دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

بهترین ماسک های خانگی لیمو ترش برای پاک سازی پوست 

شنبه، 22 خرداد 1400
لیمو غنی از ویتامین سی است که این ویتامین میتواند پاسخ بسياري از مشکلات پوستی مانند لک و یا پیری پوست باشد. در زیر با چند ماسک صورت با لیموترش اشنا خواهید شد که دستورالعمل های ساده ای دارند و برای داشتن صورتی شفاف و صاف میتوانید از آن ها استفاده کنید.

لیمو، سرشار از ویتامین C و اسید سیتریک است، بنابراین اگر بمدت طولانی از لیمو استفاده کنید، می تواند به درخشان و روشن کردن پوستتان کمک کند. دکتر مارینا پردو، متخصص پوست می گوید که ویتامین C، یک آنتی اکسیدان فوق العاده برای بی اثر کردن رادیکال های آزاد و افزایش تولید کلاژن است.این بدان معناست که می تواند به روشن کردن لکه های سن، لکه های تیره یا پوستی که بیش از حد برنزه شده کمک کند. ولی به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از آب لیمو روی پوستتان، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا مرکبات می توانند پوست شما را نسبت به اشعه های UV حساس تر کنند.

رادیکال های آزاد تاثیرگذارین عامل روی پوست و ایجاد چین و چروک روی پوست هستند. رادیکال های آزاد باعث کاهش یافتن تولید مجدد سلول های پوستی می شوند و به این ترتیب پوست را پیر می کنند. بزرگترین دشمن رادیکال های آزاد آنتی اکسیدان ها هستند.لیمو ترش سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که باعث کنترل رادیکال های آزاد مخرب می شوند و در نتیجه باعث بالا رفتن ظرفیت بازسازی سلول ها می شوند. برای سلامت و جوان سازی پوست به طور مرتب آب لیمو ترش تازه مصرف کنید.

آب لیمو ترش فواید بسیار زیادی برای پوست صورت دارد که یکی از این فواید از بین بردن لک های روی پوست صورت است. جالب است بدانید آب لیمو ترش علاوه بر رفع لک ها روی پوست صورت می تواند باعث سفیدتر شدن پوست نیز شود.برای این منظور و تاثیرگذاری حداکثری روی لک های پوست صورت باید از ماسک آب لیمو ترش استفاده کنید. برای تهیه ماسک لیمو ترش آب یک لیمو ترش تازه را بگیرد ، سپس با یک پنبه یا پارچه تمیز آنرا روی لک های صورت بزنید و به آرامی ماساژ دهید.

طبع لیمو ترش چیست؟

طبیعت لیمو ترش سرد و خشک می باشد. لیمو ترش حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، فولات، ویتامین C، آهن، کلسیم، پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم، فسفر، روی، فیبر و لیمونن است.

لیمو ترش (به انگلیسی : Lemon یا Lime) و (نام علمی : C. limon) میوه درخت لیمو است که ارتفاع آن به 4 متر می رسد و در مناطق گرمسیری به ویژه آب و هوای مدیترانه ای رشد می کند.

شاخه های بلند و برگ هایی پهن و سبز بیضوی شکل دارد. گل های درخت لیمو از داخل به رنگ سفید و از بیرون ارغوانی رنگ بوده و معطر هستند. میوه ی لیمو که بیشتر در پاییز و زمستان برداشت می شود، بیضوی شکل بوده و به رنگ زرد یا سبز دیده می شود.

امروزه ایتالیا، یونان، اسپانیا، ترکیه و ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کنندگان لیمو ترش جهان هستند.

بهترین ماسک های خانگی صورت تهیه شده از لیمو ترش برای پاک سازی پوست

فواید لیمو ترش برای پوست و سلامتی بی شمار است. آب لیمو کاربردهای طبیعی زیادی برای زیبایی دارد. استفاده از محصولات مراقبت زیبایی ممکن است هزینه زیادی برای شما دربر داشته باشد و در برخی موارد نیز نتیجه مطلوبی ایجاد نکند. سالن های آرایشی نیز برای انجام مراقبت های پوستی هزینه های گزافی دریافت می کنند؛ اما روش های خانگی در کنار ایجاد نتایج مطلوب تا حد زیادی مقرون به صرفه و مفید هستند.

ماسک صورت عسل و لیمو

عسل تاثیر مرطوب کنندگی روی پوست دارد و زمانی که با آبلیمو ترکیب شود باعث نرم، براق و روشن شدن پوست می شود.

مواد لازم برای تهیه ماسک صورت عسل و لیمو

  • یک قاشق غذا خوری عسل ارگانیک
  • یک قاشق چای خوری آبلیمو
  • یک قاشق غذاخوری آب

طرز تهیه ماسک صورت عسل و لیمو

ابتدا آب لیمو را گرفته و درون کسه با آب ترکیب کنید و سپس عسل را به اضافه کنید و در نهایت ماسک به دست آمده را روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید .این ماسک را هفته ای دو تا سه بار تکرار کنید.

ماسک زردچوبه و لیمو

زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد و همچنین می تواند به پیشگیری از ایجاد آکنه و سایر مشکلات پوستی کمک کند . این ماسک علاوه بر زیبایی اثر درمانی نیز بر روی پوست شما خواهد گذاشت.

مواد لازم برای تهیه ماسک زردچوبه و لیمو

  • آب 1 عدد لیموی نصفه
  • یک قاشق غذاخوری آب یا گلاب
  • یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه
  • یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک

طریقه استفاده ماسک زردچوبه و لیمو

ابتدا آب لیمو را گرفته و با آب یا گلاب در درون یک کاسه ترکیب کنید و سپس عسل و زردچوبه را به آن بیفزایید و ماسک به دست آمده را روی پوست صورت و گردن خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

ماسک آرد نخودچی و لیمو

آرد نخودچی خاصیت ضد عفونی کنندگی روی پوست دارد و همچنین به کاهش تیره شدن پوست کمک می کند.

مواد لازم برای ماسک آرد نخودچی و لیمو

  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو
  • یک قاشق غذاخوری آب یا گلاب
  • یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی
  • یک قاشق چای خوری عسل

طریقه استفاده ماسک آرد نخودچی و لیمو

همه مواد ذکر شده را درون کاسه ترکیب کنید و پس از رسیدن به غلظت مناسب آن را روی پوست خود اعمال کنید و بگذارید تا کاملا خشک شود و سپس با آب گرم شستشو دهید.این درمان را یک تا دوبار در هفته تکرار کنید.

ماسک صورت لیمو و آلوورا

آلوئه ورا به هیدراته کردن پوست کمک می کند و همچنین باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می شود و چین و چروک را به تأخیر می اندازد و پوست شما را جوان نگه می دارد و اگر به دنبال مزایای ضدپیری هستید ، یکی از بهترین ماسک ها برای شما می باشد.

مواد لازم برای ماسک صورت لیمو و آلوورا

  • آب یک عدد لیمو نصفه
  • 2 قاشق غذاخوری آلوورا
  • یک قاشق چای خوری عسل

طریقه استفاده ماسک صورت لیمو و آلوورا

ابتدا ژل آلوورا را استخراج کنید و آن را با سایر مواد درون یک کاسه ترکیب کنید و در نهایت روی پوست صورت و گردن خود اعمال کنید و اجازه دهید خشک شود و بعد با آب گرم شستشو دهید .این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

ماسک لیمو و سیب زمینی

سیب زمینی به کاهش خال و کک مک و جوش کمک می کند وهمچنین پوست شما را آرام کرده و خارش و التهاب را کاهش می دهد . این ماسک صورت می تواند به داشتن پوستی شفاف و روشن نیز کمک کند.

مواد لازم برای ماسک لیمو و سیب زمینی

  • یک قاشق چای خوری آب لیمو رقیق شده
  • یک قاشق چای خوری آب سیب زمینی خام

طریقه استفاده ماسک لیمو و سیب زمینی

مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس ماسک به دست آمده را با استفاده از یک براش روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید .این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

ماسک صورت لیمو و پاپایا

پاپایا خاصیت روشن کنندگی پوست دارد و به همین روی در بسیاری از مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد . این ماده همچنین حاوی ویتامین A است که به ترمیم پوست آسیب دیده کمک خواهد کرد.

مواد لازم برای ماسک صورت لیمو و پاپایا

  • یک قاشق غذاخوری پودر پوست خشک شده پاپایا
  • یک قاشق غذا خوری پاپایا رسیده
  • یک قاشق چای خوری عسل
  • یک قاشق چای خوری آب لیمو

طریقه استفاده ماسک صورت لیمو و پاپایا

مواد ذکر شده را درون یک کاسه با یکدیگر ترکیب کنید و سپس ماسک که به دست آمده را روی صورت و گردن خود اعمال کنید و بعد از 20 تا 25 دقیقه پس از خشک شدن ، با آب گرم شستشو دهید.این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.

ماسک آبلیمو و موز

موز نه تنها برای سلامت مناسب است، بلکه احساس خوبی را روی پوست به وجود می آورد.خاصیت نرم کنندگی عالی روی پوست دارد و معمولاً پس از یک بار استفاده فورا نرمی پوست را احساس خواهید کرد.

مواد لازم برای ماسک آبلیمو و موز

  • یک دوم موز رسیده
  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو
  • یک قاشق چای خوری عسل

طریقه استفاده ماسک آبلیمو و موز

مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید و سپس آن را روی تمام صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که خشک شود، با آب گرم شستشو دهید .این درمان در دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

ماسک خاک رس و لیمو

خاک رس فواید زیادی برای زیبایی دارد و در بسیاری از مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین روغن و ناخالصی های موجود در پوست را جذب می کند و یک پاک کننده عالی برای پوست های چرب محسوب می شود.

مواد لازم برای ماسک خاک رس و لیمو

  • یک قاشق غذاخوری خاک رس
  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو رقیق شده
  • یک قاشق غذاخوری ماست
  • یک قاشق چای خوری عسل

طریقه استفاده ماسک خاک رس و لیمو

مواد را درون یک کاسه با یکدیگر ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید و سپس ماسک که به دست آمده را روی پوست خود اعمال کنید واجازه دهید تا خشک شود و بعد با آب گرم شستشو دهید .این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC