دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

چندین روش ساخت ماسک سیب برای شفاف شدن پوست 

شنبه، 02 اسفند 1399
مطمئنا همه ما درباره ضرب المثل " خوردن یک عدد سیب در روز شما را از پزشک دور نگاه می دارد"، شنیده ایم. این میوه مفید سرشار از ویتامین C ، ویتامینA و مس که باعث تغذیه می شوند ، است. ویتامین C موجود در سیب به کلاژن سازی پوست کمک می کند

مطمئنا همه ما درباره ضرب المثل " خوردن یک عدد سیب در روز شما را از پزشک دور نگاه می دارد"، شنیده ایم. این میوه مفید سرشار از ویتامین C ، ویتامینA و مس که باعث تغذیه می شوند ، است. ویتامین C موجود در سیب به کلاژن سازی پوست کمک می کندمس موجود در سیب نیز به حفظ تولید ملانین در پوست کمک می کند که که ملانین در مقابله اشعه های ماورائ بنفش خورشید از پوست محافظت می کند و بنابراین چنانچه در بخش سلامت می خوانید به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی نیز عمل خواهد کرد. ویتامین A نیز روند رشد سلول های جدید را تسهیل می بخشد و به ساخت بافت های آسیب دیده نیز کمک خواهد کرد.

سیب یکی از میوه های اصلی در خانه ها می باشد. این میوه عطر و ظاهر اشتها اور دارد، بسياري از مردم این میوه را در دسرها و خوراک هایشان استفاده می کنند. ولی کسی از فواید آرایشی سیب اطلاع ندارند و استفاده نمیکنند. شما با کمک ماسک سیب میتوانید از پوست و موی شاداب و سالم بهره مند شوید. و همچنين این میوه بهشتی می تواند در جوانسازی پوست و مو کمک به سزایی باشد.آب سیب یک ماده آرایشی بسیار مؤثر است که رازهایی زيادي در آن نهفته می باشد. این آبمیوه یک نگهدارنده و تقویت کننده قوی پوست است.

اگرچه استفاده از سیب به تنهایی می تواند نتایج شگفت انگیزی به بار آورد اما اگر در کنار مواد طبیعی دیگری قرار گیرد، قطعا تاثیر گذاری ماسک بر صورت دو چندان خواهد شد. در ادامه روش هایی برای ساخت ماسک سیب طبیعی در منزل ارائه شده است.

یک سیب کوچک راپوست کنده و هسته های آن را خارج کنیدو بعد با کمک مخلوط کن آن را له کرده و تبدیل به پوره کنید سپس از یک آبکش رد کنید وبعد یک قاشق شیر و یک قاشق خاک رس طبی- منظور خاک رسی که تمیز و پاک باشه- را به ان اضافه کرده و از آن به عنوا ن یک ماسک پاک کننده استفاده کنید. این ماسک براي پوستهای تیره و خشک خيلي موثر است. پس از استفاده از ماسک صورتتان را بشوئید و از نرم کننده همیشگی خود استفاده کنید.

ماسک سیب برای رفع افتادگی صورت

  • 1 قاشق غذاخوری پوره سیب
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • مقدار زیادی دارچین

برای تهیه این ماسک تنها کافی است مواد فوق را در ظرفی ریخته و به خوبی مخلوط نمایید. سپس مخلوط حاصل را بر پوست خود قرار داده و 15 دقیقه صبر نمایید. پس از گذشت این مدت صورت خود را با آب شسته و بلافاصله از کرم صورت استفاده نمایید.ترجیحا این ماسک را پس از استفاده از اسکراب مصرف نمایید.

تمامی مواد ذکر شده مکمل یکدیگر بوده و برای فصول پاییز و زمستان بسیار مناسب می باشد؛ اما توجه داشته باشید که استفاده موضعی از دارچین می تواند برای مصرف کننده مشکلاتی نظیر آلرژی و تحریکات پوستی به همراه داشته باشد به همین خاطر بهتر است قبل از اعمال آن بر کل صورت، بر قسمت کوچکی از پوست خود امتحان نمایید.

ماسک سیب برای درخشش صورت

  • 1 قاشق غذاخوری پوره سیب
  • 2 قاشق غذاخوری ماست غلیظ
  • 1 قاشق چایخوری آب پرتقال تازه

ابتدا پوره سیب و ماست را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس آب پرتقال را افزوده و خوب مخلوط نمایید. ماسک آماده شده را به مدت 20 دقیقه بر پوست قرار دهید. در این زمان هر بار که پوست شما ماسک را جذب کرد، مجددا از ماسک استفاده کنید. سپس صورت خود را شسته و کرم صورت خود را بمالید.زمانی که پوست صورت درخشش خود را از دست داده و به نظر خسته می رسد، رطوبت و ویتامین می تواند در بازگردانی چهره شاداب موثر واقع شود. ماسک دارای اسید لاکتیک است که قرار دهی آن بر پوست به رشد سلول های جدید کمک خواهد کرد. همچنین رطوبت پوست را افزایش داده و تمامی نواقص موجود بر پوست را برطرف می کند.

ماسک صورت برای پوست های حساس

  • 1 قاشق غذاخوری پوره سیب
  • 3 قاشق چایخوری پودر جو دو سر
  • 1 قاشق غذاخوری شیر گرم

لوازم آرایشی و ماسک های مصرفی برای پوست های حساس باید بسیار با دقت انتخاب شوند. باید از محصولاتی استفاده نمایید که تا حد امکان هیچ گونه تحریکی برای پوست به وجود نیاورد. ماسک سیب معرفی شده مختص پوست های حساس بوده و با تمیز کردن پوست و تاثیر گذاری عالی بر آن موجب تقویت پوست می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟