مانور بزرگ ولایت سوم خرداد با حضور حضرت آیت الله خامنه ای +عکس

  چهارشنبه، 03 خرداد 1402 ID  کد خبر 341525
مانور بزرگ ولایت سوم خرداد با حضور حضرت آیت الله خامنه ای +عکس
ساعد نیوز: نیروهای مسلح در رزمایش‌هایی که تاکنون برگزار کرده‌اند، ضمن به نمایش گذاشتن تجهیزات جدید، انواع تمرینات را نیز با هدف حفظ آمادگی نیروها به مرحله اجرا درآورده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فارس، رزمایش‌ها در سطح جهان یکی از راه‌های حفظ و ارتقای آمادگی نیروهای مسلح هستند. رویدادهایی که نیروهای مسلح با حضور در آن‌ها دو کار مهم را انجام می‌دهند؛ نخست، تمرین آموخته‌های قبلی، دوم، تمرین تاکتیک‌های جدید.

باید به این نکته هم اشاره کرد که برگزاری رزمایش‌ها پیام‌هایی نیز به همراه دارد؛ پیام‌هایی که هم خطاب به دوستان است و هم خطاب به دشمنان. به ویژه اینکه اگر موقعیت کشور برگزارکننده رزمایش مانند جمهوری اسلامی ایران باشد، کشوری با دوستان بسیار و اندک دشمنان.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پس از پایان دفاع مقدس توانسته‌اند رزمایش‌های مختلفی را در مناطق مختلف کشورمان برگزار کنند.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس قصد دارد تا به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی، رزمایش‌های مهم برگزار شده توسط جمهوری اسلامی ایران را در یک مجموعه مرور کند.

ششمین گزارش از این مجموعه به رزمایش بزرگ ولایت ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد که در ادامه به مرور کامل آن را بازخوانی می‌کنیم.

مانور ولایت

رزمایش بزرگ ولایت/ از بازدید میدانی رهبر انقلاب تا حضور چشمگیر نیروهای ارتش

رزمایش بزرگ ولایت با حضور حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا روز سوم خرداد سال 1375 در منطقه کوشک نصرت استان قم بر گزار شد.

رهبر انقلاب با حضور در منطقه عملیاتی بر چگونگی اجرای مراحل مختلف این مانور نظارت کردند و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، گزارش‌های مربوط به جزئیات آن را به استحضار رساندند.

فرمانده مظم کل قوا از محل دیدگاه و با استفاده از دوربین‌های قوی نظامی تمامی این مراحل را به دقت زیر نظر داشتند و امیر سرتیپ دادبین فرمانده نیروی زمینی ارتش، توضیحاتی را در مورد چگونگی انجام مراحل این مانور به استحضار فرمانده کل قوا رساند.

این رزمایش به دلیل حضور چشمگیر نیروهای ارتش و البته باز خورد منطقه ای و جهانی که داشت بسیار مورد توجه قرار گرفت.

مانور ولایت

در ادامه برخی از مهم‌ترین مراحل انجام شده در این رزمایش را با هم مرور می کنیم:

بمباران و آتش سنگین بر مواضع دشمن

عملیات این مانور در ساعت هشت و سی دقیقه صبح سوم خرداد با حملات پی‌در‌پی جنگنده بمب‌افکن‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مواضع دشمن فرضی آغاز شد و همزمان با آن خطوط استقرار نیروها و تجهیزات دشمن به مدت پانزده دقیقه با آتش تهیه سنگین توپخانه و تانک درهم کوبیده شد و ستون‌های عظیمی از دود و آتش، منطقه عملیاتی را فرا گرفت.

مانور ولایت

مانور بالگردهای هوانیروز و تانک‌ها

در مرحله بعدی این مانور هلیکوپترهای هوانیروز به هدف‌های از پیش تعیین شده حمله کردند و در پی آن صدها دستگاه تانک و نفربر زرهی تحت پوشش هوایی بالگردهای جنگی از چند محور دست به پیش‌روی زدند و پس از 15 دقیقه خاکریزهای دشمن را پشت سر گذاشتند.

بر پایه همین گزارش، پس از دستیابی واحدهای زرهی به اهداف مورد نظر، نیروهای پیاده از مواضع و سنگرهای خود خارج شدند و برای تصرف مواضع دشمن اقدام به پیشروی کردند.

همچنین ده‌ها فروند بالگرد، هلی‌‌بُرن نیروها و تجهیزات خودی را به پشت خطوط دشمن فرضی به انجام رساندند و به دنبال آن صدها تن از نیروهای رزمنده طی دو مرحله با استفاده از چتر در محدوده وسیعی از منطقه عملیاتی فرود آمدند و مأموریت خود را با موفقیت به انجام رساندند.

آخرین مرحله این مانور عظیم که تحت نظارت فرمانده کل قوا انجام شد به عملیات حمایتی واحدها و یگان‌های پشتیبانی‌کننده اختصاص داشت که طی آن ادوات فنی و مهندسی و نیز ده‌ها دستگاه تانک و نفربر حرکت خود را به سمت خطوط محل استقرار رزمندگان اسلام آغاز کردند.

مانور ولایت

در پایان این مانور گسترده که حدود دو ساعت به طول انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه فرماندهان نیروی زمینی به سبب موفقیت‌آمیز بودن این مانور عظیم تقدیر و تشکر کردند و از آنان خواستند که دستاوردهای مانور «ولایت» را برای ارتقاء کیفیت هر چه بیشتر این نیرو به بهترین وجه مورد استفاده قرار دهند.

در جریان اجرای این مانور، سرلشکر فیروزآبادی رئیس وقت ستاد فرماندهی کل قوا، سرلشکر شهبازی رئیس وقت ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و گروه مشاوران نظامی فرماندهی کل قوا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را همراهی می‌کردند.


41 دیدگاه
  دیدگاه ها
ناشناس
1 سال پیش

جانم فدای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران خدایا این انقلاب شکوهمند اسلامی را به انقلاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل گردان
عاطفه کشوری
1 سال پیش

رهبر فهیم و مهربانم دوستت دارم
بازدیدکننده
1 سال پیش

درود بر ملت ایران جانم فدای رهبر۰
فاطمه
1 سال پیش

رهبر عزیزتر از جانم ،سایه تان مستدام حضرت یار
حمید
1 سال پیش

جانم فدای رهبر معظم انقلاب اسلامی
اسکند
1 سال پیش

جانم فدای رهبرم سید علی
مصطفی رضایی
1 سال پیش

جانم فدای سید مظلومان باقیه عمرم سلامتی وجودت
حسین
1 سال پیش

خدایا از عمر من کم کن و به عمر حضرت آقا بیفزا
بازدیدکننده
1 سال پیش

رهبرم عزیزتر از جانم اشاره کنید درون آتش 🔥 میروم هرکس که دوستدار شماست دوست من هم هست وهر کس دشمن شماست دشمن من هم هست.
آراز
1 سال پیش

جانم فدای امام زمانه رهبرم
سلام برموعود
1 سال پیش

خدایابقیه عمرماروبه سیدعلی بده
یا حق
1 سال پیش

عشقی عشق
فرامرزی
1 سال پیش

جانم فدای رهبر
بازدیدکننده
1 سال پیش

سایه ات مستدام به کوری چشم دشمنان
بازدیدکننده
1 سال پیش

جانم فدایت رهبرم
بازدیدکننده
1 سال پیش

ای عشق
بازدیدکننده
1 سال پیش

فدات بشم ای پسر فاطمه ع بانو به حضرت ولی عصر ع خواهیم رسید،
بازدیدکننده
1 سال پیش

جانم فدای حسین زمان عشقم جانم عمرم
منصوری
1 سال پیش

جانم فدای رهبر. بهترین رهبر دنیاست.
علی
1 سال پیش

جانم فدای سید علی زنده باد همیشه پاینده باد
آرین اجرلو
1 سال پیش

دورود برامام خامنه ای هزار ساله باشید
ُسیدداودمهدی ابادی
1 سال پیش

سلام به رهبر فرزانه انقلاب
بازدیدکننده
1 سال پیش

جانم فدایت
امیر
1 سال پیش

تمام عمرم فدایه سیدعلی جان آرزوی طول عمر دارم برات
سرباز ولایت
1 سال پیش

جانم فدای سید علی ، چشم دشمنان کور
بازدیدکننده
1 سال پیش

آگاه ترین و هوشیارترین رهبر دنیا،انشالله در پناه خدا باشید.
بازدیدکننده
1 سال پیش

دورت بگردم رهبر عزیزم
مریم
1 سال پیش

سلام بر حضرت عشق❤️
بازدیدکننده
1 سال پیش

جانم فدای رهبر
بهروز
1 سال پیش

جان خودموبچه هام فدای حضرت آقا
سعید
1 سال پیش

جانم فدای نایب برحق امام زمان ، حضرت سیدعلی خامنه ای
مهین
1 سال پیش

جانم فدای رهبرفرزانه مان ،الهی بادستان مبارکتان پرچم اسلام رابه دست صاحب الزمان عج الله برسانی
جواد احمدی
1 سال پیش

عشق فقط عشق به علی علیه‌السلام رهبر فقط سید علی خامنه ای عزیز .
بازدیدکننده
1 سال پیش

خدا محافظت شان فرماید انشاالله
جانم فدای رهبر
1 سال پیش

سلام جانم فدای رهبر انقلاب اسلامی انشالله 1000 زنده بمانید و سایه تون بالا سر این انقلاب باش.
مصطفی اهل سنت ایران
1 سال پیش

جانم فدای رهبرم سید علی .انشاالله که قامتت خم نخوره و استوار باشی همیشه.انشاالله
بازدیدکننده
1 سال پیش

همیشه پایدار
رقیه
1 سال پیش

جانم فدای رهبرم❤
بازدیدکننده
1 سال پیش

جانم فدایت رهبر عزیز امت اسلامی انشاالله پرچم اسلام را از دستان پر مهرتان به دستان امام عصر تقدیم نمایید آرزوی من سلامتی شماست
خلیل تندرو
1 سال پیش

عشقم رهبر معظم. قلبم فقط بخاطر شما می طپد. خدا از عمر من کم کنه به عمر شما بیفزاید
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (523 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (153 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!