ساعدنیوز
ساعدنیوز

بهترین فرش سال 1402، شگفت‌انگیزترین تنوع فرش سال

  سه شنبه، 15 فروردین 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
بهترین فرش سال 1402، شگفت‌انگیزترین تنوع فرش سال
در این مقاله قصد داریم جدیدترین و پر فروش ترین انواع فرش برای سال 1402 را معرفی کنیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

با شروع سال نو عده‌ای تصمیم به نو کردن دکوراسیون منزل خود می‌گیرند که از آن جمله فرش است که جلوه جدیدی به دکوراسیون هر خانه‌ای می بخشد. هر ساله هزاران فرش با رنگ، طرح و نقوش متفاوت و جدید به بازار عرضه می‌شوند. برای افرادی که قصد خرید فرش در سال جدید دارند، یکی از سؤالات متداول این است که جدیدترین و متناسب‌ترین رنگ و طرح فرش برای دکوراسیون، که مد سال باشد کدام است. هنگام انتخاب فرش باید به مد و به روز بودن طرح، نقش و رنگ فرش توجه کرد، زیرا فرش یکی از ماندگارترین اجزا هر دکوراسیونی خواهد بود. به همین دلیل هنگام خرید باید جدیدترین مدل فرش سال را انتخاب کنید تا دیرتر قدیمی شود. در این مقاله قصد داریم جدیدترین و پر فروش ترین انواع فرش برای سال 1402 را معرفی کنیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

فرش چاپی، جدید ترین فرش سال

اگر از طرح‌های متداول فرش خسته شده اید و یا به دنبال طرحی خاص که فقط مختص شما باشد هستید، چرا از فرش چاپی استفاده نکنید؟ فرش چاپی یکی از روش‌های مدرن تولید فرش است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. . در روش‌های متداول بافت فرش همیشه محدودیت‌هایی برای طرح و رنگ وجود داشته و لذا فرش چاپی برای غلبه بر تمام محدودیت‌ها پا به عرصه وجود گذاشته است. فرش چاپی را با بی نهایت طرح و رنگ می‌توان تولید کرد؛ کافی است عکسی از طرح دلخواه خود داشته باشید تا به آسانی بتوان آن را چاپ کرد. فرش چاپی توسط دو تکنولوژی کلاریس و سابلیمیشن تولید می‌شود. تفاوت فرش سابلیمیشن با فرش کلاریس میزان عمق نفوذ رنگ است. در فرش‌های کلاریس، رنگ مقداری درعمق نفوذ کرده و در فرش های سابلیمیشن بر روی سطح فرش چاپ می‌شود. هر دو نوع این فرش‌ها از ثبات رنگی خوبی برخوردارند و به مرور رنگ خود را از دست نمی‌دهند. نحوه تولید این فرش‌ها به این صورت است که ابتدا فرش بصورت خام سفید بافته می‌شود، سپس طرح دلخواه به روش چاپ نسبتا عمیق (کلاریس) یا چاب بر روی سطح فرش (سابلیمیشن) تولید می‌شود.

فرش چاپی

از فرش چاپی در هر فضایی می‌توان استفاده کرد. فرش چاپی برای اتاق خواب بهترین فرش است چرا که پرزدهی ندارد، در ضمن تنوع رنگ و طرح باعث می‌شود بهترین فرش برای اتاق کودک باشد. با فرش چاپی، می‌توان رنگ‌های جذاب و شاد برای اتاق کودک تولید کرد. هم چنین این فرش‌ها ظاهری یکنواخت و یک دست‌تری نسبت به فرش‌های بافته شده دارند.

برای آشپزخانه نیز فرش چاپی انتخاب مناسبی است، زیرا این فرش‌ها در برابر رطوبت کاملاً مقاوم هستند و به دلیل وجود طرح‌های جذاب و زیبا بهترین گزینه نیز هستند . فرش چاپی شستشوی آسانی دارد، فقط نباید از سفید کننده برای شستشوی فرش استفاده کنید و بهتر است فرش خود را با شامپو فرش بشویید تا آسیبی به الیاف فرش وارد نشود.

از فرش چاپی برای تولید تابلو فرش‌های خاص یا حتی عکس یادگاری خودتان استفاده کنید. با پیشرفت فرش‌های ماشینی چاپی، امروزه این نوع از فرش‌ها برای سالن و حتی فضاهای پر رفت آمد نیز مناسب هستند. فرش چاپی جدیدترین گزینه برای استفاده درسالن است و تنوع رنگ و طرح‌های بی نظیری که قبلاً در صنعت فرش وجود نداشته امروزه به لطف فرش چاپی وجود دارند.

فرش چاپی

ممکن است به دلیل جدید بودن این تکنولوژی، باورهای غلطی درمورد فرش چاپی وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که فرش‌های چاپی قابل شستشو هستند و با شستشو رنگ خود را از دست نمی‌دهند. دوام و ثبات رنگی دارند و سالها در منزل شما رنگ‌های جذاب خود را حفظ می‌کنند. این نوع فرش ها معمولاً در سایزها و اندازه‌های مختلفی بافته می‌شوند. این فرش‌ها در هر سایزی قابل سفارش هستند و می‌توان آنها را در همه ابعاد از جمله تابلو فرش، قالیچه، 6 متری،9 متری و 12 متری نیز سفارش داد. همچنین در انواع مختلفی همچون فرش چاپی کلاسیک، فرش چاپی وینتیج، فرش چاپی پتینه، فرش چاپی آشپزخانه، فرش چاپی مدرن و … در بازار وجود دارد. هیچ محدودیتی در انتخاب سایز یا طرح و رنگ وجود ندارد و شما برای هر قسمت از منزل خود می‌توانید از این نوع فرش‌ها استفاده کنید.

مجموعه فرش افرند با درنظر گرفتن سلیقه نوجوانان اقدام به تولید انواع فرش های BTS ، WEDNESDAY ،GOD OF WAR و… نموده است. این فرش ها در ابعاد گوناگون قابل سفارش هستند. هم چنین شما می توانید با ارسال عکس مورد نظر خود به مجموعه فرش افرند، سفارش تولید فرش چاپی در اندازه دلخواه تان را بدهید. فرش افرند می‌تواند چاپ عکس روی فرش را در سریعترین زمان ممکن تولید و بدست شما برساند.

فرش‌های ریز بافت و پر جزئیات

در سال جدید فرش‌های متراکم و ریز بافت 1500 شانه بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت چرا که ریز بافتی این فرش‌ها باعث می‌شود شبیه فرش‌های دست باف، ریز بافت و متراکم باشند. تراکم بالای این فرش‌ها باعث می‌شود تا طراح بتواند نقوش زیبا و پر جزئیاتی خلق کند. اگر قصد خرید فرش کلاسیک دارید بهترین انتخاب برای شما فرش 1500 شانه خواهد بود، زیرا فرش‌های 1500 شانه در اصالت طرح، بی نظیر هستند. تعداد گره‌های بافت موجود در یک متر عرضی این فرش 1500 گره و تعداد گره‌های یک متر در طول این فرش 4500 گره است که نشان از ریزبافتی فوق العاده این فرش دارد. بیشتر نخ مورد استفاده در این فرش‌ها اکریلیک هیت شده است که پرز دهی ندارد. فرش 1500 شانه به دلیل ریز بافتی و تعداد گره زیاد، بسیار مقاوم و با دوام است و بهترین گزینه برای سالن یا فضاهای مجلل می‌باشد. فرش 1500 شانه را حتی می‌توان در محل‌های پر رفت آمد و رسمی استفاده کرد. قیمت فرش 1500 شانه نسبت به فرش‌های 1200 شانه، 1000 شانه و 700 شانه بیشتر است اما این اختلاف قیمت، در مقابل زیبایی چشم نواز این گونه فرش‌ها قابل اغماض است. در سال جدید اختلاف قیمت فرش 1500 شانه با 1200 شانه چشم گیر نیست، پس بهتراست با اندکی هزینه بیشتر، زیباترین و بهترین فرش سال را انتخاب کنید.

فرش فانتزی

فرش پتینه و وینتیج

با ورود به سال جدید، می‌توانیم نگاهی به گذشته و تاریخ پرهنر خود بیندازیم. همه ما از دیدن فرش‌های قدیمی وکهنه لذت می‌بریم؛ به همین علت فرش‌های پتینه و وینتیج (کهنه نما) بسیار پر طرفدار هستند. فرش وینتیج با الهام از نقوش کلاسیک، خاص‌ترین فرش سال 1402 خواهند بود که برای سالن و فضاهای لوکس مناسب هستند. اغلب فرش‌های پتینه و وینتیج 1200 شانه هستند که با توجه به متراکم بودن و ریز بافتی این فرش‌ها، جلوه زیبا و کم نظیری به منزل شما می‌بخشند. جنس نخ خاب این فرش‌ها معمولاً از اکرولیک هیت ست است که با توجه به شانه و تراکم بالا از دوام خوبی برخوردارند و برای محل‌های پر رفت و آمد نیز مناسب هستند. فرش‌های وینتیج و پتینه بهترین گزینه برای دکوراسیون‌های مدرن هستند؛ هم چنین می‌توانید از این فرش‌ها در دکوراسیون‌های کلاسیک و رسمی نیز استفاده کنید.

فرش وینتیج

فرش‌ فانتزی و مدرن

فرش‌هایی که باید انتظار داشت در سال جدید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرند، فرش‌های فانتزی و مدرن است. فرش مدرن از طرح هندسی نامتقارن و طرح‌های غیر معمول بیشتر استفاده می‌شود. فرش‌های مدرن بهترین گزینه برای اتاق خواب نوجوان، آشپز خانه و سالن‌های مدرن در سال جدید هستند. این فرش‌ها با دکوراسیون و مبلمان مدرن، زیبایی منحصر به فردی به منزل شما می‌بخشند.

فرش‌ دست باف نما

فرش های دست‌باف بخاطر اصالت نقشه و طرح هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند و همیشه طرفداران خاص خود را دارند.همان طور که می دانید بهترین انتخاب برای ماندگار بودن زیبایی دکوراسیون‌ کلاسیک، فرش دست‌باف است. اما به دلیل قیمت بالای فرش‌های دست‌باف، خرید آن برای همه مقدور نیست. برای حل این مشکل، شما می‌توانید فرش‌های ماشینی که بسیار شبیه فرش دست‌باف است خریداری کنید که اصطلاحا به آن ها فرش دستباف‌نما می گویند. فرش‌های ماشینی دست باف‌نما از جمله فرش های بسیار با کیفیتی هستند که به دلیل استفاده از نخ پلی استر فیلامنت (ابریشم مصنوعی) در قسمت هایی از آن، ظاهری بسیار شبیه فرش‌های دست باف دارند و تشخیص ماشینی بودن این فرش‌ها را دشوار می کند.

فرش کلاسیک

گبه

اگر از رنگ‌های بی‌روح و خنثی فرش در چند سال اخیر خسته شده اید و یا طرفدار دکوراسیون‌های سنتی با رنگ‌های گرم هستید، گبه بهترین انتخاب برای شماست. گبه‌های ماشینی مانند گبه دست‌باف هستند و با رنگ‌های گرم، زیبایی خیره ‌کننده‌ای به دکوراسیون شما می‌بخشند. گبه‌های ماشینی معمولا مانند گبه‌های دست‌باف ضخیم هستند وعلاوه بر نرمی و زیبایی، حس گرمی به منزل شما می‌بخشند. از گبه می‌توان در اتاق‌خواب، آشپزخانه و سالن با فضای سنتی نیز استفاده کرد.

گبه


رنگ فرش در سال 1402 بسیار مهم است

در سال جدید در کنار انتخاب طرح فرش، رنگ فرش نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. در سال جدید رنگ های خنثی طوسی و طلاکوب مد سال هستند. فرش های طوسی با ترکیب رنگ های گرم و شاد مثل قرمز ، صورتی ، سرمه ای و سبز بهترین گزینه برای تمامی دکوراسیون ها خواهند بود. در سال جدید بهتر است تعدادی رنگ گرم به مبلمان منزل اضافه کنید تا زیبا و چشم نوازتر شود . با توجه به اینکه رنگ سال Viva Magenta اعلام شده، این رنگ یک رنگ قرمز آتشین متمایل به زرشکی و متعادل بین طیف گرم و سرد است؛ همچنین یک رنگ ترکیبی است که به راحتی بعدهای فیزیکی و معنوی دنیای چند بعدی ما را در بر می‌گیرد. در سال جدید شاهد فرش هایی با این رنگ خواهیم بود که با رنگ هایی مثل طوسی، ذغالی، دودی و صدفی ترکییب می‌شود و حس نشاط و آرامش به منزل شما می بخشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (77 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...