دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

بهترین ماسک های روغن زیتون برای پوست 

شنبه، 07 تیر 1399
روغن زیتون یکی از ترکیبات محصولات شستشوی پوست صورت است و به عنوان پایه نیز در برخی از محصولات آرایشی معتبر استفاده می‌شود. یکی دیگر از روش‌های استفاده از آن، ماسک روغن زیتون برای پوست است. این ماسک‌ها اثر شگفت‌انگیزی بر روی سلامتی و زیبایی پوست دارد.

روغن زیتون یکی از ترکیبات محصولات شستشوی پوست صورت است و به عنوان پایه نیز در برخی از محصولات آرایشی معتبر استفاده می شود. یکی دیگر از روش های استفاده از آن، ماسک روغن زیتون برای پوست است. این ماسک ها اثر شگفت انگیزی بر روی سلامتی و زیبایی پوست دارد. اما لازم است با روش تهیه و استفاده از این ماسک ها آشنا باشید؛ در این صورت، علاوه بر اینکه از مواد گیاهی سالم با کمترین عارضه برای پوست خود استفاده کرده اید، در هزینه ها نیز می توانید صرفه جویی نمایید.

بهترین نوع روغن زیتون برای پوست

بهترین نوع روغن زیتون برای پوست، نوع کاملا طبیعی، تصفیه نشده و خالص است. این نوع روغن حرارت ندیده است و افزودنی شیمیایی ندارد. همچنین، روش تهیه و روغن گیری تاثیر بسیاری روی ترکیبات مفید روغن زیتون دارد.

خواص روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون که آن را روغن زیبایی نیز می نامند حاوی اسیدهای چرب است که باعث تحریک عروق بیشتری در کنار سلول های پوستی می شود و با افزایش خون رسانی، سلول های پوست به صورت یکدست کنار هم قرار می گیرند و پوست صاف و درخشان می شود.روغن زیتون با حذف چربی های اضافی، سلول های مرده و تمام آلودگی های منافذ پوست، کار پاکسازی پوست را انجام می دهد و این امر نیز از بروز آکنه و جوش جلوگیری می کند.روغن زیتون به کمک اسیدهای چرب خود از خشکی پوست جلوگیری کرده و رطوبت لازم را برای پوست فراهم می کند. این امر سبب می شود چین و چروک پوستی کاهش یافته و روند پیر شدن پوست به تعویق افتد.

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان هاست که مانند یک ضد آفتاب قوی باعث کاهش اثر آسیب اشعه های مضر UV بر پوست شده و به ترمیم نقاط آسیب دیده نیز می پردازد؛ برای این منظور، صورت خود را مرطوب کرده و دو قطره روغن زیتون را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید.روغن زیتون چربی های مفید و مواد مغذی برای پوست را داراست و از این رو، از آن می توان به عنوان کرم دور چشم استفاده کرد؛ کافی است یک قطره روغن زیتون را به زیر و اطراف چشمان خود بزنید تا از چروک شدن پوست دور چشم جلوگیری شود.روغن زیتون سرشار از ویتامین E است و می تواند از میزان ترک های پوستی که بر اثر افزایش و یا کاهش وزن به وجود آمده اند، بکاهد؛ روغن زیتون را بر روی این نقاط موردنظر به مدت یک ساعت قرار دهید و این کار را هرروز تکرار کنید.

ماسک روغن زیتون و روغن نارگیل

کمتر کسی هست که درباره ی خواص روغن نارگیل برای پوست و مو اطلاع نداشته باشد. در این ماسک، اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون با آنتی اکسیدان های روغن نارگیل ترکیب می شوند و ماسکی را به وجود می آورند که ۱۰۰ ٪ ضد پیری است .این مواد مغذی به سفت شدن پوست کمک می کنند و لایه ی محافظی به وجود می آورند که از پوست به خوبی دربرابر رادیکال های آزاد و نور خورشید محافظت می کند.

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون (۳۲ گرم)؛
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل (۲۵ گرم)؛

طرز تهیه

  • روغن زیتون و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و هنگامی که به ترکیبی یکدست رسیدید، آن را به هر جای صورت تان که مایل بودید بمالید.
  • اجازه بدهید تا این ترکیب به خوبی جذب پوست شود و عوامل فعالِ آن درطول شب به فعالیت ادامه دهند.
  • حداقل ۳ بار در هفته این ماسک را روی صورت قرار بدهید.

ماسک روغن زیتون و جو دوسر

این ماسک، یک ماسک طبیعی برای لایه برداری پوست است که سلول های مرده و منافذ بسته ی پوست را از بین می برد.ماسک روغن زیتون و جو دوسر باعث کاهش جوش سرسیاه و نیز کاهش لکه های پوستی می شود و بافتی نرم و هیدراته شده را برای پوست صورت به ارمغان می آورد.

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون (۳۲ گرم)؛
  • ۱ قاشق غذاخوری آرد جو دوسر (۱۰ گرم).

طرز تهیه

  • مواد بالا را در ظرفی بریزید و تا زمانی که ترکیبی غلیظ به دست بیاید آن را هم بزنید.
  • این ماسک را به تمام صورت خود بمالید و اجازه بدهید که برای ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند.
  • صورت تان را با آب ولرم بشویید و این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسک روغن زیتون و آووکادو

ترکیب ماسک روغن زیتون و آووکادوی پوره شده محصولی طبیعی و عالی است که پوست را عمیقا پاکسازی و به بازسازی آن کمک می کند.این ماسک دارای اسید های چرب، ویتامین E و آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که به پروسه ی بازسازی سلولی سرعت می بخشند. همچنین ترکیبات این ماسک باعث جلوگیری از چین و چروک صورت می شود.

مواد لازم

  • ۱ آووکادوی رسیده؛
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون (۱۶ گرم).

طرز تهیه

  • آووکادو را با چنگال به صورت پوره دربیاورید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید.
  • وقتی خمیری لطیف به دست آوردید، آن را به تمام صورت و در صورت تمایل به گردن و سینه ی خود بمالید.
  • ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس ماسک را با آب ولرم بشویید.

ماسک روغن زیتون و آبلیمو:

مواد لازم:

  • یک قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • یک قاشق غذا خوری آبلیمو

طرز استفاده:

آبلیمو و روغن زیتون را به خوبی ترکیب کنید و سپس به مدت 1 یا 2 دقیقه به آرامی بر روی تمام پوستتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم بشویید و شستشوی نهایی را با آب خنک انجام دهید.این ماسک را باید 2 یا 3 بار در هفته تکرار کنید.

مزایایی استفاده از این ماسک:

چنانچه در بخش های قبلی سلامت نمناک چندین بار اشاره داشتیم آبلیمو منافذ پوست را می بندد و به روشن تر شدن پوست کمک میکند. همچنین ضد عفونی کننده موثری است.

ماسک روغن زیتون و زرد چوبه:

مواد لازم:

  • یک قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • نصف قاشق چای خوری پودر زرد چوبه
  • دو قاشق غذا خوری ماست

طرز استفاده:

همه مواد را با هم ترکیب کنید و سپس به صورت خود اعمال نمایید، اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند تا خشک شود و بعد با آب بشویید.برای از بین بردن لکه های ناشی از زرد چوبه میتوانید از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید.این ماسک را دوبار در هفته تکرار کنید.

مزایایی استفاده از این ماسک:

پودر زرد چوبه نه تنها در پک های گیاهی پوست برای درمان مشکلات پوستی استفاده می شود. بلکه یک درخشان کننده طبیعی نیز محسوب می شود.کورکومین نیز یکی از عناصر اصلی زرد چوبه است که تاثیرات مفیدی روی صورت خواهد داشت.اسید لاکتیک موجود در ماست نیز باعث روشن شدن پوست می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله !
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
سابمیت مقاله چیست؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟