برای دریافت جواز کسب اینترنتی به کجا مراجعه کنیم؟

  سه شنبه، 24 بهمن 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
برای دریافت جواز کسب اینترنتی به کجا مراجعه کنیم؟
در این مطلب قصد داریم به روش و مراحل دریافت جواز کسب اینترنتی بپردازیم. اگر شما نیز علاقه‌مند هستید که در این باره اطلاعات مفیدی به دست بیاورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

در صورتی‌که قصد دارید کسب ‌و کاری راه‌اندازی کنید، لازم است که پیش از هر چیز نسبت به دریافت جواز کسب اقدام کنید. به این ترتیب فعالیت اقتصادی و تجاری شما قانون‌مدار می‌شود و از این بابت متحمل مشکل یا جریمه‌ای نخواهید شد.

خوشبختانه امکان دریافت جواز کسب اینترنتی فراهم شده است و شما می‌توانید به‌صورت آنلاین برای دریافت جواز صنف خود اقدام کنید.

مراحل دریافت جواز کسب اینترنتی

برای دریافت جواز کسب اینترنتی باید ابتدا به سامانه https://www.g4b.ir مراجعه کنید و پس از تکمیل مراحل ثبت نام، از طریق گزینه «تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوزها»، در سامانه ایرانیان اصناف، ثبت نام خود را تکمیل کنید.

مراحل دریافت جواز کسب اینترنتی به شرح زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا به درگاه ملی مجوزها به آدرس https://www.g4b.ir مراجعه و روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.

  • مرحله دوم: حالا شما به صفحه دیگری منتقل خواهید شد که باید در آن نوع متقاضی، کد ملی، شماره شناسنامه، نام و نام‌خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه و درنهایت کد امنیتی را به دقت و صحت ثبت کنید.

  • مرحله سوم: پس از ثبت اطلاعات و تکمیل ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور به شماره تلفن همراه شما فرستاده می‌شود.

  • مرحله چهارم: حالا دوباره به صفحه ورود بروید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و روی گزینه «ورود» بزنید.

  • مرحله پنجم: در این مرحله به منوی سمت راست بروید و گزینه «ثبت و پیگیری مجوز» را انتخاب کنید.

  • مرحله ششم: حالا شما به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد که باید در آن گزینه «ثبت درخواست مجوز» را بزنید.

  • مرحله هفتم: حالا دستگاه اجرایی، موقعیت جغرافیایی، سازمان تابع و نوع مجوزی که درخواست آن را دارید، انتخاب و موارد را تکمیل کنید.

  • مرحله هشتم: روی گزینه «ثبت نهایی» بزنید و منتظر باشید تا کد رهگیری برای شماره تلفن همراه شما ارسال شود.

  • مرحله نهم: حالا نوبت به این می‌رسد که به وب‌سایت ایران اصناف به آدرس iranianasnaf.ir بروید. در این سامانه در بخش پیشخوان مجوزها، گزینه «تکمیل درخواست» را انتخاب کنید.

  • مرحله دهم: حالا لازم است که کد ملی، کد رهگیری و کد امنیتی داده‌شده را بنویسید و روی گزینه «تائید» بزنید.

  • مرحله یازدهم: حالا به صفحه اصلی بازگردید و «صدور جواز کسب» را انتخاب کنید.

  • مرحله دوازدهم: صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که لازم است در آن نوع متقاضی، پروانه کسب و مدت زمان مجوز را تکمیل کنید. همین‌طور رده شغلی مربوط به کسب و کار خود را بنویسید.

  • مرحله سیزدهم: با تکمیل موارد بالا، متن آیین‌نامه عمومی مربوط به پروانه کسب مورد نظر شما نمایش داده خواهد شد که باید تیک تائید مربوط به آن را بزنید. توصیه می‌کنیم که حتما این آیین‌نامه را بخوانید و ساده از کنار آن عبور نکنید.

  • مرحله چهاردهم: پس از آن‌که تیک مربوط به قبول و تائید آیین‌نامه عمومی پروانه کسب را زدید، به صفحه دیگری منتقل خواهید شد که باید در آن مدارک خواسته‌شده را بارگذاری کنید.

  • مرحله پانزدهم: با بارگذاری کردن مدارک، مراحل ثبت نام شما برای دریافت جواز کسب اینترنتی به پایان می‌رسد. در این مرحله کد پیگیری به شما داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید فرایند صدور جواز کسب خود را دنبال و پیگیری کنید.

همان‌طور که مشاهده کردید، مراحل دریافت جواز کسب اینترنتی بسیار ساده و سریع پیش می‌رود و برای انجام صفر تا 100 آن، نیازی به مراجعه حضوری به جایی را نخواهید داشت.

پروانه کسب

مدارک لازم برای ثبت نام و دریافت جواز کسب اینترنتی

مطابق آنچه که در بالا نیز ذکر کردیم، برای ثبت نام جواز کسب اینترنتی به مدارکی نیاز خواهید داشت. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • عکس فرد متقاضی

  • کارت ملی

  • شناسنامه

  • گواهی عدم سوءپیشینه

  • گواهی پایان خدمات/ معافیت از خدمت/ اشتغال به تحصیل

  • گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر

  • کارت بهداشت (در صورت لزوم و نیاز نوع کسب و کار)

  • سند مالکیت به نام متقاضی/ اجاره‌نامه با کدرهگیری به نام متقاضی

  • آخرین مدرک تحصیلی

  • کد اقتصادی

نکته 1: لازم به توضیح است که برای افرادی که بالای 50 سال سن دارند، امکان ارائه مدرک مربوط به تحصیلات ابتدایی یا هر نوع مدرکی که ثابت‌کننده سواد در حد خواندن و نوشتن باشد، کفایت خواهد کرد.

نکته 2: هزینه دریافت جواز کسب اینترنتی بر اساس نوع صنف و محل فعالیت متفاوت است. با این اوصاف نمی‌توان عددی قطعی و از پیش مشخص برای آن اعلام کرد.

سخن پایانی

در این مطلب دیدیم که روش و مراحل دریافت جواز کسب اینترنتی چگونه است و چطور می‌توان با مراجعه به سامانه‌های معرفی‌شده، تنها ظرف مدت چند دقیقه، مراحل مربوط به ثبت‌نام جواز را به پایان رساند. به این ترتیب از صفر تا 100 این مراحل به‌صورت آنلاین و در کمترین زمان انجام می‌پذیرد و دیگر نیازی نیست که برای گرفتن جواز مربوط به کسب و کار خود، به شکل حضوری به جایی مراجعه کنید. برای دریافت راهنمایی و مشاوره جهت ثبت‌نام و دریافت جواز کسب می‌توانید از مشاوره رایگان متخصصان و وکلای ثبت شو برخوردار شوید. پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را برای دوستان و آشنایان خود نیز ارسال کنید تا آن‌ها هم با مراحل ثبت نام و دریافت جواز کسب اینترنتی آشنا شوند و در صورت نیاز از این طریق اقدام کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (169 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
تیتر امروز   
تقویم آموزشی دانشگاه پیام‌نور اعلام شد
جزئیات استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای جذب دانش‌آموختگان برتر به عنوان عضو هیئت علمی
پوشش بازیگر زن ایرانی، راز زندگی‌اش را فاش کرد!+ویدئو
آمار وحشتناک نزاع و دعوای خیابانی / از سقط جنین تا قتل جوان!
(ویدئو) ارتشی از ربات‌های سوسکی در ماموریت‌های سری شرکت می‌کنند!
ویدیو/ نقاشی منحصربه‌فرد خلاقانه با کمک ذره‌بین غول‌پیکر در دل طبیعت/ ترکیب علم فیزیک و هنر مساوی با شاهکاری از جنس آتش
ویدیو/ سبک تخصصی و تضمینی آموزش مکالمۀ زبان انگلیسی فقط در یک جلسه/ فینیشرِ بی‌رحمانۀ "سیامک انصاری" به "رامین ناصرنصیر" در سریال "عطسه"
ویدیو/ سفر افسانه‌ای "هرکول" خدای اسطوره‌ای رومیان به بیستون کرمانشاه
ویدیو/ حقایقی باورنکردنی از ساخت "خزانۀ سوالبارد" برای روز قیامت در نروژ/ دنیایی زیرزمینی برای جلوگیری از انقراض انسان‌ها در پایان جهان
آزمون خطای دید/ آیا می‌توانید گوزن پنهان در این تصویر را پیدا کنید؟ تنها 2٪ از افراد موفق به حل این تست شده‌اند!
(ویدئو) وقتی تو خراب‌کاری اوستایی/ شاهکار هنرمندی که زیبایی را از ویرانی خلق می‌کند!
ویدیو/ آموزش نحوۀ کاشت بذر گیاه گوشتی و زینتی آدنیوم در منزل/ چگونه یک بونسای زیبای آدنیوم پرورش دهیم؟
سرنوشت عجیب و پیچیده 3 زن در زندگی حاکم دوبی! / شیخه مهره و لطیفه و هیا بنت حسین
عاشق لهجه پرتغالی دختر رونالدو میشید وقتی به پدرش ابراز احساسات میکنه / ایده آل ترین رابطه ی پدر دختری جهان رو پیدا کردم 👌
(ویدئو) روایتی از زندگی و دستاوردهای پروفسور محمدحسن گنجی، پدر هواشناسی و جغرافیای نوین ایران/ ویژه سالروز وفات این دانشمند بزرگ
منتخب روز   
(فیلم) سکانس عاشقانه از شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت