بهترین خودروهای دنده اتوماتیک

  دوشنبه، 27 مرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
بهترین خودروهای دنده اتوماتیک
اگر جزو کسانی هستید که قصد خرید بهترین اتومبیل دنده اتومات را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در بازار کشور ما نیز خودروهای اتومات فراوانی به چشم می خورند که برخی از آن ها به لحاظ کیفیت ساخت، تنوع امکانات، طراحی ظاهری، توان خروجی و درنهایت بازار خریدوفروش، بر دیگری برتری دارند. در ادامه از میان خودروهای چینی، مونتاژی و وارداتی حاضر در سطح کشور، بهترین خودروهای اتومات بازار ایران را خدمت شما عزیزان معرفی کرده ایم.

خودروهای چینی

در این بخش، پس از بررسی های فراوان از میان اتومبیل های چینی مجهز به گیربکس اتومات نظیر جک جی 5، برلیانس H320، بسترن B30، هایما S7، جک S5 و… که از محبوبیت بالایی نزد خریداران ایرانی برخوردار هستند، چری تیگو 7 از شرکت مدیران خودرو را انتخاب کرده ایم:

چری تیگو 7

تصویر
چری تیگو 7

چری تیگو ۷ (Tiggo 7) یکی از لوکس ترین محصولات شرکت مدیران خودرو در بازار داخلی محسوب می شود که از سال ۱۳۹۶ تا به امروز در اختیار خریداران ایرانی قرار دارد. تیگو 7 در ابتدا فقط در تیپ اکسلنت راهی بازار داخلی شد، اما در سال 1397 تیپ IE این کراس اوور شرقی نیز به بازار عرضه شد که در مقایسه با تیپ اکسلنت از آپشن های بیش تر و مدرن تری برخوردار بود. از جمله آپشن های تیپ IE تیگو 7 می توان به کنترل کشش و پایداری، ترمز پارک برقی (EPB)، دوربین 360 درجه، اتوهلد، کنترل حرکت در سرازیری (DAC) و سربالایی (HAC)، دو حالت رانندگی (Eco و Sport)، دیلایت و اتولایت، گرم کن صندلی های جلو و سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه اشاره کرد.

زیر کاپوت چری تیگو ۷ یک موتور 1498 سی سی ۴ سیلندر توربوشارژ قرار دارد که با کد SQRE415 شناخته می شود و طی همکاری شرکت AVL اتریش و Chery چین طراحی شده است. حداکثر توان خروجی پیشرانه این خودرو برابر با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است. چنین نیرویی از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دوکلاچه (DCT) به چرخ های جلو منتقل می شود که از عملکرد بسیار دقیقی برخوردار است و برای خودرویی در این رنج قیمتی بسیار مناسب به نظر می رسد.

گیربکس DCT به کار رفته در چری تیگو 7، بر اساس نسل دوم سیستم های دوکلاچه خشک الکترومکانیکی ساخته شده است که نسبت به نمونه های اولیه، مقاومت دمایی بیش تری و اثر محرک بهتری را برای این خودرو فراهم می کند. از همین رو در سیستم انتقال قدرت تیگو 7 شاهد راندمان انتقال قدرت بالاتر، تولید توان بیش تر و همین طور واکنش سریع تر در مقایسه با نمونه های شش سرعته معمولی (AMT) هستیم. هماهنگی قابل قبول میان موتور و گیربکس چری تیگو 7 تأثیر بسزایی در کاهش مصرف سوخت و همین طور افزایش چالاکی این خودرو داشته است.

خودروهای مونتاژی

در این بخش از مقاله به خودروهای مونتاژی می پردازیم. طی سال های گذشته، خودروهای بسیار متنوع و باکیفیتی روی خط مونتاژ خودروسازان داخلی قرار گرفته اند؛ به همین دلیل انتخاب بهترین خودرو اتومات بازار ایران از میان نمونه های مونتاژی، کار نسبتا دشواری به حساب می آید. از میان تمامی خودروهای مونتاژی و پرتقاضایی که در دسترس خریداران ایرانی قرار دارد، مزدا 3 نیو (Mazda 3 New) یکی از بهترین و محبوب ترین سدان های جمع وجور کشورمان محسوب می شود.

مزدا 3 نیو

تصویر
مزدا 3 نیو

مزدا ۳ نسل دوم که در بازار کشور ما با نام مزدا 3 نیو شناخته می شود، محصول سال 2009 کمپانی ژاپنی Mazda است. این سدان جذاب که کد اتاق BL به آن اختصاص یافته است، اولین بار در سال ۱۳۸۹ و توسط شرکت بهمن موتور به بازار کشور ما راه یافت و جایگزین مزدا 3 نسل اول شد.

در ابتدا مزدا 3 نیو با سه تیپ ۱، ۲ و ۳ از سوی بهمن موتور در اختیار خریداران ایرانی قرار گرفت، اما کمی بعد یعنی در سال ۱۳۹۱ بهمن موتور تیپ ۴ یا FL این خودرو را نیز در سبد محصولات خود قرار داد که از آپشن های بیشتری نسبت به نمونه های قبلی برخوردار بود. البته داستان پرحاشیه تیپ های مزدا 3 نیو به همین جا ختم نمی شود؛ زیرا در سال ۱۳۹۷ تیپ 4 مزدا 3 نیو تحت یک به روزرسانی کامل قرار گرفت که حاصل آن اضافه شدن تجهیزاتی همچون نمایشگر 7 اینچی لمسی، سنسور و دوربین دنده عقب، سیستم رهیاب، کاهش طول دسته دنده، حذف رنگ قرمز از پس زمینه آمپرها، تنظیمات برقی صندلی راننده، آینه وسط الکتروکرومیک، نمایشگر مصرف سوخت و طرح جدید رینگ ها برای این پیرمرد ژاپنی بود.

در بخش فنی، مزدا 3 جدید به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز شد که حداکثر توان خروجی آن برابر با 148 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور است. گیربکس 5 سرعته اتوماتیک مزدا 3 نیو که از قابلیت تعویض دستی هم برخوردار است، یکی از تفاوت های فنی میان این خودرو و مزدا 3 نسل اول محسوب می شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر مزدا 3 نیو حدود 10.4 ثانیه است که برای یک سدان خانوادگی 1260 کیلوگرمی، نسبتا مناسبی به نظر می رسد.

کیفیت ساخت بالا، استهلاک پایین، ابعاد جمع وجور و همین طور مصرف سوخت بهینه، مزدا 3 جدید را به خودرویی مناسب برای استفاده روزمره تبدیل کرده است. درواقع این خودرو ضمن برآورده کردن نیازهای یک خانواده کم جمعیت، با تکیه بر طراحی جذاب، امکانات قابل قبول و پیشرانه توانمند خود، توانسته است تا موردتوجه قشر جوان نیز قرار گیرد. چنین مزایایی از مهم ترین دلایل فروش چشمگیر مزدا 3 نیو در بازار داخلی محسوب می شوند.

خودروهای وارداتی

تا پیش از آغاز دور جدید تحریم ها، بازار پرتقاضای کشور ما میزبان خودروهای شناخته شده و باسابقه ای از شرکت های خودروسازی سراسر جهان بود. در چنین بازاری اگر بخواهیم بدون هیچ محدودیتی بهترین خودرو اتومات را از میان نمونه های وارداتی انتخاب کنیم، باید به سراغ خودروهای خاصی نظیر بی ام و 530، ولوو XC90 و حتی مازراتی گرن توریسمو یا پورشه 718 برویم؛ اما هدف اصلی ما این است که از میان تمامی خودروهای وارداتی بازار کشور، خودروی اتوماتی را به شما معرفی کنیم که ضمن برخورداری از امنیت بسیار بالا، امکانات متنوع، پیشرانه قدرتمند و کیفیت ساخت بالا، از محبوبیت و فروش بسیار گسترده ای نیز برخوردار باشد.

به همین دلیل از میان تمامی گزینه های موجود، به سراغ رنو تلیسمان رفته ایم؛ یک شوالیه فرانسوی باکیفیت که با تکیه بر طراحی جذاب، آپشن های متنوع، پیشرانه قدرتمند و قیمت رقابتی، از بدو ورود به بازار کشورمان موفق شد فروش بسیار چشمگیری را ازآن خود کند.

رنو تلیسمان

تصویر
رنو تلیسمان

آخرین مورد در لیست «بهترین خودروهای اتومات بازار ایران»، رنو تلیسمان است. این خودرو به عنوان یک سدان سایز متوسط از سال 2015 میلادی تا به امروز روی خط تولید شرکت رنو فرانسه قرار دارد. به واسطه فعالیت های شرکت نگین خودرو، رنو تلیسمان از سال 2017 راهی بازار کشورمان شد و در اختیار خریداران ایرانی قرار گرفت.

این خودرو در دو تیپ E2 و E3 در به بازار کشورمان حضور دارد که تیپ E3 با بهره مندی از امکاناتی همچون ماساژور صندلی، مانیتور 8.7 اینچی لمسی، سیستم پخش BOSE، سنسور پارک جلو، رادار نقطه کور، هدآپ، صندوق پران هوشمند و… نمونه فول آپشن این خودرو محسوب می شود.

از میان انواع پیشرانه هایی که کمپانی رنو برای این سدان جذاب در نظر گرفته است، شرکت نگین خودرو نمونه 1.6 لیتری توربوشارژ را برای تلیسمان انتخاب کرد که با کد TCe200 شناخته می شود. حداکثر توان خروجی این موتور 4 سیلندر، برابر با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر است. وظیفه انتقال چنین نیروی قابل توجهی برعهده یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه (EDC) گذاشته شده است که از عملکرد دقیقی برخوردار است.

گیربکس 7 سرعته دوکلاچه رنو تلیسمان که با کد 7DCT300 شناخته می شود، توسط شرکت گتراگ (GETRAG) آلمان ساخته شده است؛ یک شرکت معتبر و قدرتمند که تاریخ آغاز فعالیت های آن به سال 1935 میلادی بازمی گردد و طی این سال ها با شرکت های به نامی همچون پورشه، فراری، اوپل، اسمارت، آئودی، مرسدس و فورد برای ساخت سیستم های انتقال قدرت همکاری داشته است. تعویض دنده های دقیق این گیربکس و عملکرد هوشمند آن در کنار توان خروجی پیشرانه این خودرو، باعث شده است تا رنو تلیسمان با وزنی در حدود 1.5 تن بتواند طی زمانی در حدود 7.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان