دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / بیماری ها و راههای درمان /

بهترین دکترهای متخصص و فوق تخصص ارتوپد اهواز چه کسانی هستند و چه خدماتی ارائه می‌دهند؟ 

سه شنبه، 13 تیر 1402
دکتر ارتوپد، متخصصانی هستند که در آسیب‌های سیستم اسکلتی عضلانی، که شامل استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، اعصاب و تاندون‌ها می‌شود، تخصص دارند.

دکتر ارتوپد، متخصصانی هستند که در آسیب‌های سیستم اسکلتی عضلانی، که شامل استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، اعصاب و تاندون‌ها می‌شود، تخصص دارند.

تقریباً همه افراد در مقطعی از زندگی خود درد مفاصل را تجربه می‌کنند و بسیاری از افراد آسیب‌های اسکلتی عضلانی دارند که نیاز به مراقبت پزشکی دارند.

اگر شما در اهواز زندگی می‌کنید و برای آسیب استخوانی-عضلانی خود نیاز به درمان دارید، احتمالا باید به بهترین متخصص ارتوپد اهواز مراجعه نمایید.

استفاده طولانی مدت از کامپیوتر، کار بدون استراحت، انجام حرکات تکراری و حتی وضعیت نامناسب می‌تواند باعث آسیب‌های اسکلتی عضلانی شود.

بهترین دکتر ارتوپد اهواز چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

دکتر ارتوپد آسیب‌های ناشی از ورزش یا فعالیت بدنی، استفاده بیش از حد از مفاصل، افزایش سن و موارد دیگر را تشخیص داده و درمان می‌کنند. برخی از خدمات فوق تخصصان ارتوپد به شرح زیر است:

مدیریت درد

انواع بیماری‌ها و آسیب‌های اسکلتی عضلانی وجود دارند که می توانند باعث درد شدید در شما شوند. بهترین دکتران ارتوپد اهواز می‌توانند به کاهش یا از بین بردن درد ناشی از چنین آسیب‌هایی کمک کنند. دکترهای ارتوپد در درمان درد در قسمت‌های زیر تخصص دارند:

  • مچ پا

  • آرنج

  • پا

  • دست‌ها

  • باسن

  • زانو

  • گردن

  • شانه‌ها

  • مچ دست

بهبود دامنه حرکت

درد، سفتی و تورم مفاصل می‌تواند باعث کاهش دامنه حرکتی شما شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، انجام کارهای روزانه از جمله دوش گرفتن، نظافت شخصی، خم شدن و غیره می‌تواند دشوار باشد. دکتر ارتوپد کمک می‌کنند تا دامنه حرکتی شما از طریق فیزیوتراپی یا سایر درمان‌ها به حالت عادی برگردد. البته گاهی اوقات برای درمان نیاز به جراحی است.

درمان و پیشگیری از آسیب

شکستگی استخوان‌ها، شکستگی‌های فشاری، شکستگی‌های استرسی، دررفتگی، آسیب‌های عضلانی و پارگی تاندون شرایطی هستند که پزشکان ارتوپد معمولاً آن‌ها را درمان می‌کنند. پزشکان ارتوپد همچنین می‌توانند یک برنامه درمانی برای جلوگیری از صدمات بعدی تهیه کنند و به شما ارائه دهند.

بهترین دکتر متخصص ارتوپدی اهواز کدام بیماری‌ها را درمان می‌کند؟

از آنجایی که بدن انسان بیش از 200 استخوان و تعداد زیادی عضله دارد، به احتمال زیاد هر فرد حداقل یک بار در زندگی خود مشکلات ارتوپدی را تجربه می‌کند.

بیماری‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند شما را در حوزه ارتوپد درگیر خود کنند. برخی از این بیماری‌ها به شرح زیر هستند:

دیستروفی عضلانی

دیستروفی عضلانی گروهی از بیماری‌هاست که باعث می‌شود ماهیچه‌ها در طول زمان ضعیف‌تر و انعطاف‌پذیرتر شوند. علت آن مشکل در ژن‌هایی است که باید ماهیچه‌ها را سالم نگه ‌دارند.

برای برخی افراد، این بیماری در اوایل دوران کودکی شروع می‌شود. برخی دیگر تا زمانی که نوجوان یا میانسال نباشند هیچ علامتی ندارند.

اینکه دیستروفی عضلانی چگونه بر شما یا فرزندتان تأثیر می‌گذارد به نوع آن بستگی دارد. وضعیت اکثر افراد با گذشت زمان بدتر می‌شود و برخی از افراد ممکن است توانایی راه رفتن، صحبت کردن یا مراقبت از خود را از دست بدهند. اما این اتفاق برای همه نمی‌افتد. افراد دیگر می‌توانند سال‌ها با علائم خفیف زندگی کنند.

بیش از 30 نوع دستروفی عضلانی وجود دارد که می‌توانند به اشکال مختلف هر فرد را درگیر کنند. برای اطلاع از این انواع با بهترین متخصصان ارتوپدی اهواز مشاوره نمایید.

پوکی استخوان

پوکی استخوان، که به معنای «استخوان‌های متخلخل» است، وضعیتی است که باعث می‌شود استخوان‌ها به تدریج نازک و ضعیف شوند و در معرض خطر شکستگی بیشتری قرار بگیرند . سالانه میلیون‌ها نفر در جهان تحت تاثیر این بیماری ارتوپدی قرار می‌گیرند.

اگرچه تمام استخوان‌ها می‌توانند تحت تأثیر این بیماری قرار گیرند، اما استخوان‌های ستون فقرات، لگن و مچ دست شدیدتر از استخوان‌های دیگر تحت تاثیر قرار می‌گیرند و احتمال زیادی وجود دارد که بشکنند.

در افراد مسن، شکستگی لگن می تواند بسیار خطرناک باشد چرا که باعث بی‌حرکت ماندن آن‌ها می‌شود. بی‌حرکت ماندن برای مدت طولانی در طول فرآیند بهبودی می‌تواند منجر به عوارض مرگباری مانند لخته شدن خون یا ذات الریه شود.

حدود 80 درصد افرادی که مبتلا به پوکی استخوان هستند، زن هستند. کارشناسان بر این باورند، این به این دلیل است که استخوان‌های زنان سبک‌تر و متراکم‌تر هستند و بدن آن‌ها پس از یائسگی دچار تغییرات هورمونی می‌شود و در نتیجه از دست دادن توده استخوانی سریع‌تر می‌شود. مجموع این اتفاقات منجر به پوکی استخوان می‌شود.

سایر بیماری‌های ارتوپدی که توسط بهترین متخصصین ارتوپد اهواز درمان می‌شوند

اختلالت متعددی وجود دارند که توسط متخصصین ارتوپد مورد بررسی قرار می‌گیرند. بررسی همه این بیماری‌ها در قالب یک مقاله، امری غیرممکن است. بنابراین فقط به شایع‌ترین بیماری‌های ارتوپدی اشاره‌ خواهیم داشت. اسامی سایر بیماری‌های ارتوپدی به شرح زیر است:

  • آرتروز

  • تومورهای استخوانی

  • سندرم تونل کارپال

  • دیسپلازی هیپ

  • نوروفیبروماتوز

  • زانوی دونده

  • سیاتیک

  • آرنج تنیس بازان

چگونه دکتر فوق تخصص ارتوپد خوب در اهواز را پیدا کنیم؟

راه‌های متعددی برای پیدا کردن بهترین متخصصین ارتوپدی اهواز پیش روی شماست. برای این منظور شما می‌توانید از شیوه‌های زیر استفاده کنید:

· دریافت نامه ارجاع از پزشک عمومی: اگر به بیماری ارتوپدی مبتلا هستید، بهتر است اول به یک پزشک عمومی مراجعه کنید تا آزمایشات اولیه را روی شما انجام دهد. در صورتی که پزشک تشخیص دهد شما به یک متخصص ارتوپد نیاز دارید، شما را به یکی از بهترین فوق تخصیین ارتوپد اهواز ارجاع خواهد داد.

· دریافت ارجاع از آشنایان: هر فردی در فامیل خود حداقل یک نفر را دارد که پیش از او به مشکلات ارتوپدی دچار شده باشد. در بین اقوام خود جستجو کنید که چه کسانی به مشکلات ارتوپدی پیش از شما دچار بوده‌اند و سپس از او بخواهید تا تجربیات خود را در اختیار شما بگذارد. همچنین از او بخواهید بهترین متخصص ارتوپدی که در اهواز ملاقات کرده است را به شما معرفی کند.

· دریافت لیست متخصصان ارتوپد از بیمارستان‌ها: شما می‌توانید از طریق اینترنت سری به سایت بیمارستان‌های اهواز بزنید و لیست برترین متخصصان ارتوپد آن‌ها را بررسی کنید. همچنین شما می‌توانید از این طریق نظر دیگر بیماران آن پزشک را مشاهده کنید و از مهارت متخصص مد نظر مطمئن شوید.

چگونه از بهترین دکتر متخصص ارتوپدی در اهواز اینترنتی و در سریعترین زمان نوبت مطب بگیریم؟

با وجود پلتفرم‌های آنلاین مانند دکترتو، به سادگی و با چند کلیک شما می‌توانید از بهترین متخصصین ارتوپد اهواز قرار ملاقات دریافت کنید.

برای این منظور کافی است متخصص مد نظر خود را انتخاب کنید و سپس با مراجعه به سایت دکترتو، از متخصص ارتوپد مد نظر خود نوبت ویزیت دریافت کنید. یا از سرویس مشاوره آنلاین دکتر متخصص ارتوپد استفاده کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 28 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...