دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی محمدباقر نوبخت و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی 

سه شنبه، 14 شهریور 1402
محمدباقر نوبخت حقیقی (زاده 2 فروردین 1329 رشت گیلان) سیاستمدار، اقتصاددان، مدرس دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است. او معاون پیشین رئیس‌جمهور و رئیس پیشین سازمان برنامه و بودجه و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه است.

فهرست مطالب


خلاصه بیوگرافی


نام : محمدباقر

نام خانوادگی : نوبخت

متولد : 1329/01/02

تحصیلات : دکترای مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات (تهران) ، دکتری اقتصاد از دانشگاه پیزلی

سمت فعلی : وی فعلا هیچ سمتی ندارد

زندگی شخصی و خانواده


محمد باقر نوبخت در تاریخ 2 فروردین 1329 در شهر رشت زاده شد. وی خواهرزاده حجت‌الاسلام حسن حجتی از روحانیون سرشناس گیلان و نوه آیت‌الله ابوالقاسم حجتی است و دو برادرش نیز در سمت‌های دولتی و قضایی مشغول به فعالیت می‌باشند. او در دهه سوم زندگی‌اش، مدیر دبیرستان دکتر بهشتی (شاپور سابق) رشت، پس از آن مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه، سپس چهار دوره نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی بوده‌است.

تحصیلات محمدباقر نوبخت


محمدباقر نوبخت دارای دوره بعد از دکتری در توسعه اقتصادی از مرکز مطالعات کاربردی کاسین (ژنو، سوئیس) و دکترای مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و دکترای اقتصاد از دانشگاه پیزلی می باشد.

همسر محمدباقر نوبخت


محمدباقر نوبخت سالهاست ازدواج کرده که ثمره آن سه فرزند پسر می باشد.

فرزندان محمدباقر نوبخت


محمدباقر نوبخت سه فرزند پسر به نام های توحید، حسین و سینا می باشد.

زندگی سیاسی و اجتماعی محمدباقر نوبخت


محمدباقر نوبخت فعالیت شغلی خود را از اواخر دهه 1350 در آموزش و پرورش رشت، آغاز کرد. نوبخت برای چهار دوره پی در پی، در ادوار سوم، چهارم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی، به عنوان نماینده رشت در مجلس حضور داشت. وی پیش از دولت یازدهم، به‌عنوان معاون پژوهش‌های اقتصادیِ مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری 1384

در خلال انتخابات ریاست‌جمهوری 1384 نوبخت، سخنگوی ائتلافی با عنوان «ائتلاف نهم برای فردایی بهتر» را بر عهده داشت. این ائتلاف از چند حزب و گروه چون حزب کارگزاران سازندگی ایران و حزب اعتدال و توسعه تشکیل شده بود، که حامی اصلی ورود اکبر هاشمی رفسنجانی به انتخابات ریاست جمهوری و در اصل، ستاد انتخاباتی غیررسمی او محسوب می‌شد و در پوشش دعوت از هاشمی به نوعی تبلیغات انتخاباتی زودهنگام را به نفع او آغاز نموده بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری 1388

نوبخت در انتخابات ریاست‌جمهوری 1388، از حامیان میرحسین موسوی بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری 1392

در انتخابات ریاست‌جمهوری 1392 محمدباقر نوبخت نخست به عنوان سخنگوی ستاد حسن روحانی منصوب شد، که با ثبت‌نام اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات، ه بعنوان رئیس ستاد انتخابات هاشمی رفسنجانی در استان گیلان انتخاب شد. پس از رد صلاحیت هاشمی، وی دوباره به عنوان سخنگوی ستاد روحانی، فعالیت خود را از سر گرفت. پس از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1392، نوبخت به عنوان نماینده رئیس‌جمهور برای همکاری با محمدرضا باهنر، به عنوان نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی (علی لاریجانی) در ایجاد ارتباط و تعامل دو قوه، انتخاب شد.

ریاست سازمان برنامه و بودجه

بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم، وی در تاریخ 20 مرداد 1392، نوبخت را به سمت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، در دولت یازدهم منصوب کرد. به دنبال آن در تاریخ 19 آبان 1393، با دستور رئیس‌جمهور و تصویب شورای عالی اداری، با ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور احیاء گردید. کمتر از دو ماه بعد، در 8 دی 1393 محمدباقر نوبخت به عنوان معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منصوب گردید. چندی بعد در 4 مرداد 1395 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دو سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی تقسیم شد و نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه انتخاب گردید.

سخنگوی دولت

با تصویب هیئت وزیران در تاریخ 1392/6/6 محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور با حفظ سمت، به عنوان سخنگوی دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران معرفی شد. وی در دولت دوازدهم همچنان در این جایگاه فعالیت می‌کرد. او در تاریخ 9 مرداد 1397 از سخنگویی دولت استعفا داد.

مسئولیت فعلی


محمدباقر نوبخت فعلا در هیچ سمتی مشغول به فعالیت نمی باشد.

اینستاگرام محمدباقر نوبخت


محمدباقر نوبخت در اینستاگرام از طریق صفحه خود با نام کاربری mb_nobakht با مخاطبان خود در ارتباط است.

آلبوم تصاویر محمدباقر نوبخت


فیلمی از صحبت های محمدباقر نوبخت برای ایجاد 77 هزار فرصت شغلی



پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
نگاهی به میز صبحانه استوایی زهرا گونش ستاره قدبلند تیم ملی والیبال زنان ترکیه در یک کافه بسیار زیبا +تصاویر/ رونمایی از ترکیب جذاب آناناس و عسل
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
(ویدیو) روزی که اشک تختی درامد!/ خاطره ای دردناک از المپیک رفتن جهان پهلوان تختی که شما نمیدانستید!!
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
اکبر عبدی : وقتی می گفتم اردبیلی هستم بابام عشق می کرد و میگفت ببین علی دایی هم میگه اردبیلی هستم
ویدیو/ رمزگشایی از نمادهای ایران باستان در نقوش درختان سرو و گل‌های 12 پر حکاکی شده در تخت‌جمشید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی