باسنی خوش فرم و برجسته فقط با چند حرکت !

  شنبه، 06 دی 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
باسنی خوش فرم و برجسته فقط با چند حرکت !
داشتن باسنی بزرگ و کمری باریک و یا اندامی شنی مانند بازیگران هالیودی بدون شک خواسته همه خانوم‌های زیبا پسند است. اگر فکر می‌کنید باسن کوچکی دارید و می‌خواهید فرم اندام خود را بهتر کنید می‌توانید با دنبال کردن رژیم‌های غذایی و ورزشی مناسب به خواسته خود برسید.

داشتن باسنی بزرگ و کمری باریک و یا اندامی شنی مانند بازیگران هالیودی بدون شک خواسته همه خانوم های زیبا پسند است. اگر فکر می کنید باسن کوچکی دارید و می خواهید فرم اندام خود را بهتر کنید می توانید با دنبال کردن رژیم های غذایی و ورزشی مناسب به خواسته خود برسید. ما در اینجا به شما تمرینات ورزشی و رژیم غذایی را آموزش خواهیم داد که در مدتی کوتاه و با امکانات محدود بتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

ماهیچه های باسن، ماهیچه های گلوتئوس یا سرینی نام دارند. عوامل مختلفی مانند ژنتیک و قالب بدن در شکل عضلات باسن نقش دارند اما می توان در اندازه و فرم آن تغییراتی انجام داد. ماهیچه گلوتئوس دارای سه قسمت زیر است:

گلوتئوس بزرگ
گلوتئوس میانی
گلوتئوس کوچک

انجام ورزش هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، کوه نوردی و ... باعث می شوند که این ماهیچه تحریک شده و بزرگ و برجسته شود.

حرکاتی برای شکل دادن بهتر بــه بــاسن و پا برای اشخاصی که درد زانو دارنــد حرکت بــا کش بدنسازی برای عضلات پا و بــاسن که بــهتر از اسکات هســتنــد.اگر تصور این را دارید که بــاسن تان کوچک است و به دنبال آن هستید که فرم استایل خود را بهبود ببخشید مــی توانــید بــا پیگیری رژیم هــای غذایی و ورزشی منــاسب بــه هدف خود برسید . در بسیاری از موارد شکل و ظاهر بــاسن بــه ژن و موارد موروثی مرتبط است ، امــا این موردی نــیســت که بتوانــد از رسیدن به هدف تان جلوگیری کند که طبق آن نتوانــید بــاسن تان را سر و شکل دهید و آن را آن طور که دوست دارید و مایلید، داشته بــاشید. اگر آمــاده اید پس تمرینــات تصویری تقویت عضلات بــاسن و ران را با هم بررسی می کنیم.

باسنی خوش فرم و برجسته

شکل بــاسن رابطه مستقیم بــا عضلات سرینــی دارد . این عضلات شامل گلوتئوس (سرینــی) بزرگ، گلوتئوس کوچک و گلوتئوس مــیانــی اســت البته به همراه چربــی که روی آن را گرفته اســت. پیاده روی ، قدم زدن و برنامه های کوه نوردی و … تاثیر زیادی روی این عضلات دارند. از سوی دیگر تمرینات حرفه ای و سنگین بــاعث مــی شونــد که این عضلات خوش فرم تر گردنــد، یعنــی با انجام پیوسته آنها بــاسن تان گرد و قوی بــه نظر برسد. لطفا تمریناتی که در ادامه بیان شده را مورد توجه قرار دهید.

تمرین اسکوات جزء بــهترین حرکات برای فرم دهی بهتر بــاسن و تقویت عضلات این قسمت از بدن می باشد. شبیه به تصویر حالت اسکوات بــه خود بگیرید و پاهــایتان را موازی یکدیگر قرار دهید. در همــین حالت بــه آرامــی به سمت پائین بروید ؛ به گونه ای که گویا در حال قرار گرفتن بر روی صنــدلی می باشید. زانوهایتان در حدود زاویه ۹۰ درجه بــاید خم شود و همچنین نبــاید جلوتر از نوک انگشتتان بــاشنــد. در همــین حالت پس از اندکی وقفه بــه موقعیت اول بازگردید و تمرین را چندین مرتبه تکرار کنــید.

همانگونه که قبلا بیان شد اسکوات دقیقاً بر روی عضلات بــاسن فرد فشار می آورد و بیشترین تاثیر و فرم دهی اش همانجا است . اگر به تصویر دقت کنید می بینید ، این حرکت شبیه به حرکت قبلی اســت بــا این فرق که برای انجامش از توپ کمک گرفته می شود . برای انجام آن ، توپی را بــین پایین کمر و دیوار بگذارید. پس از آن بــه آرامــی اسکوات کلاسیک را انجام دهید. سعی کنید این تمرین را حداقل تا ۳ بــار در هفته انجام دهید. این تمرین را در ست های ۱۵ تایی انجام دهید.

لانچ از جلو

این حرکت ضمن تاثیر در عضلات ران و بــاسن، عضلات ساق پا را نــیز تقویت و برجسته می کند و بــه نسبت، کالری بــیشتری هم سوزانده می شود . برای انجام این حرکت پاهــا موازی و بــه عرض بــاسن بــاز شوند ، پس از آن یک گام بلنــد بــه جلو بردارید، این حالت ( یک قدم بــه جلو) را بــه عنوان حرکت آعازین در نظر داشته بــاشید، سپس خیلی آرام بدن تان را پایین بــیاورید، جفت زانوهایتان را خم کنــید، در ادامه بــه حالت شروع برگردید و دوباره بدن را پایین بــیاورید، جفت زانوها را خم کنــید و بــه حالت شروع بازگردید. همین حرکت را برای پای دیگرتان نــیز تکرار کنــید.

عضلات باسن خود را تقویت کنید

می توانید باسن گرد و زیبایی را بسازید تنها درصورتی که عضلات باسن خود را قوی نموده باشید. برای اینکه باسن گرد و زیبایی داشته باشید 3 بار در هفته این ورزش ها را در خانه و یا باشگاه انجام دهید تا نتیجه سریع تری بگیرید. به پشت خوابیده و زانوهای خود را خم کنید. باسن خود را در جهت بدن خود بالا بیاورید. این کار را 3 بار و 10 تکرار انجام دهید.
حرکت اسکات یکی از معروف ترین حرکات ورزشی مناسب برای افزایش حجم باسن و پاهاست. حرمت اسکات این گونه اجرا می شود که می توانید دستان خود را مستقیم بر جلوی خود گرفته و به گونه ای که کمرتان خم نشود بر روی پاهای خود بنشینید. این نشستن تا جایی ادامه پیدا می کند که باسنتان به زمین برخورد نکرده و در راستای پاهایتان قرار گیرد. اسکات را 3 ست 20 تایی اجرا کنید.بر روی پاهای خود صاف بایستید. سپس یکی از پاهای خود را جلوی بدن قرار داده و هر دو پا را خم کنید. هر دو پا باید زاویه 90 درجه ایجاد کند. سپس دوباره به موقعیت قبلی بازگردید. این حرکت را 3 ست 20 تایی تکرار کنید.
- ضربه به عقب: همان طور که در تصویر مشاهده می کنید. دست ها را به کمر بزنید و پای خود را به سمت عقب خم نموده و به عقب ضربه بزنید. این کار را 3 ست 15 تا 20 تایی انجام دهید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (260 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (167 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (133 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (125 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (90 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (81 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (63 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (52 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (35 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (29 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (27 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 4 مرداد 1403
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به عروسش: تو چرا ساکتی، چیزی نمیگی، سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....