بهترین کفش برای دانش آموزان چه کفشی است؟

  یکشنبه، 22 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
بهترین کفش برای دانش آموزان چه کفشی است؟
خریدن کفش مناسب برای مدرسه کار آسانی نیست. بچه ها با سرعت بیشتری نسبت به کفش هایشان رشد می کنند؛ بنابراین با شرایط اقتصادی موجود، خرید کفش گران قیمت برای بچه ها کار سخت و شاید اشتباهی به نظر می رسد؛ به خصوص اگر مدلی مشابه با نصف قیمت در دسترس باشد.

خریدن کفش مناسب برای مدرسه کار آسانی نیست. بچه ها با سرعت بیشتری نسبت به کفش هایشان رشد می کنند؛ بنابراین با شرایط اقتصادی موجود، خرید کفش گران قیمت برای بچه ها کار سخت و شاید اشتباهی به نظر می رسد؛ به خصوص اگر مدلی مشابه با نصف قیمت در دسترس باشد. البته این نکته را باید درنظر داشته باشید که مدل های ارزان قیمت شاید همان کار را انجام دهند، اما لزوما بهترین محیط را برای رشد پای کودکتان فراهم نمی کنند.

پای کودکان در شرایط رشد ثابت استخوان ها، ماهیچه ها و رباط ها مدام در حال تغییر و رشد است و این تغییرات تا زمانی که کودک شما به ۱۴ سالگی برسد ادامه خواهد داشت. حتی پس از کامل شدن رشد پاها، طول پای کودک شما تا حدود ۱۸ سالگی رشد می کند. به گفته متخصصان کفش نامناسب مدرسه می تواند موجب کجی در انگشتان پا، میخچه، پینه پا، تاول، انگشت چکشی، درد پاشنه و تغییر در شکل و عملکرد پا شود.

پای کودکان هنگام دویدن، پریدن، جست و خیز، جا خالی دادن و سر خوردن با ۲۶ استخوان، ۱۹ عضله و ۱۰۷ رباط در هر پا، قطعا ضربه می خورد. جای تعجب نیست که پای آن ها نیاز به محافظت اساسی داشته باشد. با رعایت نکاتی که در این مقاله جمع آوری کرده ایم، می توانید کفش مناسب برای مدرسه کودک تان انتخاب کنید.

راهنمای کامل خرید کفش مدرسه مناسب هم برای دختر هم برای پسر

دقت کنید که هر دو پا را اندازه گیری کنید:

چه پاهای کودک را در فروشگاه اندازه گیری کنید، یا یک متخصص کفش کودکان این کار را انجام دهد، دقت کنید که هر دو پا اندازه گیری شوند. بیشتر کودکان، و بزرگسالان، یکی از پاهایشان مقداری بزرگتر یا پهن تر است پس مهم است که هر دو پا را چک کنید. کفش های بزرگ را نخرید، چون می توانند منجر به جراحت شوند، و تکنیک های مختلف می تواند تناسب را تغییر دهد .

کفش ها را چک کنید:

زمانی که برای کودک کفش های تحصیلی جدید می خرید نکات مهم دیگری نیز باید به خاطر داشته باشید:

  • باید عرض انگشت بچه بین انتهای کفش و انتهای بلندترین انگشت پا باشد.
  • عریض ترین قسمت پا باید با عریض ترین قسمت از کفش مطابقت داشته باشد.
  • مکانیزم چفت و بست باید پاشنه را محکم در پشت کفش نگه داشته باشد.
  • کفی کفش نباید بچرخد.
  • پاشنه باید نرم اما راحت باشد و قسمت عقبی کفش محکم و ثابت باشد.

پاهای کودکان منحصر به فرد است :

پاهای کودکان و استخوان پای آنها هنوز در حال رشد هستند. حدود نیمی از کودکان پاهای صافی دارند و یک پنجم ممکن است پاهای آنها قوس داشته باشد. به این ترتیب، این کفش ها نیاز به ثبات با زیرسازخوب پشتیبانی داخلی و خارجی را ایجاد می کنند. اگر می توانید به هنگام خریدن کفش های مدرسه، یک کفاش حرفه ای را ببینید، چون تولید کنندگان اغلب سبک های متفاوتی برای اشکال مختلف پا می سازند.

حرکت انگشت پا را چک کنید:

اگر مطمئن نیستید که آیا کفش های جدید مدرسه مناسب هستند یا خیر، فقط حرکت انگشت شست پا را چک کنید کودک باید قادر به تکان دادن انگشتان خود باشد، کفش ها نباید آسیب ببینند و هیچ گونه برآمدگی از انگشتان پا در دو طرف کفش نباید وجود داشته باشد

کفش اغلب یک سال تحصیلی کار خواهد کرد:

بعد از سه سالگی کودک ، پای آنها هر شش ماه به نصف اندازه رشد خواهد کرد، به این معنی که کفش های مدرسه به طور کلی بین نه ماه و یک سال اندازه آنها خواهد بود. با این حال، اگر کودک در طول سال تحصیلی جهش رشد داشته باشد، ممکن است پاهای آن ها نیز به اندازه کافی بزرگ شده باشد.

کفش با کیفیت بالا بخرید :

پیش از این هم در مطالب قبلی با محوریت راهنمای خرید کفش ورزشی و .. در حالی که کفش های مدرسه یک هزینه ضروری دیگر هستند، به خاطر داشته باشید که خرید کفش های با کیفیت بهتر می تواند باعث صرفه جویی در پول شما شود، زیرا آن ها به راحتی نخواهند پوشید و باید در طول سال تحصیلی جایگزین شوند. هم چنین کفی ساخته شده از لاستیک و دوخت دو تایی در اطراف ناحیه پنجه، عمر بیشتری به آن ها خواهد داد.

نکاتی مهم

1 - جنس چرم برای کفش از همه مناسب تر است زیرا چرم همانند پوست، هوا را عبور می دهد و قالب پای شما را به خود می گیرد.
2 - بهترین نوع كفش برای كودكان در سنین دبستان، كفش اسپرت با كف و رویه نرم و انعطاف پذیر است تا مانع وارد آمدن ضربه و فشار به مفاصل پا شود.
3 - ارتفاع كفش در قسمت پاشنه باید 2.5 تا 3 سانتی متر باشد.
4 - برای حفظ قوس داخلی کف پا، باید ناحیه پاشنه در قسمت داخل رو به جلو و جنس پاشنه هم باید کاملا منعطف و فشرده باشد.
5 - ارتفاع کفش در قسمت پنجه باید 1.5 سانتی متر باشد.
6 - پنجه كفش باید پهن باشد ( گرد یا چهارگوش ) به گونه ای كه انگشتان دچار فشردگی نشوند زیرا انحرافات انگشتان از كودكی و نوجوانی با پوشیدن كفش های بسیار تنگ به وجود می آید كه منجر به تغییر قوس كف پا می شود.
7 - کفشی که ساق پا را حمایت کند و کفش های ورزشی مناسب هستند. کفش های روباز که مچ پاهای کودکان را نگه نمی دارند مناسب نیست.
8 - لایه درونی کفش باید حتما نرم باشد به طوری که نیروی جاذبه زمین را به راحتی جذب کند. سفت بودن این لایه منجر به انتقال نیرو از زمین به پا می شود و دردهای ستون فقرات و دردهای موضعی ایجاد می کند.
9 - زیره کفش باید بادوام و قابل انعطاف بوده و عاج مناسب داشته باشد.
10 - استفاده از كفش های كتانی دارای كف نازك موجب وارد آمدن ضربه و فشار به پای كودك شده و به هیچ وجه توصیه نمی شوند.
11 - والدین باید زود به زود کفش های کودکشان را کنترل کنند تا خیلی تنگ نباشد، زیرا پای کودکان به حدی نرم است که می تواند در کفشی که دو شماره کوچکتر است مچاله شود، بدون آنکه کودک ابراز ناراحتی کند.
12 - کودکان را وادار نکنید که کفش های کودکان بزرگتر را بپوشند. این گونه کفش ها قالب پای صاحب اولیه را به خود گرفته اند.
13 - خرید کفش را به ساعات آخر روز موکول کنید زیرا پا در متورم ترین حالت روزانه قرار دارد. هنگام خرید هر دو لنگه کفش را امتحان کنید، معمولا یک پا از پای دیگرکمی بزرگتر است و شما باید کفشتان را به اندازه پای بزرگتر انتخاب کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان