دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / مستند /

بازسازی حیرت انگیز لحظات ساخت اهرام مصر باستان توسط هوش مصنوعی +فیلم/ هیکل کارگرها چقدر ترسناکه! 

شنبه، 28 مهر 1403
ساعدنیوز: هرم‌های مصری از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین سازه‌های بر جای مانده از تمدن مصر باستان هستند که نمادهای این تمدن نیز به‌شمار می‌روند. تعداد 138 هرم شناخته شده تا سال 2008 در مصر موجود بودند که بیشتر آن‌ها آرامگاه فرعون‌ها و شهبانوهایشان در دوره‌های دودمانی کهن و میانه هستند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، اهرام بزرگ مصر با گذشت هزاران سال از ساخت و طراحی هنوز هم از شگفت‌انگیزترین سازه‌های معماری ساخته دست بشر هستند. به‌واسطه ساخت پیچیده، جهت‌گیری دقیق و ارتفاع این سازه‌ها نظریات مختلفی پیرامون منشا شکل‌گیری آن‌ها وجود دارد؛ حتی بسیاری منشا اهرام مصر را منشا فرازمینی دانسته‎‌اند. امروزه پس از تحقیقات گسترده درباره 100 سال پیش از ظهور این سازه‌ها، به آگاهی‌های بشر اضافه شده است و ساخت و طراحی این اهرام شگفت‌انگیز را متاثر از تلاش‌ها و تجربیات متعدد مردم آن زمان می‌دانند.

تمدن مصر باستان 3140 سال پیش از میلاد مسیح در دره رود نیل با هم پیوستن دو قلمرو مصر علیا و سلفی زیر فرمانروایی نخستین فرعون که به «منس» شهرت داشت، به وحدت سیاسی رسید و شکل گرفت. اکثر اهرام مصر به‌واسطه باور مردمان آن زمان به ارتباط غروب آفتاب و جهان مردگان، در بخش غربی رود نیل قرار گرفته‌اند. آن‌ها متصور بودند به خاک سپردن مردگان خود در بخش‌های غربی و نزدیک‌تر به غروب آفتاب، به آن‌ها کمک می‌کند تا ارتباط بهتر و سریع‌تری با جهان بعد از مرگ برقرار کنند.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 28 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نفس بازغی خطاب به شهاب حسینی: 7 ماه پدرم بودید و من چقدر از شما یاد گرفتم قبلا برام شهاب حسینی بودید الان یه تیکه از وجودم هستید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
نگاهی به میز صبحانه وسوسه برانگیز بهروز تابانی رقیب تبریزی هادی چوپان +فیلم/ شیرشاه ایرانی عاشق نیمروی هرکولی و دسر موز
مراحل سابمیت مقاله
علی شادمان و پوریا پورسرخ، کیوان و آرش سریال کیمیا مهمان آزیتا حاجیان و دخترش مهراوه به صرف قیمه و فسنجون+عکس/ نوش جان
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی