با کلمات پرکاربرد در زبان آلمانی آشنا شوید

  شنبه، 07 تیر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
با کلمات پرکاربرد در زبان آلمانی آشنا شوید
آموزش زبان آلمانی ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد. بعضی کلمات آن قدر طولانی هستند که می‌توانند یک خط را پر کنند، و تلفظ کردن کلمه‌هایی که تاکنون به گوشتان هم نخورده‌اند غیر ممکن می‌نماید.

جمهوری فدرال آلمان (Deutschland) پر جمعیت ترین کشوری اروپایی می باشد. پایتخت کشور آلمان برلین است. مردم کشور آلمان به زبان آلمانی صحبت می کنند و زبان آلمانی زبان رسمی آنهاست. آلمان یکی از صنعتی ترین کشورهای دنیا می باشد و ۱۶ ایالت دارد. وسیع ترین ایالت آلمان بایرن یا باواریا می باشد که در جنوب این کشور واقع شده است و کوچک ترین ایالت آلمان برمن است که در شمال غربی واقع شده است.
از نظر جغرافیای طبیعی کشور آلمان دارای رشته کوه های بسیار زیادی است و همچنین از دشت ها و جنگل ها زیبا و بزرگ تشکیل شده است. بعلاوه آلمان دارای جزایر، سواحل و دریاچه و حتی باتلاق می باشد. کشور آلمان در مرکز اروپا واقع شده است و رودخانه راین طولانی ترین رود کشور آلمان است.

تنوع در زبان آلمانی

آلمانی در گویش ها و نگارش های مختلفی در سطح اروپا وجود دارد.

  • آلمانی عالی

آلمانی والا به عنوان زبان ادبی استاندارد در قرن شانزدهم میلادی ظهور کرد. ترجمه کتاب مقدس از مارتین لوتر که در سال ۱۵۳۴ کامل شد؛ به آغاز این فرایند اشاره دارد. زبانی که او استفاده نمود و بعضا بر پایه زبان آلمانی بود که صحبت می شد، الگویی برای نگارش زبان آلمانی گردید.

  • آلمانی-سوییسی

نوعی از زبان آلمانی که حدود ۴ میلیون نفر در سوئیس صحبت می کنند و گهگاه در نگارش رمان ها، روزنامه ها ، نامه های شخصی و دفتر یادداشت ها ظاهر می شود.

  • آلمانی- پنسیلوانیا

گونه دیگری از زبان آلمانی که زبان اصلی حدود ۲۵۰هزار نفر در پنسیلوانیا، اوهایو و ایندیانا در ایالات متحده و اونتاریو در کانادا می باشد. انواع محلی زبان آلمانی بعضا در نوشتن مقالات قومی و کتاب های طنز مانند استریکس استفاده می شود.

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی چقدر است؟

برای یادگیری مناسب هر زبانی بخصوص زبان آلمانی باید سعی کنید که در طول هفته حداقل سه روز برای یادگیری آلمانی اختصاص دهید. ۳ ساعت مطالعه و تمرین برای یک هفته یادگیری -البته در صورتی که نیاز فوری به زبان نداشته باشید- کافی است. اگر چه گفته می شود کودکان توانایی بهتری در آموختن زبان دارند اما این به معنای کنار کشیدن بزرگسالان از یادگیری زبان نیست. برای شروع یک هدف ساده و قبل اجرا در نظر گیرد تا اجرای ان برایتان سخت نباشد . مترجم آلمانی judit matz توصیه می کند ۵۰لغت از زبان مورد نظر را انتخاب کرده و آنها رابرای صحبت کردن روزمره بامردم به کارببرید .سپس به تدریج سراغ گرامر و دستور زبان و نکات مربوطه را کم کم یاد بگیرید.یادگیری زبان را درسبک زندگی خود بگنجانید.

اگر انگلیسی بلد هستید؛ یادگیری آلمانی برای شما راحت خواهد بود

در اینجا به حقیقت شناخته شده ی کوچکی اشاره می کنیم: آلمانی و انگلیسی متعلق به شجره ی خانوادگی زبانی یکسانی هستند. به همین خاطر است که یادگیری زبان آلمانی برای گویشوران انگلیسی راحت است.برخلاف فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی که زبان های از ریشه ی رومی هستند، هر دو زبان انگلیسی و آلمانی به شاخه ی ژرمنیک از خانواده ی هند و اروپایی تعلق دارند. بعضی از لغات و اصطلاحات آلمانی همچنان به صورت مکرر در انگلیسی استفاده می شودف مانند angst، kindergarten و kitsch.انگلیسی بعدها تحت تأثیر فرانسوی، یونانی و لاتین قرار گرفت. با اینحال اگر انگلیسی را به بنیان آن دنبال کنیم، بیشتر شبیه آلمانی است. قانع نشدید؟ به لغاتی نظیر Bruder (brother), ، Wasser (water) و Freund (friend) نگاه کنید.اگر انتخاب به یادگیری آلمانی به عنوان یک زبان خارجی کنید از تعداد لغاتی که از قبل بلد هستید شگفت زده خواهید شد. چنانچه انگلیسی زبانی هستید که آلمانی یاد می گیرید، در مزیت هستید.

تصویر

عبارت های به درد بخور در زبان آلمانی :

و und نه؟، اینطور نیست؟ ?nicht wahr
اما aber چه بد، چه حیف schade
خیلی sehr با کمال میل، البته gern
یا oder همین الان، فوری sofort
اینجا hier مطمئنا (sicher(lich
همچنین auch اما sondern
هردو beide در نهایت schließlich
مقداری، چیزی etwas درسته! stimmt
فقط nur به هر حال überhaupt
دوباره wieder کافی genug
با امیدواری hoffentlich دقیقا genau
بین zwischen گاهی manchmal
در نتیجه deshalb همیشه immer
زیاد (viel(e هرگز nie
واقعا wirklich معمولا oft
با هم zusammen البته klar
همه alle شاید vielleicht
الان، حالا jetzt کمی ein bisschen
پس also کمی ein wenig
یکی دیگر noch ein به هیچ وجه gar nicht
تا الان هم (معادل دقیق فارسی ندارد) schon به هیچ وجه kein bisschen

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان