بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی زهرا نعمتی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی

  جمعه، 30 تیر 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی زهرا نعمتی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی
زهرا نعمتی (زاده 10 اردیبهشت 1364 در گلباف استان کرمان)عضو تیم ملی تیرانداری با کمان بانوان معلول ایران است.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی ورزشی و اجتماعی

افتخارات

تصاویر

اینستاگرام

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : زهرا

نام خانوادگی : نعمتی

تاریخ تولد : 1364/02/10

شهر محل تولد : گلباف استان کرمان

رشته تخصصی : تیراندازی با کمان

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی

زندگی شخصی و خانواده زهرا نعمتی


زهرا نعمتی (زادهٔ 10 اردیبهشت 1364) عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول ایران است. وی نخستین زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح بازی‌های جهانی المپیک و پارالمپیک شده‌است.

رشته‌ی ورزشی‌اش از 12 تا 18 سالگی تکواندو بود که یک سانحه رانندگی باعث شد علاوه بر تحصیلش در رشته‌ی گیاه پزشکی در دانشگاه، تکواندو را نیز نتواند ادامه دهد. به گفته‌ی خودش تکواندو ورزشیست که بیشتر با پاها سر و کار دارد و از دست دادنشان مثل از دست دادن دست‌ها برای یک پیانیست است.

ازدواج و خانواده


او همسر رهام شهابی‌پور، عضو تیم ملی تیراندازی با کمان مردان معلول ایران بود. این زوج قهرمان، جشن عروسی خود را پس از دریافت مدال طلای زهرا نعمتی در دهکده المپیک لندن 2012 برگزار کردند. او در برنامهٔ فرمول یک اعلام کرد که از همسرش جدا شده‌است.

زهرا نعمتی

زهرا نعمت

زهرا نعمتی

ممنوع‌الخروجی توسط همسر

رهام شهابی، همسر زهرا نعمتی، با اعلام موضوع ممنوع‌الخروجی گفت: بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو 2016 زهرا نعمتی بنا به دلایلی منزل را ترک کرده و تا این لحظه، با وجود این که چندین بار خواستار بازگشت او به منزل بودم، از زندگی با من امتناع کرده و حتی درخواست طلاق داده‌است. پس از این اتفاق، او را ممنوع‌الخروج کرده‌ام تا نتواند در هیچ تورنمنت برون‌مرزی‌ای شرکت کند.

بزرگترین حسرت زهرا نعمتی


در 21 سالگی برخلاف اشتیاقش به ورزش‌های گروهی به خاطر کمبود امکانات در کرمان به تیراندازی با کمان علاقه‌مند شد و می‌گوید ضایعه‌ی نخاعی‌ انگیزه‌اش را برای قهرمانی بیشتر کرد زیرا خدا به او فرصت دوباره زیستن داده بود. وی هم اکنون رتبه‌ی نهم جهانی در رشته‌ی خود را داراست و افتخارات زیادی برای ایران و مردمش به ارمغان آورده است. او حتی پیشنهاد جمهوری آذربایجان مبنی بر دریافت 300 هزار دلار، یک خانه، یک خودرو،‌ حقوق مادام‌العمر ماهیانه پنج هزار دلار و شهروندی آن کشور را رد کرد و گفت پرچم ایران را ترجیح می‌دهد.

زهرا نعمتی

زندگی ورزشی و اجتماعی زهرا نعمتی


زهرا نعمتی، پیش از این، عضو تیم‌ملی تکواندوی بانوان ایران بود. وی پس از این که در سال 1383 در اثر سانحهٔ رانندگی دچار عارضهٔ نخاعی و ویلچر نشین شد و به ورزش تیراندازی با کمان روی آورد. این بانوی ورزشکار با کسب مدال طلای بازی های پارا المپیک 2012 لندن در شاخه «ریکرو انفرادی» نام خود را بعنوان نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران که موفق به کسب مدال طلا در سطح المپیک و پارالمپیک شده است ، جاودانه کرد.

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی

گرفتن جایزه‌ی اسپورت آکورد در سال 1392 برای برترین ورزشکار پاراالمپیکی، ثابت می‌کند که او زنی بسیار موفق و الهام بخش‌است و توانسته به آرزوهایش برسد. او می‌گوید:«خیلی وقت ها پیش می‌آید که انگیزه را برای ادامه از دست می‌دهم؛ به خاطر سختی‌های کار، ناملایمت‌ها، نبود امکانات و شاید بی مهری‌ها.» اما بارها نشان داده‌است که دوباره بلند شده و برای سرزمینش مدال‌های ارزشمندی کسب کرده‌است.

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی

مراسم اهدای جوایز منتخبین اسپورت آکورد با حضور رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ، رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش روسیه و روسای فدراسیون‌ های جهانی در شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار شد.

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی

نعمتی ریتم زندگی‌اش را اینگونه توصیف می کند


نعمتی در سال 1398 در مصاحبه‌ای با دانشگاه الزهرا که در آن مشغول به تحصیل شده است ریتم زندگی‌اش را اینگونه توصیف کرده: 8 ساعت در روز تمرینات تخصصی تیر و کمان و 2 ساعت در روز بدنسازی. او می‌گوید:«به دست آوردن هر چیزی بهایی دارد و داشتن یک زندگی ورزشی فقط مشمول هزینه‌‌ی مادی نیست و من به شخصه بابت دوری از خانواده بهای زیادی می‌پردازم. جدای از این و همه‌ی خستگی‌ها، گذشتن از همه تفریحات و داشتن یک زندگی معمولی مواردی هست که یک ورزشکار حرفه‌ای باید آن را بپذیرد.»

زهرا نعمتی

حذف در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا


در حالی که زهرا نعمتی در دور یک‌شانزدهم تیراندازی با کمان در بخش ریکرو انفرادی زنان را با موفقیت پشت سر گذاشت و به مرحله بعد راه یافت، اما به صورت عمدی از حضور به مرحله بعدی جا ماند.

با کمال شگفتی و ناباوری از دور مسابقات حذف و اجازه مسابقه به وی داده نشد .
علت حذف نعمتی بنا به گزارش ها این است که بعد از مسابقه دور اول مسئولان به نعمتی اعلام می کنند که وقت ناهار است و مرحله بعدی از ساعت 14 است.

مسابقات المپیک و پارالمپیک


  • پارالمپیک 2012 لندن

زهرا نعمتی با کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک تابستانی 2012 در شاخهٔ ریکرو انفرادی نام خود را به عنوان نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران که موفق به کسب مدال طلا در سطح المپیک و پارالمپیک شده‌است، جاودانه کرد.
وی هم‌چنین به همراه راضیه شیرمحمدی و زهرا جوانمرد که تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان ایران را در قسمت تیمی تشکیل می‌دادند عنوان سومی و مدال برنز پارالمپیک 2012 لندن را به‌دست آوردند.

  • بازی‌های المپیک تابستانی 2016

او اولین ورزشکار ایرانی، اولین بانوی آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ است که توانسته هم در المپیک و هم در پارالمپیک کسب سهمیه کند (در ریو 2016)؛ وی همچنین با تصمیم کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار ایران در بازی‌های المپیک تابستانی 2016 انتخاب شد. با این حساب او اولین بانوی مسلمان معلول است که پرچمدار کاروان المپیک یک کشور شده‌است. نعمتی همچنین در پاراالمپیک ریو در بخش ریکرو انفرادی زنان صاحب مدال طلا شد.

  • بازی‌های پارالمپیک تابستانی 2020

زهرا نعمتی در پارالمپیک تابستانی 2020 که به‌دلیل همه‌گیری کرونا با یک‌سال تأخیر برگزار شده بود با کنار گذاشتن رقبای روسی، برزیلی و یونانی به فینال صعود کرد و پس از پنج ست بازی با ایتالیا در فینال و تساوی دو بر دو، توانست با تیر طلایی (امتیاز 10-9 مقابل ایتالیا) برای سومین بار به مدال طلا در رشتهٔ ریکرو انفرادی زنان دست یابد.

آرزو و امید زهرا نعمتی برای معلولان


او معتقد است که معلولیت یک ویژگیست. درست مثل قد بلند بودن و آرزو دارد که معلولان خانه نشین نباشند.

به امید فراهم شدن بستری مناسب‌تر برای حضور هر چه بیشتر جامعه‌ی معلولین در کشور.

افتخارات زهرا نعمتی


آسیایی

● برنز بازی‌ های پار آسیایی 2010 گوانگجو

● طلا مسابقات آسیایی 2014 اینچئون

● نقره بازی های پارا آسیایی 2018 جاکارتا

المپیک

● طلا انفرادی پارالمپیک 2012 لندن

● طلا پارالمپیک 2016 ریو

● طلا پارالمپیک 2020 توکیو

مسابقات جهانی

● طلا مسابقات 2011 ایتالیا

● طلا مسابقات جهانی 2012 چک

● طلا مسابقات جهانی 2013 تایلند

● طلا مسابقات 2015 تایلند

● نقره مسابقات 2021 چک

آلبوم تصاویر خداداد عزیزی


زهرا نعمتی

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی

اینستاگرام زهرا نعمتی


خداداد عزیزی در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری zahra_nemati_ir با مخاطبان خود در ارتباط است.

صفحه اینستاگرام زهرا نعمتی

ویدئویی از لحظات تیراندازی زهرا نعمتی



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (50 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (26 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس