دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی علی شعبانی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی 

سه شنبه، 31 مرداد 1402
علی شعبانی (زاده 28 اردیبهشت 1374 در بابل) کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است. وی موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا و همچنین مدال برنز قهرمانی زیر 23 سال جهان شده است.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی


نام : علی

نام خانوادگی : شعبانی

تاریخ تولد : 1374/02/28

شهر محل تولد : بابل

رشته تخصصی : کشتی

زندگی شخصی و خانواده علی شعبانی


علی شعبانی کشتی گیر آزادکار مازندرانی می باشد او در شهر بابل به دنیا آمده است و متولد بیست و هشتم اردیبهشت ماه سال 1374 می باشد.

علی شعبانی کشتی گیر وزن 97 کیلوگرم می باشد.

علی شعبانی با خواهر امیر محمدیزدانی ازدواج کرده است. که رضا یزدانی نیز پسر عمه ی همسر او می باشد.

ازدواج و خانواده


چندی پیش این ورزشکار با خانم زهرا یزدانی که او نیز در زمینه کشتی فعالیت حرفه‌ای دارد ازدواج کرد مراسم ازدواج این دو ورزشکار در شب عید قربان سال 1400 برگزار شد.

زندگی ورزشی و اجتماعی علی شعبانی


علی شعبانی در مسابقات زیر 23 سال جهان در سال 2018 در وزن 97 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل سیمونه ایناتونی از ایتالیا با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد وی در دور بعد اریک تیله از آلمان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. شعبانی در این مرحله مقابل گیوی ماتچاراشویلی از گرجستان با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل چائو کیانگ یانگ از چین با نتیجه 11 بر صفر به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

او در مسابقات قهرمانی جهان 2019 در دور اول با نتیجه 9 بر یک ابراهیم چیفتچی قهرمان زیر 23 سال اروپا از ترکیه را مغلوب کرد وی در دور دوم مقابل الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان با نتیجه 11 بر 8 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، از دور رقابت ها کنار رفت.

شعبانی در جام یاشاردوغو 2019 دور نخست آبراهام کونیدو از ایتالیا را 6 بر 2 شکست داد و به مرحله بعد رفت او در این مرحله 10 بر 0 از سد فاتح یاشارلی از ترکیه گذشت و به نیمه نهایی رسید؛او در نیمه نهایی اصلان بک آلبوروف دارنده نشان برنز جهان از آذربایجان را 10 بر 0 شکست داد و به فینال رسید.او در فینال با نتیجه 2 بر 1 مقابل کایل اسنایدر از ایالات متحده آمریکا مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.

شعبانی در مسابقات جام زیلکوفسکی 2021 که به منظور کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو برگزار شد،پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل ماگومد حاجی نوراف از مقدونیه به برتری 9 بر 2 رسید و به نیمه نهایی صعود کرد.او در نیمه نهایی علیشیر یرگالی از قزاقستان را 7 بر 2 شکست داد و به فینال رسید؛او در فینال مقابل محمدحسین محمدیان از ایران 1 بر 1 متحمل شکست شده و به مدال نقره رسید.او در این مسابقات از کسب سهمیه بازماند.

در مسابقات قهرمانی آسییییا 2021 در وزن 97 کیلوگرم علی شعبانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل مین وون سئو از کره جنوبی با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر ساتیوارت کادیان از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. شعبانی در دیدار فینال با نتیجه 12 بر 2 علیشیر یرگالی از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

افتخارات علی شعبانی


  • مدال طلا قهرمانی آسیا - آلماتی - 97 کیلوگرم

  • مدال برنز قهرمانی کشتی زیر 23 سال جهان - بخارست 2018 -97 کیلوگرم

آلبوم تصاویر علی شعبانی


اینستاگرام علی شعبانی


علی شعبانی در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری ali.shabanii97 با مخاطبان خود در ارتباط است.

ویدئویی از کشتی علی شعبانی با کشتی گیری از آمریکا



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
ترجمه تخصصی متن
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه چاپ یک کتاب
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا