دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / طب سنتی و گیاهان دارویی /

درمان لک های صورت با سرکه سیب در طب سنتی 

یکشنبه، 20 مهر 1399
نه فقط سرکه سیب که همه سرکه‌ها از انواع دیگر میوه‌های شیرین همچون سرکه انگور (مویز)، خرما، عسل، شیره نیشکر و شیره انگور دارای دو پایه مزاجی مختلف هستند. یک پایه مزاجی گرم به دلیل ماده اولیه شیرینی که از آن ساخته شده‌اند

طبع سرکه سیب

نه فقط سرکه سیب که همه سرکه ها از انواع دیگر میوه های شیرین همچون سرکه انگور (مویز)، خرما، عسل، شیره نیشکر و شیره انگور دارای دو پایه مزاجی مختلف هستند. یک پایه مزاجی گرم به دلیل ماده اولیه شیرینی که از آن ساخته شده اند، پدید می آید و پایه دیگری سرد است که به دلیل طعم ترش و تیزی آن متفاوت از پایه دیگر به نظر می رسد. اما بین این دو طبع متضاد طبع سرد سرکه غالب است. سرکه ها به طور کل مزاج سرد و خشکی دارند و به همین دلیل در درمان بسیاری از ضایعات پوستی مثل جوش و لک و درمان برخی بیماری ها مثل کبد چرب و چاقی مؤثرند. در این میان سرکه سیب که در ظاهر، بیشتر از بقیه معده را اذیت می کند، خاصیت لاغرکنندگی و ضدجوش بیشتری نسبت به بقیه سرکه ها دارد. پس از آنجایی که طبع سرکه سیب سرد و خشک است خوردن آن چندان به افراد بلغمی و سوداوی که به ترتیب سرد و تر و سرد و خشک هستند توصیه نمی شود. در عوض افراد دموی و صفراوی می تواند با خیال راحت آن را مصرف کنند و طبع شان تعدیل هم می شود. اگرچه باز هم افراد صفراوی باید احتیاط کنند. یعنی در میان طبایع چهارگانه سرکه سیب بیشتر از همه برای افراد دموی مفید است که دچار اضافه وزن دموی شده اند.

ترکیبات شیمیایی سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید استیک بالایی است که اثرات بیولوژیکی قوی دارد. سرکه در یک پروسه دو مرحله ای ساخته می شود. در گام اول سیب خرد شده، در اثر مخمر، قند های آن تخمیر و به الکل تبدیل می شود. در مرحله دوم، باکتری ها روی محلول الکل اثر کرده و سبب تخمیر الکل و تبدیل آن به اسید استیک یک ترکیب اصلی فعال در سرکه می شود. سرکه سیب تنها حاوی حدود ۳ کالری در هر قاشق غذا خوری است.
بسیاری از ویتامین ها و یا مواد معدنی در آن وجود دارد، اما حاوی مقدار بسیار کمی از پتاسیم است. کیفیت سرکه سیب به خاطر برخی از اسید های آمینه و آنتی اکسیدان های موجود در آن است. سرکه سیب علاوه بر خوشمزه بودن در ترشی خانگی، ترشیجات و سس سالاد استفاده می شود برای قرن ها، از سرکه در پخت و پز و همچنین درمان های سنتی استفاده شده است. محبوب ترین سرکه، سرکه سیب است که برای کاهش وزن، کاهش سطح قند خون و بهبود علائم دیابت از آن استفاده می شود. سرکه سیب برای بستن منافذ پوست شما به دلیل PH اسیدی مناسب است .با اعمال موضعی سرکه سیب برای 3 روز در هفته ، می توانید از این مشمل رهایی یابید و همچنین باعث نرم و روشن شدن پوست خواهد شد .

مواد لازم :

1 قاشق غذا خوری سرکه سیب (10 میلی لیتر)

1 توپ کوچک پنبه

طرز اعمال :

پنبه را با سرکه سیب آغشته نمایید و به آرامی روی پوست خود اعمال نمایید . اجازه دهید 20 دقیقه روی پوستتان بماند و از تابش مستقیم نور خورشید فاصله بگیرید .در نهایت به خوبی با آب گرم بشویید و از مرطوب کننده های پوست استفاده کنید .

سرکه سیب برای لک

مالیک اسید موجود در سرکه سیب با لایه برداری از پوست سلول های تیره را از بین می برد. با از بین رفتن این سلول های تیره به مرور زمان پوست شما روش تر می شود.

مواد مورد نیاز

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

1 قاشق چای خوری عسل

روش مصرف ماسک سرکه سیب

عسل و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید.ماسک را روی لک های خود قرار دهید.اجازه دهید ماسک 15-20 دقیقه بر روی لک ها بماند.سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.برای از بین بردن لک ها با سرکه سیب این ماسک را هر روز روی لک ها خود قرار دهید.

خواص دیگر سرکه سیب

تسریع فرایند کاهش وزن
کنترل قند خون
بهبود هضم غذا خصوصا غذا های سنگین مانند گوشت گاو
مفید برای رفلاکس معده
براق کردن پوست
پیشگیری از سوهاضمه
خاصیت آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کننده
خاصیت ضدباکتری و ضدقارچ
ارتقا عملکرد سیستم ایمنی بدن
تنظیم مقدار پتاسیم بدن
حفظ تعادل اسیدی – بازی خون
مفید برای تصلب شرایین
تجزیه توده های کلسیمی موجود در مفاصل
مفید برای درمان مسمومیت های غذایی
کاهش فشار خون بالا
بهبود دادن عفونت ادراری
جبران پتاسیم از دست رفته برای بدن افرادی که دارو های ادرارآور استفاده می کنند.
درمان جوش و آکنه در صورت استفاده بصورت موضعی
بهبود واریس با کمک به گردش جریان خون
درمان سلولیت با کاهش چربی شکم و ران
درمان زگیل در صورت استفاده موضعی
درمان موخوره و خشکی شدید مو

توصیه ها برای از بین بردن لکه های پوستی

نکات زیر را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید ماسک ها موثر هستند. به همین ترتیب، به یاد داشته باشید که مواد اولیه را قبل از آماده سازی آماده کرده باشید. سعی کنید همه چیز را در نزدیکی هم داشته باشید، در صورت لزوم از تایمر نیز استفاده کنید. این ماسک های صورت باید بعد از لایه برداری پوست استفاده شود.

سرکه

سرکه یکی از رایج ترین داروهای خانگی برای از بین بردن لکه های صورت است. استفاده ار آن بسیار آسان است. 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در 2 لیتر آب رقیق کنید. با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی صورت خود بمالید. هر شب برای چندین هفته استفاده کنید و نتایج را ببینید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه