دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

بهترین بلوک شیشه ای؛ کاربرد های بلوک شیشه ای 

شنبه، 09 تیر 1403
بلوک شیشه ای یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد در طراحی های مدرن است. این متریال خاص به دلیل انعکاس پرتوهای نور، به خوبی در نورگیری فضای ساختمان شما تاثیر می گذارد. برای آشنایی با بلوک شیشه ای این مطلب را مطالعه کنید.

بلوک شیشه ای چیست؟

بلوک شیشه ای نوعی مصالح ساختمانی خاص و متفاوت برای خانه و ویلا های مدرن است. این متریال ساختمانی از باکس های شیشه ای توخالی و بسیار فشرده ایجاد شده تا مقاومت آن در برابر ضربه و سایر آسیب های فیزیکی بسیار بالا باشد.

بلوک شیشه ای در بازار با نام آجر شیشه ای نیز شناخته می شوند حتی در بعضی موارد از این مصالح ساختمانی با نام کاشی های شیشه ای نیز یاد می شود.

این بلوک ها در طرح ها و رنگ های متفاوتی تولید می شوند. این ویژگی کمک می کند تا طراحان و ایده پردازان حوزه معماری و ساختمان سازی با یک دید وسیع، بهترین بلوک شیشه ای را مطابق با ساختمان وفضای شما انتخاب کنند.

به عنوان مثال می توان از انواع بلوک های شیشه ای شفاف در محیط هایی که نورگیر مناسبی ندارد استفاده کرد تا علاوه بر زیبایی و جذابیت این متریال، از خاصیت منعکس کردن نور نیز به خوبی بهره گرفت. مدل های شفاف بلوک شیشه ای رنگ های بسیار زیادی دارند و تمیز کردن آنها نیز نسبت به سایر مدل ها آسان تر است.

انواعی دیگری از بلوک های شیشه ای مانند بلوک شیشه ای مات یا طرح دار نیز در بازار وجود دارد که برای هرکدام کاربردهای زیاد و متنوعی میتوان متصور شد. به عنوان مثال از بلوک های شیشه ای مات در پارتیشن بندی بخش های مختلف خانه می توان استفاده کرد.

کاربرد های بلوک شیشه ای چیست؟

همانطور که ذکر شد این مصالح ساختمانی کاربردهای زیادی دارند. دلیل گسترگی کاربرد آنها، تطابق خاص و منحصر به فرد با انواع سبک های هنری وساختمان سازی است که با تنوع طرحی و رنگی آن همگام شده است. همه این موارد در کنارهم بلوک شیشه ای را به یکی از بهترین و خاص ترین متریال های ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون مدرن تبدیل کرده اند. در ادامه به بررسی چند مورد از کاربرد های بلوک شیشه ای خواهیم پرداخت:

بلوک شیشه ای در راهرو ها

بلوک شیشه ای برای راهروهای موجود در ساختمان و همچنین در پاساژ های مختلف قابلیت استفاده را دارد و می‌تواند با ایجاد روشنایی و انعکاس خوب نور، ایمنی مناسبی را در محیط ایجاد کند. همچنین به دلیل طراحی منحصر به فرد، این نوع بلوک‌ها جلوه کاملا خاصی خواهند داشت و می‌توانید از این جهت روی آن‌ها حساب ویژه باز کنید.

ساخت سقف

ویژگی انعکاس نور باعث شده تا از این بلوک ها در ایجاد نورگیر و روشن سازی فضای خانه استفاده شود. ساخت سقف ساختمان به کمک بلوک های شیشه ای کمک می کند تا فضای خانه شما دلباز تر و متفاوت شود. همچنین اگر در ساخت سقف از انواع رنگی بلوک شیشه ای استفاده شود می توان به کمک هارمونی رنگ ها با سایر متریال های بکاررفته در طراحی دکوراسیون، فضا را جذاب تر و خاص تر نمود.

بهترین بلوک شیشه ای چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین ویژگی که در بلوک های شیشه ای باید مشاهده کرد، مقاومت آن در برابر عوامل فیزیکی مخرب مانند ضربه است. آجر های شیشه ای به دلیل توخالی بودن از ظرافت خاصی برخوردار هستند. همین ویژگی باعث شده تا در برابر عواملی مانند تغییرات دما، خراش و ... مقاوم باشند. اما به دلیل ساختار ظریف خود نیاز به دقت و مراقبت در نگهداری دارند.

همانگونه که اشاره شد، برای خرید بلوک شیشه ی مهم ترین ویژگی داشتن مقاومت بالاست. پس بهتر است برای خرید بلوک شیشه ای فروشگاه و برندی را انتخاب نمایید که تضمین کیفیت بهتری دارد و محصولات آن در اثر ضربه آسیب پذیری اندکی دارند.

نمونه هایی از کاربرد های بلوک شیشه ای

اسفاده از آجر های شیشه ای در طراحی دکوراسیون از حدود دهه 90 میلادی به طرز چشمگیری افزایش یافت. پیشگامان استفاده از بلوک شیشه ای کشور های اروپایی مدرن و توسعه یافته مانند فرانسه و آلمان بودند. به طوری که در نمای خارجی یکی از معروف ترین برج های فرانسه به طور کامل از بلوک شیشه ای استفاده شده است. به دنبال این موارد، استفاده از آجر شیشه ای در ایران نیز افزایش یافت و روز به روز محبوبیت این عنصر ساختمانی در حال افزایش است.

بلوک شیشه ای از کجا بخریم؟

اگر به دنبال یک انتخاب و خرید درست هستید، باید سراغ فروشگاه های معتبر و تضمین کننده کیفیت بروید. بلوک های شیشه ای مرغوب و باکیفیت معمولا تراکم بسیار خوبی دارند و در برابر آسیب های فیزیکی مقاوم هستند. چنین مواردی، در برابر تغییرات دمایی ایستادگی می کنند و هوای سرد یا گرم را از خود عبور نمی دهند. فروشگاه مصالح ساختمانی خمسه یکی از معتبر ترین و بهترین فروشگاه های عرضه کننده انواع مصالح ساختمانی در کشور است. این فروشگاه با ارائه بهترین بلوک شیشه ای با ضمانت کیفیت گامی بزرگ در عرضه مصالح ساختمانی مدرن برداشته است.

کلام پایانی

استفاده از انواع بلوک های شیشه ای باعث جذابیت بیشتر و ایجاد تمی مدرن و منحصر به فرد در ساختمان شما می شود. این مصالح ساختمانی به دلیل ویژگی های خاص خود یکی از بهترین و متفاوت ترین متریال های بکاررفته در طراحی دکوراسیون است. تنوع رنگی و طرحی بالای این محصول به شما این امکان را می دهد که در هر بخشی از منزل یا محل کار خود، این مدل را با توجه به رنگ بندی و تم آن استفاده نمایید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری
(عکس) سنگ تموم خواهر چشم رنگی علیرضا نیکبخت واحدی به مناسبت تولد برادرش
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
روسری اصیل و ایرانی بر سر فریبا نادری عروس حشمت فردوس+عکس/ سلیقه بینظیر خانوم بازیگر در انتخاب طرح روسری😍
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
عکس منتشر شده توسط میکاپ آرتیست اکرم بیرانوند/ تغییرات جادویی چهره همسر علیرضا بیرانوند را ببینید
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی