بهترین خودروهای چینی بازار

  سه شنبه، 24 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
بهترین خودروهای چینی بازار
چینی‌های پرفروش در بازار ایران نیز کم نیستند. محصولاتی که برخلاف اکثریت هموطنان خود، در نمونه‌های دسته دوم نیز از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند و هنگام فروش مشمول افت قیمت زیادی نمی‌شوند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،خودروسازان چینی به خوبی تبلیغات و معرفی محصولات خود را یاد گرفته اند، آن ها می دانند که مواردی نظیر ستاره های ایمنی برای مشتریان در اکثر نقاط جهان اهمیت دارد و یا استفاده از تکنولوژی های جدید و آپشن های رفاهی متعدد می تواند بر روی تصمیم گیری خریدار تاثیر گذار باشد.

چینی ها در ابتدا با همکاری کرمان موتور، محصولاتی همچون لیفان 520 شانس خود را در بازار ایران امتحان کردند، اما بعد از شکست در اولین تلاش، این آسیایی ها که پتانسیل بالای بازار کشورمان را شناسایی کرده بودند با یک برنامه ریزی منظم و دقیق در اوایل دهه نود آماده حضوری قدرتمند در بازار ایران شدند و هم اکنون اگر نگاهی به خیابان های کشور بیندازید محال است که حداقل یک خودرو چینی را مشاهده نکنید. مشتریان ایرانی در ابتدا نظر مثبتی روی خودروهای چینی نداشتند، اما طراحی جذاب محصولات در کنار ارائه آپشن های متنوع با قیمتی رقابتی باعث شدند تا ایرانیان نیز بتدریج به این محصولات روی خوش نشان دهند.

هم اکنون طیف گسترده ای از خودروهای چینی از هاچبک های کوچک شهری گرفته تا SUVهای بزرگ جثه را می توان در بازار ایران یافت. البته طبیعتا همه محصولات چینی عرضه شده در بازار ایران نتوانسته اند موفق باشند و برخی از آن ها یک شکست تمام عیار برای طرف چینی- ایرانی محسوب می شوند، اما چینی های پرفروش در بازار ایران نیز کم نیستند. محصولاتی که برخلاف اکثریت هموطنان خود، در نمونه های دسته دوم نیز از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند و هنگام فروش مشمول افت قیمت زیادی نمی شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از کم افت ترین خودروهای چینی بازار را به شما معرفی کنیم.

چری آریزو 5 توربو

تصویر
چری آریزو 5 توربو

اولین خودرویی که در مقاله ” کم افت ترین خودروهای چینی ” به آن خواهیم پرداخت، آریزو 5 است. یک سدان خانوادگی با طراحی جذاب و جوان پسند، آپشن های مناسب و قیمت رقابتی دقیقا همان چیزی بود که بازار ایران سال ها انتظارش را می کشید و چینی ها با عرضه آریزو 5 و نسخه توربو آن توانستند به راحتی نظر مشتریان ایرانی را به سوی خود جلب کنند. چری آریزو 5 توربو با کد TE در اواخر سال 1396 به بازار کشور وارد شد و به دلیل مزایای گفته شده در بالا به سرعت مورد توجه خریداران ایرانی قرارگرفت. استقبال بالا از آریزو 5 توربو باعث شده است تا نمونه های کارکرده این خودرو نیز بتوانند ارزش خرید بالای خود را حفظ کرده و افت قیمت نسبتا کمی را تجربه کنند.

چری آریزو 5 توربو علاوه بر چالاکی مناسب، از کابینی جادار بهره می برد که برای استفاده های خانوادگی کاملا مناسب است و مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر نیز باعث می شود آن را خودرویی بهینه برای خانواده بدانیم.

جک S5

تصویر
جک S5

جک S5 را می توانیم در زمره کم افت ترین خودروهای چینی بازار کشور به حساب بیاوریم. این خودرو کراس اوور در سال 1394 وارد بازار ایران شده است و هنوز هم روی خط مونتاژ این شرکت قرار دارد و توانسته آمار فروش بسیار موفقی را از خود بجای بگذارد. محصولات چینی مونتاژشده در بازار ایران معمولا عمر کوتاهی دارند و پس از مدتی از خط تولید خارج شده و مدل های جدیدتر جایگزین آن ها می شوند، اما جک S5 این قاعده را نقض کرده و توانسته بیش از 5 سال به صورت مستمر روی خط تولید باقی بماند که نشان از استقبال فراوان مشتریان ایرانی از این خودرو دارد.

این خودرو در نمونه های دنده دستی و اتوماتیک در بازار ایران یافت می شود که نمونه اتوماتیک در واقع نمونه فول آپشن آن است. جک S5 از مزایایی همچون طراحی عامه پسند و جذاب، پیشرانه قدرتمند، آپشن های متنوع و خدمات پس از فروش مناسب برخوردار است و همین مزایا باعث شده اند تا این کراس اوور چینی در نمونه های دست دوم افت قیمت زیادی را تجربه نکند.

دانگ فنگ H30 کراس

تصویر
دانگ فنگ H30 کراس

خودروهای کراس که محصولاتی بین هاچبک و شاسی بلند هستند چند سالی است که رونق خوبی در بازار ایران دارند و ایران خودرو نیز به عنوان اولین ثمره همکاری خود با شرکت دانگ فنگ چین، مدل H30 کراس را از سال 1395 روانه بازار کرده است. H30 کراس خود محصول مشترک دانگ فنگ و پژو سیتروئن فرانسه است و حتی پلتفرم این خودرو نیز کاملا توسط فرانسوی ها تامین شده است. همچنین پیشرانه نصب شده روی H30 کراس نیز همان پیشرانه پژو 206 تیپ 5 یعنی TU5 است که باعث می شود اشتراکات فنی زیادی میان این دو خودرو ایجاد شود.

اشتراکات فنی با خودرو پرفروشی همچون پژو 206 به نوعی توانسته خیال مالکان دانگ فنگ H30 کراس را از بابت تامین قطعات یدکی این خودرو که یکی از نگرانی های اصلی مالکان خودرهای چینی است، راحت کند. فضای بار جادار و آپشن های متنوع را می توان از دیگر مزایای دانگ فنگ H30 کراس دانست. این خودرو با توجه به مزایای گفته شده، به خصوص همان اشتراک پیشرانه با پژو 206، در نمونه های دست دوم معمولا افت قیمت زیادی را تجربه نمی کند و مالکان هنگام فروش ضرر کمتری را در مقایسه با سایر خودروهای چینی موجود در بازار متحمل می شوند.

برلیانس سریH300

تصویر
برلیانس سریH300

شرکت برلیانس از سال 1394 محصولات سری H300 خود یعنی H320 و H330 را به بازار ایران عرضه می کند. برلیانس H320 در کلاس خودروهای هاچبک قرار دارد و مدل H330 نیز یک سدان خانوادگی است. هر دو این محصولات از بدو ورود به بازار به واسطه مزایایی همچون قیمت مناسب، طراحی جذاب و آپشن های خوب توانستند بازار خوبی را برای خود دست وپا کنند. این محصولات در دو نمونه دنده دستی و اتوماتیک در بازار کشورمان یافت می شوند و همچنین دو پیشرانه 1.5 و 1.65 لیتری نیز برای آن ها تدارک دیده شده است که مدل 1.6 لیتری شتاب بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد.

محصولات سری H300 برلیانس در مقایسه با خودروهای ایرانی هم رده خود از مزیت های قابل توجهی برخوردار هستند و به همین علت نیز توانسته اند به سرعت مورد توجه خریداران قرار بگیرند. در روزهایی که خودروهای از رده خارجی مانند پژو 206 و پژو پارس هنوز روی خط تولید خودروسازان داخلی قرار دارد، برلیانس H320 و H330 به راحتی هرچه تمام تر و با تکیه بر مزایای خود توانسته اند آمار فروش بسیار موفقی را از خود بجای بگذارند. هرچند که هم اکنون تولید این دو مدل به دلیل تحریم ها متوقف شده است، اما این موضوع نیز باعث نشده تا در نمونه های دست دوم شاهد افت قیمت شدید آن ها باشیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس تعبیر خواب مدفوع در توالت فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ مرتضی پورعلی گنجی با گل های رنگارنگ+ عکس یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب (تصاویر) تغییر چهره بازیگر نقش کودکی «سهراب» سریال از سرنوشت بعد 5 سال ترفند های طلایی برای تمیز کردن آب آکواریوم در خانه ایده خلاقانه برای تبدیل لاک براق به لاک مات روش خشک کردن گل محمدی با حفظ عطر و رنگ ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش همه چیز درباره مزوژل جالپرو: مزایا، معایب و کاربردها
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت!
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم