بهترین خودروهای چینی بازار

  سه شنبه، 24 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
بهترین خودروهای چینی بازار
چینی‌های پرفروش در بازار ایران نیز کم نیستند. محصولاتی که برخلاف اکثریت هموطنان خود، در نمونه‌های دسته دوم نیز از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند و هنگام فروش مشمول افت قیمت زیادی نمی‌شوند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،خودروسازان چینی به خوبی تبلیغات و معرفی محصولات خود را یاد گرفته اند، آن ها می دانند که مواردی نظیر ستاره های ایمنی برای مشتریان در اکثر نقاط جهان اهمیت دارد و یا استفاده از تکنولوژی های جدید و آپشن های رفاهی متعدد می تواند بر روی تصمیم گیری خریدار تاثیر گذار باشد.

چینی ها در ابتدا با همکاری کرمان موتور، محصولاتی همچون لیفان 520 شانس خود را در بازار ایران امتحان کردند، اما بعد از شکست در اولین تلاش، این آسیایی ها که پتانسیل بالای بازار کشورمان را شناسایی کرده بودند با یک برنامه ریزی منظم و دقیق در اوایل دهه نود آماده حضوری قدرتمند در بازار ایران شدند و هم اکنون اگر نگاهی به خیابان های کشور بیندازید محال است که حداقل یک خودرو چینی را مشاهده نکنید. مشتریان ایرانی در ابتدا نظر مثبتی روی خودروهای چینی نداشتند، اما طراحی جذاب محصولات در کنار ارائه آپشن های متنوع با قیمتی رقابتی باعث شدند تا ایرانیان نیز بتدریج به این محصولات روی خوش نشان دهند.

هم اکنون طیف گسترده ای از خودروهای چینی از هاچبک های کوچک شهری گرفته تا SUVهای بزرگ جثه را می توان در بازار ایران یافت. البته طبیعتا همه محصولات چینی عرضه شده در بازار ایران نتوانسته اند موفق باشند و برخی از آن ها یک شکست تمام عیار برای طرف چینی- ایرانی محسوب می شوند، اما چینی های پرفروش در بازار ایران نیز کم نیستند. محصولاتی که برخلاف اکثریت هموطنان خود، در نمونه های دسته دوم نیز از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند و هنگام فروش مشمول افت قیمت زیادی نمی شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از کم افت ترین خودروهای چینی بازار را به شما معرفی کنیم.

چری آریزو 5 توربو

تصویر
چری آریزو 5 توربو

اولین خودرویی که در مقاله ” کم افت ترین خودروهای چینی ” به آن خواهیم پرداخت، آریزو 5 است. یک سدان خانوادگی با طراحی جذاب و جوان پسند، آپشن های مناسب و قیمت رقابتی دقیقا همان چیزی بود که بازار ایران سال ها انتظارش را می کشید و چینی ها با عرضه آریزو 5 و نسخه توربو آن توانستند به راحتی نظر مشتریان ایرانی را به سوی خود جلب کنند. چری آریزو 5 توربو با کد TE در اواخر سال 1396 به بازار کشور وارد شد و به دلیل مزایای گفته شده در بالا به سرعت مورد توجه خریداران ایرانی قرارگرفت. استقبال بالا از آریزو 5 توربو باعث شده است تا نمونه های کارکرده این خودرو نیز بتوانند ارزش خرید بالای خود را حفظ کرده و افت قیمت نسبتا کمی را تجربه کنند.

چری آریزو 5 توربو علاوه بر چالاکی مناسب، از کابینی جادار بهره می برد که برای استفاده های خانوادگی کاملا مناسب است و مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر نیز باعث می شود آن را خودرویی بهینه برای خانواده بدانیم.

جک S5

تصویر
جک S5

جک S5 را می توانیم در زمره کم افت ترین خودروهای چینی بازار کشور به حساب بیاوریم. این خودرو کراس اوور در سال 1394 وارد بازار ایران شده است و هنوز هم روی خط مونتاژ این شرکت قرار دارد و توانسته آمار فروش بسیار موفقی را از خود بجای بگذارد. محصولات چینی مونتاژشده در بازار ایران معمولا عمر کوتاهی دارند و پس از مدتی از خط تولید خارج شده و مدل های جدیدتر جایگزین آن ها می شوند، اما جک S5 این قاعده را نقض کرده و توانسته بیش از 5 سال به صورت مستمر روی خط تولید باقی بماند که نشان از استقبال فراوان مشتریان ایرانی از این خودرو دارد.

این خودرو در نمونه های دنده دستی و اتوماتیک در بازار ایران یافت می شود که نمونه اتوماتیک در واقع نمونه فول آپشن آن است. جک S5 از مزایایی همچون طراحی عامه پسند و جذاب، پیشرانه قدرتمند، آپشن های متنوع و خدمات پس از فروش مناسب برخوردار است و همین مزایا باعث شده اند تا این کراس اوور چینی در نمونه های دست دوم افت قیمت زیادی را تجربه نکند.

دانگ فنگ H30 کراس

تصویر
دانگ فنگ H30 کراس

خودروهای کراس که محصولاتی بین هاچبک و شاسی بلند هستند چند سالی است که رونق خوبی در بازار ایران دارند و ایران خودرو نیز به عنوان اولین ثمره همکاری خود با شرکت دانگ فنگ چین، مدل H30 کراس را از سال 1395 روانه بازار کرده است. H30 کراس خود محصول مشترک دانگ فنگ و پژو سیتروئن فرانسه است و حتی پلتفرم این خودرو نیز کاملا توسط فرانسوی ها تامین شده است. همچنین پیشرانه نصب شده روی H30 کراس نیز همان پیشرانه پژو 206 تیپ 5 یعنی TU5 است که باعث می شود اشتراکات فنی زیادی میان این دو خودرو ایجاد شود.

اشتراکات فنی با خودرو پرفروشی همچون پژو 206 به نوعی توانسته خیال مالکان دانگ فنگ H30 کراس را از بابت تامین قطعات یدکی این خودرو که یکی از نگرانی های اصلی مالکان خودرهای چینی است، راحت کند. فضای بار جادار و آپشن های متنوع را می توان از دیگر مزایای دانگ فنگ H30 کراس دانست. این خودرو با توجه به مزایای گفته شده، به خصوص همان اشتراک پیشرانه با پژو 206، در نمونه های دست دوم معمولا افت قیمت زیادی را تجربه نمی کند و مالکان هنگام فروش ضرر کمتری را در مقایسه با سایر خودروهای چینی موجود در بازار متحمل می شوند.

برلیانس سریH300

تصویر
برلیانس سریH300

شرکت برلیانس از سال 1394 محصولات سری H300 خود یعنی H320 و H330 را به بازار ایران عرضه می کند. برلیانس H320 در کلاس خودروهای هاچبک قرار دارد و مدل H330 نیز یک سدان خانوادگی است. هر دو این محصولات از بدو ورود به بازار به واسطه مزایایی همچون قیمت مناسب، طراحی جذاب و آپشن های خوب توانستند بازار خوبی را برای خود دست وپا کنند. این محصولات در دو نمونه دنده دستی و اتوماتیک در بازار کشورمان یافت می شوند و همچنین دو پیشرانه 1.5 و 1.65 لیتری نیز برای آن ها تدارک دیده شده است که مدل 1.6 لیتری شتاب بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد.

محصولات سری H300 برلیانس در مقایسه با خودروهای ایرانی هم رده خود از مزیت های قابل توجهی برخوردار هستند و به همین علت نیز توانسته اند به سرعت مورد توجه خریداران قرار بگیرند. در روزهایی که خودروهای از رده خارجی مانند پژو 206 و پژو پارس هنوز روی خط تولید خودروسازان داخلی قرار دارد، برلیانس H320 و H330 به راحتی هرچه تمام تر و با تکیه بر مزایای خود توانسته اند آمار فروش بسیار موفقی را از خود بجای بگذارند. هرچند که هم اکنون تولید این دو مدل به دلیل تحریم ها متوقف شده است، اما این موضوع نیز باعث نشده تا در نمونه های دست دوم شاهد افت قیمت شدید آن ها باشیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (327 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (154 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (110 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (54 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (26 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر) امضای 7 پادشاه قاجار را ببینید /از ناصرالدین شاه تا فتحعلی شاه +عکس (7 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
نگاهی به بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس