دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

ریباندینگ مو در بارداری 

سه شنبه، 01 تیر 1400
ریباندینگ مو یا صافی مو به روش ژاپنی، یکی از روش‌های صاف کردن مو با کمک مواد شیمیایی و گرما است. ریباندینگ مو به مراقبت‌های خاصی نیاز دارد که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم.

یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده استایل هر شخص، مدل موی او می باشد. به بیانی دیگر، زیبایی و سلامت موها و همچنین شکل ظاهری آن، می تواند تعیین کننده شخصیت وی نیز باشد. اغلب افرادی که دارای موهای فر و وز هستند، تمایل دارند موهای خود را لخت کنند و برای رسیدن به آن نیز حاضرند به هر کاری دست بزنند. یکی از همین کارها، ریباندینگ مو است.

شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد صاف کردن مو یا ریباندینگ در بارداری برای مادر و جنین مجاز باشد. بسیاری از خانم های باردار در بارداری احتیاط می کنند و از صاف کردن مو با استفاده از مواد شیمیایی تا سه ماهه دوم بارداری اجتناب می کنند.

بسیاری از خانم ها در بارداری موهای خود را صاف نمی کنند زیرا مواد شیمیایی از طریق پوست سر جذب می شود و وارد جریان خون می شود و به جنین منتقل می شود. به دلیل تغییرات هورمونی در بدن، موهای شما مانند قبل رشد نمی کنند.

بعلاوه بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند در بارداری از مواد شیمیایی استفاده نکنید زیرا مواد شیمیایی پوست را تحریک می کنند و به مو آسیب وارد می کنند. همچنین بوی ناشی از مواد شیمیایی باعث می شود دچار سرگیجه و حالت تهوع شوید.

صاف کردن و ریباندینگ مو در دوران بارداری

حالت های مو در همه افراد یکسان نیست بعضی از افراد موهای صاف و لختی دارند و برخی دیگر مجعد و وز است. افرادی که از موهای بسیار فر و وز خود خسته شده اند راه حل های مختلفی برای خوش حالت کردن موها وجود دارد که ریباندینگ مو یکی از روش های جدید برای انجام این کار می باشد. با ریباندینگ کردن موها شما ساختار مو را تغییر می دهید که با کراتین مو و خرید مواد کراتین مو متفاوت می باشد. پس باید بدانیم که آیا در دوران بارداری این مواد شیمیایی روی جنین تاثیر منفی می گذارد یا نه؟ انجام دادن این کار عواقب منفی و مثبتی می تواند داشته باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

آیا استفاده از مواد شیمیایی برای صاف کردن مو در باردرای مجاز است؟

رسیدگی به مو خطرناک نیست. کارشناسان سلامت توصیه می کنند که هرگونه عمل شیمیایی در دوران بارداری باید با مراقبت و راهنمایی مناسب خود صورت پذیرد.استفاده از مواد شیمیایی برای صاف کردن مو از طریق پوست جذب بدن می شود. ولی پوست سر حداقل مقدار را جذب می کند و این مقدار کم مشکلی برای جنین ایجاد نخواهد کرد. هرچند که محلول تثبیت می تواند پوست سر شما را تحریک کند، اما بر قسمت های دیگر بدن تاثیر نخواهد داشت.

شواهد زیادی در دست نیست که صاف کردن مو کاملا برای شما و جنین شما بی خطر باشد. اما از هرگونه عمل شیمیایی روی مو تا سه ماهه دوم خودداری کنید.به خاطر تغییرات هورمونی، ممکن است حالت موهایتان با قبل از بارداری فرق کرده باشد. بهتر است در این دوره به تجربه کردن روی موهایتان نپردازید.تاثیر این کارها طولانی مدت نیست و حتی خیلی هم خوب باقی نمی ماند. حتی برخی کارشناسان توصیه می کنند که در دوران بارداری از مواد نرم کننده هم استفاده نکنید. چنین موادی می تواند پوست سر شما را تحریک کند و حتی منجر به صدمه زدن به موهایتان شود.بوی شدید برخی نرم کننده ها می تواند باعث سرگیجه و تهوع شما شود. از این رو برای شما و جنین ارزشمندتان احتمال خطر دارد.

اگر تصمیم به صاف کردن مو های خود در دوران بارداری گرفته اید، در این صورت، راه ایده آل این است که بیشترین آگاهی را درباره روند کار کسب کنید و این کار را نزد بهترین متخصص شهر (یا شهری که می خواهید در آن موهایتان را صاف کنید) انجام بدهید. مقداری مطالعه کنید، به سالن سر بزنید و مطمئن شوید که تمیز و پاکیزه است و جریان هوای مناسبی دارد.

ترجیحاً سعی کنید آرایشگری را انتخاب کنید که قبلا مشتری های باردار داشته است. باید قبل از این که روی صندلی بنشینید و کار را شروع کنید حسابی با آن ها حرف زده باشید. به طور کلی، صاف کردن مو در دوران بارداری اگر با دقت مناسب و توسط متخصصان مو انجام شود و پزشک شما هم روند این کار را مورد تایید قرار بدهد بی خطر است. خود را به دستان مطمئنی بسپارید و موفق باشید!

عوارض ریباندینگ مو در دوران بارداری

بی شک آلرژی های بسیار در دوران بارداری سراغ شما خواهد آمد که جنین و شما را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از این آلرژی هایی که امکان دارد به سراغ شما بیاید در موقع ریباندینگ مو است که این موضوع می تواند به جنین را هم مورد خطر قرار دهد. پس هنگامی که زایمان کردید بوتاکس مو یا ریباندینگ مو را انجام دهید. ماده ایی که در هنگام خرید بوتاکس مو باید توجه کنید که آیا در ترکیبات آن وجود دارد فرمالدهید بوده چون این ماده بسیار سمی و خطرناک می باشد.

ماده فرمالدهید که بر اثر استنشاق وارد بدن می شود که یکی از عوامل سرطان ریه بوده که این ماده به صورت تدریجی روی بدن شما تاثیر خواهد گذاشت که بیشتر آرایشگرانی که به صورت مداوم با این کار درگیر هستند خطرناک خواهد بود. اما در مورد ریباندینگ مو این قضیه متفاوت می باشد و شما می توانید در دوران بارداری این کار را انجام دهید. در دوران شیردهی نیز اوضاع کاملا فرق دارد چون شما هم می توانید موهای خود را کراتین و هم ریباندینگ کنید و خطری شما را تهدید نخواهد کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب