دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

بازار داغ لوازم آرایشی تقلبی! خانم عزیز به هوش باش 

سه شنبه، 02 مرداد 1403
کد خبر: 398870
ساعدنیوز: درحالی که شرکت‌های داخلی ظرفیت تولید 2 برابر نیاز کشور به محصولات آرایشی را دارند بازار لوازم‌ آرایشی و بهداشتی در انحصار محصولات تقلبی و قاچاق است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز فارس نوشت: «هزار برابر پول لوازم آرایشی که خریدم پول دارو و درمون دادم تا اثر این کرم‌پودر تقلبی از روی صورتم پاک بشه!» این را المیرا 26 ساله‌ می‌گوید که استفاده از لوازم‌آرایش تقلبی به پوستش آسیب‌زده است.

در ادامه مبارزه با قاچاق کالا، پلیس انتظامی روز یکشنبه 31تیر از کشف 2 انبار دپوی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و بی‌کیفیت به ارزش 14 میلیارد در استان اصفهان خبر داد. این درحالی است که کارشناس لوازم آرایشی داور کاظمی می‌گوید که تاکنون 296 نوع بیماری ناشی از مصرف لوازم آرایشی غیراستاندارد شناخته شده است که شایع‌ترین آنها «آلرژی، نازایی، سقط جنین، بیماری‌های کبدی و انواع سرطان است.»

واردات لوازم آرایشی به کشور از سال 97 با ابلاغ وزارت صنعت معدن و تجارت ممنون شده است.

با این حال آمارها نشان می‌دهند بخش عمده بازار لوازم آرایشی در ایران در اختیار محصولات قاچاق است به طوری که از بازار حددود 2.5 میلیارد دلاری لوازم آرایش 2.1 میلیارد دلار آن را محصولات قاچاق تصاحب کرده است.

زنان ایرانی در مصرف لوازم آرایش در جهان رتبه هفتم را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از عربستان پرمصرف‌ترین زنان از نظر لوازم آرایش در خاورمیانه هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد تمایل مردم بیشتر به خرید لوازم آرایش و برندهای خارجی است اما به گفته کارشناسان همه محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی موجود در بازار ایران یا قاچاق است یا تقلبی است.

رئیس انجمن وارد کنندگان لوازم آرایش حمید مقیمی معتقد است که «ممنوعیت واردات لوازم آرایشی موجب شده تا بازار به دست قاچاقچیان و محصولات تقلبی بیفتد.»

اما کارآفرین حوزه بهداشت بحیرایی می‌گوید که «به دلیل قیمت‌های بسیار پایین بازار برندهای فیک و محصولات قاچاقی پر رونق‌تر است.»حتی اگر واردات هم صورت بگیرد.

علاوه بر نظارت و بررسی دقیق محصولات آرایشی و بهداشتی در مراکز فروش، پیشکسوت صنعت بهداشتی و آرایشی محمدمهدی کامکار راهکار مقابله با تولید زیرزمینی و محصولات قاچاق را همراهی سازمان غذا و دارو با تولید کنندگان داخلی می‌داند و توصیه می‌کند که قوانین دست و پا گیر از سر راه آنها برداشته شود و همچنین برندسازی در این صنعت صورت بگیرد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 02 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پربازدیدترین تصاویر از گریم حیرت انگیز صابر ابر در نقش پیرمرد 70ساله/ یادگار جنوب/ عمرا اگه بتونی بشناسیش؟!/ عشق دزدی صابر ابر
مراحل سابمیت مقاله
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
(عکس)تصویری از نوه ی بانمک رهبر معظم انقلاب در آغوش پر مهر پدربزرگشان/لباس سیدی بر قامت رهبر معظم انقلاب و نوه شان در روز عید غدیر خم
ترجمه تخصصی کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استوری خداحافظی و متفاوت احسان علیخانی با سعید راد+عکس
پیام تشکر و قدردانی حمید گودرزی خطاب به مردم بابت همدردی هموطنان و هنرمندان با وی پس از فوت مادرش+عکس