ساعدنیوز
ساعدنیوز

بدترین راهکارها برای تغییر همسر در زندگی زناشویی

  دوشنبه، 29 فروردین 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
بدترین راهکارها برای تغییر همسر در زندگی زناشویی
افرادی که سعی در تغییر دادن همسرشان دارند از بدترین رفتارها و روش های نامناسبی استفاده می کنند که ممکن است نتیجه برعکس داشته باشد و به رابطه شان آسیب بزند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر در این باره بحث کنیم.

بعضی از افراد فکر می کنند تفاهم به معنی داشتن کمترین تفاوت در رفتار و منش افراد است.در صورتیکه واقعا این چنین نیست. تفاهم به این معنی است که زوجین همدیگر را بپذیرند و خود را با خصوصیات طرف مقابل وفق دهند نه اینکه درصدد باشند تا رفتار طرف مقابل خود را تغییر دهند.روابط اخلاقی و عاطفی یکی از بخش های مهم زندگی مشترک است که متاسفانه اصلی ترین عامل مشکلات و جدایی ها در میان زوجین محسوب می شود

نکته ای که بارها به افرادی که قصد ازدواج دارند گوشزد می شود و اغلب فراموش می شود، ازدواج نکردن با امید تغییر همسر بعد از ازدواج است. «او لجباز است اما بعد از ازدواج من فردی مهربان از او می سازم؛ این رفتارها به دلیل مجردی اوست و ازدواج حال و هوایش را تغییر می دهد یا هرطور که باشد من او را هرجور که بخواهم می سازم». ممکن است برای ازدواج با فردی آشنا شده باشید که نقطه مشترکی با او ندارید و اگر قرار باشد اینطور ادامه بدهید، هر روز با دعوا و مشاجره روبرو می شوید؛ شخصیت او کاملا با شما متفاوت است و با خود فکرمی کنید همین تفاوت ها جذابیت زندگی شما می شود. از طرفی به تغییر همسر بعد ازدواج امیدوار هستید. اگر در چنین موقعیتی قرار دارید، با ما در ادامه این مقاله همراه شوید.

کدام تغییرات منطقی و کدامیک غیرمنطقی است؟

منطقی نیست که بخواهید همسرتان دقیقا آن طور رفتار کند که شما مایل هستید. خداوند انسان ها را متفاوت خلق کرده است. این تفاوت، در حد معقول، می تواند عامل پیشرفت زندگی و ایجاد دید جامع و کامل به مسائل شود.اگر انتظار دارید تمام رفتارهای همسرتان آنطور که شما مایل هستید باشد، این خواسته غیرمعقولی است. او انسانی است آزاد، با نیازها و سطح فکری متفاوت.تغییر دادن همسر زمانی معقول شمرده می شود که رفتارهای همسر آزاردهنده و موجب بروز اختلافات جدی و فروپاشی خانواده است. برخی از رایج ترین تغییرات معقول در فرد عبارتند از:

  • ولخرجی
  • رفیق بازی
  • از این شاخه به آن شاخه پریدن در زندگی فردی و شغلی
  • بی هدف زندگی کردن
  • بی مسئولیتی
  • وقت نگذراندن برای خانواده
  • بی اهمیت دانستن خانواده
  • مشورت نکردن
  • خیانت
  • بدبینی، فحاشی، پرخاشگری و دیگر رفتارهای زشت
  • اعتیاد

اشتباهات رایج در تغییر دادن همسر

شما باید همسرتان را آنگونه که هست بپذیرید و نمی توانید او را مجبور به تغییر کنید. اما با وجود اینکه تغییر همسرتان دست شما نیست، راهکارهایی وجود دارد که می توانید به وسیله آن ها همسر خود را تحت تاثیر قرار داده و او را به تغییر رفتار تشویق کنید. ما در ادامه مطلب اشتباهات رایج در تغییر دادن همسر را به شما می گوییم تا از این روش ها سعی در اصلاح رفتار همسر خود نکنید.

زن و مرد

اجبار نکنید

گاهی برای تغییر رفتار همسرمان به زور متوسل می شویم و از قدرتمان استفاده می نماییم و برای این کار از هر گونه قدرت نمایی مانند اخم و تخم و کتک کاری و تهدید به جدایی استفاده می کنیم. باید بدانید در هر جنگ قدرتی، یک برنده هست و یک بازنده و شخص بازنده در اولین فرصت به دست آورده به رفتار خود برمی گردد و تلافی می نماید تا احساسات جریحه دار خود مرهم بگذارد. باید به دنبال راه حلی باشید که در آن هر دو طرف برنده باشند و بازنده ای وجود نداشته باشد.

تکرار های خسته کننده ممنوع

گاهی اوقات برای تغییر رفتار همسرمان به تکرار بیش از حد حرفهایمان متوسل می شویم و دائما این جمله را تکرار می کنیم که این رفتارت را تغییر بده . وقتی جمله ای بیش از حد تکرا شود ، مسئله بی اهمیت می شود و جایگاه خود را از دست می دهد در نتیجه فقط با بکارگیری این روش و پیاده روی روی اعصاب طرف مقابل موفقیتمان را از دست می دهیم . در برخی مواقع نیز همسرمان برای خلاصی از غرغرهای دائمی ما ، در ما رفتار دیگری نشان می دهد یا کاری می کند که ما رفتار پیشین او را دوست داشتنی تر از رفتار حالش بدانیم .

اجتناب از تکرار بیش از حد حرف ها به همسر

بعضی رفتارها ریشه در دوره کودکی، تربیت خانوادگی و زمینه های فرهنگی فرد دارند. جدا کردن شخص از این پیشینه کار ساده ای نیست.گاهی خود را بسیار عاقل و بی عیب و نقص قلمداد می کنیم که رفع عیوب دیگران را وظیفه خود می دانیم.اما باید فراموش نکنیم همسرمان شاگرد ما و کودکمان نیست که نقش بزرگ تر را برایش بازی کنیم. این روش هیچ وقت ما را به مقصود نمی رساند و تنها سبب ناراحتی همسرمان می شود.

جار و جنجال (دعوا کردن)

اگر برای تغییر رفتار همسرمان با او دعوا کنیم ، شاید مسئله مطرح شود و طرف مقابل متوجه موضوع گردند، اما در آن نمی توان به نتیجه ای مطلوبی دست یافت ، بلکه باید منتظر پیامدهای ناخواسته و نامطلوب بود. در دعوا هرکس می کوشد حرف های خود را بلندتر از دیگری بگوید و به حرف دیگری گوش نمی دهد و فقط می خواهد حرفش را به کرسی بنشاند . وقتی گوشی برای شنیدن وجود نداشته باشد، بلندترین صدای دنیا هم بی فایده است.

گروکشی نداریم

مهم ترین مانع بر سر راه شما این است که تغییر بدون همکاری و تمایل فرد ممکن نیست. شما نمی توانید کسی را که نمی خواهد تغییر کند، مجبور به این کار کنید.اگر برای تغییر رفتار همسرمان گروکشی کنیم یعنی بگوییم «اگر تو فلان کار را انجام دهی، آن وقت من هم بهمان کار را انجام خواهم داد» سبب می شود دعوا و لجبازی بالا گیرد و رابطه تلخ شود زیرا به هر دو نفر خواسته هایی از دیگری دارند و از آن به عنوان سلاح استفاده می کنند.

کنترل احساسی

برای اینکه در پروژه تغییر دادن همسر او را با خودتان همراه کنید، لازم است کمی سیاست به خرج بدهید. اگر همیشه در مواجهه با رفتار مورد نظر اخم می کردید، از امروز استراتژی خود را تغییر دهید.یکی دیگر از روشهای تغییررفتار همسر ، اعمال فشار احساسی است. در این روش ، همسران با به غلیان درآوردن احساسات یکدیگر سعی می کنند بر روی هم تأثیر بگذارند. این روش برای مدت کوتاهی جواب دهد اما سبب ناراحت شدن همسر می شود و شاید در طولانی مدت کارگشا نباشد.

طعنه و کنایه نداریم

در برخی از مواقع برای تغییر رفتار همسرمان و متوجه کردن او به رفتار اشتباهش از نیش و کنایه های گدازنده استفاده می کنیم اما فقط با این روش فرد را می رنجانیم. در صورتی که برای بهتر کردن رفتار ، در فرد احساس بدی ایجاد کنیم و او را رنجیده و سازیم ، دیگر انگیزه ای برای بهبود رفتارش در او نمی ماند و ما در این راه شکست خواهیم خورد. همچنین این برخورد ما، سبب تغییر احساس او نسبت به ما و سرد شدن محبتش می شود.

تحقیر و تمسخر هرگز

متوجه ناراحتی شما از رفتارهای همسرتان هستیم. اما برچسب زدن و دادن القاب بد تنها باعث تقویت رفتارهای بد در همسرتان می شود. هر لقبی را که به او بدهید، در رفتارش تقویت خواهد شد.اگر با تمسخر و یا به قول خودمان با زبان طنز ، اشتباه طرف مقابلمان را گوشزد کنیم ، همسرمان را در همان زمان به شدت می آزاریم و تحقیر می کنیم.بکارگیری این روش سبب کاهش اعتماد به نفس همسرمان و آسیب به رابطه مان می شود . برای پیشرفت و رشد زندگی مشترک همسران باید به یکدیگر قدرت و اعتبار ببخشند و عزت نفس همدیگر را بهبود دهند.

امان از مقایسه

دنیای امروز دنیای پر از تفاوت و اختلاف فکری و سلیقه است. به ندرت ممکن است بتوانید کسی را بیابید که در تمام جنبه های فکری و فرهنگی با شما مشابهت داشته باشد. برای موفقیت در تغییر دادن رفتار همسرمان، باید در او ایجاد انگیزه کنیم . گاهی برای ایجاد کردن انگیزه در همسرمان اشتباه ترین را ه ممکن را انتخاب می کنیم و به مقایسه همسرمان با دیگران می پردازیم که این مقایسه تنها سبب ناراحتی و ایجاد حس حسادت در همسرمان می شود.

همسرم حاضر به تغییر نیست، چه باید بکنم؟

همانطور که گفتیم، تلاش برای تغییر دادن همسر زمانی که خود او لزومی به تغییر نمی بینید، راه به جایی نمی برد. زمانی که همسرتان حاضر به تغییر نیست، خطری جدی رابطه شما را تهدید می کند. سرد شدن از همسر کمترین تبعات آن است. در شرایطی که کنار آمدن با شرایط ساده نیست، حتی طلاق نیز مطرح می شود.وقتی همسرتان دلیلی برای تغییر نمی بیند، راه سختی برای حفظ زندگی مشترک خود در پیش خواهید داشت. اما در بعضی شرایط همچنان امید به نجات وجود دارد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (158 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (143 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (104 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (79 نظر) رونمایی از مدل ماشین تسلا سایبرتراک هوش پران رضا گلزار/ این لامصب ماشین نیست تانکه😍👌 (74 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) نگاهی به دکوراسون شیک تالار عروسی محمدرضا گلزار و آیسان خانوم/ تزیین شده با گل های طبیعی+ عکس (47 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (47 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 کیک تولد ساده و جذاب افسانه پاکرو در جشن تولد 41 سالگی اش/ ماشالا تکون نخورده+عکس فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 حضور امیر قلعه نویی بر سر خانه ابدی حاج قاسم سلیمانی و عرض ارادت به سردار دلها+عکس ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد نگاهی به اتاق دیوار رتبه 1 کنکور با نقاشی و پوسترهای جالب/ به نظرتون طرفدار مسی هست یا رونالدو؟+عکس باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 پیشگیری از سفیدشدن مو با چند ماسک خانگی فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 پاک کردن ریمل ضدآب با چند ترفند ساده فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس ماجرای گم شدن موبایل نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در نجف+ویدیو/ حتما ببینین خیلی جالب و بانمک توضیح میده عکس زیبا و پر از عشق امیر جعفری با همای پایتخت و پسر قدبلندشون در ساحل کیش/ چه منظره‌ای حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس تغییر چهره باورنکردنی و جالب رحمان و رحیم سریال پایتخت درگذر زمان/ چقدر زیبا و معصوم بودن+عکس فردوسی پور و میثاقی در پشت صحنه برنامه 90 +عکس چند مورد از عوارض لیزر برای پوست که از آن بی خبرید چند روش خانگی و بدون عوارض برای چاق شدن صورت رخت عروسی غلامرضا تختی ابر قهرمان و همسرش شهلا خانوم در جشن عروسیشان/ عجب جشنی😍👌 پشت صحنه تماشایی و نفسگیر نفس بازغی در سریال گناه فرشته/ نظرتون درباره بازی اولش چیه؟+ویدیو میز عزای ساده ولی شیک پدر نسرین مقانلو با شمع و گل/ غم از صورت خانم بازیگر میباره+عکس شباهت بی حد و اندازه مازیار لرستانی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس پست احساسی از جنس دلتنگیِ نعیمه نظام دوست برای سالگرد فوت پدرش+ویدیو/ روحشون شاد چقد شبیه باباشه جدیدترین تصویر اکرم بانو همسر علیرضا بیرانوند در ویلای لاکچریشان در کنار سگ خانگی/ زمین فوتبال و استخر هم دارن! دیدار مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از 35 سال/ مگه داریم این همه تغییر؟+ویدیو یادی کنیم از خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در مقابله با کرونا با نصب توصیه‌های تهدیدآمیز به در خانه‌اش+عکس/ کرونا بعد دیدن این همه رعایت از دنیای ویروسی گری خداحافظی کرد🤣 ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: توماج اعدام خواهد شد! این ویدئو یادگاری بمونه... درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو عکس جالب پاشا جمالی و مصطفی زمانی ستاره های دو سریال محبوب نون خ و شهرزاد (عکس) اسباب بازی لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا داشت 10 هیچ از بقیه جلو بود ... پیاده روی رهبر معظم انقلاب در طبیعت و جاده باصفای کردستان+عکس حرف دل این روزهای یکتا ناصر + عکس سبک دکوراسیون ساده و بدون زرق و برق خانه هانیه توسلی+عکس روایتی جالب از زیر و رو شدن زندگی صاحب بزرگترین خانه گردشگری در ایران+ویدیو/از کمک به گردشگر آلمانی تا میلیاردر شدن! جشن تولد یکسالگی پسر کوچولوی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چه کیک و تدارکات خفنی+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده