دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

بوکسور محجبه ایرانی‌الاصل استرالیا در المپیک که قبلاً آرایشگر بود! + تصاویر 

سه شنبه، 02 مرداد 1403
کد خبر: 398948
ساعدنیوز: تینا رحیمی، بوکسور ایرانی- استرالیایی با پرچم استرالیا در مسابقات المپیک پاریس شرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از هفت صبح، تینا رحیمی، بوکسور ایرانی- استرالیایی قرار است برای اولین‌بار زیر پرچم استرالیا در مسابقات المپیک پاریس شرکت کند. او که اولین بوکسور مسلمان استرالیا در المپیک محسوب می‌شود، با اعتراض به قوانین ضدحجاب فرانسه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. فرانسه که خود این دوره از مسابقات المپیک را میزبانی می‌کند، ورزشکاران زن خود را از پوشیدن حجاب منع کرده.

با وجود اینکه این ممنوعیت از سمت کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان‌ملل متحد نادرست خوانده شده و تا به امروز ورزشکاران زیادی علیه آن اعتراض کرده‌اند، فرانسه همچنان روی این تصمیم خود پافشاری می‌کند. مسئولان دولت فرانسه این تبعیض را علیه زنانی که انتخاب کرده‌اند حجاب داشته باشند، در لائیسیته یا سکولاریسم توجیه می‌کنند. به این معنا که نهادهای دولتی و عمومی، نباید از هیچگونه نماد مذهبی استفاده کنند.

حالا با اینکه تینا رحیمی به عنوان یک ب کسور استرالیایی تحت‌تاثیر این قانون قرار نمی‌گیرد، برای دفاع از ورزشکاران باحجاب فرانسوی، به اعتراض علیه این ممنوعیت پیوسته است. او با انتشار ویدئویی در صفحه مجازی خود گفت: «از آنجایی که من فرانسوی نیستم و ورزشکار استرالیا هستم، خوشبحتانه این موضوع من را درگیر نمی‌کند.

اما این مسئله برای زنان ورزشکار باحجاب فرانسوی ناراحت‌کننده است؛ چون محرومیتشان ارتباطی با عملکرد ورزشی آن‌ها ندارد. نباید حجاب‌داشتن جلوی فعالیت ورزشی کسی را بگیرد. خیلی سخت است که مجبور باشی برای شرکت در المپیک، ایمان خود را کنار بگذاری. این رویای کودکی آن‌ها بوده و حالا به خاطر مسئله‌ای که ربطی به ورزش ندارد، از آن‌ها گرفته شده است. من با دخترهای فرانسوی اعلام همبستگی می‌کنم.»

تینا رحیمی 28ساله، دو سال بعد از اینکه توانست در مسابقات «کامن ولث» استرالیا مدال برنز را ببرد، برای شرکت در المپیک پاریس 2024 واجد شرایط شد. این زن ایرانی- استرالیایی، سال‌ها پیش، شغل اداری خود را کنار گذاشت تا به سمت حرفه مورد علاقه‌اش یعنی آرایشگری صورت برود. او در این رشته حرفه‌ای شد و در سال 2017 وقتی که 21ساله بود، فقط برای وزن کم کردن با یکی از دوستانش در یک باشگاه بوکس ثبت‌نام کرد اما، کم‌کم متوجه شد که استعدادش در بوکس، حتی از آرایشگری هم بیشتر است.

از یک کلاس معمولی به کلاس‌های حرفه‌ای‌تر رفت و بعد از شش‌ماه تمرین، اولین مبارزه خود را انجام داد. حالا دیگر میکاپ آرتیستی را کنار گذاشته و به صورت تمام‌وقت ورزش می‌کند. او در مصاحبه‌ای از تجربه‌ مبارزه با حجاب می‌گوید: «آن اوایل اصلا اعتماد به نفس نداشتم. وقتی که مبارزه را شروع کردم، نفرت‌پراکنی زیادی علیه مسلمانان وجود داشت. مدتی قبل از آن، یک حادثه تروریستی در یکی از کافه‌های سیدنی رخ داده بود و من همان زمان پوشیدن حجاب را شروع کرده بودم. گاهی در خیابان هم به من حمله می‌شد اما حالا اعتماد به نفسم را به دست آورده‌ام و می‌دانم همه از من متنفر نیستند.»


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 02 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
قابی از عروسی محمدرضا فروتن و الهام چرخنده + عکس
(عکس) تغییری که دولت سیزدهم در ساختمان ریاست جمهوری ایجاد کرد / در عکس یادگاری دولت رویت شد
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
دکوراسیون هوش پران ویلای رؤیایی ثریا آقایی قهرمان بدمینتون المپیکی در تهران +عکس/ عجب ویوی ابدی دل انگیزی داره ❤
پربازدیدترین تصاویر از گریم حیرت انگیز صابر ابر در نقش پیرمرد 70ساله/ یادگار جنوب/ عمرا اگه بتونی بشناسیش؟!/ عشق دزدی صابر ابر
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله