ساعدنیوز
ساعدنیوز

به زودی بخشنامه‌ای برای ساماندهی ممنوع‌الخروجی‌ها صادر می‌شود

  دوشنبه، 19 مهر 1400 ID  کد خبر 171495
به زودی بخشنامه‌ای برای ساماندهی ممنوع‌الخروجی‌ها صادر می‌شود
ساعد نیوز: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها مثل سازمان مالیاتی و بانک‌ها هنوز بدون اطلاع رسانی مناسب افراد را ممنوع‌الخروج می‌کنند، گفت: به زودی بخشنامه‌ای برای ساماندهی ممنوع‌الخروجی‌ها صادر می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در جلسه صبح امروز (دوشنبه ۱۹ مهر) شورای عالی قوه قضاییه با محکومیت حادثه تلخ و مصیبت بار انفجار در مسجد منطقه خان آباد استان قندوز افغانستان که به جان باختن جمع زیادی از مؤمنین نمازگزار منجر شد از مسئولان این کشور همسایه و برادر خواست که هر چه سریع تر عاملین این فاجعه بزرگ را شناسایی و با آن ها برخورد عبرت آموز داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه با تسلیت شهادت جمعی از شیعیان نمازگزار در این حادثه و ابراز همدردی با مجروحان و مصدومان ابراز امیدواری کرد مسئولان و مردم افغانستان اجازه ندهند کشورشان جولانگاه تروریست ها و تکفیری ها و کسانی شود که مرتکب این گونه جنایات ننگین می شوند.

محسنی اژه ای با بیان اینکه آمریکا با شکست خفت بار بعد از ۲۰ سال از افغانستان خارج شده و با تلاش برای برهم زدن امنیت و آرامش در این کشور توسط تفاله هایش همچون داعش می خواهد از مردم مسلمان انتقام بگیرد، از مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر خواست که با برخورد مناسب با عوامل جنایات تروریستی اجازه ندهند بیش از این نزد آزادیخواهان جهان رسوا شوند.

وی همچنین به معاونت بین الملل و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ماموریت داد هر چه زودتر این موضوع را از طریف طرح دعوای حقوقی درمجامع بین المللی پیگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با تبریک هفته نیروی انتظامی برای همه فرماندهان و کارکنان زحمتکش این نیرو به ویژه بخش هایی که ماموریت های ان ها مرتبط با دستگاه قضایی است، ارزوی توفیق روزافزون کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نامگذاری روز بیستم مهرماه به عنوان «روز ملی کاهش آثار بلایای طبیعی» اظهار داشت اگر مسئولان ذیربط اقدامات لازم را برای پیشگیری از حوادث انجام دهند و یا در بروز حوادثی، چون سیل و زلزله که با وجود امکانات روز بسیاری از آن ها قابل پیش بینی است، به موقع عمل کنند می توان از بسیاری خسارت های مادی و انسانی پیشگیری کرد.

محسنی اژه ای افزود: در سال های اخیر بویژه با اقداماتی که بخش های مختلف قوه قضاییه در آسیب شناسی حوادث ناشی از بلایای طبیعی داشتند معلوم شد که اگر برخی اقدامات بازدارنده انجام شود می توان آسیب ها و تبعات بلایای طبیعی را کاهش داد که از همه مسئولان ذیربط بویژه دولت انتظار می رود به این موضوع توجه داشته باشند.

برخی دستگاه ها بدون اطلاع رسانی مناسب، افراد را ممنوع الخروج می کنند

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ممنوع الخروج کردن افراد توسط برخی دستگاه ها از جمله سازمان مالیاتی و بانک ها و برخی مراجع قضایی اظهار داشت آمار کسانی که ممنوع الخروج می شوند زیاد نیست، اما کم هم نیست و این مسئله باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

محسنی اژه ای افزود: اول باید معلوم شود که کدام دستگاه ها اجازه دارند افراد را ممنوع الخروج کنند و چه کسانی و برای چه مدتی باید ممنوع الخروج شوند و اینکه به مردم بدون هیچ توجیه قانونی اعلام نشود که ممنوع الخروج شده اند و در فرودگاه متوجه موضوع شوند خسارت بار است.

وی ادامه داد: گاهی فردی ممنوع الخروج می شود که بعداً معلوم می شود ضرورتی برای این کار نبوده و مشکل دیگر این است که حتی برخی افراد با آنکه قانون تصریح کرده حکم ممنوع الخروجی پس از ۶ ماه بلااثر می شود باز هم با وجود پرداخت مالیاتها، تسویه با بانک ها و یا صدور قرار منع تعقیب و پایان دوره محکومیت همچنان ممنوع الخروج هستند و به این مسئله توجهی نمی شود.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: در دوران ریاست آیت الله یزدی در دستگاه قضا مقرر شده بود که ممنوع الخروجی از مجرای دادستانی کل کشور پیگیری شود تا ضوابط آن به طور کامل رعایت شود.

محسنی اژه ای گفت که با این وجود در روزهای اخیر یکی از مسئولان از استان بوشهر با وی تماس گرفته و اظهار داشته برای انجام کاری قصد سفر به خارج از کشور را داشته، اما در فرودگاه متوجه شده که ممنوع الخروج است.

دادستان کل و سازمان بازرسی بر روند ممنوع الخروجی ها نظارت جدی داشته باشند

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه در روزهای آینده بخشنامه ای را برای ساماندهی ممنوع الخروجی ها صادر خواهد کرد از دادستان کل کشور و سازمان بازرسی خواست که بر روند ممنوع الخروجی ها نظارت جدی داشته باشند تا ضوابط آن رعایت شود.

محسنی اژه ای همچنین از دادستان انتظامی قضات نیز خواست که پس از صدور بخشنامه مربوطه با افرادی که از اجرای بخشنامه تخطی می کنند برخورد کند.

وی از معاونت حقوقی قوه قضاییه نیز خواست که اصلاح قانون برای ساماندهی نحوه ممنوع الخروج کردن افراد را بررسی نماید تا در صورت نیاز، موضوع از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان اظهار داشت: احتمال دارد که در زمستان مانند سنوات گذشته با آلودگی هوا مواجه باشیم.

محسنی اژه ای بر همین اساس از رئیس سازمان بازرسی کل کشور و دادستان کل خواست که با ارائه نظرات تخصصی درباره مشکلات احتمالی مربوط به فصل زمستان به دولت، مسئولان دستگاه های اجرایی را برای برنامه ریزی و پیشگیری برای کاهش آسیب ها در این فصل یاری دهند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی با گروه های مختلف برای بررسی حقوق عامه و حقوق دستگاهها، به ارائه گزارشی از برگزاری نشست کمیته فرادستگاهی پیگیری مطالبات غیرجاری بانک ها در روزهای اخیر پرداخت.

محسنی اژه ای با بیان اینکه کمیته مذکور متشکل از نمایندگان ۱۹ دستگاه بوده و تلاش می کند مطالبات بانکی و حمایت از تولید را بدون نیاز به پیگیری های قضایی وصول کنند گفت که در این جلسه بحث هایی صورت گرفت تا ظرفیت ها و اختیارات کمیته برای جلوگیری از موازی کاری ها و بهبود عملکرد آن صورت بگیرد.

رئیس قوه قضاییه بر همین اساس به معاون اول و دادستان کل مأموریت داد که موضوع ارتقاء جایگاه و تقویت عملکرد کمیته فرادستگاهی پیگیری مطالبات بانکی را با جدیت بیشتری دنبال کنند تا این کار زودتر به سرانجام برسد.

محسنی اژه ای همچنین به جلسات خود با مجلسی ها اشاره کرد و با اشاره به آمادگی نمایندگان برای کمک به حل مشکلات دستگاه قضا از وزیر دادگستری و معاون اول قوه و معاونان مالی و پشتیبانی و حقوقی این قوه خواست که موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

محسنی اژه ای گفت: دستگاه قضا مأموریت های زیادی برعهده دارد، اما با آن که برخی قسمت ها مشمول قانون مشاغل سخت هم می شوند، بودجه لازم برای انجام این مأموریت ها اختصاص نمی یابد که این موضوع نیازمند توجه ویژه است.

وی همچنین از وزیر دادگستری و معاون اول و معاون حقوقی قوه قضاییه خواست که از کمک های نمایندگان مجلس برای اصلاح قوانین و تسهیل خدمات رسانی قضایی به مردم استفاده کنند.

بررسی دوساعته مشکلات مردم در فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه

در ادامه اجرایی شدن دستور رییس قوه قضاییه برای احصا مشکلات مردم با دستگاه قضا و بررسی راهکارهای رفع این مسائل، بخش دوم جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، به بررسی مشکلات مردم در فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه اختصاص یافت که پس از بحث و گفتگو دو ساعته و ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات از سوی تعدادی از اعضای شورا، رئیس قوه قضاییه دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه با طرح سوالی درباره بررسی ضروری بودن توقیف وسایل نقلیه توسط نیروی انتظامی گفت که آن ها در برخی موارد بدون اذن قوه قضاییه و بر اساس مقررات داخلی خود عمل می کنند، اما در برخی موارد می گویند که این توقیف ها بر اساس بخشنامه یا دستورالعمل کلی دادستانی انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به ذکر نمونه هایی از مشکلات مردم در این زمینه پرداخت.

رییس عدلیه از مشخص نبودن زمان توقیف برخی وسایل نقلیه به عنوان معضل دیگر در فرآیند توقیف اموال یاد کرد و درباره سومین مشکل در این زمینه توضیح داد: برخی صورتجلسات ضبط اموال، دقیق تنظیم نمی شوند که این مسئله با توجه به نقل و انتقال این اموال در زمان توقیف، موجب مجهول المالک شدن این اموال می شوند.

رئیس قوه قضاییه افزود: وقتی کالایی مجهول المالک می شود بر اساس اصل ۴۹ درباره آن عمل می شود، اما برخی موارد مجهول المالک نیست، اما مالک آن عملا به دلایلی مثل مشکل سند یا ناتوانی در پرداخت حق نگهداری در پارکینگ، از مالکیت وسیله نقلیه خود اعراض کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ادامه داد: اگر برای این مسائل پرونده قضایی تشکیل شود و دادگاه بر اساس اصل ۴۹ حکم بدهد که خودش یک مشکل است.

رئیس دستگاه قضا خسارت های ناشی از نگهداری نادرست وسایل نقلیه توقیف شده را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: وقتی وسیله ای بعد از توقیف تخریب می شود معلوم نیست چه کسی باید پاسخگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با تاکید بر لزوم ضابطه مند شدن توقیف و شرایط نگهداری وسایل نقلیه از سوی نیروی انتظامی، به معاونت حقوقی قوه قضاییه ماموریت داد در اولین فرصت ممکن برای این موضوع یک دستورالعمل اجرایی تدوین کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در بخش دیگری از سخنان خود به برخورد قاطعانه دستگاه قضا با پرونده های فساد مالی و اقتصادی اشاره کرد و در عین حال این نکته را متذکر شد که آثار مخرب و درازمدت فسادهای فرهنگی نیز بسیار زیاد است.

رئیس قوه قضاییه مردم ایران اسلامی را مردمی متدین، رئوف و نوع دوست توصیف کرد و گفت: هر اندازه دستگاه قضا در انجام ماموریت های خود بیشتر از ظرفیت های مردمی استفاده کند توفیقات و دستاوردهای بیشتری کسب خواهد کرد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (359 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (201 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (142 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (119 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (115 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (25 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (16 نظر) شرط جالب رهبر معظم انقلاب برای خواندن خطبه عقد عروس و داماد ایرانی/ ماجرای بخشیدن 86 سکه به آقای داماد چه بود؟ (15 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (14 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (13 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (13 نظر) خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از موز/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (12 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا نجار در طراحی مجسمه هایی با چوب و تنه ی درخت/ مغزشو باید طلا گرفت +فیلم (11 نظر) مراسم سالگرد ازدواج ساده و خلوت شاهرخ استخری و خانومش در حیاط باصفا و دلباز خونشون/ عجب کیک شیک و منحصر به فردی+عکس (11 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای ضد سرقت کردن گوشی موبایلش روح مخترع تلفن همراه را شاد کرد+عکس/ سلطان تامین امنیت خودتی و بس🤣 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 سفر به ایران قدیم؛ پسر روزنامه‌فروش با جراحی دختر شد+عکس کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله لحظات ثبت شده از حرکات نوزاد داخل رحم مادر+ویدئو/فقط یک مادر میتونه این سختی ها رو به جون بخره 🥺❤ خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس نگاهی به استایل سرتا مشکی بهرام افشاری بازیگر قد بلند سینما/ سبیل چه بهش میاد +عکس ویدیویی دیده نشده از دیدار رامبد جوان و رهبر معظم انقلاب/ سوال جالب آقای بازیگر وقتی تقریباً 20 ساله بود +ویدیو مهران مدیری: 700 بار احسان علیخانی را به برنامه دعوت کردیم و هر بار یک بهونه ای آورد+ویدئو/از معده درد تا کلیه درد برای نیامدن به برنامه... نگاهی به استکان کمر باریک و نعلبکی مینا مختاری در خانه باصفایش/ چای و استکان کمرباریک و گُل، ترکیب زندگی وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیریه+ویدئو/همه از خنده رفتند روی هوا (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی لب ساحل با آهنگ عرفان طهماسبی چه شود.../ وای اگر عشق مرا وارونه تعبیر کند... +فیلم انتقام باورنکردنی یک گوسفند از چوپان/فک کنم از چند جا تَرَک خورد+ فیلم تیپ و ظاهر متفاوت «مهمت» سریال پایتخت بعد پنج سال بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس خلاقیت فوق هوشمندانه مرد عاشق ایرانی در ندادن رمز کارت بانکیش به همسرش+عکس/ به این دیپلم افتخار ندن در حقش ظلم کردن😂 خوانندگی حیرت انگیز پسر سوپرمارکتی با صدای بهشتی و زیباش در برنامه صداتو/ عالی اجرا کرد+ویدیو کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد کَل‌کَل خنده دار محسن کیایی با بانوی شیرازی و شبنم مقدمی سر پارک دوبل خانم ها/ فقط جواب آخرش عالیه😂+ویدیو سفر به شهر ترابزون: آشنایی با آداب و رسوم محلی گلف بازی کردن بانمک و ناشیانه مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند+ویدیو/ فقط تمرکز کردن طارمی که نتیجه نداد😂 دورهمی سپیده خداوردی، مرضیه سریال آوای باران و دختران چینی با لباس چونگسام / تیپ متفاوت خانم بازیگر به سبک چینی ها تبریک تولد جالب حامد آهنگی برای تک پسرش/ ایشالا لبش همیشه خندون باشه+عکس عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین جشن تولد محسن تنابنده، نقیِ پایتخت/ میز تولدی آهنی با دیزاین آتش، زیرسیگاری و استکان! +عکس روش خلاقانه نبات استخری با سنگ کاغذ قیچی بازی کردن برای پیچوندن مدرسه/ چه بچه باهوشی😁+ویدئو مادرانه های مستانه مهاجر و نفس بازغی/ قاب احساسی ستاره سریال گناه فرشته در آغوش مادر مشهورش+عکس خلاقیت منحصر به فرد مهندس ایرانی با خلق ساختمانی به شکل تایتانیک حماسه آفرید+عکس/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! نگاهی به کوچه آجری و قدیمی هدیه بازوند بازیگر روژان سریال نون خ/ چه کوچه خوشگل و باصفایی+ عکس خلاقیت منحصربفرد هموطن یزدی در ایجاد استخر در پذیرایی خانه‌اش حماسه‌ای دیگر خلق کرد+ویدیو/ خسته نباشی هموطن خودکفا🙋‍♂️ بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی دکوراسیون خاص و مجلل منزل ایمان قیاسی با چیدمان شیک و اروپایی+ویدئو دفن پیکر مادر محمود احمدی نژاد همراه با جلد قرآنی حاوی دستخط سید حسن نصرالله+عکس/ چه دعای قشنگی نوشته خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل فلامینگو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس اولین تصویر از عروس بزرگ امام خمینی(ره) که صبح امروز درگذشت (عکس) شباهت جالب سوگل خلیق، نازنین سریال دفتر یادداشت به پدرش / گوله نمک شیطنت از چشاش میباره! رونمایی از خواهر باکلاس مهدی قایدی ستاره تیم ملی/ کپی برابر اصل هم دیگه!+عکس آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت سبک جدید و خلاقانه محسن کیایی، مجری برنامه صداتو در گرفتن کیک تولد با طرح یکسان و خاص+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت رونمایی باورنکردنی جواد خیابانی از ماشین ساده و ایرانی‌اش پلمب آرایشگاه مختلط در نسیم‌ شهر بلاتکلیفی در اجرای حکم توماج صالحی! اعدام می شود یا نه؟ جاساز کردن ابزار تقلب در بدن داوطلبان حماسه ای دیگر از متقلبان کنکور! پشت پرده چاقی و سبیل زنان قاجار بالاخره فاش شد فوت دلخراش بازیکن پیشکسوت وسط بازی با استقلال
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس