دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

بیماری خاموش در نیمی از جمعیت کشور! 

دوشنبه، 30 مهر 1403
کد خبر: 414100
ساعد نیوز:متاسفانه نیمی از جمعیت کشور دچار بیماری خاموشی به نام پوکی استخوان شده اند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعد نیوز،پوکی استخوان یک بیماری خاموش است و در روند افزایش سن رخ می‌دهد.میتوان گفت که پوکی اسپوکی استخوان بیماری است که در اثر ضعیف شدن استخوانها ایجاد می شود. بیماری که در نهایت موجب شکستگی ناگهانی مفاصل و استخوانهای فرد می شود. به عبارتی میتوتخوان نشانه کاهش تراکم و استحکام استخوانها است. این بیماری اغلب بدون هیچ علامت یا درد ایجاد می‌شود و معمولاً تا زمانی که استخوان‌های ضعیف شده در اثر کوچکترین ضربه بشکنند، مشخص نمی شود. بر اساس مطالعات انجام شده، بیشتر شکستگی های ناشی از بیماری پوکی استخوان، در لگن، مچ دست و ستون فقرات اتفاق می افتد.

همانطور که احتمالا میدانید، استخوانها از بافت های زنده و در حال رشد ساخته شده اند. به نوعی متوان داخل استخوانهای سالم را به یک اسفنج تشبیه کرد. به این ناحیه استخوان ترابکولار می گویند؛ یک پوسته بیرونی از استخوان متراکم که در اطراف استخوان اسفنجی پیچیده می شود. به پوسته سخت استخوان قشر مغز گفته می شود. هنگامی که پوکی استخوان رخ می دهد، تعداد “سوراخها” در “اسفنج” بزرگتر و بیشتر شده که باعث ضعیف شدن داخل استخوان می شود. این موضوع باعث آسیب دیدن سایز اندامهای بدن می شود، زیرا استخوانها وظیفه حمایت و محافظت از این اندامها را دارند.

تصور می‌شود که بیش از نیمی از جمعیت کشور به پوکی استخوان دچار باشند.حدود یک‌پنجم افرادی که دچار شکستگی لگن ناشی از پوکی استخوان می‌شوند، فوت می‌کنند.پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 30 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دریاچه ارومیه در آستانه مرگ!
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
جوک های بی مزه علی صادقی در جوکر 2 صدای علی اوجی و حمید لولایی را درآورد +فیلم/ آقا این حد از بی مزگی نوبره والله
(ویدئو) همسر پروفسور «مریم میرزاخانی»، دکتر جان وندراک: مریم وقتی فهمید سرطان دارد، نمی‌خواست به چشم یک قربانی دیده شود/ آدم خاص و ویژه‌ای بود، ذهن خیلی قوی‌ای داشت
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
سحر زکریا : من از مهران مدیری دلخورم ، آقای مدیری که برای بچه های سر چهار راه نارحت می شید من یک سر چهار راهی هستم و کمک می خوام
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
خلاقیت خنده دار پدر نمونه در پختن جوجه کباب داخل وان حمام به خاطر نداشتن بالکن+ عکس/ مدیر بحران خاورمیانه خودتی و بس😂
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
متفاوت‌ترین گریم "امین حیایی" در فیلم سینمایی "مزاحم" / همبازی شدن "خسرو شکیبایی و امین حیایی" + ویدیو