسیه/ انگشتری متعلق به 500 سال قبل از میلاد مسیح عکس های دکوراسیون شیک و لاکچری خانه شیلا خداداد و همسر جراحش/ هفت سین جذابش را هم ببینید (تصاویر) حیوانات خانگی عجیب و غریب ملکه الیزابت دوم / باورتون میشه واقعا؟ (عکس) تلاشهای بی وقفه ی زن بریتانیایی برای جلب رضایت همسرش جواب داد و رکوردش در کتاب گینس ثبت شد فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 (عکس) جواد عزتی و علی مردانه در پشت صحنه فصل 3 سریال زخم کاری در رامسر / فصل 3 زخم کاری در راه است رونمایی از سفره افطار مفصل و رنگین 6 کیلومتری در مشهد +عکس 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست (عکس) خوابیدن محمدرضا گلزار وسط تمرین ورزش / مثل اینکه فشار زندگی متاهلی با آیسان خانم زیاده🤣 جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس مخالفت با بازیگر شدن فریبرز به سبک ژاله صامتی، پریِ سریال زیرخاکی+ویدئو/ اون تیکه معنی کردن چپر چلاغ برا کاوه خیلی خوب بود رونمایی از برادر جوان و قدبلند داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه ها/ جفتشون چقدرم مهربون و خوش استایلن+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران (ویدئو) مظنون فراری از دست پلیس به خودروی در حال حرکت آویزان شد حرکات با مزه گربه وقتی خودش رو توی آینه میبینه/ چه دیوونه بازی هایی درمیاره+ فیلم واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ هم میز شدن امیر قلعه نویی و علی دایی در ضیافت افطاری در آجودانیه+عکس/ چهره بشاش و شاد هر دو سرمربی سابق و فعلی تیم ملی مبتلا شدن ستاره سادات قطبی به بیماری ناشناخته و دست و پنجه نرم کردن با مرگ+ویدئو عروسی مجلل دختر شاه اینجا برگزار شد!+عکس سلفی عجیب و غریب بهرام رادان با سفره هفت سین ساده در دفتر کارش در دوران مجردی+ عکس/ برا همیناست که میگن ازدوج کنی سر و سامون میگیری غوغای خوانندگی و نوازندگی شهاب حسینی با آهنگ ناصر عبداللهی +ویدئو/عجب صدای قشنگی داره! تصاویری از دوقلوهای ریزه میزه و بانمک یاسمین مقبلی در کنار مادر فضانوردشان (ویدیو) رقصی این چنین در میانه میدانم آرزوست!/ واکنش ماده شیمیایی با اشعه‌ی فرابنفش (عکس) ماجرای ازدواج جنجالی ژیلا صادقی با بازیگر سریال "رستگاری" و "بچه مهندس3"، کاوه سماک باشی، چه بود و به کجا رسید مدیتیشن بهاری الناز شاکردوست با ظاهر عجیب و شال پیچی شده در کرمانشاه/ بیستون کعبه عشاق جهان است هنوز+عکس
تیتر امروز   
12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 عروسی مجلل دختر شاه اینجا برگزار شد!+عکس