دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

برای حفظ و تداوم عشق در زندگی مشترک چه کار کنیم؟ 

یکشنبه، 17 اسفند 1399
بسیاری از افراد در مواردی از بروز احساسات خود اجتناب می کنند.دلیل این مساله ترسی درونی است که گاهی خود افراد آن را خجالت می نامند. ترسی که آنها را از بازگو کردن عشق و دلتنگی هایشان بر حذر می دارد. شما باید بدانید که بین احساساتتان در مقاطع مختلف زندگی باعث ایجاد حس آرامش و امنیت در اطرافیانتان خواهد شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، حفظ عشق در زندگی مشترک نیازمند رعایت یک سری اصول و قوانین است. اگر به دنبال زندگی عاشقانه ای هستید باید عاشق باشید و حداقل همسرتان را از ابتدا دوست داشته باشید. این حس باید کاملا دو طرفه باشد و زن و مرد یکدیگر را از صمیم قلب بخواهند. سوال اینجاست که چه کنیم که رابطه عاشقانه ای با همسرمان داشته باشیم؟

توجه داشته باشید زمانی که شما برای اولین بار همسرتان را می بینید باید مهرش به دلتان بنشیند. بحث زیبایی ظاهری نیست. ممکن است فردی اصلا زیبایی نداشته باشد اما نوع صحبت و رفتارش، شما را مجذوب کند. پس در مرحله اول مهم این است که دو طرف یکدیگر را پسند کنند. بعد از آن باید به اخلاق یکدیگر آگاه شوند. نقاط ضعف، نقاط قوت و اخلاق های مثبت و منفی یکدیگر را بشناسند. علاوه بر اینکه مشاوره قبل از ازدواج به شدت توصیه می شود. باید حتما به مشاوره فردی مراجعه کنید تا مشاور به شما کمک کند که آیا با این فرد و خصوصیاتش می توانید زندگی عاشقانه ای را شروع کنید یا خیر..

نکات طلایی برای حفظ و تداوم عشق در زندگی مشترک

در یک راستا حرکت کنید.

طبق تحقیقات صورت گرفته زوج هایی که پایه های اعتقادی شان در یک راستا است، از کیفیت زندگی شان راضی تر و به یکدیگر متعهد تر هستند. در نتیجه پایه های زندگی آنها نیز مستحکم بوده و از آرامش بیشتری برخوردارند. ولی باید گفت پیدا کردن معنایی برای زندگی، تنها به ایجاد عشق در زندگی مشترک منجر نخواهد شد. هنگامی که شما می دانید در کجای این دنیا قرار دارید و از آن چه می خواهید، با اطمینان بیشتری در راستای زندگی قدم برمی دارید و به جای ناامید شدن، برای جبران شکست های خود تلاش می کنید. پس بهتر است به دنبال راهی باشید که به زندگی تان معنا می دهد.

وقت بیشتری را با یکدیگر صرف کنید.

امروزه وجود برخی از تکنولوژی ها در زندگی ما باعث سلب فرصت های با هم بودن در زندگی ما شده است و دیدن های حقیقی مان را نیز به دیدارهای مجازی تبدیل کرده است. این روزها افراد در هنگام حضور در مهمانی ها به جای گپ زدن با هم، تبلت یا تلفن همراه خود را دست می گیرند و با کسانی که در آن جمع نیستند به گفت و گو می پردازند. موبایل ها و تبلت ها حتی نمی گذارند آرام و بی دغدغه غذای تان را میل کنید و به سفره شما هم وارد می شوند. اما شاید بهتر باشد قانون های خودتان را برای استفاده از این ابزار ک ها اعمال کنید.بطور مثال هنگام تماشای فیلم یا صرف غذا ، آنها را کنار بگذارید یا حداقل سعی کنید در مهمانی ها کمتر سراغشان بروید. مطمئن باشید هیچ چیز مثل رابطه حقیقی و رو در رو حال شما را بهتر نخواهد کرد.

از بیان احساسات خود نهراسید.

بسیاری از افراد در مواردی از بروز احساسات خود اجتناب می کنند.دلیل این مساله ترسی درونی است که گاهی خود افراد آن را خجالت می نامند. ترسی که آنها را از بازگو کردن عشق و دلتنگی هایشان بر حذر می دارد. شما باید بدانید که بین احساساتتان در مقاطع مختلف زندگی باعث ایجاد حس آرامش و امنیت در اطرافیانتان خواهد شد. همچنین بیان کردن احساسات یکی از عوامل مهم در حفظ عشق در زندگی مشترک است.

یاد بگیرید شنونده ی خوبی باشید

اگر می خواهید قدمی را در جهت حل مشکلات بوجود آمده در زندگی تان بردارید یا به همسرخود نزدیک تر شوید، سعی کنید بیشتر سکوت کنید و حرف های او بشنوید. در جریان شنیدن، نه تنها به همسرتان احساس خوشایندی می دهید و به او نشان می دهید که برایتان تک تک عبارت هایش اهمیت دارد، بلکه شریک زندگی تان را بیشتر می شناسید و با انتظارات و نیاز هایش بیشتر آشنا می شوید. پس گذشته از وقت گذاشتن برای شنیدن حرف هایش، راه و رسم شنیدن فعال را هم یاد بگیرید.

پر انرژی ظاهر شوید

در زندگی های پر مشغله امروزی که دلایل بسیاری برای جدیت، اضطراب و خستگی وجود دارد، خندیدن اتفاقی نیست که در هر زمانی تکرار شود. اما اگر می خواهید چهره تان را با لبخند زیبا کنید و انرژی آن را به زندگی تان بیاورید، باید به جای آنکه منتظر بهانه بمانید، خودتان آگاهانه وارد عمل شوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه