دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

بهترین روغن موتور برای پرایدهای +HP 

دوشنبه، 20 آذر 1402
در این مطلب از ساعد نیوز به معرفی بهترین روغن موتور مناسب پرایدهای +HP می پردازیم با ما همراه باشید.

اگر تنها یک واقعیت بزرگ در مورد بازار خودروی ایران وجود داشته باشد.آن واقعیت حضور فوق العاده پر رنگ پراید در خیابان ها و زیر پای مردمان ایران زمین است.بنابراین پراید به نوعی مهم ترین خودروی فعلی ایرانیان است.

روغن موتور برای پرایدهای +HP چی بخریم؟

تولید پرایدهای انژکتوری تنها تغییر در روند تولید پراید نبوده است. دسته‌ای دیگر از پرایدها نیز با ابتکارهای نسبتا جدیدتری تولید شد و پراید +HP نام گرفت. وقتی از بهبود وضعیت پراید و یا اصلاح موتور سخن می‌گوییم، باید به نسبی بودن این بهبود وضعیت تأکید کنیم. موردی که دارندگان و رانندگین پراید آن را به خوبی لمس کرده‌اند.

به‌هر حال اصلاح طراحی منیفولد ورودی، سیستم سوخت‌رسانی و سرسیلندر، قدرت موتور این مدل از پراید را افزایش داد. این افزایش قدرت خروجی موتور در حدود 4 اسب بخار بوده است. پرایدهای +HP در زمینه‌های دیگری مانند مصرف سوخت و کم کردن آلاینده‌های محیطی نیز توفیق داشته‌اند. این مدل پرایدها هم البته نقاط ضعف دارند که پاره شدن تسمه تایم و کج شدن سوپاپ از آن‌جمله است، اما به‌هرحال مزیت‌های آن‌ها نسبت به مدل‌های پیشین، برخی از افراد را به استفاده از این مدل سوق داد.

بهترین روغن موتور پراید +HP از نظر گرید 50W20 و از لحاظ سطح کیفی SL است. پیچیده‌تر بودن این مدل پراید نسبت‌ به نمونه‌های پیشین، استفاده از روغن موتورهای باکیفیت‌تر را ناگزیر می‌کند. اگر پراید +HP دارید می‌توانید از برندهای روغن موتور «سوپر پیشتاز 50W20»، روغن موتور «اسپیدی پاور 50W20»، روغن موتور «پارس سوپر پایا 50W20» و یا روغن موتور «ایرانول 16000» استفاده کنید.

سخن پایانی

در صورت استفاده از روغن موتور با سطح کیفی SGوSJ هر 5000کیلومتر روغن موتور باید تعویض شود اما اگر از روغن موتوری با سطح کیفی SLدر پراید استفاده می کنید می توانید حداقل تا 6000 کیلومتر برروی آن حساب کنید البته شرایط زندگی مانند ترافیک و دمای شهر شما بر روی عمر روغن موتور تاثیر دارد و بهتر است همیشه کمی زودتر برای تعویض روغن پراید خود اقدام نماید.


1 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
ویراستاری تخصصی مقاله
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
ترجمه تخصصی کتاب