دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

با شوهر خسیس خود چه کنیم؟ 

سه شنبه، 10 فروردین 1400
خساست به معنای کم گذاشتن در زندگی و نادیده‌گیری نیازهای روزانه است. این مسئله زمانی سخت‌تر خواهد شد که فرد نان‌آور خانه خساست به خرج دهد و زندگی را برای اعضای خانواده سخت کند. کنار آمدن با شوهر خسیس می‌تواند بسیار دشوار باشد اما بهتر است در برخورد با همسر خود آرامشتان را حفظ کنید، با او دعوا نکنید و برای مخارج خود برنامه‌ریزی کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،ممکن است برخی از رفتارهای همسرتان شما را به شک بیندازد که شوهر خسیسی دارید یا نه! پیشنهاد ما این است که در ابتدا به رفتار اقتصادی خود توجه کنید. آیا انسان پرخرجی هستید؟ اهل ریخت و پاش و چشم و هم چشمی هستید؟

تربیت خانواده ها با هم تفاوت دارد. ممکن است رفتاری از نظر شما خساست محسوب شود، در صورتی که امری عادی برای همسرتان باشد. علاوه بر این، اولویت بندی برای خرج کردن پول هم می تواند موجب شود که فکر کنید همسرتان خسیس است. به عنوان مثال، شما دوست دارید پولتان را خرج خورد و خوراک کنید، مدام رستوران و کافه بروید اما همسرتان ترجیحش این است که سفر کند و پول را بابت تورهای مختلف خرج کند. در چنین شرایطی شما و همسرتان تنها در اولویت بندی تفاهم ندارید و هیچ کدامتان خسیس نیستید.

ممکن است هر فردی خود را خوب و کامل بداند اما شما قرار است پیش خودتان فکر کنید. بهتر است با خود صادق باشید. اگر بیش از حد اهل خرید هستید، همیشه مهمانی برگزار می کنید و… بیشتر مشکل از خودتان است تا همسرتان. با توجه شرایط اقتصادی نامتعادل کشور و سخت شدن کسب درآمد، باید به همسرتان حق دهید که کمی هوای جیبش را داشته باشد.

اگر مطمئن هستید که مشکل از شما نیست، سپس ویژگی هایی را که احساس می کنید نشان می دهد شوهر خسیسی دارید، یادداشت کنید. چون ممکن است صرفاً ذهنتان درگیر شده باشد و در واقعیت مشکلی وجود نداشته باشد. در ادامه خصوصیات همسر خسیس را با هم مرور می کنیم.

ویژگی های شوهر خسیس

افراد خسیس نشانه های زیادی می توانند داشته باشند که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

۱- پول را باید پس انداز کرد

افراد خسیس همیشه به بهانه پس انداز کردن، پول ها را خرج نمی کنند. از نظر آن ها قرار است در آینده اتفاق مهمی بیافتد که نیاز به پول زیادی خواهند داشت. جالب اینجا است که نمی دانند آن اتفاق چیست و چه هدفی دارند. صرفاً ذهنشان درگیر فاجعه سازی می شود و می خواهند پول ها را برای درمان آن فاجعه نامعلوم ذخیره کنند.

۲- نخریدن کادو

برخی از افراد بلد نیستند کادو بخرند و در نهایت، انتخاب جالبی ندارند؛ اما شوهر خسیس اصلا کادویی نمی خرد. آن ها اغلب به بهانه های مختلف روزهای مهم زندگی تان مانند تولد، سالگرد ازدواج و… را بدون هیچ هدیه ای از سر می گذرانند. اگر به آن ها بگویید که امروز تولدتان است، ممکن است بگویند که فراموش کردند، سرشان شلوغ بود و وقت نکردند هدیه بخرند، همین که دوستتان دارند کافی است و نیازی به کادو دادن نیست و… .

۳- روابط اجتماعی ضعیف

افراد خسیس رفت و آمد کمی با دیگران دارند زیرا حاضر نیستند پولی صرف بیرون رفتن، تفریح، مهمانی دادن و… کنند. به همین دلیل، افراد دیگر هم کم کم از آن ها دوری خواهند کرد. دوستی های آن ها کم و بی دوام است.

همین امر می تواند زندگی اجتماعی خانواده را به خطر بیندازد زیرا انسان ها موجودات اجتماعی هستند و نیاز به دوستی ها و برقراری روابط با دیگران دارند. چه بسا یک شوهر خسیس حتی نمی خواهد با فامیل ها رابطه ای داشته باشد و خانواده را به سمت منزوی شدن می کشاند. این افراد اصولاً تنها هستند.

۴- غر زدن زیاد

افراد خسیس مدام غر می زنند. اگر هر چیزی در مورد خرج کردن پول به آن ها بگویید، عصبانی می شوند. از خرید لباس گرفته تا خرید خورد و خوراک روزانه، آنان را نگران می کند.

با شوهر خسیس چگونه رفتار کنیم؟

بسیاری از رفتارها ریشه در دوران کودکی دارد. ممکن است والدین همسر شما هم مانند او خسیس باشند. قطعاً کودکان با دیدن رفتار والدین از آن ها تقلید می کنند و در آینده نوع شخصیتشان بر اساس بسیاری از این رفتارها تعیین می شود.

اگر این گونه باشد، درمان آن فرد کار دشواری است و باید توسط مشاور و روانشناس انجام شود؛ زیرا نیاز به تخصص دارد و همه در این زمینه متخصص نیستند. ممکن است شما برای درست کردن رفتار همسرتان تلاش کنید اما به جای بهبودی و پیشرفت شخصیتی تنها رابطه خود را با او خراب کنید.

۱- آرامش خود را حفظ کنید

سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و دعوا راه نیندازید. اصولاً افراد خسیس متوجه این ویژگی خود هستند و گاهی به دلیل اضطراب و استرس ناشی از خرج شدن پول، نمی توانند به هزینه کردن فکر کنند. با دعوا کردن مشکلی حل نخواهد شد. چه بسا برخی از این افراد لجباز هستند و با این کار شما رفتارشان را بدتر خواهند کرد.

۲- برنامه ریزی مالی

با همسر خود درباره نوع خرج کردن پول هایتان مشورت کنید. بهترین کار این است که برنامه ریزی مالی داشته باشید و سر ماه در مورد مخارج صحبت کنید. ابتدا از مقدار کم شروع کنید و سپس، مخارج را به تدریج افزایش دهید. این گونه همسر شما می داند در آینده چه میزان از پولش خرج می شود و بهتر می تواند خود را کنترل کند.

۳- درآمدی برای خودتان داشته باشید

درست است که داشتن شوهر خسیس بسیار عذاب آور است اما بهتر این است که خودتان دست به کار شوید و شغلی پیدا کنید. اگر خانه داری را ترجیح می دهید، می توانید از استعدادهای خود در خانه استفاده کنید و با کمک شبکه های اجتماعی مجازی، شغلی برای خود ایجاد کنید.

۴- بیان احساسات

اگر از کارهای همسرتان ناراحت می شوید، حتماً به او اطلاع دهید. این مسئله را با واژگان درست و با آرامش بیان کنید. به او بگویید که رفتارش آزارتان می دهد. اگر اصرار بر این دارد که خسیس نیست، نشانه های یک فرد خسیس را با او در میان بگذارید و بگویید کدام یک از آن ها را در وی می بینید.. در صورت داشتن فرزند، به همسر خود گوشزد کنید که حداقل نیازهای او را باید به طور کامل تأمین کنید و این گونه رفتار نمی تواند شما را به این نتیجه برساند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه