دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی علی برات زاده + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی 

شنبه، 31 تیر 1402
علی برات زاده ملی پوش سنگنوردی ایران است.او در مسابقات جهانی سنگنوردی افتخار آفرینی کرده است.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی


نام :علی

نام خانوادگی :برات زاده

تاریخ تولد : 1365/01/18

شهر محل تولد : نیشابور

رشته تخصصی : سنگنوردی

زندگی شخصی و خانواده علی برات زاده


علی برات زاده متولد18فروردین1364 نیشابور استان خراسان رضوی است.او هم اکنون ساکن تهران می باشد،و دو خواهر دارد.

ازدواج و خانواده


علی برات زاده چند سالی است با خانم سولماز اکبری که یک آرشیتکت و سنگنورد می باشد ازدواج کرده و زندگی متاهلی دارد این زوج هنوز فرزندی ندارند.

زندگی ورزشی و اجتماعی علی برات زاده


از 11 سالگی وارد رشته سنگنوردی شد و از 19 سالگی هم شروع به شرکت در مسابقات داخلی و جهانی کرد و در حال حاضر از بهترین سنگنوردان ایران می باشد.

18 سال عضو ثابت تیم ملی بودن و کسب مقام های متعدد داخلی و خارجی باعث شده تا بتوان از او به یک سنگنورد توانمند یاد کرد.

ازجمله عناوینی که او تاکنون در عرصه مسابقات سنگنوردی داخلی و خارجی به دست آورده است می‌توان به قهرمانی مسترکاپ نانجینگ در سال 2016، چهار مدال آسیایی و 47 قهرمانی کشوری اشاره کرد.

همچنین نام وی به عنوان اولین ایرانی که مسیر بولدر 8a و 8a+ در راک تریپ اتریش صعود کرده به ثبت رسیده است.

مسیر های درجه 14 که وی تاکنون صعود کرده است در منطقه سنگنوردی برغان است که عبارتند از:

  • مسیر کلونی 14a

  • مسیر اودین 14b

    مصاحبه با علی برات زاده

    ورود به سنگنوردی


    از سال 1376 از 11 سالگی وارد سنگنوردی شدم و شروع به گذراندن دوره مقدماتی سنگ کردم و سال 1380 دوره پیشرفته را گذراندم و تا سال 1383 هم سرطناب کار می کردم.

    آغاز شرکت در مسابقات


    سال 1384 در 19 سالگی برای اولین بار در مسابقه شرکت کردم و نفر دوم شدم جالب اینکه من به قوانین و مقررات نا آشنا بودم و اصلا شرایط و قوانین مسابقه را نمی دانستم! حتی تا آخرین لحظه هم خبر نداشتم دوم شدم! و وقتی اسمم را به عنوان نفر دوم اعلام کردند تازه فهمیدم چه اتفاقی افتاده و از آن به بعد بیشتر تمریناتم را روی بولدر گذاشتم.

    از همان سال 1384 هم در تمامی مسابقات به جز سال 1391 روی سکو ایستادم و همیشه یا اول یا دوم بودم. در واقع با «داوود رکابی» جا به جا می شدیم.

    در صعود به چیزی فکر نمی کنم


    جاذبه چیزی است که وجود دارد اما من وقتی روی دیواره می روم آنقدر در کارم تمرکز می کنم که اجازه فعالیت «هیچ انرژی منفی و یا حتی مثبت غیر مرتبط» با صعودم را نمی دهم و فقط روی آن مسیر صعودم با تمام قوا متمرکز می شوم به واقع هر چیزی که سنگ نورد راپایین می کشد باید شناخت و مهارش کرد

    مربی نداشتم


    نداشتن یک مربی در کنار خودم یکی از کاستی های ورزش حرفه ای ام بود، جز سه سال اول سنگ نوردی که مربی داشتم متاسفانه دیگر مربی ای به خصوص در مسابقات نداشتم؛ در صورتی که وجود یک فردی که از بیرون آنالیزت کند و یا حتی دستی روی شانه ات بگذارد برای مسابقه دهنده ضروریست. یک مربی قادر خواهد بود زمان رسیدن به قهرمانی تو را کاهش دهد یا نصف کند.

    استفاده از مواد ارگانیک


    من به عنوان یک مسابقه دهنده بیش از هر چیز آبرویم برایم اهمیت دارد و مقامی که به وسیله دوپینگ بدست بیاید ارزشی ندارد، همینطور توصیه ام به آنانی که دنبال این مواد هستند این است که این ها شاید سرعت رسیدن به نقطه اوج را بالا ببرد ولی عمر قهرمانی را کوتاه می کند.

    استفاده از سایر مکمل های مجاز هم نیاز به علم و مشاوره با متخصص فن دارد. اما من خودم همیشه تغذیه ام ارگانیک بوده و معتقدم وقتی چیزی به بسته بندی آمد معمولا ارزش تغدیه ای خود را از دست می دهد.

    افق نگاهم


    من افق نگاهم به قهرمانی جهان است. بنابراین برای این هدف تمرین می کنم و برای جهانی شدن باید جهانی تمرین کرد.

    تفریحم سنگ نوردی است


    تمام تفریح و نشاط من در سنگ نوردی است. نمی شود هم قهرمان بود و هم به همه تفریحات رسید! من از هر صد میهمانی که دعوت می شوم شاید یکی را بروم و تازه در آنجا فکر می کنم الان که من در میهمانی هستم رقیب من در حال تمرین است! برای همین باید دور بسیاری از مسائل حاشیه ای را قلم گرفت.

    ماشینم را فروختم


    برای شرکت در یکی از مسابقات ماشینم را فروختم چون من همه چیزم را از سنگ نوردی دارم، هیچ شکایت و گله ای از فروش این اموال ندارم! اگر هزینه کردم دوست داشتم و در قبالش خیلی چیزهای دیگر بدست آوردم.

    من اعتماد به نفس پیدا کردم، از روی دیواره آموختم که چگونه در اوج فشار و خستگی فکر کنم، یاد گرفتم که وقتی کوچک ترین گیره، یک نقطه اتکا و مانع از سقوط می شود پس هرگز ناامید نباید شد.

    بخاطر هدفم ادامه می دهم


    با وجود اینکه در این ورزش مشکل مالی را همیشه احساس می کنم اما به خاطر هدفم و علاقه ای که به سنگنوردی دارم آن را ادامه می دهم.

مربیگری


برات زاده در حال حاضر همچنان پرقدرت و پر توان به سنگنوردی ادامه می دهد و از مربیان خوب این رشته ورزشی است.برات زاده در کنار حضور در میادین داخلی و خارجی سنگ نوردی از سال 1390 از 25 سالگی به آموزش این رشته ورزشی مفرّح نیز می پردازد و از مربیان خوب این رشته ورزشی است.

می گوید؛ چون من خودم از فقدان نبود مربی رنج می بردم برای همین احساس مسئولیت کردم و به تهران آمدم تا دانسته ها و تجربیاتم را به طیف وسیع تری از دوستداران سنگ نوردی ارائه بدهم.

افتخارات علی برات زاده


دارای 3 مدال طلا و یک مدال برنز آسیایی می باشد و بیش از 47 مدال طلا از مسابقات بین المللی کسب نموده است و دارنده 2 مدال طلای جهانی یکی مدال طلای مسابقات سنگنوردی آتش نشانان جهان 2010 کره جنوبی و دیگری طلای مسابقات جام جهانی 2016 چین می باشد و 48 مقام رسمی کشوری دارد.

در مسابقات بین المللی سنگ‌ نوردی جایزه بزرگ چین در رشته «بولدرینگ» بالاتر از رقبای چینی و هنگ کنگی خود برسکوی قهرمانی ایستاد و طلا کسب کرد.

قهرمانی آسیا در بولدر و سرطناب سال 2013، قهرمانی مسابقات مستر کاپ نانجینگ 2016، قهرمانی مسابقات نانجینگ مستر کاپ 2016 و هفتمی جهان در سال 1394 از سایر افتخارات این سنگنورد می باشد.

همینطور نام وی به عنوان اولین ایرانی که مسیر بولدر 8a و 8a+ در راک تریپ اتریش صعود کرده به ثبت رسیده است.

عناوینی که وی تاکنون در عرصه مسابقات سنگنوردی داخلی و خارجی به دست آورده است به شرح زیر است:.

  1. قهرمان آسیا در بولدر و سرطناب سال 2013

  2. قهرمان مسابقات مستر کاپ نانجینگ 2016

  3. قهرمان مسابقات نانجینگ مستر کاپ 2016

  4. 48 مقام رسمی کشوری

  5. هفتم جهان سال 1394

آلبوم تصاویر علی برات زاده


اینستاگرام علی برات زاده


علی برات زاده در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری Ali_baratz با مخاطبان خود در ارتباط است.

صعود علی برات زاده



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍