باسنی خوش فرم و برجسته فقط با چند حرکت !

  شنبه، 06 دی 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
باسنی خوش فرم و برجسته فقط با چند حرکت !
داشتن باسنی بزرگ و کمری باریک و یا اندامی شنی مانند بازیگران هالیودی بدون شک خواسته همه خانوم‌های زیبا پسند است. اگر فکر می‌کنید باسن کوچکی دارید و می‌خواهید فرم اندام خود را بهتر کنید می‌توانید با دنبال کردن رژیم‌های غذایی و ورزشی مناسب به خواسته خود برسید.

داشتن باسنی بزرگ و کمری باریک و یا اندامی شنی مانند بازیگران هالیودی بدون شک خواسته همه خانوم های زیبا پسند است. اگر فکر می کنید باسن کوچکی دارید و می خواهید فرم اندام خود را بهتر کنید می توانید با دنبال کردن رژیم های غذایی و ورزشی مناسب به خواسته خود برسید. ما در اینجا به شما تمرینات ورزشی و رژیم غذایی را آموزش خواهیم داد که در مدتی کوتاه و با امکانات محدود بتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

ماهیچه های باسن، ماهیچه های گلوتئوس یا سرینی نام دارند. عوامل مختلفی مانند ژنتیک و قالب بدن در شکل عضلات باسن نقش دارند اما می توان در اندازه و فرم آن تغییراتی انجام داد. ماهیچه گلوتئوس دارای سه قسمت زیر است:

گلوتئوس بزرگ
گلوتئوس میانی
گلوتئوس کوچک

انجام ورزش هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، کوه نوردی و ... باعث می شوند که این ماهیچه تحریک شده و بزرگ و برجسته شود.

حرکاتی برای شکل دادن بهتر بــه بــاسن و پا برای اشخاصی که درد زانو دارنــد حرکت بــا کش بدنسازی برای عضلات پا و بــاسن که بــهتر از اسکات هســتنــد.اگر تصور این را دارید که بــاسن تان کوچک است و به دنبال آن هستید که فرم استایل خود را بهبود ببخشید مــی توانــید بــا پیگیری رژیم هــای غذایی و ورزشی منــاسب بــه هدف خود برسید . در بسیاری از موارد شکل و ظاهر بــاسن بــه ژن و موارد موروثی مرتبط است ، امــا این موردی نــیســت که بتوانــد از رسیدن به هدف تان جلوگیری کند که طبق آن نتوانــید بــاسن تان را سر و شکل دهید و آن را آن طور که دوست دارید و مایلید، داشته بــاشید. اگر آمــاده اید پس تمرینــات تصویری تقویت عضلات بــاسن و ران را با هم بررسی می کنیم.

باسنی خوش فرم و برجسته

شکل بــاسن رابطه مستقیم بــا عضلات سرینــی دارد . این عضلات شامل گلوتئوس (سرینــی) بزرگ، گلوتئوس کوچک و گلوتئوس مــیانــی اســت البته به همراه چربــی که روی آن را گرفته اســت. پیاده روی ، قدم زدن و برنامه های کوه نوردی و … تاثیر زیادی روی این عضلات دارند. از سوی دیگر تمرینات حرفه ای و سنگین بــاعث مــی شونــد که این عضلات خوش فرم تر گردنــد، یعنــی با انجام پیوسته آنها بــاسن تان گرد و قوی بــه نظر برسد. لطفا تمریناتی که در ادامه بیان شده را مورد توجه قرار دهید.

تمرین اسکوات جزء بــهترین حرکات برای فرم دهی بهتر بــاسن و تقویت عضلات این قسمت از بدن می باشد. شبیه به تصویر حالت اسکوات بــه خود بگیرید و پاهــایتان را موازی یکدیگر قرار دهید. در همــین حالت بــه آرامــی به سمت پائین بروید ؛ به گونه ای که گویا در حال قرار گرفتن بر روی صنــدلی می باشید. زانوهایتان در حدود زاویه ۹۰ درجه بــاید خم شود و همچنین نبــاید جلوتر از نوک انگشتتان بــاشنــد. در همــین حالت پس از اندکی وقفه بــه موقعیت اول بازگردید و تمرین را چندین مرتبه تکرار کنــید.

همانگونه که قبلا بیان شد اسکوات دقیقاً بر روی عضلات بــاسن فرد فشار می آورد و بیشترین تاثیر و فرم دهی اش همانجا است . اگر به تصویر دقت کنید می بینید ، این حرکت شبیه به حرکت قبلی اســت بــا این فرق که برای انجامش از توپ کمک گرفته می شود . برای انجام آن ، توپی را بــین پایین کمر و دیوار بگذارید. پس از آن بــه آرامــی اسکوات کلاسیک را انجام دهید. سعی کنید این تمرین را حداقل تا ۳ بــار در هفته انجام دهید. این تمرین را در ست های ۱۵ تایی انجام دهید.

لانچ از جلو

این حرکت ضمن تاثیر در عضلات ران و بــاسن، عضلات ساق پا را نــیز تقویت و برجسته می کند و بــه نسبت، کالری بــیشتری هم سوزانده می شود . برای انجام این حرکت پاهــا موازی و بــه عرض بــاسن بــاز شوند ، پس از آن یک گام بلنــد بــه جلو بردارید، این حالت ( یک قدم بــه جلو) را بــه عنوان حرکت آعازین در نظر داشته بــاشید، سپس خیلی آرام بدن تان را پایین بــیاورید، جفت زانوهایتان را خم کنــید، در ادامه بــه حالت شروع برگردید و دوباره بدن را پایین بــیاورید، جفت زانوها را خم کنــید و بــه حالت شروع بازگردید. همین حرکت را برای پای دیگرتان نــیز تکرار کنــید.

عضلات باسن خود را تقویت کنید

می توانید باسن گرد و زیبایی را بسازید تنها درصورتی که عضلات باسن خود را قوی نموده باشید. برای اینکه باسن گرد و زیبایی داشته باشید 3 بار در هفته این ورزش ها را در خانه و یا باشگاه انجام دهید تا نتیجه سریع تری بگیرید. به پشت خوابیده و زانوهای خود را خم کنید. باسن خود را در جهت بدن خود بالا بیاورید. این کار را 3 بار و 10 تکرار انجام دهید.
حرکت اسکات یکی از معروف ترین حرکات ورزشی مناسب برای افزایش حجم باسن و پاهاست. حرمت اسکات این گونه اجرا می شود که می توانید دستان خود را مستقیم بر جلوی خود گرفته و به گونه ای که کمرتان خم نشود بر روی پاهای خود بنشینید. این نشستن تا جایی ادامه پیدا می کند که باسنتان به زمین برخورد نکرده و در راستای پاهایتان قرار گیرد. اسکات را 3 ست 20 تایی اجرا کنید.بر روی پاهای خود صاف بایستید. سپس یکی از پاهای خود را جلوی بدن قرار داده و هر دو پا را خم کنید. هر دو پا باید زاویه 90 درجه ایجاد کند. سپس دوباره به موقعیت قبلی بازگردید. این حرکت را 3 ست 20 تایی تکرار کنید.
- ضربه به عقب: همان طور که در تصویر مشاهده می کنید. دست ها را به کمر بزنید و پای خود را به سمت عقب خم نموده و به عقب ضربه بزنید. این کار را 3 ست 15 تا 20 تایی انجام دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (297 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (145 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (70 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (38 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (32 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (26 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (16 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (16 نظر)
تیتر امروز   
پسران و دختران رهبر معظم انقلاب داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403
خداداد افشاریان همه را لو داد/ دستگیری شهاب زندی مدیر عامل باشگاه شمس آذر قزوین!
چک کردن موبایل همسر کار درستی است؟