دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / زبان / TestAS (آلمانی) /

با کلمات پرکاربرد در زبان آلمانی آشنا شوید 

شنبه، 07 تیر 1399
آموزش زبان آلمانی ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد. بعضی کلمات آن قدر طولانی هستند که می‌توانند یک خط را پر کنند، و تلفظ کردن کلمه‌هایی که تاکنون به گوشتان هم نخورده‌اند غیر ممکن می‌نماید.

جمهوری فدرال آلمان (Deutschland) پر جمعیت ترین کشوری اروپایی می باشد. پایتخت کشور آلمان برلین است. مردم کشور آلمان به زبان آلمانی صحبت می کنند و زبان آلمانی زبان رسمی آنهاست. آلمان یکی از صنعتی ترین کشورهای دنیا می باشد و ۱۶ ایالت دارد. وسیع ترین ایالت آلمان بایرن یا باواریا می باشد که در جنوب این کشور واقع شده است و کوچک ترین ایالت آلمان برمن است که در شمال غربی واقع شده است.
از نظر جغرافیای طبیعی کشور آلمان دارای رشته کوه های بسیار زیادی است و همچنین از دشت ها و جنگل ها زیبا و بزرگ تشکیل شده است. بعلاوه آلمان دارای جزایر، سواحل و دریاچه و حتی باتلاق می باشد. کشور آلمان در مرکز اروپا واقع شده است و رودخانه راین طولانی ترین رود کشور آلمان است.

تنوع در زبان آلمانی

آلمانی در گویش ها و نگارش های مختلفی در سطح اروپا وجود دارد.

  • آلمانی عالی

آلمانی والا به عنوان زبان ادبی استاندارد در قرن شانزدهم میلادی ظهور کرد. ترجمه کتاب مقدس از مارتین لوتر که در سال ۱۵۳۴ کامل شد؛ به آغاز این فرایند اشاره دارد. زبانی که او استفاده نمود و بعضا بر پایه زبان آلمانی بود که صحبت می شد، الگویی برای نگارش زبان آلمانی گردید.

  • آلمانی-سوییسی

نوعی از زبان آلمانی که حدود ۴ میلیون نفر در سوئیس صحبت می کنند و گهگاه در نگارش رمان ها، روزنامه ها ، نامه های شخصی و دفتر یادداشت ها ظاهر می شود.

  • آلمانی- پنسیلوانیا

گونه دیگری از زبان آلمانی که زبان اصلی حدود ۲۵۰هزار نفر در پنسیلوانیا، اوهایو و ایندیانا در ایالات متحده و اونتاریو در کانادا می باشد. انواع محلی زبان آلمانی بعضا در نوشتن مقالات قومی و کتاب های طنز مانند استریکس استفاده می شود.

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی چقدر است؟

برای یادگیری مناسب هر زبانی بخصوص زبان آلمانی باید سعی کنید که در طول هفته حداقل سه روز برای یادگیری آلمانی اختصاص دهید. ۳ ساعت مطالعه و تمرین برای یک هفته یادگیری -البته در صورتی که نیاز فوری به زبان نداشته باشید- کافی است. اگر چه گفته می شود کودکان توانایی بهتری در آموختن زبان دارند اما این به معنای کنار کشیدن بزرگسالان از یادگیری زبان نیست. برای شروع یک هدف ساده و قبل اجرا در نظر گیرد تا اجرای ان برایتان سخت نباشد . مترجم آلمانی judit matz توصیه می کند ۵۰لغت از زبان مورد نظر را انتخاب کرده و آنها رابرای صحبت کردن روزمره بامردم به کارببرید .سپس به تدریج سراغ گرامر و دستور زبان و نکات مربوطه را کم کم یاد بگیرید.یادگیری زبان را درسبک زندگی خود بگنجانید.

اگر انگلیسی بلد هستید؛ یادگیری آلمانی برای شما راحت خواهد بود

در اینجا به حقیقت شناخته شده ی کوچکی اشاره می کنیم: آلمانی و انگلیسی متعلق به شجره ی خانوادگی زبانی یکسانی هستند. به همین خاطر است که یادگیری زبان آلمانی برای گویشوران انگلیسی راحت است.برخلاف فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی که زبان های از ریشه ی رومی هستند، هر دو زبان انگلیسی و آلمانی به شاخه ی ژرمنیک از خانواده ی هند و اروپایی تعلق دارند. بعضی از لغات و اصطلاحات آلمانی همچنان به صورت مکرر در انگلیسی استفاده می شودف مانند angst، kindergarten و kitsch.انگلیسی بعدها تحت تأثیر فرانسوی، یونانی و لاتین قرار گرفت. با اینحال اگر انگلیسی را به بنیان آن دنبال کنیم، بیشتر شبیه آلمانی است. قانع نشدید؟ به لغاتی نظیر Bruder (brother), ، Wasser (water) و Freund (friend) نگاه کنید.اگر انتخاب به یادگیری آلمانی به عنوان یک زبان خارجی کنید از تعداد لغاتی که از قبل بلد هستید شگفت زده خواهید شد. چنانچه انگلیسی زبانی هستید که آلمانی یاد می گیرید، در مزیت هستید.

عبارت های به درد بخور در زبان آلمانی :

و und نه؟، اینطور نیست؟ ?nicht wahr
اما aber چه بد، چه حیف schade
خیلی sehr با کمال میل، البته gern
یا oder همین الان، فوری sofort
اینجا hier مطمئنا (sicher(lich
همچنین auch اما sondern
هردو beide در نهایت schließlich
مقداری، چیزی etwas درسته! stimmt
فقط nur به هر حال überhaupt
دوباره wieder کافی genug
با امیدواری hoffentlich دقیقا genau
بین zwischen گاهی manchmal
در نتیجه deshalb همیشه immer
زیاد (viel(e هرگز nie
واقعا wirklich معمولا oft
با هم zusammen البته klar
همه alle شاید vielleicht
الان، حالا jetzt کمی ein bisschen
پس also کمی ein wenig
یکی دیگر noch ein به هیچ وجه gar nicht
تا الان هم (معادل دقیق فارسی ندارد) schon به هیچ وجه kein bisschen

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی