بعد از 10 سال آموزش جنسی به کوکان در انگلیس لغو شد!

  پنجشنبه، 10 خرداد 1403 ID  کد خبر 390649
بعد از 10 سال آموزش جنسی به کوکان در انگلیس لغو شد!
ساعدنیوز: بالاخره سیستم آموزشی انگلیس پس از سال‌ها آزمون و خطا روی کودکان و نوجوانان، به این نتیجه رسید که در تصمیم خود برای آموزش محتوای جنسی در مدارس خطا رفته و حتما باید محدودیت‌هایی را در این زمینه اعمال کند!

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، حدودا 10 سال از آغاز آموزش مسائل جنسی در مدارس انگلیس می‌گذرد. سال‌هایی که با تصمیم به ظاهر روشنگرانه مدیران آموزشی، آسیب‌های بسیاری را به دانش آموزان تحمیل کرد و به موجب همین آسیب‌ها و البته نارضایتی والدین، بالاخره سیستم آموزشی انگلیس را پس از سال‌ها آزمون و خطا روی کودکان و نوجوانان، به این نتیجه رساند که در تصمیم خود برای آموزش محتوای جنسی در مدارس خطا رفته و حتما باید محدودیت‌هایی را در این زمینه اعمال کند! چه بسا که جیلیان کیگان وزیر آموزش انگلستان، درتصمیمی جدید می‌خواهد مدارس را از آموزش هر نوع مسائل جنسی قبل از کلاس پنجم منع کند و همچنین والدین را در جریان همه مواد درسی کلاس قرار دهد.

از خودارضایی تا انواع روابط جنسی؛ آنچه دانش آموزان انگلیس می‌آموزند!

اما مگر چه محتوایی در مدارس انگلستان آموزش داده می‌شود که حالا چنین تصمیمی گرفته شده است؟ از زمانی که جاستین گرینینگ، وزیر وقت آموزش گفته بود بچه‌ها از سن 4 سالگی (سن ورود به مدرسه در انگلیس) درباره رابطه امن و سالم آموزش خواهند دید و در سنین بالاتر، رابطه جنسی متناسب با سنشان را دریافت خواهند کرد، عملا آموزش محتوای جنسی در مدارس رسمیت پیدا کرد و برخلاف ادعای اولیه مبنی بر اختیاری بودن دریافت این آموزش‌ها در صورت رضایت والدین، رفته رفته شکلی اجباری با آثاری مخرب به خود گرفت. در واقع، گسترش محتوای آموزشی صریح جنسی در انگلیس به سال 2019 بر می‌گردد، یعنی زمانی که وزارت آموزش دستورالعمل قانونی جدیدی را در مورد RSE (آموزش روابط جنسی) منتشر کرد. اما این آموزش‌ها چه بود؟ به گفته میل آنلاین، آموزش‌هایی همچون اینکه نوزادان از بدو تولد تا یک سالگی می‌توانند با لمس اندام خود، احساسات لذت بخشی را تجربه کنند، آموزش راه‌های خود ارضایی و رسیدن به لذت جنسی برای دختران، آموزش انواع روابط جنسی عرف و خارج عرف با تمام جزییات برای نوجوانان، آموزش‌های غیرعلمی فراجنسیتی و انحراف ذهن دانش آموزان نسبت به جنسیت بیولوژیک آن‌ها و یا همجنس گرایی، فقط نمونه‌هایی از انواع محتوای جنسی برای دانش آموزان است. آموزش‌هایی که نه تنها عادی‌سازی روابط و انحرافات جنسی را به همراه دارد، بلکه منجر به آسیب‌های روانی و جسمی دانش آموزان به عنوان قربانیان اصلی این جریان می‌شود.

نمونه‌های از انواع آموزش‌های جنسی در مدارس انگلیس

براساس گزارشات موجود، مسائل جنسی در مدارس انگلیس کاملا بی‌پرده آموزش داده می‌شود؛ مثلایکی از برنامه آموزشی که توسط شورای شهر «سویندون» برای مدارس تهیه شده، شامل معرفی جزیی انواع کاندو.م برای جلوگیری از گسترش بیماری‌های مقاربتی است؛ یا مثلا نوعی از آموزش که برای دانش آموزان سال یازدهم (کودکان بین 15 تا 16 سال) مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل ویدیویی از یک رابطه است! و اما عجیب‌تر اینکه طبق تحقیقات واحد میثاق اجتماعی جدید اندیشکده کیتس، مدارس مختلف برای آموزش جنسی به دانش آموزان خود از مؤسساتی همچون «مدرسه آموزش جنسی» کمک می‌گیرند که عملا مبلغان انحراف جنسی هستند. مثلا یکی از فعال‌ترین چهره‌ها در این زمینه، دکتر «اما چان» است که ویدئویی از خود در حال خواندن آهنگی به نام «بیایید همه خود ارضایی کنیم» منتشر کرده است. همچنین این موسسه، کتابی برای آموزش در مدارس دارد که به معلمان تاکید می‌کند تا انواع رابطه جنسی خوب، سریع، خشن و ناشناس برای دانش آموزان شرح دهند!

اعتراض فراگیر والدین نسبت به محتوای آموزشی

وضعیت آموزش بی‌پرده و افراطی مسائل جنسی در مدارس انگلستان به قدری به قهقرا رفته که والدین خواستار توقف هرچه سریعتر این روند در مدارس هستند. البته اعتراض والدین انگلیسی، موضوع امروز و دیروز نیست و از همان زمانی که آموزش محتوای جنسی در مدارس آغاز شد تا همین امروز ادامه دارد. با استناد به مقاله‌ای در روزنامه تلگراف که برگرفته از پژوهش‌های «میریام کیتس» نماینده حزب محافظه‌کار پارلمان انگلیس است، چند مورد از انواع اعتراض والدین را با هم مرور می‌کنیم. یکی از والدین که فرزندش در مدرسه ایالتی لندن درس می‌خواند، می‌گوید: «معلمانی که والدین شناختی از آن‌ها ندارند، به فرزندانمان در مورد خود ارضایی در سال آخر دبستان (زیر 10 سال) آموزش داده‌اند. آن‌ها کارت‌هایی روی میز داشتند و در مورد هر چیزی که روی کارت بود، بحث می‌کردند مثلا خودارضایی!» مادر یک کودک انگلیسی که در مدرسه ایست میدلندز درس می‌خواند نیز می‌گوید: «به فرزند 13ساله من آموختند که نه دو جنسیت که 100 جنسیت وجود دارد. به آن‌ها اصطلاحاتی مانند جنسیت مشترک، غیر دودویی و سیال جنسیتی آموزش‌داده‌شده است.»

تلگراف همچنین می‌نویسد که در برخی از مدارس، از کودکان 12ساله پرسیده شده که در مورد انواع رابطه جنسی خارج از عرف چه احساسی دارند! جیمز اسی، یکی از بنیان‌گذاران The Thoughtful Therapists، گروهی از مشاوران، روان‌شناسان بالینی و روان‌درمانگران که به‌خاطر نگرانی خود در مورد محتوای آموزشی کودکان متحد شده‌اند، ضمن اشاره به نگرانی والدین در این باره گفته: «در یک مدرسه دخترانه غیردولتی در لندن، کلوپ‌های «اتحاد جنسیتی» بعد از ساعت مدرسه توسط دانش‌آموزان تراجنسیتی کلاس ششمی برای دانش‌آموزان کلاس اولی یا دومی اداره می‌شوند. من فکر می‌کنم باید به تلقین در مدارس پایان دهیم، زیرا این دقیقاً همان چیزی است که در حال وقوع است. »

رشد آسیب‌هایی چون تعرض جنسی در میان دانش آموزان

طبعا آموزش بی‌پرده مسائل جنسی، آگاهی بخشی خارج از موعد و افراطی به دانش آموزان، تبعات مختلفی به همراه دارد که یکی از آن‌ها افزایش آمار تعرضات جنسی در مدارس است. بر اساس گزارشی هشدارآمیز از سوی افستد(نهاد ناظر بر مدارس انگلستان)، حدود 64 درصد دخترانی که با آن‌ها حرف زده شده، گفتند «زیاد» یا «گاهی» لمس ناخواسته را تجربه کرده‌اند. از هر 10 نفر، 8 نفر هم تحت فشار قرار گرفته‌اند تا تصاویر جنسی خود را به اشتراک بگذارند. این دانش آموزان گفتند خشونت جنسی معمولا در فضاهای بدون نظارت، مانند مهمانی‌ها یا پارک‌ها، و در خارج از فضای مدرسه رخ می‌دهند. جالب است بدانید که به رغم آموزش‌های گسترده جنسی در مدارس انگلیس، دانش آموزان از آموزش‌های مفید و کاربردی بی‌بهره هستند؛ بطوریکه براساس گزارش افستد، بیشتر دانش آموزان احساس می‌کنند آموزشی که در مدرسه دیده‌اند، اطلاعات و مشاوره لازم برای برخورد با مسایلی از این دست را به آن‌ها نمی‌دهد و به همین سبب هم کودکان و جوانان، به ویژه دختران، احساس می‌کنند باید پذیرای آزار و اذیت جنسی باشند. موضوعی که از نظر آماندا اسپیلمن، بازرس ارشد افستد شوکه کننده است.

تغییر دستورالعمل آموزش جنسی، تصمیم جدید وزارت آموزش انگلیس

با توجه به این رسوایی ها در سیستم آموزشی انگلیس و پیامدهای موجود، ظاهرا وزارت آموزش انگلستان می‌خواهد اصلاحاتی در محتوای آموزش جنسی ایجاد کند که به صورت جزیی، نحوه آموزش در سنین مختلف را توضیح می‌دهد. چند مورد از این دستورالعمل‌ها را به نقل از گاردین می‌خوانیم.مدارس از آموزش هر نوع مسائل جنسی قبل از کلاس پنجم (9سالگی) منع می‌شوند و بحث‌های صریح در مورد موضوعاتی مانند پیشگیری از بارداری تا سن 13 سالگی به تعویق خواهد افتاد؛ دانش‌آموزان کلاس هفتم در مورد خطرات ارسال یا دریافت تصاویر برهنه یا فیلم های مستهجن و همچنین آزار جنسی، تعقیب و فریب، آموزش می‌بینند؛ بحث در مورد اعمال جنسی تا کلاس نهم (سال سوم دبیرستان) به تعویق خواهد افتاد که ممکن است موضوعاتی مانند پیشگیری از بارداری، سقط جنین، بیماری‌های مقاربتی، خشونت جنسی و خشونت خانگی یا خشونت در روابط را نیز پوشش دهد؛ همچنین والدین باید از محتوای آموزشی مطلع شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود