دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

بعد از رابطه جنسی با همسر چه نکاتی را رعایت کنیم؟ 

چهارشنبه، 19 مهر 1402
با توجه به اینکه رابطه جنسی نه تنها فعالیت جسمانی بلکه فعالیت روحانی نیز دارد، باید بعد از رابطه جنسی، به نکات مهمی توجه کرد. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز همراه ما باشید تا بیشتر در این خصوص بحث کنیم.

سلامت جنسی یکی از مهم‌ترین وظایف ما نه تنها نسبت به خود بلکه نسبت به جامعه و شریک جنسی‌مان است. برای همین با توجه به نکات گفته شده در ادامه این مطلب، می‌توانید خود یکی از پایه‌گذاران جامعه سالم باشید.

نکات بعد از رابطه جنسی

اکثر نکاتی که قبل از رابطه جنسی باید رعایت کنید با نکات مهم قبل از آن مشترک هستند و تنها در دلیل و تبیین با هم تفاوت دارند. این موارد عبارتند از:

  • بعد از رابطه با هم صحبت کنید: یکی از مخرب‌ترین رفتارها بعد از رابطه جنسی این است که هر دو طرف بدون برقرار کردن ارتباط با یکدیگر، اصطلاحا پشتشان را به هم کرده و بخوابند! درست است که بعد از رابطه جنسی بدن به آسودگی و خمودگی می‌رسد که در بیشتر اوقات با خوابیدن برطرف می‌شود اما یادتان باشد که برقراری ارتباط فیزیکی و کلامی بعد از سکس، تشکر کردن از یکدیگر و نوازش، تاثیر روانی شگرفی در هر دو طرف دارد.

  • بعد از رابطه ادرار کنید: ادرار بعد از رابطه باعث می‌شود که اگر میکروب و باکتری از طریق دخول وارد واژن و مقعد زن یا لوله‌های ادرار مرد شده، خارج شود. به این صورت از بروز بسیاری از بیماری‌های مجاری ادراری، برخی از بیماری‌های مقاربتی و مشکلات بدنی احتمالی جلوگیری خواهید کرد.

  • بعد از رابطه دوش بگیرید: دوش گرفتن بعد از رابطه جنسی باعث افزایش شادابی و ایجاد حس خوب در زن و مرد است. ضمن این که انواع باکتری‌های ایجاد شده در نواحی تناسلی یا روی بدن را از بین می‌برد. توجه به این نکته ضروری است که قبل و بعد از رابطه جنسی تا حد ممکن از مواد شوینده عطری استفاده نکنید. البته این قانون برای شتشوی داخل نواحی تناسلی خانم‌ها و آقاین اجباری است.

  • از لوازم پیشگیری کننده جدید استفاده کنید:بعد از اتمام رابطه حتما لوازم پیشگیری‌کننده‌ای مثل کاندوم را عوض کنید لوزام جنسی خود را شسته و ضد عفنوی کنید. توجه به این نکته ضروری است که به هیچ عنوان از وسایل پیشگیری دوبار استفاده نکنید.

سخن پایانی

داشتن آرامش قبل و بعد از رابطه جنسی، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. آرامش به شما کمک می کند تا با احساسات خود آشنا شوید، به دانستن نیازهای خود بپردازید و بتوانید به شریک خود نیازهای خود را بیان کنید. همچنین، با استفاده از آرامش، می توانید بهترین تجربه رابطه جنسی را داشته باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 13 خرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی متن
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی