دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

چند روز بعد از جراحی زیبایی بینی چه اقداماتی لازم است؟ 

پنجشنبه، 20 آذر 1399
در روزهای اول پس از جراحی بینی تغییرات ایجاد شده در بافت بینی باید حفظ شود. بنابراین جراح بعد از بخیه کردن برش ها، یک اسپلیت روی بینی قرار می دهد و تکه های گاز استریل را داخل حفره های بینی فرو می کند تا خونریزی بعد از عمل زودتر بند بیاید

امروزه عمل زیبایی بینی جزو مشهور ترین عمل های زیبایی می باشد که کاندیدای بسیاری دارد ، روزانه افراد بسیاری برای انجام جراحی بینی به مطب ها و کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند.

بینی گوشتی و بینی استخوانی

مهم ترین تفاوت بینی گوشتی و استخوانی بینی در ضخامت پوست بینی است.بینی های گوشتی پوست کلفت و ضخیمی دارند که جهت جراحی این گونه بینی ها نیاز به تقویت غضروف در قسمت نوک بینی و استحکام بخشیدن به ساختار بینی داریم که در این تکنیک مدرن جراحی ؛ عوارض جراحی بینی گوشتی همچون برگشت پذیری یا افتادگی نوک بینی گوشتی را به صفر می رسانیم.به این صورت که غضروف را از تیغه وسط بینی یا سپتوم برداشته و قسمت نوک بینی قرار می دهیم تا غضروف های ناحیه نوک بینی تقویت شود.در جراحی بینی غضروفی جراح به دلیل این که بینی دارای اسکلت غضروفی – استخوانی قوی تری است قدرت مانور بهتری برای ایجاد تغییر خواهد داشت.

مدل های جراحی زیبایی بینی

به طور کلی مدل جراحی بینی سه نوع است : جراحی بینی طبیعی ، جراحی بینی فانتزی و جراحی بینی نیمه فانتزیهر یک از این مدل ها ، بسته به نوع پوست بینی و تناسب چهره بیمار و همچنین نظر پزشک متخصص انتخاب می شوند.

بعد از جراحی زیبایی بینی

پانسمان بینی

در روزهای اول پس از جراحی بینی تغییرات ایجاد شده در بافت بینی باید حفظ شود. بنابراین جراح بعد از بخیه کردن برش ها، یک اسپلیت روی بینی قرار می دهد و تکه های گاز استریل را داخل حفره های بینی فرو می کند تا خونریزی بعد از عمل زودتر بند بیاید .گازها ممکن است کمی ناراحت کنده باشد ولی چند روز بعد از عمل خارج می شوند. برای تنفس راحت بینی می توان از تامپون استفاده نکرد و با استفاده از اسپلینت راه هوایی را برای بیمار باز گذاشت تا بتواند نفس بکشد

جراحی زیبایی بینی تا چندین هفته زمان برای بهبودی نیاز دارد و بیمار باید کارهای ویژه ای برای سرعت بخشیدن به بهبودی و رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهند.

چند روز اول

در ۴۸ ساعت اول پس از عمل بینی، استراحت مطلق بسیار اهمیت دارد؛ به طور خاص بیماران باید:

  • هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارند.
  • لباس های جلو باز بپوشند تا مجبور نباشند لباس را از سر بپوشند.
  • کمپرس سرد را به صورت بمالند.
  • غذاهای نرم حاوی مواد مغزی و فیبر بخورند.
  • تا زمانی که بینی پانسمان دارد از دوش گرفتن و شستن صورت خودداری کنند.
  • باند و گازهای استریل را بر اساس توصیه پزشک عوض کنند.

به طور معمول، بیماران می توانند در عرض دو هفته بعد از جراحی به زندگی عادی بازگردند. با این حال، مراقبت از بینی تا مدتها باید ادامه داشته باشد.

  • از ورزش های شدید اجتناب کنند تا زمانی که پزشک اجازه این کار را نداده است.
  • مصرف سدیم را کاهش داده تا تورم پس از عمل جراحی کاهش یابد.
  • از استفاده از کرم های ضد آفتاب قوی غافل نشوند.
  • حداقل چهار هفته از عینک یا عینک آفتابی استفاده نکنند.

در هفته های اول پیگیری مراقبت ها با پزشک بسیار مهم است؛ معمولا اولین ملاقات یک هفته بعد از عمل بینی انجام می شود زمانی که پانسمان بینی برداشته شد، بیماران پس از چند ماه بررسی های دوره ای انجام خواهند داد.

خندیدن بعد از جراحی بینی

یکی از مواردی که بعد از جراحی بینی و به منظور دستیابی به بهترین نتیجه از این جراحی زیبایی باید رعایت نمایید، نحوه خندیدن می باشد.

زمانی که فرد می خندد پره های بینی او به اطراف کش آمده و نوک بینی او به سمت پایین مایل و خم می شود که این امر می تواند موجب حرکت غضروف ها و استخوان های بینی شود زیرا مدت زمانی طول می کشد تا ساختمان بینی در موقعیت جدید خود فیکس و ثابت شود.

همچنین این امکان وجود دارد که بخیه هایی که پزشک به منظور بستن شکاف و برش ها بر روی بینی ایجاد کرده است بر اثر خندیدن زودتر از موعد باز شود. با باز شدن بخیه ها، شکاف های بینی به خوبی جوش نخورده و ممکن است محل شکاف ها عفونت کند.تمامی موارد ذکر شده در فوق منجر به تحت تاثیر قرار گرفتن نتیجه جراحی بینی می شود.

خمیازه کشیدن بعد از جراحی بینی

خمیازه کشیدن عملی کاملاً غیر ارادای بوده و با انجام آن پره های بینی و عضلات صورت درگیر می شوند. با این حال تاثیر زیادی بر روی نتیجه ندارد ولی توصیه دکتر علی میقانی ، جراح بینی تهران به افراد این است که تا جای ممکن خمیازه های خود را کنترل نموده و هنگام انجام این عمل دهان خود را باز کنند تا حداقل فشار ممکن به بینی وارد شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
ترجمه تخصصی متن
اولین تصاویر از لحظه اهدای انگشتری خاص توسط رهبر معظم انقلاب به وحید شمسایی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
ترجمه تخصصی کتاب
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
(فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه چاپ یک کتاب