ساعدنیوز
ساعدنیوز

بهترین مهارت ها برای تکمیل رزومه کاری

  شنبه، 25 بهمن 1399   زمان مطالعه 15 دقیقه
بهترین مهارت ها برای تکمیل رزومه کاری
رزومه شما بیانگر مهارت‌ها و توانایی‌های شما است از این رو بهتر است هر مهارتی که در طول زندگی خود کسب نموده اید با دقت و به ترتیب در رزومه خود بیاورید. نحوه قرار دادن اطلاعات در رزومه و نحوه تکمیل رزومه را برای شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

رزومه چیست؟

رزومه یک برگه معرفی میباشد که فرد میبایست قبل از مراجعه به مصاحبه های شغلی و تحصیلی آماده کند. رزومه شما باید به عنوان معرف عمل می کند و شما باید تمامی مهارت ها و استعداد های خود را در قالب رزومه گردآوری نمایید. در این بخش ابتدا به تعریف اجمالی رزومه و معرفی بخش های مختلف آن خواهیم پرداخت سپس مهارت هایی که برای تقویت رزومه لازم داشته باشید را معرفی خواهیم کرد. البته قابل یادآوری میباشد که مهارت های مورد نیاز در هر حوزه کاملا متفاوت است و شما باید متناسب با شغل و حوزه ای که انتخاب کرده اید مهارت های لازم را کسب نمایید و به رزومه اضافه کنید.

تعریف رزومه

رزومه کاری (Resume) نوشته ای است که پیشینه سوابق تحصیلی، مهارت های شغلی، تجربیات کاری و مهارت های فرد جویای کار در آن درج می شود. در واقع شرکت ها و بنگاه های مختلف برای استخدام افراد، نیاز به نوعی پیش زمینه دارند تا بتوانند از میان درخواست های موجود مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایند. از این رو نیاز به داشتن رزومه مناسب برای فرد متقاضی کار بسیار ضروری می باشد. در برخی از کشورها به جای رزومه از عبارت CV که مخفف کلمه Curriculum Vitae استفاده می شود. همچنین کارنامک نام دیگری است که بر روی رزومه نهاده اند. یک رزومه کاری مناسب می تواند به صورت چاپ شده در حداکثر یک یا دو صفحه و یا الکترونیکی در قالب فایلهای PDF و DOC باشد.

بخش های مختلف یک رزومه

اطلاعات شخصی

این بخش شامل اطلاعاتی راجع به وضعیت کلی شماست. پس با دقت و با صداقت آن را ارائه دهید. بسیار دیده شده است که عدم صداقت در این بخش خود باعث عدم موفقیت در مصاحبه ها شده است.

اطلاعاتی که باید در این بخش قید کنید شامل موارد زیر است:

  • نام و نام خانوادگی
  • سن ( تذکر: حتماً روز، ماه و سال تولد را ذکر کنید و از نوشتن عدد سن خودداری کنید.)
  • وضعیت تاهل
  • وضعیت نظام وظیفه (ویژه آقایان)

اطلاعات تماس

یکی از مهم ترین موارد که بسیاری آن را نادیده می گیرند و شاید شانس به دست آوردن شغل مناسبشان را از دست می دهند، نوشتن اطلاعات تماس می باشد. آن هم به صورت کامل!

موارد زیر برای رزومه کاری مناسب الزامی است:

  • تلفن تماس
  • آدرس ایمیل
  • محل سکونت (نام شهر محل سکونت را حتماً بنویسید)

اطلاعات تحصیلی

بعد از معرفی اطلاعات شخصی نوبت به ارائه اطلاعات تحصیلی می رسد. کارفرمایان این بخش را به خوبی بررسی می کنند تا متوجه شوند که شخص در چه زمینه هایی دارای دانش و تخصص است. در مورد معدل می توان گفت که نگاه ها بسیار متفاوت و شخصی است، اما به طور کلی اکثر افرادی که به دنبال نیروی جدید برای شرکت خود هستند چندان به معدل اهمیتی نمی دهند. مواردی که حتماً باید در بخش اطلاعات تحصیلی قرار دهید از قرار زیر است:

  • مقطع (در صورتی که مشغول به تحصیل هستید حتماً ذکر کنید)
  • رشته تحصیلی
  • دانشگاه
  • معدل

پیشینه کاری

سابقه کار بخشی مهم در رزومه متقاضیان کار است. البته اگر دارای تجربه کاری زیادی نیستید نگران نباشید. می توانید با توجه به دیگر مهارت هایتان شانس خود را افزایش دهید. کارفرمایان با بررسی سابقه کار به دنبال میزان تجربه فرد، نوع کاری که در شرکت های گوناگون انجام داده است و مدت زمانی که از کاری به کار دیگر می رود، هستند.

  • نام شرکت و سِمتی که در آن کار می کردید
  • توضیح درباره شرکت قبلی
  • مدت زمان (مدت زمان حضور در کار)
  • دلیل تعویض یا خروج برای بسیاری از کارفرماها مهم است

مهارت ها و توانمندی ها

اگر دارای سابقه کار شاخصی نیستید این بخش می تواند به شما کمک نماید. در واقع برای تعداد زیادی از کارفرمایان داشتن مهارت در موضوعی خاص که کاربردی نیز باشد، بسیار با اهمیت تر از سایر بخش ها از جمله سابقه کار است. افرادی که دارای تخصص مناسب برای سِمتی خاص در شرکتی باشند به احتمال خیلی زیاد می توانند آن شغل را به دست بیاورند.

  • تخصص و مهارت: سایر مهارت هایی که به دست آورده اید چه به صورت آکادمیک و چه به صورت خودآموزی می تواند به انتخاب شما کمک کند.
  • ابزارها و نرم افزارها : نرم افزارهایی که با آنها آشنایی دارید را قید کنید. توجه کنید که میزان تسلط شما به این نرم افزارها هم برای کارفرمایان مهم است.
  • زبان: یکی از گزینه های مهم و تاثیر گذار برای استخدام در بسیاری از شرکت ها آشنایی با زبانی غیر از زبان مادری می باشد. زبان انگلیسی رایج ترین زبان برای این بخش است.
  • دوره ها و مدارک: اگر در دوره خاصی شرکت کرده اید حتماً نام دوره، مدت زمان دوره، و در صورتی که مدرکی از آن دارید در این بخش قید کنید.

علایق و فعالیت ها

در این بخش بهتر است که به نوع فعالیتی که در شرکت علاقه مند به انجام آن هستید بپردازید. بهتر است اگر علاقه مند یا تجربه در بخش های مختلف دارید را اعلام کنید.

شرح مختصری از خود

به طور کلی این قسمت از رزومه کاری به شرح مسائل شخصی تر مربوط است. در واقع شما با این کار به کارفرما کمک می کنید تا شناخت بهتری نسبت به شما پیدا کند.

رزومه شغلی حاوی چه اطلاعاتی می باشد؟

طبق تحقیقات و نظرسنجی هایی اکثر کارفرمایان به بخش های زیر در رزومه ها توجه بیشتری دارند:

۴۵% تجربه های شغلی مرتبط
۳۵% توانمندی ها
۲۵% خوانا بودن
۱۶% موفقیت ها
۱۴% املا و نگارش
۹% تحصیلات
۹% ویژگی های شخصی
۳% اهداف روشن
۲% لغات کلیدی
۱% راه ارتباطی
۱% مهارت های رایانه

تحصیلات و مهارت ها

سوابق دانشگاهی خود را با وارد کردن رشته و محل دریافت مدرک لیست کنید. هر آنچه که حقیقت است وارد کنید، اگر نمرات فارغ التحصیلی درخشانی دارید، آن ها نیز درج کنید. اما اگر سابقه مشروطی دارید از ذکر ان پرهیز کنید ولی در صورتی که اطلاعات اشتباه قرار دهید و کارفرما متوجه این دروغ ها شود، حتما رزومه تان رد می شود.

تجربه های شغلی

در شرح تجربه ها از واژه هایی مثل سازمان دهی، توسعه دادن و برنامه ریز استفاده کنید تا بیانگر اقدامات عملی شما باشند.

تلاش کنید که بین توانمندی هایتان با جایگاه شغلی مدنظر ارتباطی وجود داشته باشد. به عنوان مثال برای جایگاهی در زمینه امور مالی، باید بدانید که این مشاغل اغلب روی توانمندی هایی از قبیل حسابرسی، بانکداری و… مانور می دهند. اما برای موقعیت بازاریابی باید روی توان بحث و گفت و گو و توانایی های قانع کردن مشتری متمرکز باشید یا برای جایگاه مدیریت باید در حوزه های تعهد شغلی، ترتیب بخشیدن به امور و… مهارت های خود را ارائه دهید.

علاقه مندی و پیشرفت ها

این قسمت باید کوتاه و جامع بیان شود. هرچه سن فرد جویای کار بالا تر باشد، قسمت سوابق شغلی اولویت بیشتری دارد و به طور معمول از میزان و اهمیت قسمت تمایلات کم خواهد شد.

در این قسمت به بیان علاقمندی های مانند ورزشی و موفقیت های کسب شده و سرگرمی های نوآورانه بسنده کنید اما چنانچه علاقه مندی هایی در شما وجود دارد که با شغل موردنظرتان هماهنگ هستند، حتما آن ها را ذکر کنید. در رابطه با گذراندن اوقات فراغت انفرادی چیزی نگویید، چرا که شاید شخصی گوشه گیر و غیراجتماعی به چشم بیایید. اما در صورتی که به «مطالعه» اشاره نمودید، در ادامه یک یا چند کتاب مورد پسندتان را نیز اسم ببرید.

هر آنچه را که با شاخصه رهبری مربوط است مانند نماینده شواری دانشجویی، بیان کنید، به عنوان مثال از شخصی که قبلا کاپیتان تیم هندبال بوده است، توقع دارند با توانمندی هایی مثل رهبری و ترغیب افراد یا برنامه ریزی در موقعیت سخت آشنا باشد، به عبارتی دقیقا همان توانمندی هایی که در اغلب مشاغل دیگر ارزشمند محسوب می شوند.

توانمندی ها

چند مورد از توانمندی ها که اغلب در رزومه بیان می شوند عبارتند از:

زبان های خارجی (میزان تسلط به زبان انگیلیسی در خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن)

کامپیوتر: (میزان تسلط به آفیس و ICDL)

رانندگی: (گواهینامه)

معرف ها

اگر از شما اعلام معرف خواسته نشد از پرداختن به آن بگذرید اما در غیر اینصورت ذکر دو معرف بسنده می کند: یک معرف تحصیلی (برای مثال استاد دانشگاه) و یک معرف حرفه ای (یکی از همکاران قبلی)

درباره ی من

در قسمت درباره ی من که در ابتدای برخی از فایل های رزومه قرار داده می شود باید چکیده ای از توانمندی ها و تجربه های مهم را بنویسید و به هدف خود نیز اشاره کوچکی داشته باشید. در معرفی خودتان اعتماد به نفس به خرج دهید و روی نقاط قوت تان تمرکز کنید. این قسمت از رزومه می تواند در متمایز نشان دادن شما کمک رسان باشد و به همین خاطر، اغلب برای مشاغلی مناسب است که درخواست کنندگان بسیاری دارند. اما فراموش نکنید عبارات کلیشه ای مثل «من توانایی مذاکره خوبی دارم که در بازاریابی به شایستگی عمل می کنم.» مناسب نیستند.

تصویر

ویژگی های یک رزومه کاری خوب

روی یک شغل منحصر به فرد یا زمینه شغلی مشخص مانور دهد و فقط به توانمندی های مرتبط با شغل موردنظر ختم​ شود.

توضیحات را واضح بیان کند و دارای یک روال معقولانه باشد.

مفید اما کوتاه باشد.

غلط املایی و نگارشی نداشته باشد.

فرمت های مختلف رزومه کاری

قالب PDF: رایج ترین رزومه کاری در فرمت pdf است و همه جا به همان شکل که طراحی کردید دیده می شود.

قالب docx: رزومه ها با پسوند docx شاید روی سیستم عامل لینوکس یا IOS باز نشوند و همچنین در همه ی سیستم ها یکسان نمایش داده نشود.

با این وجود، بعضی از کارفرمایان از این فرمت استقبال می کنند، زیرا امکان ویرایش و درج نکات موردنظرشان وجود دارد که شاید بخواهند روز مصاحبه از کارجو سوال کنند.پس بهتر است هم در فرمت docx هم pdf ارسال کنید.

قالب HTML: رزومه های تحت وب در فرم HTML است. در این فرم دست شما برای قرار دادن عناصر گرافیک و صدا ها باز است. برای کسانی که تمایل دارند در حوزه گرافیکی یا طراحی وب سایت کار کنند، مناسب است زیرا یک چشمه از مهارت آن ها در روزمه فرمت html ان ها مشخص است.

چند صفحه رزومه کافی است؟

در مجموع رزومه به خصوص برای کارجویان تازه فارغ التحصیل شده یک الی دو صفحه بسنده می کند، اگر بیش از آن باشد ممکن است بخاطر کمبود وقت کارفرمایان، اصلا بررسی نشود به خصوص برای سازمانی که آگهی استخدام نداده است. اما دقت کنید از ذکر موارد حائز اهمیت غافل نشوید. پس به جای حذف موارد مهم سایز حاشیه ها و متن و تیتر ها را کمتر در نظر بگیرید تا جایی که خوانا باشد و نیازی به زوم کردن نباشد یا برای بخش های سوابق تحصیلی جدول طراحی کنید. درضمن فونت رایج رزومه B -Nazanin است.

نکته: اگر می خواهید رزومه ی خود را برای مرکز مورد نظر پست کنید، کاغذ ها را صاف و در یک پاکت اندازه A4 بگذارید.

چه مهارت هایی باعث تقویت رزومه شغلی میشود؟

تلاش و دستاوردها

  • پیگیری و تلاش برای به سرانجام رساندن صحیح و تاثیرگذار وظایف محوله
  • به دنبال یادگیری مهارت ها و اطلاعات جدید برای به روزرسانی توانایی های مفید و وابسته
  • توانایی مدیریت چند وظیفه و کار با رویکرد به سرانجام رساندن صحیح و تاثیرگذار هر قعالیت
  • ستوده شده به خاطر رفتار مناسب در محیط کار، سخت کوشی و دستیابی به اهداف توسط هم سالان و همکاران
  • توانایی مدیریت کردن بحران و شرایط سخت کاری برای به سرانجام رساندن مسئولیت های محول شده
  • انجام مسئولیت ها بر اساس استانداردهای اجرایی و ارائه کار در بالاترین سطح ممکن

سازگاری و انعطاف پذیری

  • انعطاف پذیر با شرایط کاری و توانایی تطبیق شدن با شرایط کار، ارائه راهکار برای مشکلات کاری در راستای بهبود و برطرف کردن آن و کسب رضایت از مشتری
  • دستیابی راه حل های منطبق با روند کار در زمان مناسب و اجرای آن به بهترین شیوه ممکن
  • حفظ آرامش و منظق در شرایط پیچیده و پاسخ گویی مناسب به مشکلات در شرایط کاری دشوار
  • توانایی مدیریت زمان و منابع در هنگام وقوع موارد پیش بینی نشده برای دستیابی به تاثیرگذارترین نتیجه ممکن
  • درک کردن افراد و بکار گرفتن راهکارهای مناسب ارتباطی در شرایط خاص
  • مهارت ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف، همکاران و مشتریان و ایجاد رابطه کاری مناسب با ایشان
  • تطبیق دادن خود با تمام استانداردهای محیط کار و دستورالعمل ها
  • تغییر استراتژی فروش متناسب با روند فروش برای مشتریان

تفکر تحلیلی

  • ارزیابی و تقلیل مسئولیت های دشوار به چند وظیفه آسان برای تاثیرگذاری بیشتر در اجرای امور
  • توانایی بررسی منابع گسترده اطلاعاتی و اراده آن ها به قابل فهم ترین شکل ممکن
  • ارائه راهکارهای جامع برای مسایل پیچیده با هدف تصمیم گیری دقیق و بهینه
  • صرفه جوبی در بهره وری زمان و انرژی برای کمک به حل مشکلات
  • تعیین و تحلیل بهترین پیشنهادها، ایده ها و نظرسنجی ها پیش از انتخاب راهکار مناسب
  • مدیریت مشکلات پیچیده و بررسی شرایط برای ارائه راهکار بدون خطا
  • مسئولیت پذیری در قبال مشکلات مشتریان، مشکلات بازار مصرف کننده

توجه به نکات و جزییات

  • ایجاد پلن استراتژی با آگاهی کامل از نحوه اجرا و توجه به جزییاتی که موجب بروز چالش در اجرا خواهند شد، رسیدن به ضرب الاجل تعیین شده و رسیدن به اهداف بدون از بین بردن کیفیت
  • بررسی و ایجاد پروسه قدم به قدم برای دستیابی به اهداف اجرای پروژه
  • برنامه ریزی و برنامه سازی برای اجاری پروژه ها با توجه به جزییات در برگیرنده هر پروژه
  • بررسی خطاهای قابل وقوع و ارائه زمان بندی قابل اجرا برای هر تیم یا هر فرد با مسئولیت های متفاوت
  • مدیریت پروژه های در حال انجام برای دستیابی به بهترین روند اجرا
  • نظارت بر جزییات هر پروژه و تصمیم گیری درست برای هر مشکل و چالش

مهارت های ارتباطی

  • برقراری ارتباط موثر با شرکای تجاری و مشتریان برای دستیابی به آگاهی مثبت از برند و نوع کار
  • برگزاری جلسات ماهانه با همکاران و کارمندان جهت بررسی روند اجرای پروژه
  • اعتماد به نفس در هنگام صحبت های فردی و سخنرانی برای گروه
  • قابلیت انتشار جزییات و محتوا در راستای قابل فهم شدن پروژه
  • فهم متقابل از شیوه زبان بدن برای دستیابی به اهداف موثر بر ارتباط
  • توانایی معاشرت زبانی و غیر زبانی و ایجاد ارتباط موثر برای کسب توافقات

کامپیوتر و تکنولوژی

  • توانایی تایپ فوق العاده
  • دانش رفع مشکلات ساده سیستم در حین کار با کامپیوتر
  • سطح بالای دانش بررسی به این معنی که در صورت بروز خطاهای سیستم قابل شناسایی و رفع خواهد بود
  • روشمندسازی برای حل چالش هابا تاثیرگذارترین روش
  • به روز بودن و کسب اطلاعات و دانش فناوری

توجه به افراد تیم

  • تمرین همدلی با افراد تیم، برقراری ارتباط موثر با افراد تیم در همه زمینه ها، ایجاد شانس بیشتر برای کسب موفقیت تیمی
  • تمرین برای مهارت گوش کردن به افراد تیم در زمانی که درگیر شرایط دشوار هستند و توجه کردن به نیازهایشان
  • حفظ آرامش در حین روند پروژه و توجه به دیگر افراد تیم به صورت کلامی و غیر کلامی، ایجاد اعتماد به نفس در افراد برای کسب موفقیت تیمی
  • منصف و بی طرف در زمان بروز اختلاف نظرها ، احترام به نظر دیگر افراد تیم
  • همکاری و تعلیم به باقی افراد تیم، در زمانی که موردی را بلد نیستند برای کسب موفقیت تیمی
  • توصیه به همکاران جهت یافتن راه حلی برای مشکلاتشان

ابتکار عمل

  • به دنبال دانشی برای استفاده در پروژه، حتی اگر این اطلاعات منطبق با اهداف پروژه نباشد و تنها به دیگر افراد تیم کمک کند
  • جمع آوری مسئولیت های در دست انجام یه صورت لیست و برنامه ریزی برای انجام آن ها در فواصل پیش آمده در روند اجرا پروژه
  • ایجاد جلسات تفکر گروهی و یافتن بهترین راهکار برای انجام پروژه بدون حضور مدیریت پروژه
  • به دنبال چژالش هایی که موجب یادگیری و بالا بردن توانایی های فردی شود
  • داوطلب برای انجام وظایفی که دیگر افراد تیم مایل به انجام آن نیستند
  • واضح صحبت کردن درباره مشکلات و ضعف هایی که منجر به عدم انجام روند صحیح پروژه شده است
  • لیست کردن ماهانه چالش هایی که باعث پیشرفت خواهند شد

نوآوری و تفکر خلاق

  • پیشنهاد ها و ایده هایی برای تجزیه، تحلیل مسایل بدون قضاوت و در نظر گرفتن ملاک های شخصی
  • ارزیابی و انتقاد ایده های توسعه یافته شخصی همان گونه که ایده های دیگران ارزیابی و تحلیل می شود
  • مقایسه و ترکیب ایده های خلاقانه، با استفاده از مهارت های تفکر انتقادی و خلاقانه برای ایجاد بینش و فرصت های جایگزین
  • طرح چشم انداز نوآورانه ای که تفکر آزاد را تشویق کند و با ایجاد ایده های جالب موانع معمول را حل کند
  • اعمال تجزیه و تحلیل عقلانی با رویکرد مبتنی بر شواهد و تبدیل ایده های خلاقانه به راهکارهای عملی
  • ارزیابی وضعیت داده ها و مشکلات متداول با روشی منظم و اثربخش
  • پیاده سازی فرآیند ها درجهت صرفه جویی در خدمات و هزینه ها برای بهینه کردن خدمات ارائه شده به مشتری
  • ارزیابی خطرات و منافع پروژه ها و ایده های جدید

صداقت

  • اعتقاد به فلسفه «صداقت بهترین سیاست»
  • بررسی پیروزی و شکست های هر پروژه و در نظر گرفتن راهکارهای مناسب برای غلبه بر شکست ها
  • صداقت در قبول مسئولیت و انجام امور مربوط به کسب و کار
  • ایجاد روابط قابل اعتماد با مشتریان و همکاران، اجتناب از رفتار نامناسب و غیر اخلاقی
  • دنبال کردن قوانین، فرآیندها و شیوه های بنیادی در هر سازمان برای حمایت اط شیوه های مدیریت منابع
  • گزارش مشکلات از طریق کانال های مناسب مطابق با دستورالعمل های شرکت

مهارت های نوشتن

  • توانایی نوشتن در زمینه های متفاوت مطابق با دانش مورد نیاز
  • مهارت های تحقیقی و نوشتاری بسیار بالا
  • مهارت های ادبی در نوشتن، ویراستاری
  • ایجاد سبک در نوشتن منطبق با موضوع درخواست شده
  • استفاده از زبان مناسب برای مخاطب هر نوشته
  • وظیفه شناس نسبت به تحویل مطالب
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (72 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (72 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (60 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (53 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (50 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (40 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (34 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (26 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (22 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (20 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
میز صبحانه ساده و رژیمی همسر شاهرخ استخری با خوراکی های سالم و مقوی/ چقدر خوب به خودش و بچه هاش میرسه😍+عکس مقایسه موکت تایل و موکت رولی برای فضاهای مختلف ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! حضور بازیگران در منزل نسرین مقانلو برای تسلیت بابت فوت پدرشون؛ فریبا کوثری ،سالار عقیلی و...+ویدئو روایت فوق خنده دار حامد آهنگی از معادل سازی لغات انگلیسی به فارسی+ویدیو/ دیگه کراوات نمیخرم چون احساس میکنم معادلش فحشه😂 (عکس) رهبر معظم انقلاب زیر سایه درخت چنار پیر حیاط خانه پدریشان/چه با صلابت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ پسر بزرگ و رشید ثریا قاسمی، خانم گل سریال گیلدخت +عکس/ باورتون میشه همچین پسر بزرگی داشته باشه؟ حضور جالب علی دایی در خانه یک عکاس ورزشی و دیدار با مادر 98 ساله او+عکس خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی وان حمام به شکل سنگ های قیمتی/ مغزو باید طلا گرفت +عکس رونمایی از تصویر پدر زن متشخص همایون شجریان/ خداوکیلی سحر دولتشاهی چه بابای لارجی داره😍 مهر و تسبیح و قرآن هدیه به سرمربی تازه مسلمان شده‌ی تیم سپاهان+عکس مراسم سالگرد ازدواج عاشقانه مرضیه جوان سریال دلدادگان/ چیدمان شیک میز با گل های رز پرَپَر شده+عکس مداحی موذن زاده اردبیلی در سخت ترین روز علی دایی ستاره سابق فوتبال/ اردت آقای فوتبالیست به اهل بیت مثال زدنی ست+ فیلم نگاهی به دکوراسیون اروپایی و شیک خانه لوکس و مجلل هانده ارچل/ عجب خونه زندگی خاص و منحصر به فردی+عکس پست تلخ و جگرسوز گلنار گیلدخت برای مرگ مادرش !! +ویدئو سکانس خنده دار دروغ گفتن بامزه حامد آهنگی در مورد پدربزرگش به رضا ناجی، بازیگر تبریزی/ سالن رفت رو هوا 😂+فیلم طراحی لوگو بسیار جذاب و زیبا رستوران وحید شمسایی ستاره تیم ملی فوتسال/ چه خلاقیتی+ عکس حضور مرجانه گلچین در خانه سنتی و ایرانی پسند شهرام ناظری برای تبریک تولدشان+عکس/ اصیل بودن از در و دیوار میباره جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد پیشنهاد میلیاردی به سرمربی قهرمان فوتسال برای خوردن یک غذای خاص/ مبلغ داشت قلقکم میداد....+فیلم رونمایی از مراسم عقد عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی نژاد در استانبول+عکس سکانس خنده دار حامد آهنگی وقتی به آلمان رفتن مجردی رضا ناجی (بازیگر تبریزی) پیله میکنه/ قسمت نشد خانوممو ببرم😂+فیلم خلاقیت منحصر بفرد در طراحی بالشت برای سارا ها تاریخ ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس خلاقیت خفن و باحال یک راننده تازه کار برای دنده عقب رفتن/ مغز تو رو انیشتن هم نداشت😂+ویدیو هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس رونمایی از تیپ و استایل جذاب آتیلا پسیانی در جوانی/ این مدل مو اون موقع ها حسابی مد بود+عکس (تصاویر) استایل متفاوت «مادر جومونگ» در نقش منفی یک سریال جدید نگاهی به کیک 1.5 متری جورجینا برای غافلگیری رونالدو/کل اعضای خانواده روی کیک هستن!! +عکس میز شام رنگی و خوشمزه فاطمه گودرزی برای عروس اش +عکس/ انصافا هنر و سلیقه اش خاصه! به بهانه اکران مست عشق، نگاهی به شهاب حسینی و عاشقانه‌ترین نقش‌هایش؛ سفری در میان عشق‌های ماندگار! رازهای نقاشی مرگ سقراط در موزه متروپلیتن نیویورک فیلم خنده دار از خوانندگی مهران غفوریان در مجلس ختم با صدای باورنکردنی/ مجید صالحی اون وسط از حال رفت😂 اختلاف شیرین امام خمینی(ره) و همسرشان در نام‌گذاری فرزندان (ویدئو) آواز نوجوان ایرانی که با آهنگ شجریان و صدای بهشتیش همه داوران را شوکه کرد/با این سنش اینطور می خونه اصلا باورکردنی نیست رونمایی از خواهر زیبا و موطلایی پارسا خائف، نوجوان خوش صدای ایرانی/ برادر و خواهر یکی از یک قشنگ‌تر+عکس سکانس خنده دار مراجعه پژمان جمشیدی به مطب دکتر افشار سریال ساختمان پزشکان/ فقط آخرش که ازدست خانم شیرزاد فرار کرد!+ویدیو افشاگری مهران رجبی در مورد سریال پایتخت: قرار بود من به جای بهبود در پایتخت بازی کنم+فیلم
تیتر امروز   
رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد به بهانه اکران مست عشق، نگاهی به شهاب حسینی و عاشقانه‌ترین نقش‌هایش؛ سفری در میان عشق‌های ماندگار! رازهای نقاشی مرگ سقراط در موزه متروپلیتن نیویورک اختلاف شیرین امام خمینی(ره) و همسرشان در نام‌گذاری فرزندان ترفند باورنکردنی پزشکان روم باستان برای برگرداندن ضربان قلب به بدن بیمار/ عجیب ولی واقعی! کف قیمت دلار کجاست؟ مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد/ تغییر ظرفیت‌های پذیرش ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند/ ناشر عذرخواهی کرد جزئیات افزایش 10 میلیون تومانی وام بازنشستگان + مبلغ اقساط عکس دیده نشده از زنی که در ترور شهید صیاد شیرازی نقش اصلی را داشت/سرنوشت معاون رجوی چه شد؟؟ خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده